Thursday, November 5, 2009

باخت اندوهناک مردان کوچک فوتبال ایران


در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی فوتبال نوجوانان زیر هفده سال پنجشنبه شب دو تیم ایران، تیم نخست گروه سوم و اروگوئه تیم سوم گروه ششم، در ورزشگاه اسوئنه شهر کالابار به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان یک صد وبیست دقیقه با حساب دو بر یک بسود اروگوئه خاتمه یافت. تیم ملی ایران در نیمه اول صاحب توپ و میدان بود و پنجاه وسه درصد از زمان بازی را نیز در اختیار داشت. این تیم در نیمه دوم به حملات خود ادامه داد ولی موفق به گشودن دروازه ی حریف نشد. در آنسوی میدان نوجوانان اروگوئه که حرف و حدیثهایی در مورد صغر سن واحتمال مثبت بودن آزمایشهای پزشکی تشخیص سن فیفا را در حاشیه داشتند چندین فرصت گلزنی را از کف دادند تا دو تیم در پایان وقت قانونی نود دقیقه به تساوی بدون گل برسند.
در وقت اضافي نخست سباستين كاله كاس در دقيقه یک صد و چهار اولین گل این جدال طولانی را به ثمر رساند. وی در کمال ناباوری با یک شوت محکم توپ را از میان دستهای ايمان صادقي سنگربان تيم ايران به تور دروازه چسباند در دقيقه صدو چهارده ايمان شيرازي دومين كارت زرد را از قاضی میدان گرفت و از زمين اخراج شد تا تيم ايران دقايق باقيمانده را با ده بازيكن ادامه دهد.
‪در حالیکه بازیکنان ایران در شوک گل خورده بودند مدافع ایران توپ را در وضعیت حمله ی تیم از دست داد تا زننده ی گل نخست اروگوئه در دقيقه صدو شانزده موفق شود توپ را از بالاي دستان صادقي به تور دروازه بچسباند و گل دوم را نیز به نام خود به ثبت برساند. افشين اسماعيل زاده يكي از دو گل حريف را در دقيقه صدو نوزده پاسخ داد اما در نهايت تيم ايران با نتيجه دو بريك بازي را به اروگوئه واگذار كر و از راهیابی به جمع هشت تیم برتر جهان بازماند
بدین ترتیب تیم اروگوئه بعنوان برنده اين ديدار در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف اسپانيا مي‌رود.
در دیگر دیدارها تیم اسپانیا موفق شد با نتيجه چهار بر یک بوركينافاسو را شكست دهد. كره جنوبي در ضربات پنالتي از سد مكزيك گذشت و نيجريه ميزبان اين مسابقات با پنج گل نيوزلند را ناکام کرد. همچنین در در آغاز مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی نوجوانان زیر هفده سال روز چهارشنبه نیز صعود تیم‌های ایتالیا کلمبیا سوئیس و ترکیه به مرحله بعد مسجل شد.
در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات کلمبیا به دیدار ترکیه می رود سوئیس با ایتالیا روبرو میشود. کره جنوبی با نیجریه و اروگوئه با اسپانیا مصاف خواهند داد. بازیکنان نوجوان ایران برغم این شکست و حذف از دور رقابتها با ارائه توانایی های خود فوتبال ایران را سرافراز کردند.

No comments:

Post a Comment