Monday, December 6, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


کریم باقری، هافبک سابق تیم ملی پس از جدایی از پرسپولیس و بازنشستگی از بازی در تیمهای باشگاهی، مشاور تیم ملی فوتبال ایران شد
درجلسه امروز کمیته فنی فدراسیون فوتبال، با پیشنهاد افشین قطبی سرمربی تیم ملی،کریم باقری ، بعنوان مشاور ،تیم ملی را تا پایان جام ملتهای آسیا 2011 همراهی می کند. همچنین کمیته فنی، امروز تصمیم گرفت، اكبر محمدي از سرمربيگري تيم ملي فوتبال نوجوانان بركنارشود و علي دوستي مهر، پس از يك دوره حضور در تيم جوانان، دوباره به تيم نوجوانان بازگردد. برغم برآورده نشدن انتظارات از سوی کادر فنی تیم ملی امید در بازیهای آسیایی،غلام پیروانی بعنوان سرمربی تیم ملی امید در سمتش ابقا شد.

اما ازفوتبال اروپا، هفته چهاردهم رقابتهای لالیگا با پیروزی بارسلونا و رئال مادرید آغاز شد.
تیم فوتبال بارسلونا در دیداری که در شهر پامپلونا ودر زمین اوساسونا به میدان رفته بود موفق شد با سه گل از سد یاران نکونام و شجاعی بگذرد و صدرنشینی خود را حفظ نماید.
ابتدا پدرو در دقیقه 26 برای صدرنشین رقابتهای لالیگا گلزنی کرد وسپس لیونل مسی در دقیقه65 حساب را دو بر صفر کرد. اما شاگردان گواردیولا دست بردار نبودند و در دقیقه 84 صاحب یک پنالتی شدند که مسی آنرا تبدیل به گل کرد.
در دیدار دیگری، شنبه شب رئال مادرید با دو گل کریستیانو رونالدو والنسیا را از پیش رو برداشت و در کورس قهرمانی ماند. در این دیدار که در سانتیاگو برنابئو برگزار شد، ستاره کهکشانی ها بعد از آنکه چند موقعیت گلزنی را از دست داد، سرانجام در دقایق 73 و 87 دروازبان والنسیا را تسلیم کرد. البته تیم میهمان از دقیقه 66 این دیدار بازیکن خود آلبدا را بدلیل دریافت دومین کارت زرد از دست داد. این پیروزی رئالی ها را با ۳۴ امتیاز در جایگاه دوم نگاه داشت

هفته چهاردهم لالیگا دیشب، با برد تیم و یارئال مقابل سویا دنبال شد. ویارئال با تک گل دقیقه 31 نیلمار موفق شد میهمان خود سویا را شکست دهد تا در جایگاه سوم جدول رده بندی رقابتهای لالیگا باقی بماند. در سایر دیدارهای دیشب،اسپانیول یک برصفر اسپورتینگ خیخون را از پیش روبرداشت. مالاگا 4بر یک راسینگ سانتاندر را مغلوب کرد. ختافه با سه گل مایورکا را تسلیم کرد.رئال سوسیه داد با دوگل از سد آتلتیک بیلبائو گذشت و دیدار تیمهای آلمریا با زاراگوزا یک-یک تمام شد. هفته چهاردهم لالیگا، امشب با برگزاری دیدار تیمهای دپورتیوو لاکرونیا و هرکولس به پایان می رسد. در جدول رده بندی، بارسلونا با 35 امتیاز صدرنشین است. رئال مادرید با 34 امتیاز دوم است و تیمهای ویارئال با 30 امتیازو اسپانیول با 28 امتیاز در مکانهای سوم و چهارم ایستاده اند.

هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس، امشب با برگزاری دیدار تیمهای لیورپول و آستون ویلا به پایان می‌رسد.در انگلیس آرسنال پیشتازست. در آلمان هم، بروسیا دورتموند به یکه تازی خود ادامه میدهد.
شب گذشته زرد پوشان دورتموند در چارچوب هفته پانزدهم رقابتهای بوندس لیگا میهمان تیم نورنبرگ بودند که در پایان
با دو گل هوملس و لواندوفسکی میزبان خود را شکست دادند. این تیم که با پیروزیهای اخیر خود فاصله امتیازاتش را با تیم دوم جدول رده‌بندی بوندسلیگا به10 امتیاز رسانده، قهرمانی در نیم فصل را حق مسلم خود می داند.

در دیداری دیگر تیم ماینتز در کومرزبانک آرنای فرانکفورت، خانه آینتراخت فرانکفورت، با نتیجه ۲ بر یک باخت، تافاصله امتیازیش از جایگاه نخست جدول همچنان بیشتر شود. شورله تنها گل ماینتز را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و راس و گه کاس، گلزنان تیم پیروز بودند. کلن هم دیشب 3 بر 2 مغلوب میزبانش بایرلورکوزن شد.

اما شکست تیم فوتبال بایرن مونیخ در مقابل شالکه چهارمین شکست این تیم در فصل جاری بوندس لیگا بود. شاگردان فیلیکس ماگات، در شبی که باواریایی ها با بداقبالی موقعیتهای گلزنی اشان را از دست می دادند، با دو گل مقابل میهمان خود به پیروزی رسیدند. برای شالکه در این دیدار خوزه خورادو و بندیکت هوئدس گل زدند.مردان لویی فان خال پس از ۷ بازی بدون شکست، دوباره طعم تلخ شکست را چشیدند. درجدول رده بندی بروسیا دورتموند با 40 امتیاز پیشتاز است. ماینتز30 امتیازی دوم است و تیمهای بایرلورکوزن با 29 امتیازو هانوفر با 28 امتیاز به ترتیب سوم و چهارم هستند.

هفته پانزدهم رقابتهای سری آ ایتالیا با پیروزی 3 بر یک یوونتوس مقابل میزبان خود کاتانیا به پایان رسید.هفته شانزدهم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا هم،با تساوی دو تیم مدعی سنت اتین و بوردو به خاتمه یافت.
در این دیدار که به میزبانی سنت اتین برگزار شد، ابتدا بن خلا فلاح میهمان را در دقیقه 30 پیش انداخت.
در ادامه ابوندو و بوسانگرا، دو گل برای سنت اتین به ثمر رساندند تا این تیم با نتیجه دو بر یک از میهمانش پیش بیفتد.اما این پایان کار نبود و فرناندو در دقیقه ۸۹ گل دوم بوردو را به ثمر رساند تا بازی با تساوی دو بر دو به پایان برسد. با این نتیجه سنت اتین با ۲۲ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت و بوردو هم با ۲۴ امتیاز به رده هشتم صعود کرد

در دیداری دیگر ، تیم لیل با نتیجه ۶ بر ۳ لوریان را در هم کوبید. دراین دیدار که به میزبانی لیل برگزار شد، در کنار هت تریک سو، باکا، جروینیو و فرائو برای میزبان گلزنی کردند، ضمن آنکه گامِیرو دو بار و کیتامبالا یک بار برای لوریان گلزنی کردند. با این نتیجه لیل با ۲۸ امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد و لوریان هم با ۲۱ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت
در دیگر دیدارها، پاریسن ژرمن ۳ بر یک برست را شکست داد و المپیک مارسی با یک گل تسلیم نیس شد.

هفته سیزدهم لیگ فوتبال پرتغال، ساگرس، با پیروزی بنفیکا در برابر اولاننزه آغاز شد. در این دیدار که به میزبانی بنفیکا برگزار شد، این تیم درنیمه اول توسط کاردوزو و در نیمه دوم به وسیله ساویولا به گل دست یافت، تا با نتیجه دو بر صفر میهمانش را از پیش رو بردارد. با این پیروزی بنفیکا با ۲۷ امتیاز همچنان در تعقیب پورتو در رده دوم قرار دارد. اولاننزه هم با این شکست با ۱۵ امتیاز به رده دهم سقوط کرد

در دیداری دیگر از لیگ ساگرس، ویتوریا گیماراش در برابر پاکو فرِییرا با تساوی یک بر یک متوقف شد. در این دیدار ابتدا، اِدگار در دقیقه ۳۵ میزبان را پیش انداخت ولی در نیمه دوم و در دقیقه ۸۲ سیمائو برای پاکو فرِییرا گلزنی کرد تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد. با این نتیجه گیماراش با ۲۲ امتیاز در رده چهارم باقی ماند و پاکو فرییرا هم با ۱۵ امتیاز در مکان یازدهم قرار گرفت.

هفته سیزدهم لیگ فوتبال پرتغال، ساگرس، با پیروزی بنفیکا در برابر اولاننزه آغاز شد. در این دیدار که به میزبانی بنفیکا برگزار شد، این تیم درنیمه اول توسط کاردوزو و در نیمه دوم به وسیله ساویولا به گل دست یافت،
تا با نتیجه دو بر صفر میهمانش را از پیش رو بردارد. با این پیروزی بنفیکا با ۲۷ امتیاز همچنان در تعقیب پورتو در رده دوم قرار دارد. اولاننزه هم با این شکست با ۱۵ امتیاز به رده دهم سقوط کرد

در دیداری دیگر از لیگ ساگرس، ویتوریا گیماراش در برابر پاکو فرییرا با تساوی یک بر یک متوقف شد. در این دیدار ابتدا، ادگار در دقیقه ۳۵ میزبان را پیش انداخت ولی در نیمه دوم و در دقیقه ۸۲ سیمائو برای پاکو فرییرا گلزنی کرد تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد. با این نتیجه گیماراش با ۲۲ امتیاز در رده چهارم باقی ماند و پاکو فرِییرا هم با ۱۵ امتیاز در مکان یازدهم قرار گرفت.

تیم فلومیننزه ،برای نخستین بار از سال ۱۹۸۴، به مقام قهرمانی لیگ فوتبال برزیل، کومپانتو برازیلرو دست یافت. در ادامه هفته سی و هشتم این لیگ، دیشب ۸ بازی برگزار شد که طی یکی از انها، تیم فلومیننزه
در زمین خود در حضور ۴۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه انگانهائو ،میزبان گوارانی بود و موفق شد با گل دقیقه ۶۱ امرسون در برابر این تیم به برتری دست یابد تا پس از ۲۶ سال بار دیگر بعنوان قهرمانی برسد.
با این پیروزی فلومیننزه با ۷۱ امتیاز و دو امتیاز بیشتر از کروزیرو به مقام قهرمانی دست یافت. کورینتیانس هم با ۶۸ امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد.

اما از لیگ فوتبال آرژانتین، هفته هفدهم لیگ آپرتورا، با پیروزی قاطع ولز سارزفیلد در برابر گودوی پیگیری شد. در این دیدار اولیورا دو بار و مورالس و کریستالدو هر کدام یک بار برای سارزفیلد گلزنی کردند.
با این نتیجه ولز سارزفیلد با ۳۷ امتیاز و دو امتیاز اختلاف با استودیانتس رده دوم جدول را به خود اختصاص داد. گودوی هم با ۲۶ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت. در دیدارهای دیگر، بوکاجونیورز با یک گل از سد میهمانش کیلمس گذشت ، تیگر سه بر یک هوراکان را مغلوب کرد ودیدار تیمهای ایندپندینته و لانوس با تساوی بدون گل پایان یافت.

No comments:

Post a Comment