Tuesday, May 24, 2011

کفش طلا، در پای رونالدو



کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی تیم رئال مادرید که در آخرین دیدار رقابتهای فوتبال اسپانیا چهلمین گل خود را در لالیگا به ثمر ساند و رکوردار بیشترین گل زده در فوتبال اسپانیا لقب گرفت.
با این تعداد گل یعنی ۴۰ گل و کسب 80 امتیاز در صدر گلزنان لیگهای مختلف اروپایی قرار گرفت و کفش طلای یوفا در فصل 2011 - 2010 را از آن خود كرد. پس از او لیونل مسی دارنده این عنوان در سال قبل و مهاجم آرژانتینی بارسلونا که تا یک ماه قبل صدرنشین جدول بود با 31 گل و 62 امتیاز دوم شد. آنتونیو دی ناتاله مهاجم اودینزه و ماریو گومز گلزن بایرن مونیخ ، هر کدام با 28 گل و 56 امتیاز مشترکا سوم شدند. ادینسون کاوانی از ناپولی پاپیس سیسه از فرایبورگ موسی سو از لیل آلکس از فنرباغچه دیمیتار برباتوف از منچستر ساموئل اتوئو از اینتر کوین گامیرو از لوریان و کارلوس توس از منچستر سیتی به ترتیب رده های بعدی را بخود اختصاص دادند.

دیوید بکهام هم در دیدار خداحافظی گری نویل حضور خواهد داشت دیدار خداحافظی گری نویل، مدافع کهنه کار شیاطین سرخ امشب در ورزشگاه اولترافود بین تیمهای منچستر یونایتد و یوونتوس برگزار خواهد شد. بکهام که پس از ۸ سال بار دیگر پیراهن سرخ منچستر را به تن خواهد کرد، از این اتفاق بسیار خوشحال است. هافبک سی و شش ساله لس انجلس گلکسی، که به همراه نویل، نیکی بات، پول اسکولز و رایان گیگز تیم رویایی کلاس ۱۹۹۲ را تشکیل داده بودند، دیدن همبازیان قدیمی را رویایی خواند.




No comments:

Post a Comment