Monday, November 30, 2009

سوغات تعطیلات

تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران، که بر خلاف همه جای دنیا قبل از پایان دور رفت مسابقات واقع شده، در حالی به پایان رسید که بعضی تیمها دگرگون شده و بعضی دیگر به همان روال سابق پیش می روند.
سرخپوشان پایتخت که اردویی طاقت فرسا را در دبی پشت سر گذاشته بودند، به رغم شکست در دیدار برابر سپاهان بارقه هایی از امید را در دل هوادارانشان زنده کردند. بازی در بوران با یک یار کمتر در برابر تیم پر خرجی چون سپاهان، آن هم در خانه حریف و شکست در دقایق پایانی، در عین هدر دادن دو پنالتی، امید را به میان هواداران پرشمار این تیم برگرداند. شاید اگر بازیکن پرحاشیه پرسپولیس اخراج نمی شد، یا بازیکنانی که هنوز ارزش پیراهن این تیم را نمی دانند در زدن ضربات پنالتی کمی دقت می کردند، الان این تیم با شکست صدرنشین، رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده بود.
نقطه مقابل این تیم، رقیب سنتی آنها، استقلال است. این تیم که نیم فصل اول را با آرامشی مرموز آغاز کرده بود، مطابق پیش بینی اغلب کارشناسان، در چند هفته اخیر قافیه را به راحتی باخته. شکستهای خانگی، التهاب و دودستگی روی سکوها، نارضایتی نیمکت نشینان و ... همه و همه آسمان آبی های پایتخت را به شدت ابری کرده، در حدی که شاید نتیجه ای غیر قابل قبول در بازی هفته آینده این تیم در مقابل سپاهان، زمینه ساز تغییرات گسترده ای باشد.
از سوی دیگر سایپا و مایلی کهن با پیروزی مقابل تیم کربکندی، خود را از فشار انتقادات، حتی برای یک هفته، نجات دادند. دیگر تیم اصفهانی، یعنی ذوب آهن، در ادامه روند کم نوسانش، توانست با پیروزی در خانه ملوان، خود را به یک امتیازی صدر جدول بچسباند. استیل آذین پر ادعا هم در خانه بازی را به آبی های اهواز واگذار کرد تا همچنان جای خالی کریمی در این تیم احساس شود. تراکتورسازی هم در دقیقه نود از یک شکست خانگی در برابر پاس گریخت تا تماشاگران خوش ذوقش را راضی نگه دارد. نماینده حالا دیگر بحران زده کرمان نیز در مقابل ابومسلم فانوس به دست تن به شکست داد تا شایعات حکایت از آخرین فرصت مظلومی در برابر پرسپولیس داشته باشند. از دیگر نتایج باید به تساوی بدون گل جنوبی های لیگ و همینطور پیروزی سپاسی در برابر راه آهن اشاره کرد. به هر حال تعطیلی پیش از موعد نیم فصل برای همه تیمها نعمتی بود تا با خلاصی از بازی های کم فاصله نیم فصل اول، به تقویت خود بپردازند، حال اینکه در نقل و انتقالات نیم فصل شاهد هیچ بمب خبری ای نبودیم.

بارسا فاتح ال کلاسیکو

ال کلاسیکو این بار نیز به کام کاتالونیاییها شد. بارسا در مقابل 98 هزار طرفدارش و به رغم ده نفره شدن در نیمه دوم، توانست با گل مهاجم جایگزین خود، ابراهیموویچ، دروازه رئال و کاسیاس را باز کرده و جای آنها را در صدر جدول بگیرد.
حملات بارسا حتی بعد از اخراج سرخیو بوسکتس نیز فروکش نکرد تا ابراهیموییچ سوئدی تنها پس از 6 دقیقه حضور در زمین، قفل بازی را باز کند.با این پیروزی بارسا با 30 امتیاز جای روال را در صدر گرفت و رئال با 28 امتیاز بر رده دوم تکیه زد.

جهش اینتر

در ادامه مسابقات سری آ ایتالیا، اینتر با نتیجه یک بر صفر فیورنتینا را برد تا اختلاف خود با تیم دوم جدول، آث میلان، را به 7 امتیاز برساند. در آن سو یوونتوس نیز با شکست در برابر کالیاری به رده سوم سقوط کرد. با این حساب اینتر با اختلاف قابل توجه و روحیه ای بهتر به استقبال دربی میلان می رود.

Thursday, November 26, 2009

تبانی ای دیگر بعد از کالچوپولی


تبانی در فوتبال اروپا، باردیگر سرخط خبرهای ورزشی این قاره شد. یوفا کنفدراسیون فوتبال اروپا،پس از آنکه آلمان از وجود تبانی در رقابتهای لیگهای آنکشور و دردیگرمسابقات خبر داد، دیروزدرسوئیس، برای مقابله هرچه سریعتربا این مشکل تشکیل جلسه داد. دبیرکل یوفا جیانی اینفانتینو دیروزاعلام کرد، پنج باشگاه از کشورهای آلبانی لتونیاسلوونی و مجارستان در تبانی های گسترده ای دست داشته اند وهم اینک تحت نظر هستند. این باشگاه ها در فاصله زمانی ۱۶م جولای تا ششم اوت در رقابتهای مقدماتی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، مبادرت به تبانی کرده اند. ۷ مسابقه از ۴۰ دیدار فوتبال این قاره، با تبانی برگزار شده و تاکنون ۲۰۰ نفر در این ارتباط تحت بازجویی قرارگرفته اند. رسوایی تبانی در فوتبال آلمان هم اینک ازاصلی ترین موارد مطرح شده در یوفاست. ۳۲ بازی در لیگهای دسته دوم و سوم لیگ منطقه‌ای و لیگ محلی آلمان با دخالت بنگاه های شرط بندی با تبانی برگزار شدند. یکی از حساس‌ترین موارد، دیداری بود که به سقوط تیم دسته دومی اوسنابروک به لیگ دسته سوم انجامید.

آتش بازی ال دوکیتو در خانه


فینال رقابتهای فوتبال جام قهرمانی باشگاه های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا زود آمه ریکانا دیشب با پیروزی پُرگل تیم ال دو کیتوی اکوادورخاتمه یافت. دردیداررفت فینال این جام که در لا کاسا بلانک استادیوم شهرکیتوی اکوادور بین دو تیم ال دوکیتو و فلومیننزه برزیل برگزار شد، تیم میهمان ابتدا در دقیقه نخست بازی وسیله مارکینینو به گل رسید ولی در نهایت به شکستی تلخ تن داد. در پایان نود دقیقه این تیم میزبان بود که موفق شد با حساب ۵ بر یک تیم فلومیننزه را درهم بکوبد. ادسون مندز با هت تریک کردن در این دیدار سه بار دروازه رافائل را گشود و سالاس و کروز هم دو گل دیگر به اندوخته تیم سفید پوش کیتو افزودند، تا شاگردان خورخه فوستی، باحاشیه ی امنی در دیدار برگشت به میدان بروند.شهر کیتو درارتفاع بالای ۳هزارمترازسطح دریا قرار دارد و کاهش توانایی بازیکنان برزیلی، در ادامه این مسابقه به وضوح دیده میشد. بازی برگشت دو تیم چهارشنبه هفته آینده، در ریو دو ژانیروی برزیل برگزار خواهد شد.

نا امیدی نادال از صعود


رقابتهاي تنيس مسترز لندن با شکست نادال و ژوکوویچ دنبال شد. در دور دوم رقابتهاي تنيس مسترزلندن و از گروه دوم مسابقات پایان فصل جام بارکلیز دیشب نيکولاي داويدنکو روس، نفرپنجم رده بندی، در دو سِت و با نتايج شش بر يک و هفت بر شش رافائل نادال اسپانيایی ، مرد شماره دوی تنیس جهان را شکست داد. این دومین باخت نادال محسوب میشود و بدین ترتیب بختی برای صعود به مرحله بعد نخواهد داشت.در ديگر ديداربرگزارشده، رابين سودرلينگ سوئدی، دست به کار بزرگی زد و پس از ۴ شکست متوالی در مقابل نواک ژکوویچ دیشب در دو سِت پی در پی و با حساب هفت بر شش و شش بر يک مقابل این تنیسورصرب به برتری رسید تا با دو پیروزی به دور بعد گام گذارد

پیروزی پاناتينايکوس در خانه


رقابتهاي بسکتبال باشگاههاي اروپا، یورولیگ، دیشب با برگزاري پنج ديدار پيگيري شد. در گروه چهارم این رقابتها تيم بسکتبال پاناتينايکوس يونان، درخانه ی خود 96به 63 از سد الدنبرگ بسکت آلمان گذشت و بي سي خيمکي روسيه 89 به 67 آسکو پروکوم لهستان را از پیش رو برداشت. در گروه اول فنرباغچه ترکيه 84 به 78 زالگريس ليتواني را مغلوب کرد.اَسوِل بسکت فرانسه 71 به 68 سيبونا زاگرب کروواسي را با شکست مواجه ساخت و در تنها بازی از گروه سوم يونيون المپيای اسلووني 87 بر70 مقابل لوتوماتيکای رم ايتاليا به برتري رسيد. در ادامه اين رقابتها، امشب کاخا لابورال اسپانيا با زسکا مسکوی روسيه ميلانوی ايتاليا با رئال مادريد اسپانيا مونته پاسکي سيه نای ايتاليا با رگال بارسلونای اسپانيا افس پيلسن ترکيه با اورلئنان فرانسه اونيکاخای اسپانيا با ليتوُس ريتاس ليتواني و پارتيزان صربستان با المپياکوس يونان روبرو میشود. در رقابتهای ان بی ای دیشب هم ۱۲ بازی برگزار شد که طی یکی از آنها تیم باستن سلتیکس در خانه ی خود با حساب ۱۱۳ به ۱۱۰ از سد تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز گذشت و یازدهمین برد این فصل خود را رقم زد. پاول پیرس ۲۷ امتیاز برای سبز پوشان باستن بدست آورد. در دیگر دیدارها تیمهای ایندینا پی سرز شارلوت بابکتس میامی هیت کلیولند کاوالییرز دالاس ماوریکس نیواورلینز هورنتس دنور ناگتس سان آنتونیو اسپرز پورتلند ترایل بلیزرز و ساکرامنتو کینگز در مقابل حریفانشان به برتری رسیدند.

Wednesday, November 25, 2009

شکست آقای خاص، حذف لیورپول به رغم پیروزی


مرحله پنجم رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا، دیشب با پیروزی ارزشمند بارسلونا مقابل اینتر میلان وحذف تیم لیورپول، قهرمان پنج دوره رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا همراه بود. شاگردان رافائل بنیتس، برغم پیروزی مقابل دبرسنی مجارستان ازدور رقابتها حذف شدند. سرخ پوشان، دیشب با یک گل، مقابل میزبان خود دبرسن به برتری رسیدند، اما با توجه به شکست المپیک لیون مقابل فیورنتینا، بخت راهیابی به مرحله حذفی این رقابتها را از دست دادند. بدین ترتیب تیمهای فیورنتینا و لیون از این گروه به دور بعدی رقابتها صعود کردند. یکی دیگر از نمایندگان فوتبال جزیره آرسنال هم با پیروزی مقابل استانداردلیژ با خیالی آسوده از صعود به دور حذفی، در دیدار آخر به میدان خواهد رفت.سمیر نصری و دنیلسون برای توپچی های لندن گلزنی کردند. همچنین بارسلونا با دو گل جرارد پیکه و رودریگز مقابل میهمان خود اینتر پیروز شد، تا وضعیت تیم صعود کننده دراین گروه، به بازیهای بعد کشیده شود. نتایج دیگر بازیها را نیز مشاهده می کنید. اما این رقابتها امشب با برگزاری هشت دیدار دنبال میشود. در گروه اول، یوونتوس ایتالیا مقابل بوردوی صعود کرده، به میدان میرود و بایرن مونیخ آلمان، با مکابی حیفای اسرائیل مصاف میدهد. در این گروه شرایط بایرن حساس تر از دیگر رقیبان است. دارنده چهار نوان قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، که پایین‌تر از تیمهای بوردو و یوونتوس در رده سوم قرار دارد، تنها در صورت پیروزی مقابل نماینده اسرائیل ،امید صعود خود را زنده نگه می دارد. البته بایرنی ها که در آخرین دیدار خود در تورین به مصاف یوونتوس می روند،نیم نگاهی نیز به دیدار امشب یوونتوس و بوردو خواهند داشت. بوردو در خانه از تیم یوونتوس پذیرایی می کند.در گروه دوم زسکا مسکو روسیه با ولفسبورگ آلمان روبرو میشود ومنچستریونایتد انگلیس با بشیکتاش ترکیه دیدار خواهد کرد.در گروه سوم رئال مادرید، در سانتیاگو برنابئو با زوریخ، دیدار می کند ومیلان در سن سیرو میزبان مارسی است. در این گروه پیروزی تیمهای صدرنشین میلان و رئال، کلید صعود به مرحله حذفی است. و در گروه چهارم آپوئل قبرس از آتلتیکو مادرید اسپانیا پذیرایی میکند ودو تیم صدرنشین پورتوی پرتغال و چلسی انگلیس نیز در مقابل هم قرار می گیرند. طبق برنامه دیدارهای مرحله پنجم لیگ قهرمانان اروپا، بغیرازدیدارزسکا مسکو و ولفسبورگ که ساعت و ۱۸ و ۳۰ دقیقه امشب آغازشد، هفت بازی دیگرراس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه به وقت اروپا برگزار میشود. برنامه دیدارهای امشب را نیز مشاهد میکند.

احیای بوکا


در ادامه لیگ آغازین رقابتهای فوتبال قهرمانی باشگاه های آرژانتین، آپرتورا تیم بانفیلد با پیروزی دیگریصدرنشینی خود را تثبیت کرد.این تیم که در ورزشگاه لیبرتادورس آوه لانه دا به مصاف تیم ایندپندینته رفته بود، موفق شد با نتیجه ۲ بر یک بر میزبان خود غلبه کند و با ۳۵ امتیاز در صدر جدول بماند. ابتدا داریو گاندین سه دقیقه از آغازنیمه دوم، برای ایندپندینته گلزنی کرد ولی لوکاس مارکه، سه دقیقه پس ازآن با گل بخودی کار را به تساوی کشاند. در ادامه سانتیاگو سیلوا در دقیقه ۷۶ پاس سباستین فرناندزرا تبدیل به گل کرد تا تیم بانفیلد به روند پیروزیهایش ادامه دهد. تیم ایندپندینته نیزبا این شکست دو پله سقوط کردو در رده ی ششم جدول ایستاد. در دیگر دیدارهای هفته ی پانزدهم لیگ آپرتورا نیوول اولدبویز در مصاف با روزاریو سنترال تن به تساوی ۲۲ داد. اما این نتیجه مکان دوم جدول را از این تیم نگرفت. گودی کروز هم مقابل ریور پلاته یک یک مساوی کرد. اما بوکا جونیورز که از بحران ماه گذشته خارج شده با ۴ گل تیم خیمنازیا لا پلاتا را در هم کوبید و آتلتیکو توکومان ۲ بر یک از سد چاکاریتا جونیورز گذشت. هم اینک در جدول رده بندی لیگ آپرتوراتیمهای بانفیلد نیوول اولد بویزاستیودیانتسکولون سانتافه و ولزسارسفیلد به ترتیب اول تا پنجم هستند.

پیروزی فدرر، شکست ماری


درسومین شب رقابتهای تنیس مستر لندن مسابقات پایان فصل بارکلیز که در شهر لندن و بر روی زمین سخت یا هارت کورت برگزار میشود، دیشب راجر فدرر سوئیسی مرد شماره یک تنیس در مقابل اندی ماری بریتانیایی، به میدان رفت و موفق شد با پیروزی ۲ بر یک بر این حریف جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را بدست آورد. فدرر در ست نخست۶۳ نتیجه را به ماری و ۱۷هزار ۵۰۰ تماشگر طرفدار وی واگذار کرد، ولی در ست دوم با همان نتیجه، تنیس باز شماره چهارم رده بندی را شکست داد،تا کار به ست سوم کشیده شود. در ست نهایی نیز، فدرر با حساب ۶ بر یک پیروزی شد وگام به مرحله نیمه پایانی گذاشت. در دیگر دیدار این رقابتها که بصورت دوره ای برگزار میشود، دیشب بازنده های مرحله ی نخست مارتین دلپوتروی آرژانتینی و فرناندو ورداسکوی اسپانیایی به میدان رفتندکه در این پیکار دارنده جام قهرمانی یو اس اوپن سالجاری دلپوترو بهتر ظاهر شد و در پایان با حساب ۲ بر یک از سد این رقیب گذشت تا امیدحضور در مرحله بعد را برای خود زنده نگاه دارد.

دیشب در ادامه رقابتهای لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا۶ دیدار برگزار شد که در یکی از آنها تیم شهر تورنتوی کانادا تورنتو راپتورز در خانه ی خود ایر کانادا سنتر مقابل میهمانش ایندیانا پی سرز به برتری دست یافت. کریس بوش فوراورد قدرتی تیم میزبان، برای آنکه از هشتمین باخت تیمش جولوگیری کند ۱۲ریباند موفق یا برگشت توپ از سبد انجام داد و حوزه کالدرون پوینت گارد اسپانیایی تورنتو راپتورز برای آنکه تمیش به هفتمین برد خود برسد، ۲۱ امتیاز بدست آورد.در دیگر دیدارهاواشنگتن ویزاردز دنور ناگتس اوکلاهوما سیتی ثاندرزگلدن استیت واریرز و لس آنجلس لیکرز مقابل حریفانشان به برتری رسیدند.

پیگیری ان اف ال


در پایان هفته یازدهم لیگ فوتبال آمریکایی ان اف ال نیز تیم هیوستون تگزانس در زمین خود مقابل تیم تنسی تایتانز نتیجه را واگذار کرد. این دو تیم که منطقه جنوبی کنفرانس آمریکن قرار دارند در دیداری پر برخورد در رلاینت استادیوم هیوستون به میدان رفتندکه در پایان کوارتر چهارم تیم تنسی با تاچ داونهای لندل وایت کنی برایت و فیلد گل یا ضربه کاشته ۳ امتیازی راب بایروناس۲۰ به ۱۷ مقابل تیم تگزانس به برتری دست یافت.این پنجمین برد تیم تنسی تایتانز محسوب میشود. دیدارهای هفته دوازدهم لیگ ان اف ال از فردا آغاز میشود.

Tuesday, November 24, 2009

ادامه رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان


هفته پنجم رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي اروپا ، امشب و فرداشب درگروههاي هشتگانه پيگيري مي شود. امشب درمرحله گروهي این رقابتها وازگروه پنجم، تيم فوتبال فيورنتينای ايتاليا، ميزبان المپيک ليون فرانسه است و دبرسنی مجارستان، به مصاف ليورپول انگليس مي رود. در گروه ششم و درحساسترین بازی این مرحله، بارسلوناي اسپانيا در ديداري تعیین کننده، پذيراي اينتر ميلان ايتاليا خواهد بود.همچنین روبين کازان روسيه در صورت پیروزی مقابل دينامو کيف اوکراين، راهی مرحله ی بعد خواهد شد.گلاسکو رنجرزاسکاتلند درگروه هفتم با اشتوتگارت آلمان دیدار میکند و تيم اونيرا اورزيچني روماني پذیرایی تیم سویای اسپانيا را برعهده دارد. آزِد آلکمارهلند در گروه هشتم مقابل المپياکوس يونان، به میدان مي رود و دردیداری دیگرآرسنال انگليس باید با استاندارد ليژ بلژيک مصاف دهد.طبق برنامه هشت بازی امشب، همزمان راس ساعت۲۰ و ۴۵ دقیقه به وقت اروپا در هشت شهر این قاره برگزارخواهد شد. ضمن اینکه اين مسابقات فردا شب هم با برگزاری ۸ دیدار از گروه های اول تا چهارم پيگيري خواهد شد.

دستهای خالی ایران


مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا، امروزدرهتل شانگریلای شهر کوالالامپورمالزی برگزار شد و ژاپنی‌ها در 6 بخش، جوایز برتر را ازآن خود کردند. طی این مراسم، یاسوهیتواِندو، بازیكن تیم ملی ژاپن وباشگاه گامبا اوزاكا، مرد فوتبال 2009 قاره آسیا انتخاب شد. كِنگو ناكامورای ژاپنی از تیم كاوازاكی فرانتاله، فیراس الخطیب از سوریه ،بازیكن باشگاه القادسیه كویت، سید محمد عدنان بحرینی ازتیم الخورقطر وهادی عقیلی ازباشگاه سپاهان ایران، 5 نامزد نهایی انتخاب بهترین بازیكن آسیا بودند، كه در پایان یاسوهیتواندو، این عنوان را به خود اختصاص داد و جایزه خود را از محمد بن همام، رئیس كنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت كرد. سال گذشته، اندو در رقابت با سرور جپاروف از ازبكستان مغلوب شد و این عنوان را از دست داد. همچنین کره شمالی عنوان فدراسیون برتر آسیا در قسمت مردان را از آن خود کرد. جالب آنکه، در این بخش، فدراسیون فوتبال ایران هم از نامزدها بود. فدراسیون برترآسیا دربخش زنان وهمچنین بازی جوانمردانه در مردان و زنان به ژاپن رسید. بهترین داورمردان آسیا باردیگر به راوشن ایرماتوف از ازبکستان تعلق گرفت.مربی مرد سال آسیا هو جونگ مو از کره جنوبی شد. باشگاه مردان سال آسیا، پوهانگ استیلرز کره جنوبی و تیم ملی مردان سال آسیا کره شمالی و سرانجام جایزه الماس آسیا، به رئیس سابق کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، فاروق بوزو از سوریه تعلق گرفت.

باخت نادال، پیروزی ژوکوویچ


دررقابتهای تنیس مسترز لندن که با حضورهشت تنیس بازبرتر جهان و بصورت دوره ای در لندن برگزاز میشود، دیشب،نواک ژوکویچ صرب نفرسوم تنیس جهان، در مصاف با نیکولای داویدنکو از روسیه ۲ بر یک پیروزی شد. وی در سته اول ۶۳ باخت ولی در دو سته بعدی ۶۴ و ۷۵ مقابل نفر پنجم ردنه بندی تنیس جهان به برتری دست یافت و اولین برد خود را دشت کرددردیگر دیدار برگزار شده این رقابتها از گروه بی نفر دوم تنیس جهان، رافائل نادال اسپانیایی در مقابل بخت هفتم کسب این جام رابین سودرلینگ سوئدی، باردیگر تن به شکست داد. سودرلینگ که در بهار سال جاری با پیروزی در مقابل نادال به روند ۳۱ بازی بدون باخت این تنیسورچپ دست پایان داد، در این میدان نیز، در 2 ست متوالی و با نتایج ۶ بر ۴ به برتری رسید، تا اولین شکست این رقابتها را به نادال تحمیل کرده باشد.این رقابتها امشب، با 2 دیداراز گروه آ دنبال میشود.طبق برنامه ،هم اینک بازنده های رقابتهای دیروز خوان مارتین دلپوتروی آرژانتینی و فرناندو ورداسکوی اسپانیایی مقابل هم به میدان رفته اند و تا ساعتی دیگر راجر فدرر سوئیسی و اندی ماری بریتانیایی پیروزمندان دور نخست، با یکدیگرمصاف خواهند داد.

Monday, November 23, 2009

صدرنشینی رئال قبل از ال کلاسیکو


دراسپانیا نیز صدرنشینی به تیم رئال مادرید رسید.درچارچوب هفته یازدهم رقابتهای لالیگا تیم رئال مادرید با شکست راسینگ سانتاندر به صدر جدول صعود کرد. رئال مادرید شنبه شب در سانتیاگو برنابئومیزبان راسینگ بودو در حالیکه کریستیانو رونالدو را در ترکیب نداشت با تک گل هیگواین مقابل راسینگ سانتاندرپیروز شد وبا اختلاف یک امتیاز نسبت به مهمترین رقیبش بارسلونا به صدرجدول رده بندی رسید. در دیگردیدار مهم این هفته لالیگا بارسلونا در زمین آتلتیک بیلبائو به تساوی یک یک تن داد. در این دیدار که پپه گواردیولا زلاتان ایبراهیمووچ یحیی توره اریک آبیدال و رافا مارکز را دراختیار نداشت توسط دانیل آلوز در دقیقه 54 به برتری رسید اما تنها ۸ دقیقه بعد گایزکا توکه رو دروازه تیم قهرمان اروپا را گشود. درهمین چارچوب سویا 2 بر یک ازسد میزبانش تنه ریف گذشت ودپورتیوولاکرونیا 2 بر یک مقابل میهمان خود آتلتیکومادرید پیروز شد.همچنین دیشب اوساسونا در دیداری خانگی و پربرخورد 3 بر یک مقابل والنسیا تن به شکست داد. مسعود شجاعی تک گل تیم اوساسونا را به ثمررساند. اسپانیول با قبول دو گل تسلیم ختافه شد. مایورکا 3 بر یک آلمریا را از پیش روبرداشت.ویارئال با همین نتیجه وایادولید را مغلوب کرد.خه رس وخیخون با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دادند و دیدار تیمهای مالاگا وساراگوزا هم یک یک تمام شد. در جدول رده بندی پیش از بازی حساس ال کلاسیکورئال مادرید با 28 امتیاز درصدرایستاده مدافع عنوان قهرمانیبارسلونا با 27 امتیاز دوم است وتیمهای سویا و والنسیا درمکانهای بعدی قرار گرفته اند.

ادامه ناکامی های بایرن


در آلمان و درچارچوب هفته سیزدهم رقابتهای بوندس لیگا بایرلورکوزن برغم تساوی مقابل بایرن مونیخ درصدر جدول ایستاد. بایرن مونیخ در حالیکه در خانه پذیرای تیم لورکوزان بود نتوانست ازمزیت میزبانی سود ببرد و یک یک متوقف شد.برای بایرن ماریو گومژ در دقیقه 8 گلزنی کرد و استفان کیسلینگ شش دقیقه بعد گل تساوی را وارد دروازه تیم میزبان کرد. در دیگر دیداربرگزار شده شب گذشته بوخوم یک بر صفرمقابل میزبان خود هامبورگ به پیروزی رسید.هامبورگ با این شکست به رده پنجم جدول رده بندی رقابتها سقوط کرد. در جدول رده بندی بایرلورکوزن با 27 امتیازصدرنشین است و وردربرمن با 26 امتیاز و شالکه با 25 امتیاز در رده های بعدی جای دارند.

شکست سلتیک

هفته دوازدهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر اسکاتلند با پیروزی داندی یونایتد در مقابل سلتیک گلاسگو پايان يافت. باری رابسون و دارن دادز گلهای داندی را به ثمررساندند و تک گل تیم میهمان را نیز جان دَاَلی درون دروازه داندی یونایتد جای داد. هم اینک در جدول رده بندي گلاسکو رنجرز با 25 امتياز صدرنشين است و تيمهاي سلتيک و هيبرنيان با 24 و 22 امتياز در رده هاي بعدي قرار دارند. دندي يونايتد هم با 22امتياز در رده چهارم جاي دارد

Sunday, November 22, 2009

پیروزی اینتر و تساوی لیون

تیم اینتر، درهفته سیزدهم رقابتهای فوتبال سری آ در زمین بولونیا به یک پیروزی پرگل دست پیدا کرد.دیشب این رقابتها با دو دیدار پیگیری شد که در یکی ازآنها صدرنشین رقابتها ، 3 بر یک، مقابل بولونیا پیروز شد.برای تیم حوزه مورینیو میلیتو دقیقه 22 بالوتلی دقیقه 42 و کامبیاسو 72 گلزنی کردند و تک گل بولونیا را هم زالایتا در دقیقه 23 به ثمررساند. دردیگر دیدار برگزار شده شب گذشته، پارما در زمین فیورنتینا به مصاف آن تیم رفت و 3 بر 2 به برتری رسید. رقابتهای هفته سیزدهم سری آ ایتالیا امشب با برگزاری هشت دیدار به پایان میرسد. پس از ۷ مسابقه همزمان، در آخرین بازی، تیمهای یونتوس و اودینزه مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. در جدول رده بندی هم اینک اینتربا 32 امتیاز پیشتاز است و یوونتوس پیش از بازی امشب خود با 24 امتیاز در مکان دوم ایستاده. هفته چهاردهم رقابتهاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي فرانسه دیروز با برگزاري 5 ديدار دنبال شد.دریکی از این دیدارها تیم المپیک لیون در زمین تیم گرنوبل در زمین این تیم تن به تساوی داد. بازی تیمهای لیون و گرنوبل در حالی يک بر يک مساوي خاتمه یافت که تیم میزبان از دقیقه ۷۰ و با اخراج لوران گورتوی ده نفره به بازی ادامه داد. در دیگر دیدارهای لیگ لوشامپیونا اوسر بادو گل مقابل موناکو به برتری رسيد. گلهای تیم اوسر را آداما گولیبالی ودلوین ندین در دقایق پایانی هر دو نیمه به ثمر رساندند.در سه دیدار دیگر هفته سیزدهم لیگ یک فرانسه بوردو با يک گل مقابل میهمانش والنسين شکست خورد. لانس در زمین خود دو بر يک نانسي را شکست داد. و رن با همين نتيجه از سد ميهمان خود لومان را شکست داد.در ادامه اين رقابتها امشب۳ دیدار برگزار خواهد شد وطی آن تیمهای سنت اتين با لوريان نيس با تولوز ومون پليه با ليل مصاف خواهند داد. درجدول رده بندي هم اینک و پیش از پایان سه بازی امشب اوسربا 26 امتياز از 13 بازي در صدر قرار دارد و بوردو با 25 امتياز از همين تعداد بازي در رده دوم است.

قهرمانی روبین و پیشتازی اندرلخت

تیم روبين کازان، براي دومين بارعنوان قهرماني رقابتهاي فوتبال ليگ برتر روسيه را به خود اختصاص داد. در هفته 29م لیگ روسیه روبين کازان با تساوي در برابر زنيت سن پترزبورگ و کسب يک امتياز ديگر در رده بندي کلي فاصله خود را با تیمهای بعدی به ۵ امتیاز رساند و عنوان قهرماني این فصل را نیز به دست اورد. در دیگر دیدارهای دیشب لیگ برتر روسیه زسکا مسکو ، همشهری خود اسپارتاک مسکو را با نتيجه سه بر دو شکست داد و لوکومتيو مسکو دو بر صفر از سد دينامو مسکو گذشت. در رده بندي کلي، و پیش از برگزاری دیدارهای هفته سی ام و پایانی لیگ برتر روسیه، روبين کازان با 60 امتياز قهرمان شد اسپارتاک 55 امتيازي در جايگاه دوم قرار گرفته و زنيت با 51 امتياز جایگاه سوم را در اختیار گرفت. هفته پانزدهم رقابتهاي فوتبال بلژيک، ليگ ژوپيلر نیز با پیروزی تیم مدعی قهرماین اندرلخت ادامه یافت. تیم اندرلخت که پیش از آغازبازیهای این هفته در صدر جدول جای داشت، در دیدار دیشب خود مقابل تیم روزلارسه بر يک به برتری رسید. این پیروزی، تیم اندرلخت را با ۳۵ امتیاز پیشتاز لیگ نگاه داشت و تیم روزلار را با تنها ده امتیاز به قعر جدول فرستاد. در دیگر دیدارهای هفته 15م لیگ ژوپیلیر خنت موفق شد دو بر يک استاندارد ليژ تیم چهارم جدول را شکست دهد. لاب بروژ دو بر يک از گرمینال بیرسخوت شکست خورد و سنت ترویدن مقابل سرکل بروژ یک یک مساوي کرد. موسکورون، چهار بر يک از سد شارقلاقوآ گذشت و وسترلو يک بر صفر لوکرن را مغلوب ساخت. در رده بندي کلي لیگ برتر بلژیک ژوپیلیر اندرلخت با 35 امتيازپيشتازاست وکلاب بروژ با 30 و گرمینال بیرسخوت با 27امتياز درمکانهای دوم و سوم قراردارند.

مصاف سوییس با قهرمان جهان در فینال


فینال مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۰۹ را تیمهای برزیل و سوییس برگزار میکنند. این دو تیم در دیدارهای مرحله نیمه نهایی با برتری مقابل حریفان خود ، مقابل پرتغال و اروگوئه به فینال صعود کردند. روز گذشته درمرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی که در شهر دوبی امارات برگزار شد، در نخستین دیدار، تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل، مدافع عنوان قهرمانی به مصاف پرتغال رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 8 بر2 از پیش رو بردارد. درهمین چارچوب تیم سوئيس که براي اولين بار در اين رقابتها شرکت کرده، مقابل تیم اروگوئه صف آرایی کرد و با نتیجه 7 بر4 به برتری رسید وشگفتی ساز این دوره از رقابتها لقب گرفت.سوئیس با این پیروزی حریف برزیل در دیدار نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی شد. بدین ترتیب امشب پس از تیم‌های پرتغال و اروگوئه که در دیدار رده بندی رقابتهای جام جهانی فوتبال ساحلی مقابل هم به میدان میروند، تیم‌های برزیل و سوییس برگزار کننده فینال این مسابقات خواهند بود.

Thursday, November 19, 2009

همه مسافران آفریقای جنوبی

رقابتهای پلی آف انتخابی جام جهانی دیشب با برگزاری شش دیدار و صعود تیمهای الجزایر، پرتغال، یونان، اسلوونی ،فرانسه و اروگوئه پایان یافت. در تک دیدار حساس قاره ی آفریقا ،تيم ملي فوتبال الجزاير، پس از پيروزي در يك ديدار پُرتنش، بلیط جام جهانی را برای بار سوم، بدست آورد. اين دو تیم، که پس از تساوي در ديدارهاي رفت و برگشت مقدماتي جام جهاني، از نظر امتياز و گل شماري، به تساوی رسیده بودند دیشب در شهر خارطوم سودان، به مصاف هم رفتند. در این دیدار، عنتر يحيي، مهاجم تیم باشگاهی فا اِف اِل بوخوم، در نيمه اول و در دقيقه چهلمِ بازي، تنها گل اين ديدار را به ثمر رساند و الجزاير با حفظ این نتیجه، خود را به جام جهاني رساند. در اروپا نیز دیدارهای انتخابی جام جهانی با برگزاری 4 دیدار خاتمه یافت. تیم اوکراین، در خانه خود ،در دونباس آرنای شهر دونتسک، در مصاف با تیم یونان، با قبول یک گل، نتیجه را واگذار کرد، و از راهیابی به جام جهانی بازماند. در این دیدار، دیمتریس سالپیگیدیس مهاجم باشگاه پاناتینایکوس ،با گلزنی در نیمه اول، بلیط آفریقای جنوبی را، برای شاگردان اتو رهاگل، خریداری کرد. بدین ترتیب یونان برای اولین بار، پس از ۱۹۹۴ به جام جهانی رسید. البته این صعود، نَه تنها مردم یونان را خوشحال کرد ، بلکه برای رهاگل آلمانی هم، راضی کننده بود. اتو رهاگلدر سن ۷۱ سالگی و پس از ۵۰ سال حضور در فوتبال برای نخستین بار به جام جهانی رسید. دیشب تيم ملي پرتغال نیز، با کسب پيروزي يک بر صفر در برابر بوسني و هرزه گوين، جواز صعود به مرحله نهايي جام جهاني را بدست آورد. بازي رفت دو تيم با نتيجه يک بر صفر در پرتغال بسود شاگردان کیه روز خاتمه یافته بود. در این پیکار که با سنگ پرانی تماشاگران بوسنی و دو اخراجی برای تیم میزبان همراه بود، رائول می رله س با گلزنی دردقیقه ۵۶ ، پیروزی یاران کریستیانو رونالدو را رقم زد. پرتغال در مجموع دو بازی رفت و برگشت، با نتيجه دو بر صفر ،حريف خود را از پيش رو برداشت و جواز صعود به جام جهاني را کسب کرد. همچنین ، تيم ملي فوتبال اسلووني، با پيروزي يک بر صفر، در برابر روسيه، جواز راهيابي به دور نهايي جام جهاني را کسب کرد. زلاتکو ددیچ، مهاجم تیم فا اف ال بوخوم، تک گل تیم میزبان را به ثمر رساند. اسلووني در بازي رفت مرحله حذفي اين رقابتها، با نتيجه دو بر يک بازي را به حريف خود واگذار کرده بود ،اما با پيروزي يک بر صفر در بازي برگشت، و به دليل گل زده در خانه حريف، به مرحله نهايي جام جهاني راه يافت. و سرانجام در چهارمین و آخرین بازی پلی آف انتخابی جام جهانی در قاره اروپا تیم فرانسه موفق شد با تساوی مقابل تیم جمهوری ایرلند به جمع تیمهای حاضر درجام جهانی راه یابد.ابتدا کاپیتان روی کین برای مردان تراپاتونی گلزنی کرد ولی ویلیام گالاس در دقیقه ۱۰۳ پس ازآنکه توپ دوبار با دستهای تیری آنری لمس شد، دروازه ی تیم میزبان را گشود و فرشته ی نجات فرانسوی ها شد. در قاره آمریکا نیز، اروگوئه، قهرمان جام جهاني سالهاي ‪ ۱۹۳۰و ‪ ۱۹۵۰ ، پس از تساوي يك بر يك در مونته ويدئو، مقابل كاستاريكا، در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با حساب دو بر يک پیروز شد و 32مین وآخرین مسافر افريقاي جنوبي لقب گرفت. بدین ترتیب با راهیابی تیمهای الجزایر پرتغال اسلوونی یونان فرانسه و ارگوئه ضیافت ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی کامل شد.

Wednesday, November 18, 2009

تساوی ایران در برابر مقدونیه


تيم ملي فوتبال ايران ازساعتی پیش در ديداري تداركاتي به مصاف مقدونيه رفته كه هم اینک با تساوی یک یک به پایان رسید. دراين ديدار كه به قضاوت مسعود مرادي و در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي‌شود، تيم ايران با گل دقيقه ‪ ۳۶آندرانيك تيموريان از حريف خود پيشي گرفت و اما در ابتدای نیمه دوم گل تساوی را دریافت کرد.

مقدماتی جام جهانی


مسابقات فوتبال جام جهانی آفریقای جنوبی تاکنون ۲۵مسافر خود را شناخته است. این تعداد تیم بهمراه تیم میزبان ، امشب منتظر شش تیم دیگری هستند که از طریق شش مسابقه ی حساس تعیین میشوند. در اروپا تیم روسیه باید در شهر ماریبور اسلوونی، از سد این تیم بگذرد. دیدار رفت دو تیم در مسکو ۲ بر یک بسود، روسها، به پایان رسیده. گاس هيدينک سرمربي تيم ملي روسيه گفت اسلووني بايد حمله کند و به همين علت به نظر من اين مسابقه اي بسيار جذاب خواهد بود انان حمله مي کنند و روش مبارزه ما هم دفاعي نيست.همچنین مردان ریموند دومنک، امشب میخواهند تا برتری خود را در خانه، به جمهوری ایرلند، تحمیل کنند. دیدار رفت این دو تیم در دابلین، با تک گل آنلکا و با بُرد فرانسوی ها خاتمه یافت. رابي کين مهاجم تيم ايرلند گفته فشار بر روي دوش فرانسوي هاست وما چيزي براي از دست دادن نداريم و مي توانيم از اين وضع استفاده کنيم. گفته میشود، پس از ديدار پاياني جام جهاني 2006 اين مهمترين مسابقه براي فرانسه خواهد بود.در بوسنی و هرزگوین تیم ملی آنکشور، باید بتواند دروازه ی پرتغال را بازکند. همانگونه که میروسلاو بلازوویچ مربی این تیم از اراده ی مردانش برای پیروزی سخن گفته است. پرتغال درحالي بدون کريستيانو رونالدو به مصاف بوسني هرزگوين مي رود که در ديدار رفت يک بر صفر به پيروزي رسيده بود. و همانطور که کارلوس کيه روز سرمربي پرتغال گفته ۱۳ سال است که پرتغال، خارج از زمين نباخته.در آنسو، بوسني بدون ميسي موويچ هافبک مياني خود به میدان مي رود. اما بازیکن ۱۹ ساله المپیک لیون میرالم پیانیچ را قطعاً به زمین خواهد فرستاد. ميروسلاو بلاژويچ، سرمربي تيم ملي بوسني، گفت، هيچ ترديدي نيست که ما با جوانان اين تيم، کار بزرگي خواهيم کرد، تا مردم بوسني را، خوشحال سازيم. اما سودان، میزبان دو تیم آفریقای شمالیست الجزایر و مصر در زمین بی طرف برای گرفتن جواز حضور در جمع بهترین های فوتبال جهان به جنگ هم میروند و در شهر مونته ویدئو اروگوئه می خواهد با برتری بر کوستاریکا یکبار دیگر جهانی شود.

ادامه جام جهانی فوتبال ساحلی

مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلي قهرماني، كه در دبي جريان دارد، امروز با پیروزی تيمهاي پرتغال ایتالیا اسپانیا ژاپن و تساوی تیمهای آرژانتین با روسیه دنبال شد. اما دیروزتیمهای سوييس برزیل روسیه و ژاپن با برتری مقابل حریفانشان جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کردند. درمرحله گروهی این مسابقات تيم ژاپن قهرمان آسيا، پس از پیروزی براسپانیا درضربات پنالتی دیشب، با نتیجه سه بر دو ازسد ساحل عاج گذشت و گام به دور دوم گذاشت.اسپانیا هم 7 بر 3 السالوادور را شكست داد. به این ترتیب ژاپن با 5 امتیاز صدرنشین گروه شد و در فاصله یك بازی تا پایان بازیهای مرحله گروهی پیشاپیش، جواز صعود به مرحله یك چهارم پایانی را كسب كرد. دراین گروه اسپانیا و ساحل عاج ، هر کدام با 3 امتیاز در رده های دوم و سوم جدول رده بندی جای دارند.دیگر نماینده آسیا امارات هم شکست 7 بر5 بازی نخست مقابل پرتغال را با برتری 7 بریک مقابل جزایر سلیمان جبران کرد و به رتبه نخست گروه آ مسابقات ارتقا یافت. اماراتی‌ها امیدوارند با برتری در دیدار امشب مقابل اروگوئه به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یابند. همچنين تيم سوييس که دیدار نخست خود را مقابل بحرین بسود خود خاتمه داده بود. در يك بازي نزديك نيجريه را از پيش رو برداشت و ، صعود خود به دور دوم را قطعی کرد. اما بحرین در مصاف با برزیل با نتیجه 8 بریک تن به شکست داد.بحرینی ها با تحمل این شکست شانس راهیابی به مرحله دوم مسابقات را از دست دادند. بدین ترتیب دو تیم برزیل و سوئیس هر دو با 6 امتیاز از دو دیدار راهی دور بعد شدند. در دیگر دیدارها در گروه سه روسیه 3 بر1 ایتالیا را برد و با شش امتیاز، صعود خود را به دور بعد مسجل كرد. تيم آرژانتين هم که در مقابل ایتالیا تن به شکست داده بود، دیشب در دومين پیکار خودبا شش گل كاستاريكا را شكست داد. اورگوئه هم موفق شد پرتغال را از پيش روي بردارد.مسابقات فوتبال ساحلي قهرماني جهان با حضور‪ ۱۶تيم در شهر دبي امارات برگزار مي‌شود.مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی امشب با برگزاری هشت دیدار در گروه‌های چهارگانه به اتمام می رسد .

پیروزی ایران در برابر مصر

مسابقات والیبال 2009 جام بزرگ قهرمانان با پیروزی تیم ملی ایران مقابل مصر قهرمان آفریقا و تیم شانزدهم جهان آغاز شد . دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و مصر بعنوان نخستین دیدار رقابتهای جام بزرگ قهرمانان، امروز در شهر اوزاکا ژاپن با نتیجه 3 بر 2 به سود ملی پوشان ایران به پایان رسید. این سومین دیدار تیم ملی والیبال ایران طی دو ماه اخیر مقابل مصر بود. ایران در چارچوب رقابتهای انتخابی لیگ جهانی طی دو بازی که شهریورماه در قاهره مصر برگزار شد، مغلوب مصر شده بودند. در چارچوب مسابقات 2009 والیبال جام بزرگ قهرمانان تیم ایران که رده 24 رنکینگ جهانی را در اختیار دارد، فردا مقابل برزیل صدرنشین جدول رده بندی برتری تیم‏های جهان صف‏آرایی می‏کند. مسابقات والیبال جام بزرگ قهرمانان هر چهار سال یک بار با حضور قهرمانان 5 قاره جهان و تیم میزبان برگزار میشود

Tuesday, November 17, 2009

هیجان در بوسنی

ديدارهاي مرحله پلي آف از رقابتهاي مقدماتي فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، فردا برگزار ميشود تا چهره شش تیم صعود کننده به جام جهانی مشخص شود. دراروپا اوکراين که در بازی رفت با تساوی بدون گل در آتن مقابل شاگردان اتو رهاگل، متوقف شد فرداشب در شهر دانتسک میزبان يونان است. همچنین اسلووني باید ازتیم روسیه پذیرایی کند. ديداررفت این دو تیم، در لوژنیکی استادیوم، با پیروزی دوبریک روسیه به اتمام رسید. بوسني هرزگوين هم فرداشب، در سارایو به دیدارپرتغال خواهد رفت. درديدار رفت این دو تیم پرتغال با یک گل از سد بوسني گذشت، ولی فرداشب، شاگردان میروسلاو بلازوویچ، قطعاً در صدد جبران شکست بازی رفت خواهند بود. بویژه که کریستیانو رونالدو در این دیدار نیز تیم ملی پرتغال را همراهی نمی کند. در دیدار دیگری، فرانسه، باید مقابل ايرلند صف آرایی کند.هرچند که مردان دامنک در دابلین موفق شدند، نتیجه دیدار رفت را بسود خود خاتمه دهند و با یک گل به پیروزی برسند، اما فرداشب، دیدار برگشت، حکایت دیگری است. در مرحله پلی آف قاره ی آمریکا دو تیم اروگوئه و کاستاريکا در مونته ویدئو، مقابل هم به میدان خواهند رفت. اروگوئه موفق شد، در بازی رفت، با یک گل درسان خوان به پیروزی برسد. و درحساس ترین بازی فرداشب درتک دیدار پلی آف قاره آفریقا مصر در زمین بیطرف ،در سودان، با الجزاير روبرو خواهد شد.

بازی های دوستانه سراسر دنیا

فرداشب، در نقاط مختلف جهان، دیدارهای دوستانه فوتبال برگزارخواهد شد. درایران تیم مقدونیه، با لژیونرهای خود، حضور دارد. دیداراین دو تیم، فرداعصر، در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. تیم ایران که خود را برای دیدار برگشت با اردن در چارچوب رقابتهای جام ملتهای آسیا آماده میکند، یکشنبه هفته آینده، بدون بازیکنان شاغل در اروپا یا به تعبیری بدون لژیونرهایش، در امان به میدان خواهد رفت. همچنین دراروپا نخستين تمرين تيم ملي فوتبال آلمان، پس از مرگ روبرت اِنکه دروازه بان اين تيم برگزار شد. اين تيم به منظور آمادگي براي ديدار دوستانه در برابر تيم ملي فوتبال ساحل عاج تمرین کرد. دراين جلسه تمريني بازيکنان آلمان به ياد روبرت انکه، با پيراهن هاي ورزشي مشکي به تمرين پرداختند. يواخيم لوو سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان نیز پس از تمرین در نشست خبري خود با اشاره به مرگ اِنکه ازغیبت ميشائيل بالاک، کاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان، در این دیدار سخن گفت. بالاک بدلیل آسيب ديدگي از ناحيه زانو در بازي فرداشب، در ترکيب نخواهد بود. گفتنی است، دروازه بان تيم ملي فوتبال آلمان، در برابرتيم فوتبال ساحل عاج مانوئل نوئر از تيم شالکه و یا تيم ويزه از وردر برمن خواهد بود.

پیروزی ژاپن بر اسپانیا

مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۰۹ که با حضور ۱۶ تیم برتر جهان، در شهر دوبی امارات متحده عربی، در جریانست امروزبا برگزاری ۸ دیداردیگر دنبال شد در اين مسابقات که تا اول آذرماه ادامه خواهد داشت دیشب، در مرحله مقدماتی در گروه یک تیم جزایر سلیمان، نماینده اقیانوسیه موفق شد، با نتیجه ۷ بر ۶ در مقابل تیم اروگوئه، یکی از سه نماینده آمریکای جنوبی، به برتری برسد.در دیگردیداراین گروه پرتغال، دارنده مقام سوم جهان در دوره پيش كه در فرانسه برگزارشد، با نتیجه ۷ بر ۵ از سد تیم میزبان رقابتها، امارات گذشت.دراین گروه پرتغال صدرنشین است و تیمهای جزایرسلیمان و اروگوئه به ترتیب دوم وسوم هستند.همچنین در گروه دوم مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی ، ساحل عاج، نماینده ی آفریقا، دیشب ۷ بر ۶ تیم اسالوادور، یکی از دو نماینده آمریکای شمالی مرکزی و دریای کارائیب را ناکام کرد. ژاپن که بهمراه بحرین و تیم امارات قاره آسیا را در این رقابتها نمایندگی می کند دردیگر دیدار گروه دوم در مصاف با تیم اسپانیا خوش درخشید و ابتدا در وقتهای قانونی و اضافه ۵- ۵ این تیم را متوقف کرد و سپس در ضربات پنالتي، تيم اسپانيا ، قدرت اول اروپا را شكست داد. ژاپن بعنوان قهرمان آسيا در این رقابتها شرکت کرده. دراین گروه، تیمهای ساحل عاج ژاپن واسپانیا به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.تیم ایتالیا، هم با خوش اقبالی توانست، کسب سه امتیاز دیدار اول خود را ،با برتری سه بر دو مقابل تیم آرژانتین جشن بگیرد. در دیدار دیگری از گروه سوم، روسیه یکی از ۵ نماینده ی قاره سبز، در پیکاربا کوستاریکا، از آمریکای مرکزی، با حساب ۵ بر یک به پیروزی دست یافت و به صدر جدول این گروه صعودکرد. ایتالیا و آرژانتین نیز در رده های بعد جای گرفتند. در گروه چهارم، تیم سوئیس، با نتیجه ۶ بر۵ تیم بحرین را نقره داغ کرد و خود پس از تیم برزیل جای گرفت. و در آخرین و پُرگل ترین بازی دیشب تیم برزیل مدافع عنوان قهرمانی، با نتیجه۱۱ بر ۵ تیم نیجریه، دومین نماینده قاره آفریقا را، شکست داد و با اقتدار، صدرنشینی گروه چهارم را از آن خود کرد. این مسابقات، امشب با انجام هشت بازي پيگيري ‌شد كه طی آن، بحرين با برزيل، ژاپن با ساحل عاج، ايتاليا با روسيه، پرتغال با اروگوئه، نيجريه با سوييس، جزاير سليمان با امارات، السالوادور با اسپانيا وكاستاريكا با آرژانتين ديدار خواهند كرد.

ادامه ان اف ال

اما مسابقات فوتبال آمریکای لیگ ان اف ال دیشب، با پیروزی تیم بالتیمور ریونز پیگیری شد. این تیم، که در ورزشگاه کیلیولند براونز، به دیدار نماینده ایالت اوهایو، رفته بود موفق شد با نتیجه ۱۶ به صفر، میزبان خود را شکست دهد و به دومین بُرد خود طی شش بازی گذشته دست یابد. تیم ریونز، که سال گذشته تا مرحله فینال پیش تاخت در این دیدار، با درخشش ری رایس که ۱۳ امتیاز برای تیمش به دست آورد و مدافع ارزشمند خود داوان لاندری یک رکورد جدید از خود بجا گذاشت. دفاع تیم ریونز از پائیز ۲۰۰۶ نتوانسته بود، بدون امتیازدهی به حریفان خود به پیروزی برسد و این پیروزی ۱۶ بر صفر حد نصابی جدید، در رقابتهای این فصل محسوب میشود. این تیم در 9 بازی برگزار شده ی لیگ ان اف ال تاکنون ۴ باخت، در کارنامه ثبت کرده و ۵ پیروزی نیزبدست آورده. ریونز در جدول ۳۲ تیم لیگ حرفه ای، در مکان شانزدهم ایستاده و کلیولند در پایان جدول در رده ۳۱م قرار دارد. دردیگر دیدارهای هفته دهم رقابتهای ان اف ال تیم دالاس کابویز، در مصاف با گرین بی پاکرز، با نتیجه ۷ به ۱۷شکست خورد و با سه باخت و شش برد در مکان پنجم لیگ قرار گرفت. همچنین تیم قهرمان سوپربال پیتسبورگ استیلرز در مصاف با سینسیناتی بنگالرز نتیجه را واگذار کرد و ۱۲ به ۱۸ شکست خورد.

Monday, November 16, 2009

رای گیری برای حامد حدادی در بازی ستارگان بسکتبال آمریکا

رای گیری ان بی ای برای انتخاب بازیکنان مسابقه ی ستارگان بسکتبال ان بی ای قابل توجه دوستان و علاقمندان حامد حدادی و عزیزانی که در سایتهای مختلف و فیس بوک بدنبال روش شرکت در رای گیری هستند اگر حامد حدادی در رأی گیری بازی ستارگان لیگ به اندازه ی کافی رای بیاورد یعنی از طرف مردم انتخاب بشه مسولان ان بی ای مجبورند، حامد را برای آل استار گیم/ دعوت کنند. یعنی در کنار ۱۱ بازیکن برتر جهان، در قالب دو تیم که از منتخبین ۳۰ تیم کنفرانس های شرق و غرب لیگ ان بی ای تشکیل میشود به او نیز بازی بدهند برای اینکه ایران هم بتواند بمانند چین که نماینده ای چون یائو مینگ داشت، یک بازیکن در آل استار گیم داشته باشد علاقمندان حدادی میتوانند به این سایت بِرن و روزی یکبار به حامد حدادی رای بدهند رای هر چه بیشتر شانس بیشتر برای انتخاب شدن حدادی هست برای رای دادن به حدادی باید اول عضو سایت ان بی ای شد روش عضو شدن در سایت ان بی ای هم خیلی ساده ست برای اطلاع دوستانی که میخواهند اینکار را انجام دهند میتوانند نحوه وارد شدن به این قسمتِ رای گیری را در برنامه مجله ورزشی این دوشنبه شب مشاهده کنند شما تنها تا ۶۲روز دیگر فرصت این رای دادن دارید و هر کس میتواند فقط یکبار در طی ۲۴ ساعت در این سایت رای بدهد. لینک مورد نظر برای رای گیری https://audience.nba.com/services/msib/flow/registerOrAuthenticate?url=null&src=eng&view=allstar2010/ballot&mcode=null&cid=null





قهرمانی یک ناشناخته

عنوان قهرمانی سیزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی زیر 17 سال به سوئیس رسید. تيم ملي فوتبال نوجوانان سوئيس، با شکست دادن نیجریه،مدافع عنوان قهرمانی این رقابتها، به قهرماني دست يافت.در این دیدار که دیشب در ورزشگاه ملی ابوجای نیجریه و درحضور60 هزارتماشاگر، برگزار شد، تیم سوییس با تک گل دقیقه 63 هریس سفرویچ مقابل میزبان به برتری رسید. گل پیروزی بخش سفروویچ، پنجمین گل او در این رقابتها محسوب میشود. در دیدار رده بندی نیز که ساعتی پیش از فینال برگزار شد تیم فوتبال اسپانیا، با تک گل دقیقه 75 ایسکو مقابل کلمبیا به پیروزی رسید و در جایگاه سوم ایستاد. در پایان این رقابتها سانی امانوئل از نیجریه بعنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد. سانی امانوئل در تمام دیدارها بعنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد و پنج گل برای تیم نیجریه به ثمر رساند. گفتنی است ،تیم نوجوانان ایران در مرحله مقدماتی این رقابتها، پس از برتری مقابل گامبیا وهلند توقف در برابر کلمبیا، در مرحله یک هشتم نهایی، مقابل اروگوئه شکست خورد و از دورمسابقات کنار رفت. اما فوتبال نوجوانان سوئيس، که براي نخستين بار در اين رقابتها، شرکت کرده بود، با این قهرماني رکوردی کم نظیر ازخود بجا گذاشت.

یک جام هم برای ژوکوویچ

نواك ژوكوویچ قهرمان رقابتهای تنیس مسترز پاریس شد. در دیدار پایانی رقابتهای دومیلیون و ۷۵۰ هزاردلاری تنیس پاری با که با حضورنفرات برترتنیس جهان، در ۵ مرحله در پاریس برگزار شد شب گذشته، نواك ژوكوویچ صرب نفر سوم رده بندی جهانی، موفق شد با نتیجه2 بر 1 برابر گََل مانفیس فرانسوی به پیروزی برسد وعنوان قهرمانی را از آن خود كند. ژوكوویچ ۲۳ ساله که در نیمه نهایی از سد رافائل نادال اسپانیایی گذشت، دراین دیدار دوساعت و 43 دقیقه جنگید، تا به چهارمین پیروزی متوالی خود مقابل مانفیس برسد. وی در سِت نخست این فینال با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید ولی در ست دوم تسلیم گل مانفیس و طرفداران بیشمارش شد. برترین تنیسور صربستان ست دوم را با نتیجه 5 به 7 در تایبرک به مانفیس واگذار كرد و درسته نهایی در تایبرک 7 بر 6 برد و به ۷۶مین پیروزی خود از زمان حضورش در میادین مسترزدست یافت. ژوکوویچ هفته آینده در رقابتهای تور جهانی اتحادیه تنیس بازان در لندن بعنوان مدافع عنوان قهرمانی بهمراه ۷ تنیس باز برتر جهان به میدان خواهد رفت.

ادامه قهرمانی چین در بدمینتون انفرادی زنان

رقابتهای بدمینتون اوپن سوپرسری جهانی مسابقات آزاد فدراسیون بین المللی بدمینتون دیروز، در هنگ کنگ با پیروزی ورزشکاران مالزی و چینی به اتمام رسید. در فینال بدمینتون انفرادی لی چونگ وای ازمالزی، بخت اول کسب جام با برتری مقابل پیتر هاگ دانمارکی به مدال طلا و مقام نخست دست یافت. لی که در نیمه نهایی از سد قهرمانی نامدار، چون بائو چونلای گذشته بود، در این دیدار، با نمایشی خیره کننده دو بر یک به پیروزی دست یابد. این ششمین عنوان قهرمانی لی در یک تورنمنت جهانی محسوب میشود. در فینال بدمینتون انفرادی زنان وانگ ایهان چینی نفر نخست رده بندی بدمینتون زنان جهان به قهرمانی رسید. وی در پیکار با هموطنش جیانگ یانجیائو در کمتر از نیم ساعت کار را یکسره کرد و دومین عنوان پیاپی خود را بدست آورد. وانگ هفته پیش در پاریس و در مسابقات اوپن فرانسه به قهرمانی رسیده بود. در فینال بدمینتون مختلط یک مرد و یک زن تیم لهستان دست به کار بزرگی زد و موفق تر از تیم اندونزی، بخت اول قهرمانی ظاهر شد. زوج روبرت ماتویسیاک و نادیزدا کوستیوژی دو بر یک لیلانا ناستیر و نوا ویدیانته را مغلوب کردند وبه اولین مدال طلای خود دست یافتند.

Sunday, November 15, 2009

امید فرانسه به صعود

مرحله حذفی رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2010 ، شب گذشته، با برگزاری چند دیدار در قاره های مختلف دنبال شد. در اروپا تیم ملی فوتبال فرانسه، که در کراک پارک دابلین ،مقابل ایرلند جنوبی به میدان رفت وموفق شد با تک گل دقیقه 72 نیکلاس آنلکا به یک پیروزی ارزشمند دست یابد. شاگردان ریموند دامنک با کسب پیروزی در دیدار رفت، ازهم اینک برای برتری درفرانسه و راهیابی به جام جهانی ، خود را آماده می کنند. این تیم، چهارشنبه شب در پاریس میزبان ایرلند خواهد بود. در دیگر دیدارهای دور رفت از مرحله حذفی رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2010 دو تیم پرتغال و بوسنی و هرزگوین برای گرفتن جواز حضوردر جام جهانی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر بسود پرتغالی ها خاتمه یافت. در این دیدار که تیم میزبان، کریستیانو رونالدو، ستاره ی گل ساز و گلزن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، برونو آلوز در دقیقه 31 تک گل تیمش را به ثمر رساند. پرتغال اگر قصد خرید بلیط آفریقای جنوبی را دارد، نباید در دیدار برگشت، در سارایوو به شاگردان میروسلاو بلاژویچ امتیاز دهد. درهمین چارچوب، تیمهای روسیه و اسلوونی در لوژنیکی استادیوم مسکو مقابل هم صف آرایی کردند. روس ها که صعود به جام جهانی را حق مسلم خود میدانند، در این میدان با نتیجه 2 بر یک مقابل اسلوونی به برتری رسیدند. هر دو گل روس‌ها در این بازی توسط بیلیا لدتینوف در دقایق 40 و 52 به ثمر رسید و تک گل اسلوونی هم در دقیقه 88 وسیله ی پکنیک وارد دروازه تیم میزبان شد. در دیدار دیگری از مرحله ی رفت رقابتهای حذفی وانتخابی جام جهانی در قاره اروپا تیم‌های یونان و اوکراین مقابل هم قرار گرفتند که این دیدارهم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. شاگردان اتو رهاگل که در ورزشگاه اسپیروس لوئیس شهر آتن نتوانستند به گل دست یابند ، در دیدار برگشت کار دشواری خواهند داشت. سوتیریوس کیرگیاکوس بخت گل طلایی و کسب سه امتیاز این دیدار را، در لحظات پایانی از دست داد، تا دو تیم در دیدار برگشت، چهارشنبه شب، در شهر دانتسک به مصاف هم بروند.

ناکامی بحرین در راه جام جهانی

در قاره آمریکا نماینده آمریکای جنوبی ارگوئه مقابل نماینده ی آمریکای شمالی مرکزی و حوزه ی دریای کارائیب قرار گرفت. اروگوئه، دارنده دو عنوان قهرمانی جام جهانی در ورزشگاه ریکاردو ساپریسای شهر سان حوزه مقابل کوستاریکا به میدان رفت.کوستاریکا که بدلیل تساوی در واشنگتن دی سی مقابل تیم ملی آمریکا، جواز صعود به جام جهانی را از دست داد، در زمین خود مقابل اروگوئه باخت تا بخت راه یابی این تیم کم رنگ تر از قبل شود. دیه گو لوگانو در دقیقه 23 تک گل تیم اروگوئه را به ثمر رساند تا دیدار برگشت این دو تیم در مونته ویدئو، برای ارگوئه چندان دشوار نباشد. در آنسوی میدان، هر چند که کوستاریکا از دقیقه 52 این دیدار با اخراج آزوفیفا، ده نفره شد، اما قطعاً چهارشنبه شب، همه تلاش خود را برای کسب سهمیه قاره آمریکا در رقابتهای جام جهانی 2010 بکار خواهد بست. در آسیا و اقیانوسیه تیم نیوزیلند با برتری یک بر صفر مقابل بحرین پس از ۲۸ سال جواز حضور در جمع مدعیان فوتبال جهان را بدست آورد و بعنوان آخرین مسافر قاره کهن راهی آفریقای جنوبی شد. در آفریقا، تیمهای ملی فوتبال كامرون و نیجریه جواز حضور در جام جهانی 2010 را به دست آوردند. در دور ششم و پایانی رقابتهای فوتبال مقدماتی جام جهانی 2010 و انتخابی جام ملت های افریقا دیشب تیم كامرون با دو گا مراکش را مغلوب کرد و با 13 امتیاز به جام جهانی صعود كرد. در گروه دو، نیجریه 32 كنیا را شکست داد وبه طور مستقیم به جام جهانی را یافت. در دیگر دیدارها موزامبیك با یك گل تونس را شكست داد، توگو هم با همین نتیجه از سد گابون گذشت. تی رواندا و زامبیا به تساوی بدون گل رضایت دادند.بوركینا فاسو با یك گل بر مالاوی غلبه کرد.بنین 21 بر سودان چیره شد. ساحل عاج با سه گل گینه را درهم شكست و مصر در زمین خود، تیم صدرنشین الجزایر را با دو گل شكست داد. آخرین نماینده قاره آفریقا هم نیز چهارشنبه معرفی خواهد شد.بدین ترتیب چهارشنبه شب چهره ی شش تیم دیگر صعود کننده به جام جهانی مشخص خواهد شد. هم اینک و در حالیکه شش ماه و نیم تا آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باقیست، صعود 25 تیم به این مسابقات قطعی شده همراه تیم میزبان تعداد آنها به 26 تیم می رسد.

شکست انگلیس در برابر برزیل

تیمهای راه یافته به جام جهانی ، دیشب در دیدارهایی دوستانه به میدان رفتند. در مهمترین این دیدارها، دو برزیل و انگلیس، در در ورزشگاه خلیفه قطر مقابل هم صف آرایی کردند که این بازی با برتری برزیلی های زرد پوش همراه بود. هر چند که دو تیم از تمامی بازیکنان سرشناس و مطرح خود سود نبردند، اما تقابل دو سبک متفاوت فوتبال جهان، رضایت تماشاگران را بهمراه داشت. فابیو کاپلو به دلایلی ترجیح داد تا به بازیکنان جوان خود میدان دهد و فرانک لمپار ، اشلی کول، استیون جرارد، جان تری را به زمین نفرستد. البته دیوید بکام نیز در آمریکا و در خدمت تیم گالاکسی بود. تک گل این دیدار را نیلمار در دقیقه 47 برای برزیل به ثمر رساند. البته شاگردان دونگا، در این دیدار یک پنالتی را هم مقابل سفید پوشان جزیره در دقیقه 56 توسط فابیانو از دست دادنددر یکی دیگر از دیدارهای دوستانه شب گذشته،تیم ملی فوتبال اسپانیا ۲ بر یک مقابل آرژانتین به برتری رسید. در این مسابقه در ورزشگاه ویسنته کالدرون شهر مادرید و با یک دقیقه سکوت برای روبرت انکه، دروازه‌بان تیم ملی آلمان که هفته گذشته اقدام به خودکشی کرد، آغاز شد. دروازبان دیگری نیز در این دیدار در مرکز توجه قرار داشت و مورد تشویق حاضرین بود، ایکر کاسیاس، سنگربان تیم ملی اسپانیا، دیشب یکصدمین بازی ملی خود را برای تیم کشورش به انجام رساند. ژابی آلونسو هر دو گل اسپانیا را در دقایق 16 و 86 بثمر رساند و برای آرژانتین هم لیونل مسی، همچون گل دوم میزبان در دقیقه 61 از روی نقطه پنالتی ، گلزنی کرد. در سایر دیدارهای دوستانه دیشب دو تیم ایتالیا و هلند به تساوی بدون گل رضایت دادند.
اسلواکی با یک گل آمریکا را شکست داد. مقدونیه 3 بر صفر کانادا را مغلوب کرد.ایرلند شمالی با یک گل مقابل صربستان تسلیم شد. کره جنوبی با تساوی بدون گل دانمارک را متوقف کرد و عربستان نیز در مصاف با بلاروس به تساوی یک یک رسید.

قهرمانی ریش آلمانی

اولین مرحله از رقابتهاي جام جهاني اسکي الپاين، با قهرمانی ماریا ریش آلمانی در مسابقات اسکي مارپيچ زنان، آغاز شد. در این مسابقات که روزگذشته در پیست بلک کورس حومه شهر لوي فنلاند برگزارشد، ماريا ريش قهرمان اسکی آلمان،در مجموع دو کورس، با ثبت زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه به مقام نخست رسید. پس از ریش ليندسي وون امريکایی با ۸ صدم اختلاف در مجموع زمانی، دوم شد و تانيا پوتياينن فنلاندی، با ۱۶ صدم ثانیه تفاوت در مجموع دو حرکت خود در جايگاه سوم ايستاد. رقابتهای اسکی آلپاین، رشته مارپیچ مردان، امروز برگزار شد. همچنین در اولین مرحله از رقابتهای بابزلی یا سورتمه سواری جام جهانی فدراسیون بین المللی اسکی که در دهکده المپیک ۲۰۰۲ و در پارک سیتی ایالت یوتا برگزار شد، تیم بابزلی چهار نفره ی کانادا به پیروزی رسید. لیندن راش بهمراه تیم کشورش با درخشش در دومین کورس موفق به ثبت زمان مجموع یک دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه و کسب عنوان نخست شد. تیمهای لتونی و روسیه نیز به ترتیب در مکانهای دوم وسوم جای گرفتند. رقابتهای جام جهانی باببزلی یا سورتمه سواری بهمراه اولین مرحله از مسابقات اسکلتون هفته دیگر در لیک پلاسید نیویورک برگزار خواهد شد.

پیگیری ان بی ای

رقابتهای بسکتبال لیگ حرفه ای ان بی ای دیشب با برگزاری ۱۰دیدار دنبال شد. در یکی از این بازیها تیم آتلانتا هاکس که در خانه، میزبان تیمِ نیواورلینزهورنتس بود موفق شد 121 به 98 به هشتمین برد این فصل خود رسید. جو جانسون،شوتینگ گارد ۲۸ ساله ی آتلانتا برای کسب این پیروزی۲۶ امتیاز بدست آورد و جمال کرافورد با ۲۱ امتیاز و جاش اسمیت با ۱۷ ریباند کمک کردند تا هشتمین شکست نیواورلنز را به این تیم تحمیل کنند.

Thursday, November 12, 2009

روشن شدن چهار تیم دیگر صعود کننده به دور بعد کوپا دل ری

اما مسابقات فوتبال جام حذفی اسپانیا کوپا دل ری شب گذشته با برگزاری ۴ دیدار و مشخص شدن چهره دیگر تیمهای صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی دنبال شد. در یکی از دیدارهای دیشبِ جام پادشاهی اسپانیا تیم آتلتیك بیلبائو، توسط تیم دسته دومی رایو وایه كانو، از دور رقابتها، حذف شد. اتلتیک بیلبائو، که در بازی رفت با دو گل، مقابل این حریف شکست خورد بود، در ورزشگاه مرکزی سان مارنس، به تساوی 2-2 رضایت داد، و وایه كانو به لطف برتری در بازی رفت به مرحله ی یک هشتم نهایی صعود كرد. در دیگر دیدارها مایوركا با یک گل وایادولید را مغلوب کرد، و به دلیل گل زده در خانه ی حریف، به جمع 16 تیم برتر پیوست. بازی رفت دو تیم 2 بر 1 بسود وایادولید به پایان رسیده بود. همچنین ختافه در زمین اسپانیول 1-1 مساوی کرد، ولی با توجه به برتری 2 به صفردر بازی رفت، راهی دور بعد شد راسینگ سانتاندر هم دیشب 4-1 سالامانكا را از پیش روبرداشت و با برتری 4 بر 2 راهی دور بعد شد. بدین ترتیب تیمهای ختافه راسینگ سانتاندر، وایه كانو و مایوركا به مرحله یك هشتم پایانی جام حذفی باشگاه های اسپانیا صعود كردند.

فلومنینزه امیدوارانه در انتظار دور برگشت

مسابقات فوتبال کوپا زود آمه ریکانا رقابتهای جام قهرمانی باشگاه های آمریکای جنوبی دیشب با پیروزی نماینده ی برزیل دنبال شد. دیشب و در ادامه رقابتهای دور رفت مرحله ی نیمه نهایی این جام تیم فلومنینزه برزیل، در زمین تیم سرو پورتِنیونماینده پاراگوئه، با یک گل به پیروزی رسید تا با کسب این برد، با خیالی آسوده ، هفته آینده ، در ریو دوژانیرو پذیرای این تیم باشد. تک گل این دیدار را فرد، در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند. در دیگر دیداراین مرحله تیم ریور پلاته ی اروگوئه ، امشب ، در مقابل تیم ال دو کیتوی اکوادور به میدان میرود. دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام قهرمانی باشگاه های آمریکای جنوبی، هفته آینده پیگیری میشود.

پیروزی بارسا، این بار در بسکتبال

هفته چهارم از رقابتهاي بسکتبال يوروليگ، دیشب با برگزاری ۸ دیدار دنبال شد. در گروه اول تیم فنرباغچه اولکر ترکیه، در شهر استانبول، میزبان تیم مونته پاسکی سيه نا بود، و در حالیکه برای کسب سومین پیروزی خود، و رسیدن به رده ی دوم جدول رده بندی این گروه، تلاش میکرد، با حساب 87 به 83 به دومین شکست خود تن داد. بدین ترتیب، سیه نای ایتالیا، با رکورد چهار بُرد متوالی، و بدون باخت، جایگاه خود را درصدر جدول تثبیت کرد. فنرباغچه هم در رده ی سوم باقیماند. درهمين گروه، سيبونا زاگرب کرواسی 64 به 52 بر زالگريس کائوناس لیتوانی، چيره شد. این سومین بُرد تیم شهر زاگرب و اولین شکست نماینده لیتوانی محسوب میشود. در سومین و آخرین بازی گروه نخست یورو لیگ آسوِل بَسکِت فرانسه، در شهر بارسلون اسپانیا به دیدار تیم آنشهر رفت، و با نتیجه 62 به 76 در مقابل آبی اناری پوشان رگال بارسلونا، شکست خورد تا با ۴ باخت و بدون پیروزی، در مکان ششم این گروه بایستد. در اين گروه، سيه نا و بارسلونا با چهار امتياز صدرنشين هستند. در گروه دوم اِتِنِه اورلئان فرانسه، در شهر اورلئان، میزبان تیم صدر نشین گروه اونیکاخای مالاگا بود، که این دیدار نیز، با برتری نماینده اسپانیا، به پایان رسید. تیم شهر مالاگای اسپانيا ، 86 به 74 از سدِ میزبانِ خود گذشت، تا با تحمیل چهارمین شکست به این تیم فرانسوی اورلئان را به آخرین مکان جدول رده بندی بفرستد. دو دیدار دیگر این گروه، امشب برگزار میشود، که طبق برنامه لیتوس ریتاس با پارتیزان و افس پیلسن با المپیاکوس مصاف خواهد داد. در گروه دوم یورو لیگ، اونيکاخا مالاگا همچنان با 4 امتياز صدرنشين است. در گروه سوم، ماروسي یونان در زمین خود 103 به 86 در مقابل میهمانش کاخا لابورال و يتوريا نماینده اسپانیا شکست خورد. این سومین پیروزی تیم کاخالابورال و سومین شکست تیم ماورسی یونان بود.هم اینک تیم شهر ویتوریای اسپانیا در مکان دوم جدول رده بندی جای دارد. در دیگر دیدار این گروه زسکا مسکوی روسیه ، در خانه ی خود به دومین برد این مرحله دست یافت.روسها برای رسیدن به پله چهارم جدول 79 به 69 يونيون الميپيای يونان را از پیش روبرداشتند. دیگر دیدار این گروه، امشب بین دو تیم لوکوموتیکای رم با مکابی الکترای اسرائیل برگزار خواهد شد. در گروه سوم ، لوکوموتیکای رم وکاخا لابورال ويتوريا هر کدام با سه امتياز پيشتازند. و سرانجام در گروه چهارم، نیز دو بازی برگزار شدکه در یکی از آنها باسکتس اولدنبورگ آلمان، در مصاف با رئال مادرید به سومین باختش تن داد و 104 به 61 مغلوب تیم پایتخت اسپانیا شد. همچنین آسه کو پروکوم لهستان 75به 65 در پیکار با میهمانش پاناتينايکوس يونان شکست خورد و به مکان پنجم جدول سقوط کرد. در گروه چهارم، رئال مادريد و پاناتينايکوس با سه امتياز پیشتازند.

شکستی دیگر برای فدرر

رقابتهاي تنيس مسترز پاريس با شکست راجر فدرر سوئیسی نفر نخست تنیس جهان پيگيري شد. در ادامه دور دوم رقابتهاي تنيس مسترز پاری با دیشب راجر فدرر قهرمان ۱۵ گراند اسلم تنیس و پر افتخارترین تنیسور جهان در مقابل جوليان بنتو فرانسوی به میدان رفت و در حالیکه ست نخست را ۶ به سه بسود خود خاتمه داده بود، در دو سته بعدی نتیجه را واگذار کرد واز این میدان نیز حذف شد. بنتو که در رده ی ۴۹ رنکینگ جهانی قرار دارد در ستهای دوم و سوم این بازی هفت بر شش در تایبرک و شش بر چهار فدرر را شکست داد و خود به دور بعدي اين رقابتها راه يابد. همچنین دیشب مارات سافین روس تنیس باز شماره یک سابق جهان برای آخرین بار در زمین تنیس حاضر شدو با شکست در مقابل خوان مارتین دلپوترو از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد. مارات سافین ۲۹ ساله که با کسب ۱۵ عنوان قهرمانی میادین تنیس انفرادی و همچنین دو قهرمانی گرانداسلم یو اس اوپن و تنیس آزاد استرالیا زمانی مرد شماره یک این ورزش بود، از سال ۲۰۰۵ در هیچ میدانی به قهرمانی نرسید. وی تصمیم گرفت تا پس از مسابقات مسترز پاریس پاری با از دنیای تنیس حرفه ای کناره گیری کند. سافین در دور دوم رقابتهای دو میلیون ۷۵۰ هزار دلاری پاریس در مقابل خوان مارتین دلپوتروی آرژانتینی قهرمان یواس آوپن سالجاری و نفر پنجم تنیس جهان به میدان رفت و برغم نمایش توانایی هایش دو بر یک و بانتایج شش- چهار، هفت پنج و شش چهار شکست خورد و از دور این بازیها و دیگر رقابتها کنار رفت. در ساير ديدارهای مرحله دوم این رقابتها اندی ماری بریتانیایی نفر چهارم تنیس جهان مقابل جیمزبلیک آمریکایی پیروز شد .رافائل نادال اسپانيایی مقابل هموطنش نيکولاس آلماگرو به برتری رسید.نوواک ژوکوويچ از صربستان خوان موناکو از آرژانتين را شکست داد. رابين سودرلينگ از سوئد مقابل ايوو کارلويچ از کرواسي به برتري رسيد و آرنولد کلمنت از فرانسه تامي هاس از آلمان را با شکست بدرقه کرد.

Wednesday, November 11, 2009

حذف رئال با وجود پیروزی

دور چهارم رقابتهای جام حذفی فوتبال اسپانیا کوپا دل ری با حذف تیم رئال مادرید دنبال شد. رئال مادرید، در دیداری که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، و در حضورهواداران این تیم، برگزارشد، مقابل آلکورکون، به میدان رفت و برغم پیروزی یک برصفر، با این رقابتها وداع کرد. کهکشانی ها، که دردیدار رفت، درزمین این تیم گمنام،۴ گل خورده بودند دیشب هرچه زدند، به در بسته خورد، تا امیدهایشان، تبدیل به یاس شود.البته قوهای سفید پایتخت، دراین بازی، با تک گل دقیقه 81 رافائل فان درفارت، پیروزشدند، اما با توجه به شکست 4 بر صفردردیدار رفت ازدور رقابتها حذف شدند.
اما در10 دیدار دیگری که دیشب برگزار شد در دور چهارم کوپا دل ری یا جام پادشاهی اسپانیا بارسلونا در دیدار با کولتورال لئونِسا، با پنج5، جشنواره گل به پا کرد و پیروز میدان را ترک کرد. بویان کرکیچ، دو بار و پدریتو رودریگز لیونل مسی و ژاوی هرناندز، گلهای بارسا را در این دیدار به ثمر رساندند. کاتالانها که در دیدار رفت هم با نتیجه 2 بر صفربه پیروزی رسیده بود. در دور بعد با آلکورکون حریف دیشب رئال مادرید دیدار خواهند کرد. در سایر دیدارها، آتلتیکومادرید 6 بر صفرماربلا را درهم شکست. والنسیا، مقابل آل کویانو به تساوی دو دو رضایت داد. ویارئال با یک گل پوئرتو لانو را پشت سرگذاشت. دپورتیوو لاکرونیا با رئال مورسیا و مالاگا با زاراگوزا بدون گل مساوی کردند. سویا 5 بریک آتلتیکو سیوداد را مغلوب نمود.اسپورتینگ خیخون پس از تساوی یک یک مقابل رکرتیوو اوئلوا، در ضربات پنالتی 4 به 2 نتیجه را واگذار کرد.تنه ریف با یک گل تسلیم سلتاویگو شد و اوساسونا، با نتیجه یک بر صفر ازسد خه رس گذشت تا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3 بر یک صعود کند. بدین ترتیب تیمهای بارسلونا آتلتیكومادرید والنسیا آلكوركون اوساسونا ویارئال دپورتیوو مالاگا سویا ركرتیوو و سلتاویگو به دور یك هشتم پایانی صعود كردند.


تراژدی انکه

رابرت انكه دروازه بان تیم ملی فوتبال آلمان، شب گذشته درگذشت. پلیس وسخنگوی باشگاه هانوورآلمان، از خودكشی دروازبان این تیم بوندسلیگا خبر دادند. روبرت اِنكه 32 ساله که فوتبال را از آلمان شرقی و ازتیم جوانان ینا آغاز کرد سابقه حضور درتیمهای بارسلونا بنفیكا بورسیا مونشن گلادباخ و فنرباغچه را در كارنامه داشت. وی دروازبان اول تیم ملی آلمان دررقابتهای جام جهانی۲۰۱۰ آلمان محسوب میشد از سال ۲۰۰۷ و حضورش در تیم ملی آنکشور هشت بارپیراهن آلمان را برتن کرده بود. اِنکه و همسرش چندی پیش دختر ۲ ساله شان را از دست دادند و نوزادی را به فرزندی قبول کردند، که این کودک، هم اینک، هشت ماهه است. پیکر روبرت انکه در خط راه آهن نویشتات ام روبن برگ، در حومه هانوفر پیدا شد. اولیور بیرهوف سرپرست تیم ملی آلمان خودکشی اِنکه را غم بزرگی برای جامعه فوتبال آلمان خواند و از لغو، بازی دوستانه این تیم با شیلی که قراراست، شنبه برگزارشود، خبرداد.
رقابتهاي تنيس ای تی پی ۱۰۰۰ مسترز پاريس، مسابقات دو ميليون 750 هزار دلاری پاری با با پیروزی مدافع عنوان قهرمانی و دیگر مدعیان دنبال شد. در دور دوم این مسابقات ، دیشب نيکولاي داويدنکو از روسيه بخت ششم فتح جام، برای کسب جواز حضور در رقابتهای پایان فصل اتحادیه تنیس حرفه ای، که ماه آینده در لندن برگزار میشود در مصاف با بنیامين بِکِر آلمانی، تنها ۷۸ دقیقه جنگید و در2 ست متوالی حریف خود را مغلوب کرد. داویدنکو که خود، یکبار در سال ۲۰۰۶ عنوان قهرمانی این میدان را بدست آورده در این دیدار، با نتایج ۶۲ و ۶ ۱ بکر را حذف نمود و خود به دور بعد گام گذاشت. همچنین فرناندو ورداسکوی اسپانيایی مقابل آندرياس سِپي از ايتاليا صاحب برتري شد. البته ورداسکو بخت هفتم کسب جام در این دیدار، ابتدا سِت نخست را با حساب هفت شش واگذار کرد و ۲ ساعت و ۸ دقیقه زمان نیاز داشت تا بتواند با شکست حریف ایتالیایی خود به دور بعد راه یابد. وی با نتیجه مشابه شش چهار در دو ست بعدی به برتری دست یافت.اما استانیسلاو واورینکای سوئیسی، نفر۲۱م رده بندی تنیس جهان در مقابل حریفی گمنام از فرانسه دیود کو تنیس باز شماره ی ۱۷۹ رنکینگ جهانی طعم تلخ شکست را چشید و در دو ست پی در پی شش سه و شش چهار باخت و حذف شد. در دیدار دیگری ژو ويلفرِد سونگا از فرانسه مدافع عنوان قهرمانی رقابتهای پاریبا، با شکست آلبرتو مونتانس از اسپانيا به دور بعدي اين رقابتها راه يافت. وی با نتایج شش یک و هفت پنج پیروز شد. سونگا در دور بعدی با مارین چلیچ یا لوکاژ کوبات دیدار خواهد کرد. همچنین دیشب تنیس باز دیگری از فرانسه پیروز میدان را ترک کرد. آرنولد کلمان با برتری مقابل فلیسیانو لوپژ به مرحله سوم این رقابتها صعود کرد. این رقابتها برای مشخص شدن چهره دو تنیس باز باقیمانده، از جمع ۸ تنیسور برتر این فصل، از اهمیت خاصی برخوردار است و رقابت اصلی برای کسب دو جواز دیگر رقابتهای لندن بین نیکولای داویدنکو فرناندو ورداسکو رادک استپانک مارین چلیچ و مدافع عنوان قهرمانی پاری با ژو ویلفرید سونگا میباشد

شکست یاران حدادی

رقابتهای بسکتبال ان بی ای دیشب، با ششمین شکست متوالی یاران حامد حدادی دنبال شد. در ادامه مسابقات بسکتبال لیگ حرفه ای ان بی ای دیشب، تیم ممفیس گریزلیز درهشتمین دیدار این فصل خود، در حالیکه در فدکس فروم شهر ممفیس در ایالت تنسی، میزبان تیم پورتلند ترایل بلیزرز بود، به هفتمین شکست این فصل تن داد. شاگردان لیونل هالینز برای اینکه بار دیگر در برابر چشمان طرفدارانشان، قافیه را نبازند در کوارتر دوم، جنگیدند و ۲۴ امتیاز به ۲۱ امتیاز وقت نخست، افزودند، اما، تلاش آنها، در نیمه دوم بازی کوارتر سوم و چهارم، کافی نبود، و در مجموع ۷۹ به ۹۳ مغلوب تیم پورتلند شدند. براندون روی۲۰ امتیاز برای سرخ پوشان پورتلند بلیزرز بدست آورد. در تیم ممفیس، امتیازآورترین بازیکن سنتر اصلی این تیم، مارک گاسول بود که با کسب۲۰ امتیاز، تیم خود تلاش زیادی برای تیمش کرد. زاک راندولف، فوروارد قدرتی این تیم نیز، با ۱۶ ریباند و اوجی می یو، شوتینگ گارد ممفیس هم، ۱۶امتیاز به اندخته تیمش افزود. در این دیدار، حامد حدادی ۷ دقیقه، به جای گاسول بازی کرد و۲ امتیاز کسب نمود. تیم ممفیس با قبول این شکست، ششمین باخت پی در پی خود را متحمل شد. اما در دیگر دیدارهای دیشب واشنگتن ویزاردز با نتیجه۷۶ به ۹۰ تسلیم میامی هیت شد. شارلوت بابکتس۸۱ به ۹۳ به پیروزی اورلاندو مجیک رای داد. دنور ناگتس با اختلاف یک امتیاز ۹۰ به ۸۹ از سد شیکاگو بولز گذشت. ساکرامنتو کینگز ۱۰۱-۹۸ اوکلاهوما سیتی تاندرزرا شکست داد و دالاس ماوریکس ۱۲۱ به ۱۰۳ تیم شهر تورنتوی کاناداتورنتو راپتورزرا به شکست مجبور ساخت. این بازیها امشب با برگزاری ۱۳ دیدار پیگیری میشود.

Tuesday, November 10, 2009

پیروزی ایران در بازی دوستانه

تیم ملی فوتبال ایران از ساعتی پیش دردیداری دوستانه مقابل تیم ملی ایسلند صف آرایی کرده . ملی پوشان تیم ملی كه خود را برای ادامه رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا آماده می كنند در ورزشگاه آزادی تهران در دیداری تداركاتی به قضاوت محمد البلدیه از قطر مقابل تیم ایسلند به میدان رفتند که این دیدار با تک گل کریم انصاریفرد یک بر صفر بسود ایران له پایان رسید. در این دیدار تیم ملی با ترکیب رحمتی- نصرتی- عقیلی- حاجی صفی-بیک زاده- تیموریان- پژمان نوری- خلعتبری- معدنچی- برهانی-مجیدی- و ازدقیقه 41 انصاریفرد به جای مجیدی به میدان رفته است. تیم ایران در این بازی مسعود شجاعی و جواد نکونام را در اختیار ندارد. گفتنی است تیم ملی ایران 23م آبانماه در دور مقدماتی جام ملتهای آسیا پذیرای تیم اردن خواهد بود