Monday, August 15, 2011

تساوی در نخستین ال کلاسیکوی فصل جدید



در مهمترین دیدار فوتبال، اولین ال کلاسیکوی فصل با تساوی به پایان رسید.
آقای خاص، ژوزه مورینیو و رئال مادرید شب گذشته میزبان آبی و اناری پوشان بارسلونا و پپ گواردیولا بودند. کهکشانی ها که می خواستند در دیدار رفت سوپر جام اسپانیا کار را یکسره کنند از همان آغاز بر توپ و میدان تسلط پیدا کردند و نتیجه جنگندگی خود را در دقیقه ۱۲ باگل مسوت اوزیل گرفتند. گلی با پاس کریم بنزما. در آنسوی میدان بارسا درحالی که تا دقیقه ۳۵ حتی به محوطه جریمه کهکشانی ها راه نیافته بود با پاس لیونل مسی و گلزنی داوید ویا بازی را به تساوی کشاند. ضربه ای استادانه از آقای گل جام جهانی که ایکر کاسیاس را مقهور کرد. در دومین حمله ی بارسلونا مرد فوتبال جهان لیونل مسی اینبار در نقش گلزن عمل کرد وبا جا گذاشتن سه بازیکن توپ را از زیر دستان کاسیاس به تور دروازه رئال دوخت تا تیمی که تنها دو موقعیت گل در نیمه اول داشت دو بر یک از میزبان پیش بیفتد. اما در نیمه دوم قوهای سفید پایتخت با گل دقیقه ۶۵ ژابی آلونزو بازی را به تساوی کشیدند تا چهره قهرمان سوپر کاپ اسپانیا چهارشنبه شب در نوکمپ بارسلونا مشخص شود. بدین ترتیب طلسم نباختن پپ گواردیولا در سانتیاگو برنابئو پا برجا ماند. مربی کاتالانها از پنج بازی که در سه سال گذشته در خانه رئال مادرید بر روی نیمکت بارسلونا نشسته سه پیروزی و دو تساوی کسب کرده است.

گذشته از رکورد شکست ناپذیری گواردیولا در سانتیاگو برنابئو طرفداران بارسا دلیل دیگری هم برای خوشحالی دارند. سرانجام دو باشگاه آرسنال انگلیس و بارسلونا بر سر انتقال سسک فابرگاس به توافق رسیدند. این هافبک ۲۴ ساله پس از شرکت در آزمایش های پزشکی آبی اناری پوشان، با قراردادی بالغ بر۴۷ میلیون دلار به این تیم بازگشت. سسک که تربیت یافته ی آکادمی فوتبال بارسلوناست در سال ۲۰۰۳ به جمع توپچی های آرسنال پیوست و با شانزده سال و نیم سن، جوانترین بازیکن تیم نخست قرمزپوشان لندنی لقب گرفت. گمانه زنی ها درباره پیوستن فابرگاس به کاتالانها زمانی قوت گرفت که او در نخستین بازی فصل جدید لیگ برتر انگلیس در ترکیب آرسنال حضور نداشت.

در فرانسه در ادامه دیدارهای هفته دوم لیگ دسته یک یا لوشمپیونا تیم لیل مدافع عنوان قهرمانی تن نخستین به شکستش داد. لیل که در استاد لیل متروپول میزبان مون پیلیه بود، با نتیجه یک بر صفر در برابر میهمانش شکست خورد. در نیمه نخست دو تیم هرچه زدند به در بسته خورد تا با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در نیمه دوم حملات مون پیلیه در دقیقه ۷۰ نتیجه داد. اولیویه ژیقو در دقیقه ۷۰ میهمان را پیش انداخت. لیل تا پایان بازی از جبران نتیجه باز ماند تا نخستین شکست این فصلش را بپذیرد.با این نتیجه مون پیلیه با ۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت، لیل هم با یک امتیاز در جایگاه سیزدهم جای گرفت.

در دیگر دیدار مهم هفته دوم لوشمپیونا اوسر دیدار باخته در برابر المپیک مارسی را با تساوی به پایان برد. در این دیدار مارسی خیلی زود و در دقیقه ۳ به گل رسید. لویک رمی زننده گل میهمان بود. مارسی پیش از پایان نیمه نخست باز هم به گل رسید. آندره آییو در دقیقه ۴۳ برای میهمان گلزنی کرد تا این تیم دو بر صفر از حریف پیش بیفتد. در نیمه دوم میزبان با شدت بخشیدن به حملات در همان ابتدا و در دقیقه ۴۶ توسط آلاین ترائوره به گل دست یافت. روی کونتو هم در دقیقه ۸۱ برای اوسر گلزنی کرد تا این تیم بازی باخته را با تساوی عوض کند. با این نتیجه تیمهای مارسی و اوسر به ترتیب در رده های نهم و هفدهم جدول قرار گرفتند.

No comments:

Post a Comment