Monday, April 26, 2010


در ادامه مسابقات تنیس قهرمانی تیمی زنان جهان، فد کاپ، تیمهای ملی تنیس روسیه و امریکا به تساوی 1 بر 1 دست یافتند. در اولین دیدار این رقابتها که در بیرمنگام آلاباما برگزار شد،
ملانی اودین، تنیسور 18 ساله امریکا، موفق شد با حساب 2 بر صفر بر آلا کودریاتسوا از روسیه غلبه کند.
اما در دیدار دوم، بتانی ماتک سندز در برابر اِلنا دمنتیوا، قهرمان تنیس المپیک2008 پکن، ناکام ماند و بازی را با حساب 2 بر یک و با نتایج 6-4 و 6-3 به این حریف واگذار کرد تا دو تیم در عدد یک برابر شوند. گفتنی است هر تیمی که زودتر به 3 برد دست یابد راهی دیدار فینال می شود تا در ماه نوامبر در برابر تیم ملی ایتالیا به میدان برود.
چرا که در دیگر دیدار نیمه نهایی فد کاپ، تیم تنیس ایتالیا با پیروزی سه بر صفر در برابر جمهوری چک، به فینال این مسابقات راه یافت.
تنیسور شماره 15 جهان، فلاویا پنتا، با پیروزی 2 بر صفر، در برابر پترا کیتووا، زمینه ساز برتری 3 بر صفر ایتالیا در برابر حمهوری چک شد، تا این تیم برای 4مین بار در طول 5 سال اخیر، راهی مرحله پایانی شود. پیش از این دیدار، فرانچسکا اسکیاوونه و فلاویا پنتا در برابر لوسیه سافارووا و لوسیه رادکا از جمهوری چک به پیروزی رسیده بودند
اما در ادامه مسابقات تنیس مردان ، رقابتهای تنیس آزاد بارسلون، فرناندو برداسکوی اسپانیایی با غلبه بر هموطنش داوید فرر، راهی فینال شد. برداسکو ست دوم را 7 به 5 به حریفش واگذار کرد، اما در سِتهای اول و سوم 7-6 و 6-1 فرر را مغلوب کرد تا در دیدار پایانی، به مصاف رابین سودرلینگ سوئدی برود. رابین سودرلینگ، بخت دوم قهرمانی این مسابقات هم در دیداری دیگر، تیمو دی باکر آلمانی را از پیش رو برداشت تا راهی دیدار فینال شود. گفتنی است رافائل نادال اسپانیایی، قهرمان 5 سال اخیر این مسابقات، جام قهرمانی تورنمنت امسال را به منظور استراحت و آماده سازی برای مسابقات هفته آینده مسترز رم از دست داد.

No comments:

Post a Comment