Wednesday, June 30, 2010

خبرهای حاشیه جام جهانی


لاله های نارجی هلند که از صعود خود خوشحالند، در مرحله یک چهارم نهایی باید به دیدار دارنده پنج عنوان قهرمانی، تیم ملی برزیل بروند، هم اینک درحال آماده سازی خود هستند. کلاوس یان هونتلار مهاجم تیم ملی هلند اظهار داشته، این تیم باید بیشتر بر روی بازی خود، تمرکز کند. هونتلار، تنها راه پیروزی در برابر برزیل را بازی نزدیک و حفظ توپ می داند.
درحالیکه مقامات فدراسیون فوتبال انگلیس در حال بررسی آینده کاری فابیو کاپلو، سرمربی این تیم هستند، کاپلو لندن را به مقصد ایتالیا ترک کرد. این مربی که پس از شکست چهار بر یک در برابر تیم ملی آلمان، از دور مسابقات جام جهانی خارج شد، با فشار هواداران و مطبوعات انگلیسی روبروست.
در فرانسه،
ریموند دومنک سرمربی تیم ملی آنکشور که قرار داش با فدراسیون فرانسه تا ۱۰ روز دیگر به پایان میرسد، ، بهمراه ژان پی یر اسکال رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، برای ادای توضیحات درباره نتایج و اتفاقات تیم ملی فرانسه در مدت حضور در جام جهانی آفریقای جنوبی، به کمیسیون ورزشِ پارلمان انکشور رفتند. نتایج دور از انتظار تیم ملی فرانسه و اتفاقات و درگیریهای اُردویِ این تیم در آفریقای جنوبی، انتقاد کارشناسانو مطبوعات انکشور را برانگیخته است.
درحالیکه پاریسی ها در غم و اندو بسر میبرند ،مادرید، دیشب پایتخت اسپانیا، شاهد جشن و شادی طرفداران تیم ملی فوتبال انکشور بود. تیم ملی اسپانیا با پیروزی یک بر صفر در برابر تیم ملی پرتغال، راهی دور یک چهارم نهایی این مسابقات شد تا در این مرحله در برابر تیم ملی پاراگوئه صف آرایی کند. طرفداران این تیم پس از قهرمانی در مسابقات جام ملتهای اروپا، امید زیادی به کسب اولین قهرمانی اسپانیا در مسابقات جام جهانی دارند.
اما یکی ازنمایندگان آسیا در جام جهانی، تیم ملی کره جنوبی که در مرحله یک هشتم نهایی با شکست در برابر تیم ملی اروگوئه، از دور مسابقات جام جهانی حذف شد، در بازگشت به کشورش، مورد استقبال هواداران قرار گرفت. این اولین صعود کره جنوبی به دور دوم مسابقات جام جهانی، در خارج از خاک انکشور بود.

No comments:

Post a Comment