Thursday, June 9, 2011

برتری چین در برابر کره شمالی



در ادامه دیدارهای دوستانه فوتبال در نقاط مختلف جهان، تیم ملی چین در برابر کره شمالی به برتری رسید.
در این دیدار که در گویانگ چین و در حضور ۳۵۰۰۰ تماشاگر برگزار شد، تیم میزبان با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید. دِنگ ژوئوژیانگ و گائو لین در دقایق ۳۷ و ۳۹ دو گل چین را به ثمر رساندند. این دیدار به منظور آماده سازی دو تیم برای مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برگزار شد. گفتنی است کره شمالی در جام جهانی آفریقای جنوبی برای دومین بار در تاریخ این مسابقات حضور داشت، در حالی که چین در مقدماتی این دیدارها حذف شد.

واسکو دو گاما، قهرمان مسابقات کوپا دو برزیل شد. واسکو دو گاما که در دیدار رفت فینال در خانه با نتیجه یک بر صفر از سد کوریتیبا گذشته بود، در زمین این تیم با نتیجه سه بر دو شکست خورد اما به دلیل گل زده در خانه حریف به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. در این دیدار آلساندرو و ادر لوئیز گلهای واسکو دو گا ما را به ثمر رساندند ضمن آنکه بیل، داوی و ویلیام گلهای کوریتیبا را به ثمر رساندند. واسکو دو گاما با این قهرمانی جواز حضور در مسابقات کوپا لیبرتادورس فصل بعد را به دست آورد.

دادگاه رسیده گی به تبانی در فوتبال فنلاند، شروع به کار کرد. این اتفاق که ارکان فوتبال فنلاند را به لرزه در آورده با دستگیری یک سنگاپوری در فرودگاه هلسینکی آغاز شد. ویلسون راج پِرومال، متهم است که مابین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، در ازای تغییر نتایج بازیها، به بازیکنهای سه باشگاه مبالغی را پرداخت کرده است. پرومال که متهم به دستکاری نتایج حداقل ده بازی سات، در صورت مجرم شناخته شدن، تا دو سال را در زندان خواهد گذراند. در جلسه محاکمه امروز نه فوتبالیست از لیگ فنلاند که هفت تن از آنها از زامبیا و دو تن دیگر از کشور گرجستان هستند، در جایگاه متهمین حضور داشتند.

No comments:

Post a Comment