Thursday, September 3, 2009

اسپالتی وا داد، رانیری خوشحال شد

يکروز پس از کناره گيري لوچيانو اسپالتي از سرمربيگري تيم فوتبال آاِس رُم ايتاليا، مسولان اين تيم، سریعترین جایگزینی تاریخ این باشگاه را رقم زدند و کلوديو رانيه ري را به مدت دوسال وبا پرداخت شش ميليون يورو، رسما بعنوان سرمربي اين تيم انتخاب کردند.
رانیری جانشین لوچانو اسپالتی ای شد که پس از ناکامی در دو بازی ابتدای فصل سری آ، از سمت خود استعفا داده بود. رانیری 57 ساله، که اواخر فصل پیش از یوونتوس اخراج شده بود، در ورزشگاه المپیک رم، جایی که دوران بازیگریش را از آنجا آغاز کرده بود، با تیم اول این شهر، قراردادی 2 ساله امضاء کرد. این مربی که خود متولد شهر رم نیز هست، در فصل 1973-74 به این تیم پیوست و تنها 6 بازی برای این تیم انجام داد. به عنوان سرمربی، او تیمهای فیورنتینا، والنسیا، اتلتیکو مادرید، چلسی، پارما و یوونتوس را در کارنامه خود دارد.
رانیری در این باره گفت:
" دو روز پیش، من به هر چیزی فکر می کردم جز رم. برای همین الان عین کسی ام که تازه تصادف کرده و نمیدونه چی به چیه. من سال 69 اومدم اینجا، موقعی که خیلی از شما خبرنگارا هنوز به دنیا نیومده بودین. هلنیون هررا منو اوورد اینجا.35 سال پیش از اینجا رفتم تا چیزای جدید یاد بگیرم. دوباره برگشتم، اما دیگه پیر شده ام. "
رم در زمان رهبری اسپالتی، جزو بالانشینان سری آ بود و در سال 2007 موفق به فتح جام حذفی این کشور شد. اما مکان ششمی فصل قبل، به معنی دوری یک ساله این تیم از جام قهرمانان اروپا بود. جدایی اسپالتی که با توافق طرفین و پس از دو شکست در برابر جنوا و یوونتوس رقم خورد، مقدمه ای بود برای بازگشت رانیری.
رانیری درباره گذشته خود می گوید:
" من از روی سکوها شروع کردم. وفتی فقط 14 سالم بود و بازی تیم رو از روی سکوها نگاه می کردم. حتی با اونا به بازیهای خارج از خونه هم می رفتم. عضو یه کلوپ کوچولو بودم و از کارت عضویتم برای رفتن به قسمت جنوبی ورزشگاه استفاده می کردم. همین کارای کوچیک، پشتوانه بلندپروازی های من شد. "
اسپالتی که از کمکاری باشگاه در فصل نقل و انتقالات به شدت ناراضی بود،با درامدی سالانه حدود 5 میلیون دلار ، تا سال 2011 با این تیم قرارداد داشت.


No comments:

Post a Comment