Sunday, June 27, 2010

سومین شکست و تلخ ترین باخت انگلیس در تاریخ جام جهانی


تیم ملی آلمان با یک پیروزی پُرگل مقابلِ تیم ملی انگلیس، ضمن انتقام شکست سنگین سال 2001 ،
به مرحله یك چهارم رقابتهای فوتبال جام جهانی 2010 راه یافت.
در سومین دیدار مرحله یك هشتم پایانی این مسابقات، تیمهای فوتبال آلمان و انگلیس در ورزشگاه فری استیت شهر بلوم فانتِین و به داوری خورخه لا ریوندا به میدان رفتند كه در پایان این بازی، تیم آلمان با نتیجه 4 بر 1 شاگردان فابیو کاپلو را در هم كوبید و خود به جمعِ هشت تیمِ برتر پیوست.
در این دیدار، میروسلاو كلوزه و لوکاس پودولسكی هر کدام یکبار در نیمه اول برای آلمانی ها گلزنی کردند.تك گلِ انگلیس را هم در این نیمه، ماتیو جیمز آپسون به ثمر رساند.
البته گل تساوی بخش فرانک لامپارد از سوی داور نادیده گرفته شد تا ناکامی شاگردان کاپلو کامل شود.
درحالیکه حاضران در ورزشگاه، از روی صفحه نمایشگر و میلیونها بیننده تلویزیونی، این گل را مشاهده کردند، اما کمک داور مسابقه و قاضی میدان این گل را ندیدند تا دو تیم با نتیجه 2 بر یک به رختکن بروند.
در نیمه دوم انگلیسی ها بر میزان حملات خود افزودند، اما آلمانی ها با دو ضد حمله، دو بار وسیله ی توماس مولر پاشنه دروازه جزیره را چرخاندند تا شکست تحقیرآمیزی را به تیم انگلیس تحمیل کرده باشند. این برای سومین بار است که تیم ملی انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با جام وداع می کند. این تیم در سال ۱۹۵۴ با نتیجه۴-۲مغلوب اروگوئه شد و در سال ۱۹۶۲ نیز در همین مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با برزیل با حساب ۳ - یک به برتری طلایی پوشان رای داد. اما نتیجه بازی دیروز، بدترین نتیجه تیم ملی انگلیس در جام جهانی محسوب میشود.
آلمانیها در سال 2001 در دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2002 با نتیجه 5 بر یک در ورزشگاه المپیک مونیخ مقابل انگلیس مغلوب دیود بکهام و یارانش شدند و این پیروزی ۴ بر یک را می توان انتقام آن دیدار به حساب آورد.
شاگردان یواخیم لو در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها باید شنبه در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ به دیدار آرژانتین بروند. دیگر تیمهای راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی تیمهای ملی فوتبال اروگوئه و غنا هستند که با پیروزی برابر تیم های کره جنوبی و آمریکا به جمع هشت تیم برتر جام پیوسته اند.امروز، در هفدهمین روز جام جهانی 2010 ، و سومین روز از مرحله یک هشتم نهایی، ابتدا هلند به مصاف اسلواكی می رود و سپس برزیل و شیلی با هم بازی خواهند کرد.

No comments:

Post a Comment