Monday, August 24, 2009

فوتبال بوندسلیگا، پرتغال و برزیل

بارسلوناي اسپانيا مدافع عنوان قهرمانی لالیگا، یک جام دیگر را به گنجینه افتخاراتش افزود. این تیم دیشب در بازي برگشت سوپر جام باشگاه هاي اسپانيا با نتيجه سه بر صفر از سد اتلتيک بيلبائو گذشت و قهرمان شد
Bundesliga.
اما در ادامه هفته سوم مسابقات بوندسلیگای آلمان، تیم مدافع عنوان قهرمانی، فا اف ال ولفسبورگ، با نتیجه پُرگل 4 بر 2 مغلوب دیگر تیم شمالی، ها اس فا هامبورگ شد. این تیم در فولکس واگن آرنای شهر ولفسبورگ در خانه خود نتیجه را به میهمانش واگذار کرد تا به پله چهارم لیگ سقوط کند. اما تیم بوخوم نخستین پیروزی اش را در فصل جدید بوندسلیگا جشن گرفت. این تیم با1 گل برابر هرتابرلین به پیروزی دست یافت، بوخوم در2 بازی قبلی خود 1 تساوی و 1 باخت ثبت کرده بود.همچنین وردربرمن با 3 گل مونشن گلادباخ را شكست داد. اما تیم مدعی قهرمانی و قهرمان ۱۴ دوره ی بوندسلیگا، تیم بایرن مونیخ در اشتادیون اَم بروخ وِگ شهر ماینتز ۲-۱ مغلوب میزبانش شد تا اولین شکست این فصل را هم دشت کرده باشد.در ساير ديدارها نيز، هانوفر با دو گل از سد نورنبرگ گذشت، باير لورکوزن با پنج گل فرايبورگ را درهم کوبيد. ديدار تيمهاي آينتراخت فرانکفورت و کلن بدون گل به پايان رسيد و بوروسيا دورتموند و اشتوتگارت هم يک - يک مساوی کردند.هم اینک تیم بایر لورکوزان، هامبورگ، شالکه صفر ۴ و ولفسبورگ به ترتیب مکانهای اول تا چهارم را در اختیار دارند.
Liga Sagres
در هفته دوم از رقابتهاي فوتبال ليگ برتر پرتغال، لیگا ساگرس، اسپورتينگ لیسبون در زمين خود متحمل شکست شد. این تیم دو بر يک مقابل میهمانش براگا شکست خورد. همچنين اولهاننسه و ليريا به تساوي بدون گل رسیدند و آکادمیکا هم مقابل پاکوس فرییرا یک- یک متوقف شد. اما دیروز تیمهای بنفیکا، اف سی پورتو، ریو آوه و ماریتیمو در مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند. هم اینک در رده بندي کلي براگا با شش امتياز پيشتاز شده است.
Compenato Brasilero
در حالیکه رونالدو آسیب دیده از روی سکوهای ورزشگاه پاکمبو شاهد مسابقه یارانش مقابل تیم بوتافوگو بود، تیم میزبان، کورینتیانس، با نتیجه ۳-۳ به تساوی رضایت داد. هم اینک این تیم سه بار برتری را مقابل تیم بوتافوگو جشن گرفت و لی هربار دروازه اش باز شد تا هر تیم تنها یک امتیاز از این دیدار به کیسه بریزد.

No comments:

Post a Comment