Wednesday, August 10, 2011

برکناری یا استعفا؟



در آستانه ی آغاز هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران یکی از موفق ترین مدیران ورزشی کشور از کار برکنار شد.
محمدرضا ساكت مديرعامل باشگاه فولاد مباركه سپاهان که از سال ۸۱ به مدت ۹ سال سکان هدایت این باشگاه اصفهانی را بر عهده داشت روز گذشته از اين مقام کنار گذاشته شد. به گزارش سایت فوتبال سپاهان محمدرضا ساكت در تاريخ پنج مرداد استعفای خود را ارائه داد و هيات مديره باشگاه فولاد مباركه سپاهان، دیروز استعفاي وی را پذيرفت. این هیت مدیره عليرضا رحيمي رئیس سابق فدراسیون هندبال را به عنوان جايگزين او برگزيد. ساكت در حالي از اين سمت كناره گيري مي كند كه طي این ۹ سال سه عنوان قهرمانی لیگ برتر سه عنوان قهرمانی جام حذفی نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا و حضور در جام باشگاه های جهان و هشت دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا را با سپاهان در کارنامه دارد. در این میان دلیل کناره گیری ویا برکناری یکی از موفق ترین مدیران ورزشی ایران در دهه اخیر همچنان نامشخص است. از دلایل مطرح شده از سوی خود وی و باشگاه سپاهان می توان به خستگی و مشکلات جسمی اشاره کرد. اما جداشدن مدیری موفق در شرایط حساس این باشگاه سوالی است که بی جواب مانده و هم اینک پرسش هواداران تیم فوتبال سپاهان است.

سومین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران فرداشب با انجام چهار دیدار آغاز می شود و بامداد روز شنبه هفته پیش رو با پایان دیدار مس کرمان با استقلال تهران به اتمام می رسد. فرداشب ملوان بندرانزلی که در دو دیدار گذشته دو تساوی بدست آورده در ورزشگاه تختی بندرانزلی میزبان تیم قعرنشین جدول لیگ برتر، مس سرچشمه کرمان است سایپای البرز تیم صدرنشین کنونی لیگ در ورزشگاه انقلاب کرج مقابل ذوب آهن یکی از نمایندگان فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان میرود. تراکتورسازی تبریز طبق حکم کمیته انضباطی قراراست در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف شاهین بوشهر برود. این دو تیم در هفته دوم لیگ برتر دست به کاری بزرگ زدند. و به ترتیب تیمهای ذوب آهن و پرسپولیس را شکست دادند. پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی تهران از شهرداری تبریز پذیرایی خواهد کرد. قرمزپوشان در این دیدار بدنبال نخستین برد خود در این فصل هستند
جمعه شب نیز فجرشهید سپاسی شیراز در ورزشگاه حافظیه شیراز با داماش گیلان بازی می کند سپاهان اصفهان در فولادشهر با صنعت نفت آبادان پیکار می کند. راه آهن شهرری در ورزشگاه راه آهن اکباتان با صبای قم مصاف میدهد. فولاد خوزستان در ورزشگاه تختی اهوازمیزبان نفت تهران است و مس کرمان در خانه با استقلال تهران مصاف خواهد داد.

امروز یکی از روزهای فیفا یا فیفا دی است به این معنی که در نقاط مختلف جهان نزدیک به ۴۰دیدار دوستانه فوتبال برگزار خواهد شد.
در یکی از این بازیها تیم ملی فوتبال اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ در شهر باری به مصاف ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰06 خواهد رفت. چزاره پراندلی، سرمربی ایتالیا، با اشاره به کیفیت بازی تیم اسپانیا، از تلاش بازیکنانش برای ارائه بازی ای زیبا خبر داد. پراندلی با بیان اینکه بازیکنان اسپانیا برای مدتی طولانی در کنار یکدیگر بازی کرده اند و، به هماهنگی کامل رسیده اند، ابراز امیدواری کرد که لاجوردی پوشان ایتالیا هم با یکدیگر هماهنگ شوند.در این دیدار، در حالیکه آنتونیو کاسانو در شهر محل تولدش از ابتدا به میدان خواهد رفت، ژاوی به دلیل مصدومیت ساق پا، این دیدار را از دست داده است. سرخیو راموس، مدافع رئال مادرید دیگر بازیکنی است که به دلیل مصدومیت پشت، این دیدار را از دست داده . در ادامه مسابقات دوستانه، امشب تیم ملی بحرین حریف تیم ملی ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی، به مصاف عمان خواهد رفت.





No comments:

Post a Comment