Monday, August 24, 2009

قهرمانی آمریکا در دو ومیدانی جهان

مسابقات دو ومیدانی قهرمانی جهان، دیروز در برلین با قهرمانی تیم امریكا به پایان رسید.
تیم دو ومیدانی ایالات متحده، با 7 طلا، 6 نقره و 5 برنز بالاتر از ستارگان جامائیکا بر سکوی نخست جهان ایستاد. در آخرین روز دوازدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در المپیك اشتادیوم برلین، ورزشکاران ۷ رشته برای رسیدن به ۷ مدال طلای دیگر این مواد به رقابت با دیگر مدعیان پرداختند و در نهایت به قهرمانی آمریکا رضایت دادند.
اما در دوی 5 هزار متر مردان، قهرمان المپیک پکن در این ماده و دارنده مدال طلای دو۱۰ هزار متر همین رقابتها، كنه نیسا بكله، ازاتیوپی، موفق شد با پشت سر گذاردن رقیبی سرسخت همچون برنارد لاگات آمریکایی، به دومین مدال طلای خود در برلین دست یابد. بکله با ثبت زمان 13 دقیقه و 17 ثانیه و 9 دهم ثانیه نشان طلا را بر گردن آویخت، برنارد لاگات که با آسیب دیدگی زانوی پای چپ خود همچنان تا فینال این رقابتها پیش تاخت، با 24 صدم ثانیه اختلاف نشان نقره گرفت و جیمز كُوالیا كرویی برای قطر برنز گرفت .
دوی ۱۵۰۰ متر زنان، با پایانی غم انگیز برای دونده ی اتیوپی به پایان رسید. در حالیکه گله ته بورکا تا ۲۰۰ متر مانده به خط پایان پیشتاز بود، ناتالیا رودریگز برای جلوزدن از او میان خط کناری پیست و بورکا، با دست وی را شارژ کرد و با آنکه بعنوان نفر اول از خط گذشت، اما پیروز این رقابت نفر دوم، مریم یوسف جمال از بحرین اعلام شد ولیزا دوبریسکی بریتانیایی بهمراه شانان روبری از آمریکا به ترتیب نقره و برنز گرفتند.
دردوی 800 متر مردان، امبولانی مولادزی از افریقای جنوبی، با زمان 1 دقیقه و 45 ثانیه و 29 صدم ثانیه عنوان قهرمانی را كسب كرد و آلفرد یگو از كنیا و یوسف سعد كامل بحرینی هر دو با زمان مشابه 1 دقیقه و 45 ثانیه و 35 صدم ثانیه و با 6 صدم ثانیه اختلاف با نفرنخست، نقره و برنز را از آن خود کردند.
در پرش طول زنان، بریتنی ریس آمریکایی همچون دوایت فیلیپس که در رقابت همین رشته مردان به قهرمانی رسید، با پرش بطول ۷ متر و۱۰ سانتیمتر، توانایی اش را برخ رقیبان کشید و طلا بر گردن آویخت. و مدافع عنوان قهرمانی، تاتیانا لِه بِه دِه وا از روسیه دوم و کارین می ملیس از ترکیه سوم شدند. در دوی 4 در 400 متر امدادی زنان تیم آمریکا یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقیبان بود و یاران سانیا ریشاردز با ثبت زمان ۳ دقیقه و ۱۷ ثانیه و۸۳ صدم ثانیه گردن آویز طلا را برای دومین دوره ی متوالی برای خود نگاه داشتند.
در دوی ۴ در ۴۰۰ متر مردان هم تیم امریكا قهرمان شد. آنجلو تیلور، جرمی وارینر، کرون کلمنت و مریت با ثبت زمان 2 دقیقه و 57 ثانیه و 86 صدم ثانیه بر سكوی نخست ایستادند، تیم بریتانیا با حد نصاب 3 دقیقه و 53 صدم ثانیه مقام دوم را به خود اختصاص داد و تیم استرالیا با 3 دقیقه و 90 صدم ثانیه سوم شد .
بدین ترتیب تیم امریكا با 7 طلا ، 6 نقره و 5 برنز عنوان قهرمانی را كسب كرد، جاماییكا با 7 طلا ، 3 نقره و 2 برنز دوم شد و كنیا با 4 طلا ، 4 نقره و 2 برنز بر سكوی سوم ایستاد

No comments:

Post a Comment