Wednesday, April 27, 2011

سومین رویارویی ژوزه و پپ



در اروپا دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان با پیروزی قاطع تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس در مقابل شالکه صفر چهار آلمان آغاز شد.
شیاطین سرخ در ورزشگاه ولتینز آره نای شهر گلزنکیرشن با دو گل رایان گیگز و وین رونی دو بر صفر آبی پوشان سلطنتی را شکست دادند. این شکست درحالی برای نماینده آلمان رقم خورد که درخشش مانوئل نویر، دروازه بان شالکه، مانع از به ثبت رسیدن یک شکست سنگین برای این تیم شد. گفتنی است علی کریمی بازیکن ایرانی شالکه در این بازی فرصت حضور در زمین نیافت.

اما امشب در دومین دیدار از دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید و بارسلونا برای سومین بار در کمتر از دوهفته به مصاف هم میروند. این دو تیم در حالی با قضاوت ولفگانگ اشتارک آلمانی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مقابل هم صف آرایی می کنند که در همین ورزشگاه و در چارچوب رقابتهای لالیگا دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند اما شاگردان ژوزه مورینیو در دیدار دوم در ورزشگاه مستایای شهر والنسیا با گل طلایی دقیقه ۱۰۲ کریستیانو رونالدو به پیروزی رسید و به نخستین جام پس از سه سال ناکامی دست یافت. رئالی ها که از بدست آوردن جام پادشاهی بسیار خوشحال به نظر می رسند امشب با تمام قوا به دیدار کاتالانها خواهند رفت. رئال در۸۶ بازی مقابل رقیب سنتی اش ، پیروزبوده و با ۸۲ باخت و ۴۳ تساوی به لحاظ آماری هم در شرایط بهتری قرار دارد. در رقابتهای جام قهرمانان اروپا هم از ۵۰ سال پیش تاکنون کهکشانی ها در سه دیدار از شش بازی خود مقابل بارسا به پیروزی رسیده اند درحالیکه آبی اناری پوشان بارسا تنها یک پیروزی ودو تساوی در کارنامه دارند. از سوی دیگر بارسلونا در این بازی اریک آبیدال و آدریانو و احتمالا آندرس اینیستا را به دلیل آسیب دیدگی در ترکیب نخواهد داشت ولی بازگشت کارلس پویول و گابریل میلیتو میتواند کاتلانهارا به بازی امشب خوش بین کند.




No comments:

Post a Comment