Sunday, June 27, 2010

آتش بازی مردان دیگو مارادونا


در پنجاه و دومین مسابقه فوتبال نوزدهمین دوره جام جهانی،تیم ملی آرژانتین، با پیروزی برابر مکزیک، حریف تیم ملی آلمان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شد.

در دومین روز ازرقابتهای مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی،شب گذشته، تیم های ملی فوتبال آرژانتین و مکزیک به قضاوت روبرتو روزتی ایتالیایی در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان بسود شاگردان مارادونا خاتمه یافت. تیم ملی فوتبال آرژانتین که در دیدارهای مرحله گروهی این جام، با سه پیروزی مقابل تیمهای نیجریه، کره جنوبی ویونان گام به این مرحله گذاشت با پیروزی 3 بر 1 برابر مکزیک با اقتدار به مرحله یک چهارم نهایی جام نوزدهم راه یافت. آبی راه راه پوشان آرژانتین که در سال 2006 با برتری 2 به 1 در وقت اضافی، مكزیك را حذف كردند برغم آنکه در این بازی اولین گل شان آفساید بود، اما آن ، از سوی داور پذیرفته شد تا نخستین گل بازی به نام کارلوس توز، مهاجم باشگاه منچستر سیتی نوشته شود.
در ادامه بازی اشتباه محرز دفاع مکزیک، گونزالو هیگواین را با دروازبان تنها گذاشت تا شاگردان دیه گو مارادونا دو بر یک پیش بیفتند. در نیمه دوم توز از پشت محوطه جریمه با شوتی زیبا توپ را به تور دروازه مکزیک دوخت تا گلی که هرناندز مهاجم جوان مکزیک به زیبایی به گل نشاند تنها فاصله این دو تیم را به دو گل کاهش دهد.
بدین ترتیب آرژانتین که ۲۶ بار مقابل مکزیک به میدان رفته، برای ۱۳ بار طعم شیرین پیروزی را بچشد و با صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای فوتبال جام جهانی حریف تیم ملی فوتبال آلمان شود.

No comments:

Post a Comment