Thursday, April 28, 2011

مصاف دو پرتغالی برای رسیدن به فینال



در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، امشب دو بازی برگزار میشود که طی یکی از آنها بنفیکای پرتغال میزبان هموطنش براگاست.
براگا که برای نخستین بار به نیمه نهایی این مسابقات رسیده، هم اکنون با ۱۴ امتیاز اختلاف با بنفیکا، رده سوم لیگ پرتغال را در اختیار دارد. این تیم در ۵۹ دیدارش در برابر بنفیکا، تنها یک بار به پیروزی رسیده است.در آنسو هم خورخه خسوس، سرمربی بنفیکا، به صعود تیمش به دیدار نهایی امیدوار است. به اعتقاد او تیمهای بزرگی در جریان این مسابقات حذف شده اند و اکنون زمان آن رسیده که شاگردانش به آرزویشان که همان حضور در فینال است برسند. او هر دو تیم را قوی نامید و براگا را هم به دلیل حضور در این مرحله، لایق دانست.

درآمریکای جنوبی هم کوپا لیبرتادورس، دیشب با برگزاری ۴ دیدار دنبال شد. دریکی از این دیدارها که از دور یک هشتم نهایی جام باشگاههای آمریکای جنوبی و به میزبانی سانتوز برگزار شد، نماینده برزیل، با نتیجه یک بر صفر از سد کلاب آمریکای مکزیکی عبور کرد. پائولو هنریکه، مهاجم ۲۱ ساله سانتوز در دقیقه ۳۹ برای تیم میزبان گلزنی کرد تا این تیم با برتری یک بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود سانتوز به پایان برسد. ضمن آنکه میگوئل لایون پادرو در وقتهای تلف شده این دیدار با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد تا کلاب آمریکا دقایق پایانی را ده نفره به بازی ادامه دهد.
همچنین در دیگر دیدار یک هشتم نهایی کوپالیبرتادورس، تیمهای استودیانتس آرژانتین و سرو پورتنوی پاراگوئه با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دادند. در این دیدار که در ورزشگاه سیوداد دلا پلاتا و به میزبانی استودیانتس برگزار شد، حملات پردامنه میزبان با واکنشهای دروازه بان پورتنو، دیگو بارتو راه با جایی نبرد. حتی اخراج رودریگو بورگِس در دقیقه ۸۶ هم به میزبان کمکی نکرد تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. استودیانتس که در سال ۲۰۰۹ به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافته، برای صعود به مرحله بعد، پنجشنبه آینده در زمین پورتِنو کار سختی در پیش دارد.

اما مانتری مکزیک، با پیروزی در برابر رئال سالت لیک از آمریکا، به مقام قهرمانی کونکاکاف رسید.
در فینال لیگ قهرمانان باشگاههای آمریکای مرکزی، شمالی و حوزه دریای کارائیب این دو تیم که در بازی رفت به میزبانی سالت لیک به تساوی دو بر دو دست یافته بودند این بار در ریو تینتوی مکزیک، به برتری نمانیده مکزیک رای دادند.سائوزا، در وقتهای تلف شده نیمه نخست تک گل بازی را به سود مانتری به ثمر رساند تا این تیم با پیروزی سه بر دو در مجموع دو دیدار به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد. با این نتیجه، رئال سالت لیک نتوانست به عنوان نخستین تیم از لیگ ام. ال. اس.، به جام قهرمانی باشگاههای جهان. که دسامبر آینده در ژاپن برگزار خواهد شد، راه یابد.

No comments:

Post a Comment