Monday, August 24, 2009

انواع اتومبیلرانی

LeMans
مسابقات اتومبیلرانی هزار کیلومتر سری لومان، دیروز در آلمان با پیروزی تیم آستون مارتین به پایان رسید. در چهارمین مرحله از رقابتهای سری لومان که در پیست نوربورگ رینگ شهر نورنبرگ آلمان برگزار شد، شرکت کنندگان مسیر مسابقه را ۱۹۵ بار پیمودند و پس از یکهزار کیلومتر به پیروزی رانندگان آلمانی و جمهوری چک تیم آستون مارتین رضایت دادند. یان چاروز، توماس انگه و اشتفان موکه توانستند در رقابت "ال ام پی وان" یا لومان پورتو تایپ یک، با حد نصاب ۵ ساعت و ۵۷ دقیقه و ۳۰ثانیه زودتر از دیگران به خط پایان رسیده و عنوان نخست این میدان را بدست آوردند
IRL
دررقابتهای اتومبیلرانی ایندی کار سونوما، که در پیست ایفینیون کالفرنیا برگزار شد، داریو فرانچیتی
با میانگین سرعت ۱۵۵ کیلومتر در ساعت، ۷۵ بار مسیر پیست ۴ کیلومتری سونوما را پیمود و بعنوان نخست رسید. پس از فرانچیتی، رایان بریسکو و مایک کانوی به ترتیب دوم وسوم شدند. در این میدان از۲۴ شرکت کننده، ۷ راننده بدلیل نقص فنی خودرو یا تصادف، مسابقه را به اتمام نرساندند و تنها ۱۵ راننده نیز موفق شدند تمامی ۷۵ دور مسابقه را به پایان برسانند.
NASCAR
در رقابتهای نسکار شارپی ۵۰۰ ، از سری رقابتهای جام اسپرینت، که در پیست بریستول ایالت تنسی و با حضور ۱۶۸ هزار تماشاگر برگزار شد، کایل بوش، با خودروی تویوتای خود موفق شد با میانگین سرعت ۱۳۶ کیلومتر درساعت، مسیر پیست را ۵۰۰ بار بپیماید و با کسب ۱۹۰ امتیاز به عنوان نخست دست یابد. پس از کایل بوش، مارک مارتین با اتومبیل شورولت دوم شد و مارکوس آمبروز با تویوتا به عنوان سوم رسید. این چهارمین پیروزی کایل بوش در رقابتهای جام اسپرینت محسوب میشود. این درحالیست که تنها دو میدان دیگر از این مسابقات باقی نمانده است.

No comments:

Post a Comment