Wednesday, August 17, 2011

نبرد بزرگان این بار در نیوکمپ



دومین ال کلاسیکوی فصل امشب، چهارشنبه در پایتخت کاتالانها برگزار خواهد شد.
دو تیم بارسلونا و رئال مادرید امشب در حالی دیدار برگشت سوپر کاپ را در نیو کمپ برگزار می کنند که دیدار رفت با تساوی دو بر دو به پایان رسید. در آن دیدار رئال با گل زودهنگام مسوت اوزیل از حریف پیش افتاد اما گلزنی داوید ویا و لیونل مسی برتری را در همان نیمه نخست به اردوی بارسا برد. گل نیمه دوم ژاوی آلونسو همه چیز را به تساوی کشاند تا تکلیف قهرمان سوپر کاپ در بازی برگشت مشخص شود. سرمربی بارسلونا اعتقاد دارد تیمش برای پیروزی در سوپر کاپ باید بازی فوق العاده ای را به نمایش بگذارد. این در حالیست که حضور سسک فابرگاس، هافبک تازه به خدمت گرفته شده بارسا در دیدار امشب هنوز مشخص نیست. پپ گواردیولا با اعلام اینکه نام سسک در بین هجده بازیکن انتخاب شده برای این دیدارهست، حضور او در زمین را منوط به شرایط خودش و بازی دانست. پپ گواردیولا سرمربی آبی اناری پوشان، رئال را تیمی قوی دانست و عنوان کرد که تیمش همه تلاشش را برای پیروزی در این بازی به کار خواهد بست.

دیدار سوپر کاپ اسپانیا امشب درحالی برگزار میشود که فوتبال آن کشور چهارمین اعتصاب تاریخ خود را پیش رو دارد. مذاکرات امروز مسئولان لالیگا و نمایندگان اتحادیه بازیکنان اسپانیایی، بر سر دستمزدها به بن بست رسیده و ممکن است رقابتهای این فصل لیگ اسپانیا یکشنبه هفته آینده آغاز نشود. اتحادیه بازیکنان حرفه ای اسپانیا که شامل بازیکنان 42 تیم حاضر در دسته اول و دوم لالیگا می شو، اعلام کرده در صورتی که تا جمعه با درخواست های شان موافقت نشود نه تنها در هفته اول به میدان نمی روند بلکه اعتصاب را تا هفته دوم ادامه خواهند داد. اتحادیه بازیکنان خواستار تضمین بهتری در مورد پرداخت باشگاه هایی است که هم اینک 72 میلیون دلار دستمزد پرداخت نشده به 200 بازیکن در کارنامه مالی دارند. بازیکنان لالیگا آخرین بار آن در سال 1984 دست به اعتصاب زدند.

دور رفت مرحله پلی‌آف رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب هم پنج دیدار برگزار میشود. طی یکی از آنها اودنسه دانمارک میزبان ویارئال اسپانیاست. در حالیکه تیم دانمارکی تاکنون به مرحله گروهی این رقابتها راه نیافته، هنریک کلاوسن، سرمربی این تیم، تلاش سخت و فروتنی را عاملی دانسته که تیمش را تا این مرحله رسانده. وی ابراز امیدواری کرد با همین دو فاکتور، تیمش راهی مرحله گروهی بشود. تمیهای اودنسه دانمارک و ویارئال اسپانیا پیش از این در چارچوب مسابقات اینتر توتو در سال ۲۰۰۴ به مصاف هم رفتند که ویارئال در خانه حریف سه بر صفر به پیروزی رسید و در اسپانیا هم دو بر صفر برنده شد تا با پیروزی ۵ بر صفر به دور بعد راه یابد. ضمن آنکه ویارئال یک بار در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. در دیگر دیدارهای امشب بایرن مونیخ آلمان با اف. ث. زوریخ سوئیس، ویسلا کراکووی لهستان با آپوئل قبرس مکابی حیفای اسرائیل با ریسینگ گنک بلژیک و دینامو زاگرب کرواسی با مالموی سوئد به مصاف هم می روند.
در همین چارچوب دیشب پنج دیدار برگزار شد. که طی آن آرسنال با تک گل تئو والکات اودینزه ایتالیا را شکست داد. لیون در خانه ی خود روبین کازان روسیه را 3 بر 1 مغلوب ساخت. اف سی کپنهاگن دانمارک در زمین خود 1 به 3 به ویکتوریا پلزن جمهوری چک باخت. و دیدار باته بوریسوف بلاروس با اشتورم گراتس اتریش 1-1 و بازی توئنته هلند با بنفیکای پرتغال هم 2 - 2 تمام شد.

در همسایگی ایران در عراق تیم الزورا، به مقام قهرمانی مسابقات لیگ فوتبال آن کشور دست یافت. در فینال این مسابقات که در حضور پنجاه هزار تماشاگر در ورزشگاه الشعب بغداد برگزار شد، تیم الزورا در ضربات پنالتی اربیل را از پیش رو برداشت تا مقام قهرمانی این مسابقات را به دست آورد. در حالیکه ۳۷ انفجار در شهرهای مختلف و کشته شدن بیش از ۶۰ نفر، یکی از سیاهترین روزهای عراق را رقم زده بود، این دو تیم فینال مسابقات لیگ را برگزار کردند که بهرغم حملات دو تیم، در پایان وقتهای قانونی بازی، توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضیافت پنالتی ها تیم الزورا با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید تا برای دوازدهمین بار در تاریخ این باشگاه به مقام قهرمانی لیگ عراق دست یابد. گفتنی است هر سال برای تعیین قهرمان لیگ، دیداری بین تیمهای نخست لیگهای شمالی و جنوبی برگزار می شود.





No comments:

Post a Comment