Sunday, February 21, 2010

خبرهایی از ونکوور


ایمی ویلیامز، با عنوان قهرمانی ای که در رشته اسکلتون زنان به دست آورد، پس از 30 سال اولین مدال طلا را برای انگلیس به ارمغان آورد.
این ورزشکار 27 ساله که در المپیک سالت لیک سیتی به مدال برنز و در المپیک تورین به گردن آویز نقره دست یافته بود، با هنرنمایی در پیست ویستلر به انتظار انگلیس پایان داد و با کسب قهرمانی به اولین طلای این کشور در مسابقات امسال دست یافت. از تیم کرلینگ مردان انگلیس به عنوان دیگر بخت کسب مدال طلای این کشور نام برده می شود.
مارتین برودوور، دروازه بان تیم هاکی روی یخ کانادا از فشار بیش از حد در مسابقه با تیم ملی سوئیس به عنوان عاملی برای آمادگی مراحل بعد نام برد.
در این مسابقه که با پیروزی 3 بر 2 کانادا همراه بود، برودوور برای اولین بار درون دروازه قرار گرفت و موفق شد 4 شوت بازیکنان سوئیسی را مهار کند، تا از همین حالا گمانه زنی ها برای انتخاب دروازه بان کانادا در مهمترین بازی المپیک، در برابر امریکا، آغاز شود.
ژاک روژ، رویس کمیته بین الملل المپیک اعلام کرد، هرچه در توان دارد انجام خواهد داد تا دیگر اتفاقی نظیر آنچه موجب مرگ لوژسوار گرجستانی شد به وقوع نپیوندد.
از سوی دیگر، میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری گرجستان، شنبه در مراسم خاکسپاری نودار کوماریتاشویلی، لوژسوار فقید گرجی شرکت کرد.
این ورزشکار 21 ساله اهل گرجستان که تنها ساعاتی قبل از آغاز مسابقات المپیک ونکوو، در دور تمرینی با از دست دادن کنترل به دیواره پیست برخورد کرد و جان خود را از دست داد، در پیست اسکی کوچکی در زادگاهش، باکوریانی گرجستان به خاک سپرده شد.
سیمون امان، با کسب دومین مدال طلا در المپیک ونکوور، نام خود را وارد کتاب رکوردهای المپیک کرد.
امان سوئیسی با دو پرش 144 متر و 138 متر و در مجموع با 286.3 متر،بالاتر از ادم مالایز از لهستان و گرگور شلیرنزور از اتریش به مدال طلا دست یافت.این چهارمین مدال طلای المپیک برای امان 28 ساله بود.
و در آخرین خبر، هوبرتوس فون هوهنلو، به عنوان مسنترین شرکت کننده المپیک ونکوور انتخاب شد.
این ورزشکار اتریشی الاصل که 51 سال سن دارد، نماینده مکزیک در مسابقات مارپیچ و مارپیچ بزرگ است.

No comments:

Post a Comment