Thursday, August 11, 2011

شکست قهرمان و پر افتخارترین تیم جهان



دیدارهای دوستانه فوتبال در نقاط مختلف جهان، شب گذشته با شکست تیم قهرمان جهان اسپانیا مقابل ایتالیا و همچنین باخت پرافتخارترین تیم جهان برزیل مقابل آلمان پیگیری شد.
تیم ملی برزیل در حالیکه در خانه تیم ملی آلمان به میدان رفته بود، با نتیجه سه بر دو مغلوب شد. در این دیدار که در شهر اشتوتگارت برگزار شد، در نیمه نخست دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم قهرمان سه دوره جام جهانی بر توپ و بازی مسلط شد و موفق شد در دقیقه ۶۱ دروازه قهرمان پنج دوره جام جهانی و صاحب همیشگی جام ژولریمه را باز کند. در این دقیقه داور خطای لوسیو، مدافع برزیل و بازیکن سابق تیم بایرن مونیخ بر روی تونی کروس را خطای پنالتی اعلام کرد و باشتین شوایشتایگر این ضربه را به گل تبدیل کرد تا میزبان با نتیجه یک بر صفر از حریفش پیش افتد. تنها شش دقیقه بعد ماریو گوتزه نخستین گل ملی خود و دومین گل تیم ملی آلمان در این دیدار را به ثمر رساند. چهار دقیقه بعد دنی آلوز، مدافع برزیل توسط فیلیپ لام کاپیتان آلمان سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. روبینیو این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا اختلاف به یک گل برسد. این پایان کار آلمانیها نبود و باشتین شوایشتایگر با استفاده از اشتباه آندره سانتوز توپ را به آندره شورله رساند و او هم سومین گل میزبان را به به تور دروازه طلایی پوشان دوخت. برزیلی ها که این دیدار را از دست رفته می دیدند تنها در دقیقه ۹۱ و با گلزنی نی مار موفق به کاهش اختلاف شدند. این نخستین برد تیم ملی آلمان در برابر برزیل از سال ۱۹۹۳ بود.

درحالیکه دیشب تیم ملی آلمان مقابل برزیل به یک برد شیرین رسید سرمربی سابق این تیم یورگن کلینزمن هم با تیم ملی آمریکا در نخستین حضورش بر روی نیمکت یو اس تیم مقابل مکزیک به نتیجه ای راضی کننده دست یافت. در دیداری که به میزبانی تیم ملی آمریکا در لینکلن فاننشیال فیلد شهر فیلادلفیا برگزار شد دو تیم در پایان نود دقیقه به تساوی یک بر یک رسیدند. در نیمه نخست این دیدار اوریبه پرالتا در دقیقه ۱۷ با ضربه زیبا با تیزهوشی مکزیک میهمان را پیش انداخت. این نتیجه تا پایان نیمه نخست پابرجا بود تا آمریکا با شکست یک بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم شاگردان یورگن کلینزمن با در اختیار گرفتن توپ، برتری خود را بر حریف دیکته کردند. در دقیقه ۷۱ رابی راجرز یار تعویضی آمریکا دروازه بدون دروازه بان مکزیک را گشود تا کار دو تیم به تساوی کشیده شود. در ادامه راجرز در دقیقه ۸۶ با خطای فاحش دفاع مکزیک از حرکت بازماند اما داور مسابقه این حرکت را به اشتباه تمارض تشخیص داد و راجرز را با کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد تا آمریکا دقایق باقی مانده را ده نفره به کار خود ادامه دهد. این بازی با همان تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا کلینزمن که با این تیم تنها سه جلسه تمرین کرده، از این نتیجه راضی باشد.

در ادامه مسابقات فوتبال جام باشگاههای آمریکای جنوبی، کوپا زود آمریکانا، فلامینگو با درخشش ستاره اش در برابر دیگر نماینده برزیل، اتلتیکو پارانائنزه به برتری رسید. در این دیدار که دور رفت مرحله دوم کوپا زود آمریکانا بود و در ورزشگاه المپیک ژائو هاوالانژ و به میزبانی فلامینگو برگزار شد، این تیم با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد. نیمه نخست این دیدار به رغم حملات دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در نیمه دوم در حالیکه دو تیم در باز کردن دروازه یکدیگر به بن بست رسیده بودند، رونالدینیو، ستاره سابق تیم ملی برزیل و باشگاههای بارسلونا و آ. ث. میلان در دقیقه ۶۰ به زمین مسابقه آمد. با ورود رونالدینیو حملات فلامینگو هم شدت گرفت. این مهاجم در دقیقه ۸۲ با عبور از مدافعان حریف آنها را مجبور به خطای پنالتی کرد. خود رونالدینیو این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا فلامینگو این دیدار را با پیروزی یک بر صفر به سود خود به پایان برساند.

متهم به پولشویی وفساد در فوتبال اجازه حضور در کنار تیمش را نیافت درخواست کارسون یونگ صاحب تیم فوتبال بیرمنگام سیتی مبنی بر پرواز به انگلیس رد شد. کارسون یونگ که به اتهام پولشویی در دادگاهی در هنگ کنگ تحت محاکمه است به منظور دیدار از نخستین بازی خانگی تیمش در برابر کاونتری سیتی درخواست افزایش وثیقه اش را داد که دادگاه این درخواست را رد کرد. او که دو سال پیش بیرمنگام سیتی را با رقمی بالغ بر ۱۳۱ میلیون دلار خریده است، متهم است در پولشویی ۹۲ میلیون دلاری سهیم بوده است. یونگ درخواست پرداخت وثیقه ۳۸۵ هزار دلاری را به دادگاه داده بود.

No comments:

Post a Comment