Thursday, September 3, 2009

حذف مارات سافین و پیروزی مدعیان

درسومین روز از رقابتهای تنیس یو اس اوپن، راجر فدرر، رافائل نادال، سرنا و ونوس ویلیامز با پیروزی مقابل حریفانشان به دور بعد راه یافتند. در دور دوم مسابقات گراند اسلم تنیس آزاد آمریکا، چهارمین جام معتبر فصل، شب گذشته، مدافع عنوان قهرمانی، راجر فدرر سوئیسی، مرد شماره یك تنیس جهان، موفق شد سیمون گروئل آلمانی را با نتیجه 3-0 شكست دهد و با اقتدار گام به مرحله سوم گذارد.
همچنین مدافع عنوان قهرمانی تنیس زنان یو اس اوپن، سرنا ویلیامز آمریکایی، نفر دوم رده بندی تنیس جهان، نیز در دو سته متوالی مقابل ملیندا ژینک مجارستانی به برتری رسید تا جواز حضور در مرحله سوم را بدست آورد. در دیگر رقابتهای دور دوم گروه زنان، خواهر سرینا، ونوس هم با پیروزی بکار خود ادامه داد.این تنیس باز آمریکایی که ۹ قهرمانی گراند اسلم را در کارنامه دارد و در تنیس ویمبلدون نیز با قهرمانی ، توانایی خود را در ۲۹ سالگی به رخ حریفان کشید، در دومین دیدارش در یو اس اوپن، مقابل هموطنش بتانی متاک زند، در دو سته متوالی به پیروزی رسید و راهی دور سوم شد.
اما دررقابتهای مردان، تنیس بازکهنه کار روس، مارات سافین ۲۹ ساله با شکست از یورگن ملتزر اتریشی از دور رقابتها حذف شد و گفته میشود وی قصد داشت در پایان این مسابقات با دنیای تنیس حرفه ای خداحافظی کند.
آلکساندرا وژنیاک، برترین تنیس باز کانادا و نفر ۳۹ تنیس زنان جهان هم با پیروزی بر تنیس بازپُرسابقه ی دیگری، راهی دور سوم این مسابقات شد. وژنیاک در دو ست و با نتایج ۶ ۴ و ۶- صفر آملی ماریزموی فرانسوی را درهم شکست و به دور بعد صعود کرد. همچنین فلاويا پنتا از ايتاليا، در یک بازی یکطرفه در دو ست، با نتایج مشابه ۶ بر صفر، سانيا ميرزای هندی را درهم کوبید. در دیگر رقابتهاي دور دوم زنان، کيم کليسترز بلژيکی در بازگشتی پر فروغ، باردیگر شگفتی آفرید و۲ بر یک بر ماريون بارتولي فرانسوی غلبه کرد. ورا زووناروا از روسيه هم مقابل هموطنش آنا چکوتادزه صاحب برتري شد، ماريا کيريلنکو از روسيه آگنیژکا رادوانسکا از لهستان را شکست داد و فرانچسکا شيوونه از ايتاليا، اشتفاني فوگل از سوئيس را برد و راهي دور بعدي اين رقابتها شد.
اما در بازیهای باقیمانده از دور اول، رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره سه تنيس جهان، ریشار گاسكه فرانسوی را ۳ بر صفر شكست داد تا با پیروزی قاطع کتارش را آغاز کند. لیتون هیویت استرالیایی نیز با همین نتیجه از سد خوان ایگناسیو چلا گذشت . خوان مارتین دل پورتو و خوزه آکاسوی آرژانتینی، ژيل مانفي فرانسوی، نيکولاس کيفر و آندرياس بِک آلمانی، نيکولاس آلماگرو و خوان کارلوس فِرِرو ازاسپانيا، توماژ بلوچي از برزيل و رابي جينی پري آمريکایی با شکست حریفاشان راهي دور بعدي اين رقابتها شدند.

No comments:

Post a Comment