Monday, November 30, 2009

سوغات تعطیلات

تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران، که بر خلاف همه جای دنیا قبل از پایان دور رفت مسابقات واقع شده، در حالی به پایان رسید که بعضی تیمها دگرگون شده و بعضی دیگر به همان روال سابق پیش می روند.
سرخپوشان پایتخت که اردویی طاقت فرسا را در دبی پشت سر گذاشته بودند، به رغم شکست در دیدار برابر سپاهان بارقه هایی از امید را در دل هوادارانشان زنده کردند. بازی در بوران با یک یار کمتر در برابر تیم پر خرجی چون سپاهان، آن هم در خانه حریف و شکست در دقایق پایانی، در عین هدر دادن دو پنالتی، امید را به میان هواداران پرشمار این تیم برگرداند. شاید اگر بازیکن پرحاشیه پرسپولیس اخراج نمی شد، یا بازیکنانی که هنوز ارزش پیراهن این تیم را نمی دانند در زدن ضربات پنالتی کمی دقت می کردند، الان این تیم با شکست صدرنشین، رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده بود.
نقطه مقابل این تیم، رقیب سنتی آنها، استقلال است. این تیم که نیم فصل اول را با آرامشی مرموز آغاز کرده بود، مطابق پیش بینی اغلب کارشناسان، در چند هفته اخیر قافیه را به راحتی باخته. شکستهای خانگی، التهاب و دودستگی روی سکوها، نارضایتی نیمکت نشینان و ... همه و همه آسمان آبی های پایتخت را به شدت ابری کرده، در حدی که شاید نتیجه ای غیر قابل قبول در بازی هفته آینده این تیم در مقابل سپاهان، زمینه ساز تغییرات گسترده ای باشد.
از سوی دیگر سایپا و مایلی کهن با پیروزی مقابل تیم کربکندی، خود را از فشار انتقادات، حتی برای یک هفته، نجات دادند. دیگر تیم اصفهانی، یعنی ذوب آهن، در ادامه روند کم نوسانش، توانست با پیروزی در خانه ملوان، خود را به یک امتیازی صدر جدول بچسباند. استیل آذین پر ادعا هم در خانه بازی را به آبی های اهواز واگذار کرد تا همچنان جای خالی کریمی در این تیم احساس شود. تراکتورسازی هم در دقیقه نود از یک شکست خانگی در برابر پاس گریخت تا تماشاگران خوش ذوقش را راضی نگه دارد. نماینده حالا دیگر بحران زده کرمان نیز در مقابل ابومسلم فانوس به دست تن به شکست داد تا شایعات حکایت از آخرین فرصت مظلومی در برابر پرسپولیس داشته باشند. از دیگر نتایج باید به تساوی بدون گل جنوبی های لیگ و همینطور پیروزی سپاسی در برابر راه آهن اشاره کرد. به هر حال تعطیلی پیش از موعد نیم فصل برای همه تیمها نعمتی بود تا با خلاصی از بازی های کم فاصله نیم فصل اول، به تقویت خود بپردازند، حال اینکه در نقل و انتقالات نیم فصل شاهد هیچ بمب خبری ای نبودیم.

1 comment:

  1. سلام علي جان
    به حدي از پيروزي چندين باره بارسلون بر رئال مادريد خوشحالم كه وصف ندارد.
    پرسپوليس هم اوج مي گيرد و از اين كه استقلال هر روز بيشتر فرو مي رود خوشحالم. اميد وارم به زودي سپاهان هم به زمين گرم بخورد.
    البته اين حرف ها در ارزوهاي يك طرفدار پرسپوليس با روح خبيث بود و بس.
    ممنون از مطالب خوبت. راستي وبلاگت در وب من
    followنيست . فكر كنم بشه بيشتر دوستان من مي تونند وب تو رو بخونند
    با مهر سروش

    ReplyDelete