Thursday, October 6, 2011

مسابقات مقدماتی فوتبال در نقاط مختلف جهان



درحالیکه که تاکنون تیمهای آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا به رقابتهای یورو ۲۰۱۲، صعود کرده اند و تیمهای اوکراین و لهستان بعنوان میزبان حضورشان در این رقابتها قطعی است تیمهای باقیمانده برای کسب جواز ۱۰ سهمیه دیگر تلاش می کنند.
دیدارهای مقدماتی جام ملتهای اروپا فرداشب با برگزاری بیست دیدار پیگیری میشود. در یکی از آنها و از گروه نه، اسپانیا در خانه جمهوری چک به میدان خواهد رفت. اسپانیا در حالی به مصاف میزبانش خواهد رفت که هم اکنون با ۱۸ امتیاز در صدر قرار دارد و پیش از این صعود خود به عنوان تیم نخست به این رقابتها را تضمین کرده است. جمهوری چک اما برای صعود به عنوان تیم دوم نیاز به سه امتیاز این دیدار دارد. پس از آنکه آلوارو نگردو مهاجم سویا به دلیل خطر مصدمیت از اردوی اسپانیا جدا شد، ویسنته دل بوسکه، مربی این تیم یوردی آلبا بازیکن والنسیا را برای نخستین بار و به جای نگردوبه تیم ملی اسپانیا دعوت کرد. امشب در دیگر دیداهرهای پر تماشاگر ترکیه در خانه میزبان تیم ملی آلمان صعود کرده است و پرتغال با ایسلند جدال می کند. جام ملتهای اروپا یا رقابتهای یورو ۲۰۱۲ به میزبانی لهستان و اوکراین با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی برگزار خواهد شد.

اما در آمریکای جنوبی در آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ ، فردا آرژانتین در نخستین دیدار به مصاف تیم ملی شیلی خواهد رفت. آلحاندرو سابیا، سرمربی تیم ملی آرژانتین که اخیرا به این مقام منصوب شده، لیونل مسی را به عنوان کاپیتان تیمش در این دیدار معرفی کرد. مسی و همبازیانش به دنبال ارائه بازیهایی جذاب برای فراموش کردن خاطره بد مسابقات جام ملتهای آمریکای جنوبی هستند. در جلسه تمرینی روز گذشته این تیم، مارتین دیمیکلیس، بازیکن تیم مالاگا پس از برخورد با مارکوس روخو از ناحیه سر مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. این دو تیم در حالی با هفت تیم دیگر برای صعود به جام جهانی به رقابت خواهند پرداخت که برزیل میزبان به صورت اتوماتیک به این بازیها راه یافته است.

و دور رفت مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام باشگاههای آمریکای جنوبی، کوپا زودآمریکانا، با پیروزی ولز سارزفیلد پیگیری شد. در ادامه این مسابقات ولز سارزفیلد که در ورزشگاه سن کارلوس دی آپوکیندوی شیلی میهمان تیم یونیورسیداد کاتولیکا بود، این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست داد. در این دیدار ابتدا در دقیقه ۱۵ گیرمو فرانکو، مهاجم ۳۴ ساله و ستاره سابق تیم ملی مکزیک نماینده آرژانتین را پیش انداخت. در ادامه یونیورسیداد به دنبال جبران گل خورده بود اما باز هم این میهمان بود که در دقایق پایانی نیمه نخست به گل رسید. ایوان بلا در دقیقه ۴۱ برای ولزسارزفیلد گلزنی کرد تا این تیم با برتری دو بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم این مسابقات یونیورسیداد تیم برتر میدان بود و توانست موقعیتهای زیادی بر روی دروازه میهمان ایجاد کند اما هیچ کدام از آنها به نتیجه نرسید تا بازی با همان برتری دو بر صفر ولزسارزفیلد خاتمه یابد. دیدار برگشت دو تیم پنجشنبه دو هفته دیگر در بوینس آیرس برگزار خواهد شد.

درحالیکه رقابتهای فوتبال درنقاط مختلف جهان در حال پیگیریست و رقابتهای لیگ های داخلی کشورها بدلیل بازی های ملی تعطیل است دبیرکل یوفا تبانی در فوتبال را مشکلی جهانی دانست. جیانی اینفانتینو، دبیرکل فدراسیون فوتبال اروپا، اعلام کرد که کشورهای زیادی درگیر تبانی و دستکاری نتایج مسابقات فوتبال هستند. اینفانتینو عنوان کرد که هر شخصی که در رابطه با این مسائل مجرم شناخته شود، تا پایان عمر از هرگونه فعالیت در زمینه فوتبال محروم خواهد شد. او ادامه داد که برغم آنکه همه فکر می کنند تبانی تنها به فوتبال ترکیه محدود میشود، اما کشورهای ایتالیا، سوئیس، بلژیک و فنلاند هم با این مشکل دست به گریبان هستند. او با اشاره به اینکه تنها ۷ دهم درصد از مسابقات دستکاری میشود، عنوان کرد که حتی نتیجه یک مسابقه هم نباید خارج از زمین فوتبال رقم بخورد.




No comments:

Post a Comment