Tuesday, November 30, 2010

شبكه بي بي سي انگلیسی، در برنامه ای كه به كميته اجرايي فيفا اختصاص داشت، سه عضو اين كميته را به فساد متهم كرد


شبكه بي بي سي انگلیسی، در برنامه ای كه به كميته اجرايي فيفا اختصاص داشت، سه عضو اين كميته را به فساد متهم كرد.
در حاليكه دوروز دیگر فيفا ميزبانان جامهاي جهاني 2018 و 2022 را معرفي مي كند، برنامه پانوراما، سه تن از اعضای کمیته اجرایی فیفا را به رشوه خواری متهم کرده. عيسي حياتو، رئيس كنفدراسيون فوتبال آفريقا، ريكاردو تكسيرا، رئيس فدراسيون فوتبال برزيل و نيكلاس لوپس، رئيس فدراسيون فوتبال پاراگوئه سه نفری هستند که این شبکه آنها را متهم نموده است.
این درحالیست که فیفا و كميته ميزباني انگليس براي جام جهاني 2018 این اتهامات را رد می کنندمدير اجرايي کمیته میزبانی انگلیس ،اندي آنسُون، اين حرکت شبكه بي بي سي را شرم آور توصيف كرده و گفته شواهد چندان معتبری در این برنامه ارائه نشده و اطلاعات آن مربوط به گذشته است. مدیركميته حمايت از ميزباني انگليس اضافه کرده که اين مسئله مي تواند به بخت انگليس براي ميزباني جام جهاني لطمه بزند. انگلیس برای گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ با کشورهای روسيه و میزبانان مشترك پرتغال اسپانيا و هلند بلژيك به رقابت می پردازد.

قرعه کشی جام جهانی زنان سال ۲۰۱۱ در فرانکفورت آلمان برگزار شد و تیمها در ۴ گروه تقسیم شده وحریفان خود را شناختند. در گروه یک تیم کشور میزبان به مصاف کانادا، نیجریه و فرانسه خواهد رفت، در گروه دو ژاپن، نیوزیلند، مکزیک و انگلیس قرار دارند، در گروه سه آمریکا، کره شمالی، کلمبیا و سوئد به مصاف هم خواهند رفت و در گروه چهار هم برزیل، استرالیا، نروژ و گینه استوایی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. این مسابقات در تابستان ۲۰۱۱ در آلمان برگزار خواهد شد.

نتایج هفته دوازدهم NFL


هفته دوازدهم لیگ ملی فوتبال آمریکایی، ان اف ال، با شکست خانگی آریزونا کاردینالز در برابر سن فرنسیسکو فورتی نیانرز پایان یافت.
در این دیدار که فورتی ناینرز ۱۹ دقیقه بیشتر از میزبان خود صاحب توپ بود با حساب ۲۷ بر ۶ تن به پیروزی دست یافت.

در دیداری دیگر پیتسبورگ استیلرز با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ از بافلو بیلز را از پیش روبرداشت. فیتزپتریک کوارتر بک بافلو نسبت به همتایش در تیم مقابل عملکرد بهتری داشت ولی تنوانست مانع از باخت تیمش در این دیدار خانگی شود

در دیدار دیگری از هفته دوازدهم بالتیمور ریونز ۱۷ بر ۱۰ از سد تامپا بی باکانیرز گذشت. در این دیدار جو فلاکو کوارتر بک این تیم با ارسال پاسهایی با طول ۲۸۹ یارد که منجر به دو تاچ داون شد، نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت.

Sunday, November 28, 2010

صدرنشینی موقت استقلال


در فوتبال ایران، هفته شانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ‌ برترامروز با پیروزی استقلال تهران، نفت‌آبادان، توقف فولاد و شکست استیل آذین‌ آغاز شد.
امروز تیم استقلال تهران در بندر انزلی با تک گل دقیقه ۴۱ حنیف عمران زاده از سد تیم ملوان گذشت و بطور موقت تا پیش از بازی پرسپولیس سپاهان وذوب اهن، نفت تهران، به صدر جدول رده بندی صعود کرد. در دیگر دیدارها، مردان علی پروین، تیم پر مهره استیل آذین در تبریز با سه گل مغلوب شهرداری آنشهر شدند. پاس همدان موفق شد فولاد خوزستان را با تساوی بدون گل متوقف کند و نفت آبادان هم با نتیجه ۳ بر یک از سد تیم صبای قم گذشت.

هفته چهاردهم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، هم با پیروزی و صدرنشینی المپیک مارسی پیگیری شد. در دیداری که استاد ولودروم مارسی برگزار شد، تیم المپیک مارسی توانست با نتیجه ۴ بر صفر مونت پیلیه را از پیش رو بردارد. در این دیدار گونزالز، چیرو، والبوئنا و رمی برای مارسی گلزنی کردند تا این تیم با ۲۵ امتیاز جای مونپلیه در صدر جدول رده بندی را به خود اختصاص بدهد. مونپلیه هم با ۲۴ امتیاز به رده سوم سقوط کرد.در دیداری دیگر هم بوردو در برابر لیل با تساوی یک بر یک متوقف شد. با این تساوی بوردو با ۲۳ امتیاز در رده ششم قرار گرفت و لیل هم با ۲۵ امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داد.

در هفته شانزدهم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، تیم توئنته انسخده با وجود پیروزی چهار بر دو در برابر نایمخن از صدرنشینی بازماند. چرا که پی اس وی آیندهوون برغم باخت مقابل برادا همچنان پیشتاز است. در دیداری که در گوفراشتادیون و به میزبانی نایمخن برگزار شد، روئیز و یانمو هرکدام دو گل برای میهمان به ثمر رساندند، ضمن آنکه سیبوم و و لمینکس برای نایمخن گلزنی کردند. با این نتیجه توئنته با ۳۴ امتیاز و بدلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت و نایمخن هم با ۱۹ امتیاز رده دوازدهم را به خود اختصاص داد.

همچنین هفته هفدهم لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیه، با یک نتیجه عجیب همراه شد. تیم استاندارلیژ که در خانه میزبان لیرس بود این تیم را با نتیجه هفت بر صفر در هم کوبید. در این دیدار سیریاک سه بار، ویستل دو بار و پیرونی و گارسیا گونزالس هر کدام یک بار برای میزبان گلزنی کردند. با این نتیجه استاندارلیژ با ۳۰ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و لیرس هم با ۹ امتیاز در مکان پانزدهم قرار گرفت. در دیداری دیگراندرلخت با پیروزی چهار بر یک در برابر شاقلاقوا به صدرنشینی خود ادامه داد. در این دیدار شاقلاقوا در دقیقه ۳۱ فابریس و دقیقه ۶۶ تورمنا را بدلیل دریافت کارت قرمز از دست داد تا ۹ نفره به کار خود خاتمه دهد. با این نتیجه اندرلخت با ۳۷ امتیاز صدرنشین ماند و شاقلاقوا هم با ۷ امتیاز در قعر جدول رفت.

دیدار نفرات اول و دوم تنیس در فینال


دو تنیس باز برتر جهان رافائل نادال و راجر فدرر دیدار پایانی رقابت های پایان فصل تنیس مردان لندن را برگزار می کنند.
دیشب پس از آنکه رافائل نادال اسپانیایی در نخستین بازی از مرحله نیمه پایانی 2 بر1 مقابل اندی ماری بریتانیایی به پیروزی رسید و به فینال صعود کرد. راجر فدرر سوئیسی مرد شماره دو تنیس جهان به مصاف بر نواک ژوکوویچ رفت و موفق شد با حساب 2 به صفر این تنیسور صربستانی را از پیش روبردارد تا حریف نادال در فینال شود.

قهرمانی تشا وورلی در جاینت اسلالوم


در ادامه مسابقات جام جهانی اسکی در کلرادو تشا وورلی به مقام قهرمانی جاینت اسلالوم زنان دست یافت.
این اسکی باز فرانسوی در رقابتهای اسپن کلرادو، با ثبت زمان دو دقیقه و ۶ ثانیه و ۸۱ صدم ثانیه بالاتر از دارنده مدال طلای المپیک ونکوور ،ویکتوریا ربنزبرگ، به مدال طلا رسید. اختلاف این دو اسکی باز تنها یک صدم ثانیه بود. این سومین مقام قهرمانی وورلی در مسابقات جام جهانی است.
همچنین مایکل والچهوفر، دراولین مسابقه دانهیل یا سرعت این فصل جام جهانی اسکی مردان به مقام نخست دست یافت. در این مسابقه که در لیک لوئیز کانادا برگزار شد، پس از این اسکی باز اتریشی، هموطنش ماریو شِیبر و اکسل لوند سویندال از نروژ به ترتیب دوم و سوم شدند.

NBA


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته هشت دیدار برگزار شد که در یکی از آنها تیم ممفیس گریزلیز در برابر کلیولند کاوالیرز با نتیجه ۹۲ بر ۸۶ تن به شکست داد.
در این دیدار که به میزبانی کلیولند برگزار شد مو ویلیامز با کسب ۲۵ امتیاز و ۵ ریباند نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشت. در تیم گریزلیز هم رودی گی با کسب ۱۷ امتیاز و ۵ ریباند، بهترین عملکرد را داشت.


Thursday, November 25, 2010

سه مدال طلای دیگر برای کاروان ایران


در سیزدهمین روز بازیهای آسیایی كاروان ورزشی ايران به سه مدال طلا، يك نقره و چهار برنز دیگر رسید، تا با مجموع ۱۹ مدال طلا همچنان در مکان چهارم بماند.
امروز در دو ومیدانی ودر فینال دوی 800 متر، سجاد مرادي با کمک و فداکاری برادر کوچکترش امیر مرادی، با ثبت زمان يك دقيقه و 45 ثانيه و 45 صدم ثانيه زودتر از سايرين از خط پايان گذشت و نوزدهمین مدال طلاي كاروان ورزشي ايران را به دست آورد. امیر مرادی با بالا بردن سرعت مسابقه در ۴۰۰ متر ابتدایی،باعث پیشتازی برادرش شد. وی براي اينكه دوندگان آفريقايي و كشورهاي بحرين و قطر را خسته كند با سرعت بيشتري دويد و جلودار گروه شد. بدين ترتيب، دوندگان با سرعت امیر مرادی و به دنبال او دويدند. در نهايت اميرمرادي ديگر طاقت نياورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت اما در اين لحظه سجاد مرادي كه در بين ساير دوندگان با سرعت كمتري دويده بود و انرژي بيشتري داشت سرعتش را زياد كرد و در 100 متر پاياني با اختلاف زياد وبا فاصله ی مناسب از دیگران بعنوان نفر اول از خط گذشت و مدال طلا را برگردن آویخت.

امروز ایران در قایقرانی هم مدال طلا بدست آورد. در ماده کایاک یک نفره، احمدرضا طالبيان با ثبت زمان 3 دقيقه و 34 ثانيه و 30 صدم ثانيه قهرمان اين رشته شد و طلا گرفت. همچنين در فينال رقابتهاي 1هزار متر كانو، شاهو ناصري پس از پاروزن ازبك در مكان دوم قرار گرفت و به نشان نقره دست پيدا كرد. تيم كاياك 4 نفره مردان هم در مكان سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسيد. در رشته های دیگر، تيم ملي كبدي بانوان ايران مقابل هند با نتيجه نزديك 23 بر 22 شكست خورد و از راهيابي به ديدار پاياني بازماند و به مدال برنز مشترك دست يافت. در كاراته ، فاطمه چالاكي در وزن منفي 55 كيلوگرم با برتری مقابل نماينده فيليپين به نشان برنز دست يافت. اما تيم ملي بسكتبال با شكست مقابل چين راهي ديدار رده‌بندي شد.

اما در آخرين روز رقابتهاي كشتي، رضا يزداني با پيروزي مقابل قربان قربانف دارنده مدال برنز جهان در سال 2007، طلا گرفت. آزادکار وزن 96 کیلوگرم ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی کشتی گیرانی از سوریه، قزاقستان و کره جنوبی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.او در دیدار فینال با نتیجه 10 بر 7 قربان قربانف دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی از ازبکستان را شکست داد و با شایستگی قهرمان آسیا شد. او هجدهمین مدال طلای کاروان ایران را بدست آورد.همچنین در وزن 120 كيلوگرم، فردين معصومي با پيروزي در ديدار رده‌بندي مدال برنز بازيهاي آسيايي گوانگجو را به دست آورد. معصومي كه با شكست مقابل آرتور تايمازوف به گروه بازنده‌ها رفته بود در ديدار بعدي مقابل لازاروف به پيروزي رسيد و به ديدار رده بندي رفت و در رده‌بندي با برتری مقابل نورزان كاتايف قزاق برنز گرفت. كاروان ايران با احتساب مدال‌هاي امروز با 19 طلا، 11 نقره، 23 برنز و مجموع 52 مدال با اختلاف زيادي نسبت به چين تايپه هم چنان در مكان چهارم جدول مدالي بازي‌ها قرار دارد.

امروز تيم ملي فوتبال اميد ايران، با شكست 4 بر 3 از كره جنوبي، مدال برنز بازيهاي آسيايي را از دست داد و در مكان چهارم قرار گرفت. دیشب بهترینهای فوتبال آسیا هم در حالی معرفی شدند که فوتبال ایران، عنوانی را به خود اختصاص نداد.

پیروزی نادال و بردیچ


چهارمین روز مسابقات تنیس لندن با پیروزی نادال و بردیچ پیگیری شد.
رافائل نادال، تنیس باز شماره یک جهان از اسپانیا در برابر نواک ژوکوویچ صرب، تنیسور شماره سه جهان، با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. در این دیدار که نادال با نتایج ۷-۵، ۶-۲ به پیروزی رسید، ژوکوویچ، از لنز طبی بعنوان دلیل شکستش نام برد. این مشکل باعث شد ژوکوویچ یک بار تقاضای تایم اوت و یک بار هم تقاضای کمک پزشکی کند و در آخر هم پس از شکست در فینال یو اس اوپن، بار دیگر در برابر تنیس باز شماره یک جهان تسلیم شد.
در دیگر دیدار این مسابقات توماس بردیچ از جمهوری چک در حالی به مصاف اندی رادیک آمریکایی رفت که هر دو بازیکن دیدار نخست خود را واگذار کرده بودند. در این دیدار اما بردیچ موفق شد با نتیجه ۷-۵ و ۶-۳ حریف آمریکایی خود را از پیش رو بردارد تا به صعود امیدورا باشد. نادال و فدرر برای صعود به دور بعد تنها به پیروزی در یک ست در بازیهای آینده شان نیاز دارند.


دو خبر از بسکتبال


در ادامه مسابقات لیگ بسکتبال اروپا یورولیگ، روز گذشته هشت دیدار برگزار شد که در گروه سه، فنرباغچه و مونته پاسکی سیه نا با پیروزی در برابر حریفانشان، به صدرنشینی در گروه ادامه دادند.
فنر باغچه که در خانه لیتووس ریتاس لیتوانی به میدان رفته بود با نتیجه ۸۱ بر ۷۵ از سد میزبانش گذشت. همچنین مونته پاسکی سیه نا در خانه شوله بَسکت فرانسه با نتیجه ۷۰-۶۱ به برتری رسید تا مانند فنرباغچه با ۵ پیروزی و تنها یک شکست در صدر جدول گروه قرار گیرد.

مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، روز گذشته با انجام یازده دیدار پیگیری شد که در یکی از مهمترین آنها بوستون سلتیکس در برابر نیوجرسی نتس با نتیجه ۸۹ بر ۸۳ به پیروزی رسید.
در این دیدار شکیل اونیل بازیکن کهنه کار سلتیکس با کسب ۲۵ امتیاز و ۱۱ ریباند امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود. همچنین در دیداری دیگر، شیکاگو بولز در برابر فینیکس سانز با نتیجه ۱۲۴ بر ۱۱۵ به برتری رسید. در این دیدار دریک روز با کسب ۳۵ امتیاز و ۱۲ ریباند، بیشترین نقش را در پیروزی تیمش داشت.

Wednesday, November 24, 2010

چهار طلای دیگر برای ایران


کاروان ورزشی ایران در دوازدهمین روز شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی با کسب ۴ مدال طلا، توسط ذبیح الله پورشیب، احسان حدادی، جمال میرزایی و صادق گودرزی با مجموع 16 طلا به رده چهارم جدول مدالها بازگشت.
ابتدا ذبیح الله پورشیب عضو تیم ملی کاراته امروز ایران را صاحب سیزدهمین مدال طلا کرد. خستین مدال طلای تیم ملی کاراته در حالی توسط پورشیب کسب شد که قبل از آن دو کاراته کا ایران، محمد و فاطمه قاسمی از رسیدن به مدال بازمانده بودند.

در رقابتهای کشتی جمال میرزایی و صادق گودرزی با اقتدار حریفانشان را در دیدار فینال شکست دادندو به دو مدال طلای دیگر دست پیدا کردند تا کشتی آزاد در روز دوم این رقابتها صاحب سه مدال طلا و نقره شود.
در فينال وزن 74 كيلوگرم، صادق گودرزي نايب قهرمان سال 2010 جهان، كازويوكي ناگاشيما از ژاپن را در دو تايم متوالي شكست داد تا اولين طلاي كشتي آزاد و چهاردهمين طلاي كاروان ايران را بر گردن آویخت.
در فينال وزن 84 كيلوگرم هم جمال ميرزايي، لي جائه سونگ از كره جنوبي رادر دو تايم متوالي شكست داد و قهرمان شد.
اما مهدی تقوی با شکست برابر حریفی از ژاپن به مدال نقره قناعت کرد. تقوي دارنده مدال طلاي سال 2009 جهان در وزن ۶۶ کیلوگرم نتوانست از سد تاتسوهيرو يونميتسو نفر سوم امسال جهان از ژاپن عبور كند و بر سكوي دوم ايستاد.
در بوکس نماینده وزن 75 کیلوگرم ایران محمد ستارپور با نتیجه 10 بر 7 مقابل ویجندر سینگ از هندوستان شکست خورد و به مدال برنز رسید. روح الله حسینی و مظاهری هم به مدال برنز رسیده بودند.
تیم ملی بسکتبال ایران با نتیجه 67 بر 43 برابر تیم اردن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی راه یافت. ایران برای راهیابی به فینال، فردا شب با برنده چین وقطر مسابقه می دهد.

در رقابتهای دوومیدانی و در ماده پرتاب دیسک احسان حدادی با رکورد 67:99 به عنوان قهرمانی و مدال طلای این دوره از بازیها دست پیدا کرد. در همین ماده محمد صمیمی دیگر ورزشکار ایران موفق به کسب مدال برنز شد. بدین ترتیب کاروان ورزشی ایران که دیروز جایگاه چهارم را به چین تایپه واگذار کرده بود، با کسب چهار مدال طلا، ، مجددا به رده چهارم بازگشت و با 16 مدال طلا، 10 مدال نقره و 17 برنز همچنان پس از چین، کره جنوبی وژاپن ایستاده

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر تایلند به دیدار فینال شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی راه یافت . امروز تیم ملی والیبال ایران در مرحله نمیه نهایی،با برتری ۳ بر صفر برابر تایلند به فینال راه یافت. در این دیدار شاگردان حسین معدنی در سه گیم متوالی با نتایج 25 بر 16 ، 25 بر 21 و 25 بر 16 حریف خود را شکست دادند تیم ملی والیبال ایران برای کسب مدال طلای شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی باید روز جمعه به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن برود.

اما در روز یازدهم بازیهای آسیایی گوانگژو، در والیبال ساحلی زنان، کشور میزبان به مدال طلا و نقره دست یافت. ژو چن و ژنگ ژی، دارنده مدال برنز المپیک پکن با پیروزی در برابر هموطنانشان، هانگ یونگ و یو یوان به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافتند.در تنیس انفرادی زنان پنگ شوای از چین به مصاف آکگول آمانمورادووا از ازبکستان رفت که موفق شد با حساب دو بر صفر و با نتایج ۷-۵ و ۶-۲ این حریف را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.مدال طلای راگبی زنان به تیم قزاقستان رسید. در دیدار نهایی راگبی زنان که بین کشور میزبان و قزاقستان برگزار شد، تیم ملی چین با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ شکست خورد تا از دستیابی به یک طلای دیگر باز بماند.در رقابتهای راگبی مردان هم تیم ملی ژاپن با غلبه برا هنگ کنگ به مقام قهرمانی و مدال طلای این مسابقات دست یافت. همچنین در تیراندازی زنان و در ریکرو، یون اوخی از کره جنوبی با پیروزی شش بر صفر در برابر چنگ مینگ چینی، به مقام قهرمانی رسید. در اسکیت مردان و در رشته ۵۰۰ متر اسپرینت، سونگ چینگ یانگ از تایوان به مدال طلا رسید و در قسمت زنان هم هائونگ یو تینگ گردن آویز طلا را به دست آورد. در ۱۱۰ متر با مانع مردان هم لیو ژیانگ از چین به مقام نخست رسید. اما در شمشیر بازی تیمهای چین و ژاپن در دو رشته به دیدار نهایی راه یافتند که سهم هر کدام یک مدال طلا بود. در رشته فلوره، این نمایندگان میزبان بودند که با شکست ژاپن به مدال طلا رسیدند اما در اِپه، تیم ملی ژاپن با عبور از سد میزبان به مقام قهرمانی دست یافت. در دیدار نیمه نهایی هاکی مردان، و در حالیکه بازی دو تیم پاکستان و کره جنوبی در وقتهای قانونی با تساوی به پایان رسید، در ضربات پنالتی، سلمان اکبر با دفع یکی از ضربان حریف، پیروزی ۴ بر ۳ را برای تیمش به ارمغان آورد. پاکستان در دیدار نهایی به مصاف تیم ملی هند خواهد رفت. در هاکی زنان هم کره جنوبی و چین به مصاف هم رفتند که در آخر کشور میزبان به مقام نخست و مدال طلا دست یافت. در کشتی آزاد و در وزن ۶۰ کیلوگرم، مانداخناران گانزوریگ از مغولستان، با شکست هیرویوکی اودا از ژاپن به مدال طلا دست یافت. و در نیمه نهایی فوتبال هم تیم ملی کره جنوبی با شکست در برابر امارات متحده عربی از راهیابی به نهایی باز ماند. کره جنوبی در دیدار رده بندی به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.


Tuesday, November 23, 2010

شکست امید ایران در برابر ژاپن


تیم ملی امید ایران با شکست در برابر ژاپن، از راهیابی به فینال مسابقات فوتبال مردان بازیهای آسیایی بازماند.
در این دیدار ابتدا آرش افشین در دقیقه ۶ دروازه ژاپن را باز کرد. در ادامه اما این ژاپن بود که با فشار بر روی دروازه ایران و با استفاده از ضعف دفاعی این تیم، توسط کوتامیزینوما در دقیقه ۳۸ بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و باز هم دفاع ضعیف ایران فرصت را برای ژاپن مهیا کرد تا در دقیقه ۶۰ توسط کیسوکه ناگای به گل دوم دست یابد. در ادامه حملات ایران بی ثمر ماند تا ژاپن با پیروزی دو بر یک راهی دیدار نهایی شود. در این دیدار کریم انصاریفرد در دقیقه ۷۸ دروازه ژاپن را باز کرد که این گل از سوی داور مسابقه مردود اعلام شد. ایران در دیدار رده بندی و برای کسب مدال بنز باید به مصاف کره جنوبی برود و ژاپن هم در فینال با امارات بازی خواهد کرد.

در فوتبال زنان هم ، تیم ملی ژاپن با غلبه بر کره شمالی در فینال رقابتهای فوتبال شانزدهمین دورهی بازیهای آسیایی به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت. در این دیدار آزوسا ایواشیمیزو در دقیقه ۷۳ با ضربه سر دروازه تیم ملی کره شمالی را باز کرد تا زمینه ساز قهرمانی تیم فوتبال کشور آفتاب تابان شود.

در دیگر رقابتهای بازیهای آسیایی تیم هندبال ایران به فینال مسابقات راه یافت، اما رقابتهای کشتی آزاد امروزبا ناکامی کشتی گیران ایرانی آغاز شد. در نخستین روز این پیکارها تیم ملی کشتی آزاد ایران در دو وزن نخست از دستیابی به مدال بازماند. در وزن ۵۵ کیلوگرم حسن رحیمی در برابر کیم هیو ساب از کره جنوبی شکست خورد و پنجم شد. همچنین در ۶۰ کیلوگرم، سعید احمدی که برای کسب مدال برنز به مصاف ژائو فنگ از چین رفته بود، با شکست در برابر این حریف به مکان پنجم بسنده کرد. در تنها کشتی باقیمانده از رقابتهای فرنگی، در ۱۲۰ کیلوگرم، امیر علی اکبری با داوری غیر متعارف در برابر تینالیف قزاق باخت و از راهیابی به دیدار نهایی این وزن بازماند. علی اکبری که به شدت به داوری اعتراض داشت با تابلوی کنار زمین لگد زد که همین امر باعث شد تا مسئولان او را از حضور در دیداری رده بندی و کسب مدال برنز محروم کنند.

در مسابقات دو و میدانی و در دوی ۱۵۰۰ متر مردان، سجاد مرادی با زمان ۳ دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۹ صدم ثانیه در رده دوم ایستاد و نهمین مدال نقره کاروان ایران را به دست آورد.
در ۱۵۰۰ متر زنان، لیلا ابراهیمی با وجود شکستن رکورد شخصی خود، در مکان دهم قرار گرفت. در این رشته مریم یوسف جمال از بحرین به مقام نخست و مدال طلا دست یافت. در پرش ارتفاع کیوان قنبرزاده هشتم شد ودر دوی ۴۰۰ مترزنان الگا ترشکووا از قزاقستان به مدال طلا رسید.
در دوچرخه سواری زنان و مسابقه جاده هم سائو می یو از تایوان مسیر ۱۰۰ کیلومتری این مسابقه را در زمان۴۷ دقیقه و ۶۴ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه رکاب زد تا به مقام قهرمانی و مدال طلای این مسابقات دست یابد. و در تنیس مردان دیدار نهایی بین سوندف دِوارام از هند و دنیس ایستومین از ازبکستان برگزار شد که نماینده هند در پایان با پیروزی دو بر صف به مدال طلای این رشته دست یافت.


پیروزی نادال در لندن


دومین روز مسابقات تنیس لندن، با پیروزی رافائل نادال در برابر اندی رادیک پیگیری شد.
نادال اسپانیایی که ست اول را با نتیجه ۳-۶ به رادیک آمریکایی واگذار کرده بود، ستهای دوم و سوم را با نتایج ۷-۶ و ۶-۴ این حریف را از پیش رو برداشت. در دیداری دیگر نواک ژوکوویچ صرب، تنیسور شماره سه جهان موفق شد به آسانی توماس بردیچ از جمهوری چک را از پیش رو بردارد. در این دیدار که نخستین بازی ژوکوویچ در مسابقات لندن بود، بردیچ در دو ست و با نتایج مشابه ۶-۳ بازی را واگذار کرد. مسابقات تنیس لندن آخرین دور مسابقات تور جهانی ای تی پی است که با حضور هشت تنیس باز برتر جهان برگزار می شود.

لیگ قهرمانان اروپا


روز پنجم از دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری هشت دیدار پیگیری می شود که در حساس‌ترین دیدارها، آژاکس آمستردام بارئال مادرید بازی می کند و آ.ث. میلان در زمین اوسر به میدان می‌روند تا بخت صعود خود به مرحله دوم رقابت‌ها را زنده نگاه دارند.

رئال مادرید در آمستردام میهمان آژاکس است. خوزه مورینیو، سرمربی رئال که پس از دو بازی محرومیت، مجددا با مطبوعات مصاحبه می کرد، ۱۲ روز گذشته را بدلیل کسب پیروزیهای پرگل، بهترین دوران حضورش در مادرید نامید. آژاکس در صورت شکست در این دیدار و پیروزی میلان در برابر اوسر، از راهیابی به مرحله حذفی این مسابقات باز خواهد ماند. در سایر دیدارها، رم ایتالیا میزبان بایرن مونیخ آلمان است، بازل سوئیس در خانه به مصاف کلوژ رومانی میرود،

اسپارتاک موسکو از مارسی فرانسه پذیرایی می کند. همچنین چلسی در استنفورد بریج به مصاف زیلینای اسلواکی می رود، آرسنال انگلیس میهمان براگای پرتغال است و پارتیزان بلگراد صربستان، پذیرای شاختار دونتسک اوکراین است.فرداشب نیز ۸ دیدار دیگر از گروه های اول تا چهارم برگزار میشود.

هفته یازدهم NFL


هفته یازدهم لیگ ملی فوتبال آمریکایی، ان اف ال، با پیروزی سن دیگو چارجرز در برابر دنور برانکوس پیگیری شد.
در این دیدار که با نتیجه ۳۵ بر ۱۴ به سود چارجرز به پایان رسید، فیلیپ ریورز کوارتر بک چارجرز با ارسال پاسهایی که منتهی به چهار تاچ داون شد، نمایشی خیره کننده از خود به جای گذاشت.

همچنین در دیداری دیگر، واشنگتن رد اسکینز در برابر تنسی تایتنز با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به پیروزی رسید. در این دیدار داناوان مک نِب، کوارتر بک رداسکینز با ارسال پاسهایی به طول ۳۷۶ یارد که منجر به یک تاچ داون هم شد، نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت. همچنین فیلادلفیا ایگلز هم موفق شد باحساب ۲۷ بر ۱۷ نیویوک جاینتس را از پیش رو بردارد. در این دیدار پاسهای مایکل ویک، کوارتر بک ایگلز که ۲۵۸ یارد را طی کرد به تاچ داون منتهی نشد اما باز هم ایگلز بود که پیروز میدان لقب گرفت.

Monday, November 22, 2010

رکوردشکنی کاروان ایران


تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب چهارمدال طلا و یک برنز در شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی، رکورد جدیدی، در تاریخ این رشته در ایران، از خود به جا گذاشت.
امروز، طالب نعمت پور در وزن ۸۴ کیلوگرم ابتدا حریفی از قطر را شکست داد و سپس با پیروزی برابر کشتی گیر قرقیزستانی گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت. نعمت پور برای رسیدن به فینال حریف هندی خود را از پیش روبرداشت و در فینال با غلبه بر حریف کره جنوبی، صاحب گردن آویز طلای وزن 84 كیلوگرم شد. در وزن 96 کیلوگرم هم بابک قربانی در دور اول بر حریفی از تاجیکستان غلبه کرد، سپس کشتی گیر ازبکستانی را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی با غلبه بر حریفی از قرقیزستان به فینال راه یافت. وی با پیروزی در دیدار پایانی، نشان طلای این وزن را بر گردن آویخت. فرنگی کار وزن 74 کیلوگرم، فرشاد علیزاده هم موفق شد با شکست حریف ازبکستانی خود مدال برنز کسب کند. فردا رقابت آخرین وزن کشتی فرنگی بر گزار میشود و امير علي اكبري ملي‌پوش وزن 120 كيلوگرم به روی تشک خواهد رفت. کاروان ورزشی ایران با این سه مدال کشتی فرنگی که امروز بدست آمد، با ۱۲ مدال طلا، ۸ گردن آویز نقره و ۱۵ نشان برنز و مجموع ۳۵ مدال پس از کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن در جایگاه چهارم جدول مدالهاست.

خبرهایی از فوتبال جهان


در هفته دوازدهم رقابتهای لالیگا، تیم فوتبال اوساسونا دیشب با تک گل دقیقه 54 مسعود شجاعی، بازیکن ایرانی خود، مقابل اسپورتینگ خیخون به برتری رسید تا با 15 امتیاز به رده یازدهم جدول رده بندی رقابتهای لالیگا صعود کند.
اما دوتیم صدرنشین رئال مادرید و بارسلونا، یک هفته پیش از دربی اسپانیا، بازی حساس ال کلاسیکو، هفته دوازدهم لالیگا را با پیروزیهای پرگل به پایان رساندند.

رئال مادرید، صدرنشین لالیگا، که شنبه شب در خانه ی خود، در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئوی شهرمادرید، پذیرای آتلتیک بیلبائو بود، با درخشش ستاره ی خود، کریستیانو رونالدو، با نتیجه 5 بر یک، میهمانش را درهم شکست، تا همچنان بالا نشین لالیگا بماند. در این دیدار رونالدو هت تریک کرد، و در دقایق 30 و 62 و همچنین دقیقه ۹۰ از روی نقطه پنالتی، برای کهکشانی ها گلزنی کرد. رونالدو، با این گلزنی ۱۴ گله شد. وی در 12 دیداری که به همراه رئال، به میدان رفته، 14 گل به ثمر رسانده. دیگر گلهای شاگردان ژوزهمورنیو را در این دیدار گونزالو هیگواین، دقیقه19، و سرخیو راموس در دقیقه57 از روی نقطه پنالتی زدند. فرناندو یورنته هم تک گل بیلبائو را در دقیقه 40 وارد دروازه رئال کرد.

چند ساعت پیش از بازی رئال، بارسلونا، بهترین رکورد پیروزی خارج از خانه در طی ۵۱ سال گذشته را به ثبت رساند. کاتالانها با نتیجه درخشان، 8 بر صفر تیم آلمریا را در خانه اش به توپ بستند. لیونل مسی، ستاره پرفروغ بارسا هم با هت تریک خود، برای رونالدو خط و نشان کشید. وی در دقایق 15، 37 و 67 برای آبی اناری پوشان، گلزنی کرد. مسی با احتساب این سه گل، رکورد خود را به عدد ۱۳رساند. وی در 10 بازی لالیگا، 13 گل به ثمر رسانده. ضمن آنکه مسی، با هت تریک در دیدار مقابل آلمریا، تعداد گلهای خود در این تیم را از مرز 100 گل گذراند. او که تا بحال با پیراهن بارسلونا 154 بار به میدان رفته ۱۰۱ گُل برای بارسا به ثمر رسانده. اما در این بازی، بویان کرکیچ دو گل دیگر به اندوخته شاگردان پپ گواردیولا افزود و آندرس اینیستا، پدریتو رودریگز و سانتیاگو آکاسیته با گل به خودی اش، دیگر گلهای بارسا را به ثمر رساندند. امشب در آخرین دیدار این هفته از رقابتها تیمهای ختافه و زارگوزا به مصاف هم خواهند رفت. در جدول رده بندی، رئال مادرید با 32 امتیاز پیشتاز است. بارسلونا با31 امتیاز دوم است و ویارئال با 24 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده است.

سومین شکست تیم فوتبال اینتر، در این فصل سری آ ایتالیا، با باخت مقابل کیه وو، به ثبت رسید، تا مدافع عنوان قهرمانی، به رده ششم نزول کند. اما درآلمان، بروسیا دورتموند، با برتری مقابل فرایبورگ، یک قدم دیگر به قهرمانی نیم فصل بوندس لیگا نزدیک شد.
زرد پوشان بروسیا دورتموند، که شنبه شب، در چارچوب هفته سیزدهم رقابتهای بوندس لیگا، در زمین فرایبورگ، میهمان این تیم بودند، باحساب 2 بر یک در این دیدار به پیروزی رسیدند، تا در جدول رده بندی، با 34 امتیاز همچنان صدرنشین بمانند. در این دیدار که دوگل به خودی داشت، ابتدا ماتس هوملز، در دقیقه 27 دروازه خودی را باز کرد، ولی روبرت لاواندوسکی، مهاجم لهستانی دورتموند، در دقیقه ۷۵ کار را به تساوی کشید. سه دقیقه بعد هم، منصور موژزا، یار بوسنیایی تیم فرایبورگ، با گل بخودی اش، دورتموند را پیش انداخت.

اما در یک بازی حساس از هفته سیزدهم، دو تیم بایرلور کوزن و بایرن مونیخ، مقابل هم به میدان رفتند ودر پایان با تساوی یک بر یک به کار خود خاتمه دادند. ماریو گومز در دقیقه 34 تیم بایرن را پیش انداخت، اما آرتورو ویدال، دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی، بایرلورکوزن را صاحب گلِ تساوی کرد، تا با این نتیجه دوتیم، تنها یک امتیاز به حساب خود بریزند

اما در دیداری پرگل، شنبه شب شالکه صفر چهار، با درخشش رائول گونزالس اسپانیایی، تیم وردربرمن را از پیش رو برداشت. رائول برای تیم جدیدش در دقایق 45 ، 56 و 71 گلزنی کرد و کریستف متزلدر یک گل به اندوخته شاگردان ماگات افزود تا این تیم به رده ی پانزدهم صعود کند. در سایر دیدارهای هفته سیزدهم بوندس لیگا، دیشب تیم ته جدولی کلن، با تک گل دقیقه 82 لوکاس پودولسکی از روی نقطه پنالتی، مقابل اشتوتگارت به برتری رسید و سنت پائولی هم مقابل ولفسبورگ یک- یک متوقف شد. هفته سیزدهم رقابتهای بوندس لیگا امشب با برگزاری دیدار تیمهای ماینتس و نورنبرگ به پایان می رسد. در جدول رده بندی پس از بروسیا دورتموند 34 امتیازی، ماینتس با 27 امتیاز دوم است و بایرلورکوزن با 25 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده است.

هفته چهاردهم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا با پیروزی و صدرنشینی لیل همراه شد. این تیم که در خانه، میزبان موناکو بود، موفق شد با گلهای فرائو و اوبرانیاک در برابر تک گل سیلوا این تیم را از پیش رو بردارد. با این نتیجه تیم لیل با ۲۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۸ بالاتر از مونپلیه رده نخست جدول را به خود اختصاص داد. موناکو هم با ۱۴ امتیاز در رده هفدهم قرار گرفت.
در دیداری دیگر، رن موفق شد از سد برست عبور کند. در این دیدار که به میزبانی رن برگزار شد، اکوکو و لِروی برای رن و گروگی از روی نقطه پنالتی برای برست گلزنی کردند تا بازی با حساب دو بر یک بسود رن خاتمه یابد. با این نتیجه، رن با ۲۳ امتیاز رده چهارم را به خود اختصاص داد و برست با ۲۲ امتیاز در مکان ششم قرار گرفت. در جدول رده بندی لوشمپیونا، تیمهای لیل، مونت پیلیه و پاریسن ژرمن به ترتیب رده های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در هفته شانزدهم لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیه، تیم سرکل بروژ موفق شد همشهری اش، کلاب بروژ را شکست دهد. در این دیدار که به میزبان کلاب بروژ برگزار شد، هائنه در دقیقه ۷۸ تک گل این دیدار را برای میهمان به ثمر رساند تا سرکل بروژ هر سه امتیاز این بازی را به دست آورد. با این نتیجه سرکل بروژ با ۲۵ امتیاز رده هفتم را به خود اختصاص داد و کلاب بروژ هم با ۲۴ امتیاز، بعد از سرکل، در مکان هشتم قرار گرفت.

در دیداری دیگر از لیگ ژوپیلیه، زولته وارخم توانست با حساب دو بر صفر استاندارد لیژ را پشت سر گذارد. در این دیدار که در استادیوم رِگِن بوگ و به میزبانی زولته برگزار شد، هابیبو و چِوالیر برای میزبان گلزنی کردند، تا زولته، پیروز این میدان لقب گیرد. با این نتیجه زولته با ۲۰ امتیاز رده یازدهم را به خودش اختصاص داد و استاندارد لیژ هم با ۲۷ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در آمریکا، عنوان قهرمانی لیگ فوتبال آمریکا، ام ال اس، برای نخستین بار به کلرادو رَپیدز رسید. در فینال مسابقات امسال، که دیشب در تورنتوی کانادا، برگزار شد، ابتدا فریرا، ارزشمندترین بازیکن ام. ال. اس. در دقیقه ۳۵ اف سی دالاس را پیش انداخت.
سپس کانر کیسی در دقیقه ۵۶ بازی را به تساوی کشاند. در حالیکه بازی در وقتهای قانونی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، جورج جان، مدافع دالاس در دقیقه ۱۰۶ به اشتباه دروازه تیم خود را گشود. کلرادو که بدلیل مصدومیت ماکومبا کاندی و انجام هر سه تعویضش، دقایق انتهایی بازی را ده نفره دنبال کرد در پایان جشن قهرمانی را بالای سر برد. کلرادو با پیروزی دو بر یک در این دیدار، برای نخستین بار به مقام قهرمانی ام. ال. اس. دست یابد.

در ادامه مسابقات هفته پانزدهم لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا، خیمنازیا لاپلاتا در برابر ولزسارزفیلد با تساوی بدون گل متوقف شد.در این دیدار که در استادیوم خوان کارلوس زریلو و به میزبانی خیمنزیا برگزار شد، هر دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. با این نتیجه ولزسارزفیلد فرصت صدرنشینی را از دست داد و با ۳۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. خیمنازیا لاپلاتا هم با ۱۱ امتیاز رده نوزدهم را به خود اختصاص داد.

دو خبر از دنیای سرعت


جیمی جانسون با کسب مقام دومی آخرین دور مسابقات نسکار، به مقام قهرمانی جام اسپرینت دست یافت.
در دور آخر این مسابقات که در فلوریدا و پیست هوم استد برگزار شد، رانندگان مسیر ۲ کیلومتری این پیست را ۱۵۰ بار دور زدند که در آخر کارل ادواردز، جیمی جانسون و کوین هارویک به ترتیب مکانهای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. جانسون با ۱۷۵ امتیازی که در این مسابقه به دست آورد با اختلاف ۳۹ امتیاز با دنی هملین، برای پنجمین بار متوالی به عنوان قهرمانی مسابقات نسکار دست یافت.

در پایان مسابقات این فصل قهرمانی تورینگ کار جهانی، موسوم به دبلیوتی دبل سی، ایوان مولرراننده فرانسوی تیم سیات به مقام قهرمانی دست یافت. در رده بندی انفرادی این مسابقات که مهمترین رقابتهای تورینگ قهرمانی جهان محسوب میشود، گابریله تارکینی ایتالیایی و رابرت هاف بریتانیایی به ترتیب دوم و سوم شدند. در رده بندی تیمها و خودروسازان، تیم شورولت مکان نخست را به خود اختصاص داد و تیمهای سیات کاستومرز تکنولوژی و ب. ام. و. در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتند.

پیروزی ای دیگر برای مدافع قهرمانی


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای،دیشب ۴ بازی برگزار شد که در یکی از دیدنی ترین آنها، مدافع عنوان قهرمانی، لس انجلس لیکرز، در برابر گولدن استیت واریرز به پیروزی رسید.
در این دیدار که به میزبانی لیکرز در استیپلس سنتر برگزار شد، شاگردان فیل جاکسون، با نتیجه ۱۱۷ بر ۸۹ واریرز را از پیش رو برداشت. در این دیدار پائو گسول سنتر اسپانیایی لیکرز با کسب ۲۸ امتیاز و ۹ ریباند نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت. ضمن آنکه کوبی برایانت ستاره لیکرز هم با کسب ۲۰ امتیاز و ۶ ریباند، مثل همیشه، دیگر بازیکن امتیاز آور لیکرز بود.

Sunday, November 21, 2010

خبرهایی از گوانگژو


دهمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی در کشتی فرنگی بدست آمد.
سعید عبدولی، فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم، پس از استراحت، در دور نخست و پیروزی در دور دوم مقابل حریف تایلندی، در دور سوم، حریف هندی اش را هم شکست داد، تا در فینال به مصاف دارخان بایاخمتوف از قزاقستان برود. عبدولی در دیدار پایانی، با اقتدار برابر این حریف به پیروزی رسید، تا مدال طلای این وزن را از آن خود کند، و رکورد دومین نشان طلای کشتی فرنگی، در بازیهای آسیایی، را به ثبت برساند. این برای نخستین بار در طول تاریخ بازیهای آسیایی است که تیم ملی کشتی فرنگی ایران، موفق به کسب دو مدال طلا می شود.
پیش از این، امید نوروزی با پیروزی در دیدار فینال وزن 60 کیلوگرم، به نخستین مدال طلای کشتی فرنگی در این دوره از بازیها دست پیدا کرده بود. نوروزی پس از پیروزی بر کشتی گیرانی از ژاپن و چین در دیدار نیمه نهایی، جاماشیف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.وی در دیدار پایانی و برای رسیدن به مدال طلای شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی، جی هیون جانگ از کره جنوبی را نیز از پیش رو برداشت و به گردن آویز طلای این دوره از بازیها را بر گردن آویخت.
اما، حمید سوریان،قهرمان جهان، در وزن 55 کیلوگرم با قبول شکست در دیدار رده بندی این وزن برابر کشتی گیر قزاقستانی به مدال نرسید و عنوان پنجم بازیهای آسیایی را به خود اختصاص داد. این دومین ناکامی بزرگ سوریان، دارنده ۵ مدال طلای جهانی، پس از حذف از المپیک پکن، محسوب میشود.

امروز کاوه موسوی رکورد دار پرتاب چکش ایران با کسب مدال نقره، اولین نشان این ماده را برای ایران در بازیهای آسیایی بدست آورد. کاوه موسوی در مصاف با 12 ورزشکار از کشورهای ماکائو، کویت، ترکمنستان، ژاپن، کره جنوبی، فیلپین، تاجیسکتان و قطر و با ثبت حد نصاب 68 متر و 90 سانتیمتر به نشان نقره دست یافت. در این رشته ورزشکاری از تاجیکستان طلا گرفت و نماینده کره جنوبی در رده سوم ایستاد.هم اینک ایران با ۱۰ طلا هشت نقره و ۱۴ برنز در جایگاه چهارم جدول مدالها جای دارد.

تیم بسکتبال ایران، ساعتی پیش با نتیجه ی نزدیک ۷۳ بر ۷۲ از سد تیم چین تایپه گذشت.
تيم ملي واليبال ايران هم با پيروزي 3 بر يك مقابل تیم قطر، راهي مرحله‌ي نيمه نهايي بازيهاي آسيايي شد.
شاگردان حسین معدنی که گیم اول را 25 بر 16 به حریف واگذار کرده بودند در گیمهای بعدی به ترتیب با نتایج 25 بر 16 ، 25 بر 23 و 25 بر 14 حریف خود را شکست دادند و بعنوان صدرنشین گروه در مرحله دوم، به نیمه نهایی راه یافتند. تیم ایران با گذشتن از سد تیمهای قطر و چین درمرحله دوم، به جمع 4 تيم پاياني بازيهاي آسيايي گوانگ‌ژو راه يافتند و باید روز چهارشنبه به مصاف تیم ملی تایلند بروند.

خبرهایی از دنیای فوتبال


تيم فوتبال پرسپوليس با پیروزی مقابل تيم داماش گيلان به مرحله يک ‌چهارم نهايي جام حذفي راه يافت.
امروز مرحله يك‌هشتم نهايي جام حذفي فوتبال ایران با دو دیدار دنبال شد، که طی یکی از آنها تيم‌ پرسپوليس تهران، موفق شد در وقتهای اضافه ۲ بر یک از سد داماش گيلان بگذرد و راهی مرحله بعد شود. شاگردان علی دایی که در زمین حریف به میدان رفته بودند، پس از تساوی یک بر یک در پايان 90 دقيقه، در وقتهای اضافه با گل حلافی به برتری رسیدند. در وقت معمول بازی، سپهر حيدري در دقيقه 33 براي پرسپوليس و آدروويچ در دقيقه 12 تك‌ گل تيم داماش را به ثمر رساند.ضمن آنکه مصطفي حاجتي بازيكن داماش نیز در دقيقه 95 از زمين بازي اخراج شد. پرسپولیس در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و راه آهن شهرری می‌رود.
همچنین در تبريز تيم تراكتورسازي در یک بازی پر برخورد،با پیروزی پنج بر دو مقابل تيم شهرداري، فاتح داربي اين شهر شد. علي‌عليزاده، جاسم كرار محمد، داوود محمد ابراهيمي هر کدامیک گل و دانش‌دوست،دو گل، براي تراكتور سازي زدند و سعيد دقيقي از روي نقطه پنالتي و پوريا غفوري براي شهرداري گلزني كردند. همچنین در ديداری عقب افتاده از هفته پانزدهم ليگ برتر ایران هم تیم ذوب آهن اصفهان برغم توقف وتساوی ۲- ۲ مقابل فولاد خوزستان، همچنان با ۲۹ امتیاز صدرنشینی خود را حفظ کرد.

دربی هلند با تساوی پایان یافت. هفته پانزدهم لیگ فوتبال هلنداردویزیه، با تساوی تیمهای آژاکس آمستردام و پی. اس. وی. آیندهوون پیگیری شد. اما در بلژیک و در ادامه مسابقات هفته شانزدهم لیگ ژوپیلیه، تیم اندرلخت به رقم پیروزی در برابر بیرسخوت، نتوانست به صدر جدول راه یابد. در حالیکه بیرسخوت در خانه به مصاف اندرلخت رفته بود، در برابر این تیم با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. کانو در دقیقه ۵۷ تک گل این دیدار را بسود اندرلخت به ثمر رساند. ضمن آنکه، لوکاکو از اندرلخت در دقیقه 90 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. با این نتیجه و با توجه به پیروزی گنک در برابر شاقلاقوا، تیم اندرلخت با ۳۴ امتیاز، رده دوم جدول را به خود اختصاص داد، بیرسخوت هم با ۱۳ امتیاز به رده سیزدهم جدول سقوط کرد.

هفته پانزدهم لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا، با پیروزی و صدرنشینی استودیانتس همراه شد. در این دیدار که در استادیوم خانگی استودیانتس، خوزه لوئیز مِیزنر برگزار شد، مرسادو و پرز در دقایق ۸ و ۵۶ دوبار دروازه هوراکان را باز کردند. با این پیروزی استودیانتس با ۳۳ امتیاز جای ولز سارزفیلد را در صدر جدول رده بندی از آن خود کرد، هوراکان هم با ۱۳ امتیاز رده پانزدهم را به خود اختصاص داد در دیگر دیدار دیشب لیگ آپرتورا، آل بویز با همین نتیجه ۲ بر صفر از سد نیوولز اولد بویز گذشت.

تیم فوتبال زنان آمریکا با پیروزی در دیدار رفت در برابر ایتالیا، یک گام دیگر به مسابقات جام جهانی فوتبال زنان نزدیکتر شد. در این دیدار که در پادوای ایتالیا برگزار شد، الکس مورگان، جوانترین بازیکن تیم ملی آمریکا که بعنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود، توانست در دقیقه۹۴ تک گل بازی را برای آمریکا به ثمر برساند تا این تیم با خیالی آسوده تر راهی دیدار برگشت شود. دومین دیدار این دو تیم شنبه آینده در ایلینوی برگزار خواهد شد و تیم پیروز مجموع دو دیدار به مسابقات جام جهانی فوتبال زنان که ژوئن آینده در آلمان برگزار خواهد شد راه می یابد.

شکست میامی در ممفیس


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، تیم ممفیس گریزلیز، موفق شد در خانه تیم میامی هیت را شکست دهد.
در این دیدار که با پیروزی ۹۷ بر ۹۵ ممفیس همراه بود، زک رندالف با کسب ۲۱ امتیاز و ۱۳ ریباند، نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت. ضمن آنکه در تیم میامی هم لبران جیمز با به دست آوردن ۲۹ امتیاز و ۳ ریباند امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود. گفتنی است حامد حدادی، بازیکن ایرانی تیم ممفیس گریزلیز در این دیدار جایی در بین بازیکنان تیمش نداشت. در سایر دیدارها، اورلاندو مجیک با نتیجه ۹۰ بر ۸۶ ایندیانا پیسرز را از پیش رو برداشت، شارلوت بابکتس با نتیجه ۱۲۳ بر ۱۰۵ فینیکس سانز را مغلوب کرد، دالاس موریکس ۹۸ بر ۹۳ آتلانتا هاکس را پشت سرگذاشت، میلواکی باکس ۸۱ بر ۸۲ در برابر اوکلاهوما سیتی تاندر شکست خورد، کلیولند کاوالیرز ۹۲ بر مغلوب۱۱۶ سن آنتونیو اسپرز شد، دنور ناگتس ۱۰۷ بر ۱۰۳ نیوجرسی نتس را برد، یوتا جاز با حساب ۱۰۴ بر ۹۴ پورتلند تریل بلیزرز را از پیش رو برداشت و دیدار دو تیم نیویورک نیکس و لس انجلس کلیپرز با نتیجه ۱۲۴ بر ۱۱۵ به سود نیویورک خاتمه یافت.

Thursday, November 18, 2010

خبرهایی از گوانگژو


نمايندگان تكواندوي ايران در دومين روز از رقابت‌هايشان در بازيهاي آسيايي گوانگ‌ژو به سه مدال برنز ديگر دست يافتند.
امروز در رقابتهای بانوان، سمانه شش‌پري تكواندوكار وزن منهای 53 كيلوگرم به گردن‌آويز برنز رسيد و سوسن حاجي‌پورديگرنماينده تكواندو بانوان ايران در وزن منهای 57 كيلوگرم مدال برنز را برگردن آويخت. در رقابتهاي مردان و در وزن به اضافه 80 كيلوگرم، فرزاد عبداللهي با شکست ازاحمد ناصر بهاوي از افغانستان به مدال برنز بسنده كرد و حسين تاجيك در وزن به اضافه 87 كيلوگرم با داوري غیرمتعارف، مغلوب تكواندوكار قزاق شد و از دستيابي به مدال بازماند.
بدين ترتيب ايران در روز دوم رقابتهای تکواندو بازیهاي آسيايي گوانگ‌ژو، سه مدال برنز كسب كرد، تا مجموع مدالهاي كاروان ايران در اين رشته به دو مدال طلا و 4 مدال برنز برسد.

اما وزنه برداری ایران هم امروز به مدال رسید. در ششمین روز بازیهای آسیایی گوانگ‌ژو، اصغر ابراهيمي مدال نقره وزن 94 كيلوگرم را به دست آورد. ابراهيمي امروز با مهار وزنه‌هاي 183 كيلو در يك ضرب و 210 كيلو در دو ضرب و مجموع 393 كيلوگرم به مدال نقره دست يافت. ايليا از قزاقستان با مهار وزنه‌هاي 175 در يك ضرب و 219 كيلو در دوضرب و مجموع 394 كيلو به مدال طلا دست يافت. همچنین امروز ياسر دادوند ديگر وزنه بردار ايران، نهم شد. پیشتردر وزن 69 کيلو مرتضي رضائيان به مدال نقره بازيها دست يافته بود. او با بداقبالی و بالا بودن 300 گرم وزن بدنش نسبت به حريف دوم شد و کیانوش رستمی در 85 کیلوگرم هم ششم شده بود.فردا در آخرين روز رقابتها حامد مجيدي در وزن 105 کيلوگرم و سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي در وزن 105+ به مصاف حريفان خواهند رفت.

خبرهایی از فوتبال جهان


دیدارهای دوستانه فوتبال، شب گذشته با شکست سنگین قهرمان جهان همراه شد.
تیم ملی اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی که در لیسبون، به مصاف تیم ملی پرتغال رفته بود، با نتیجه چهار بر صفر در برابر این تیم تن به شکست داد. در این دیدار مارتینز، پوستیگا و آلمیدا برای پرتغال گلزنی کردند، ضمن آنکه سرخیو راموس، مدافع اسپانیا هم در دقیقه ۴۹ به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. این سنگینترین شکست ماتادورها در چند ۷۰ سال گذشته است. آخرین بار ۶۸ سال پیش تیم ملی اسپانیا در دیداری دوستانه در برابر تیم ملی ایتالیا، با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شده بود.

در دیدار دوستانه ای دیگر، تیم ملی آرژانتین، پس از ۵ سال موفق به شکست تیم ملی برزیل شد. در این دیدار که در دوحه قطر برگزار شد، تیم ملی آرژانتین در دقیقه ۹۲ توسط لیونل مسی به گل برتری دست یافت. این نخستین پیروزی آلبی سلسته از ژوئن سال ۲۰۰۵ در شش بازی در برابر برزیل است. سرخیو باتیستا، سرمربی تیم ملی آرژانتین که بتازگی حکم رسمی سرمربیگری را از فدراسیون آنکشور گرفته است ، با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش، لیونل مسی را بهترین بازیکن جهان نامید که حضورش در تیم ملی آرژانتین یک غنیمت است. او همچنین این پیروزی را آغازی عالی برای شاگردانش در راه آماده سازی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ دانست.

همچنین تیم ملی آلمان در برابر تیم ملی سوئد با تساوی بدون گل متوقف شد. در این دیدار که در استادیوم اولوی و به میزبانی سوئد برگزار شد، هر دو تیم بازی سرد و کسل کننده ای را به نمایش گذاشتند اما سهم تیم ملی آلمان از حملات در این بازی بیشتر بود. در این دیدار یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان به بیشتر بازیکنان اصلی این تیم استراحت داده بود. با این حال تیم ملی سوئد که از راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی بازمانده بود، باز هم از برتری در برابر حریف قدرتمندش بازماند.

تیم ملی هلند هم که در خانه به مصاف تیم ملی ترکیه رفته بود، با نتیجه یک بر صفر از سد حریفش گذشت. در این دیدار که در استادیوم آمستردام آرنا برگزار شد، کلاوس یان هونتلار، مهاجم باشگاه شالکه آلمان، در دقیقه ۵۲ تک گل دیدار را به سود نایب قهرمان مسابقات جام جهانی آفریقای حنوبی به ثمر رساند. این نهمین گل هونتلار در ۵ دیدار اخیر او در تیم ملی هلند بود. در این دیدار شاگردان گاس هیدینک، موقعیتهای زیادی بر روی دروازه هلند خلق کردند که به دلیل بدشانسی و عملکرد درخشان مارتین استکلنبرگ، دروازه بان هلند، به نتیجه نرسید.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، عضویت دو مقام کمیته اجرایی را به حالت تعلیق درآورد. و آنها را از رای دادن برای تعیین میزبانی دو جام جهانی ۲۰۱۱۸ و ۲۰۲۲ منع کرد. فیفا در کنار تعلیق عضویت آموس آدامو و رینالد تماری از اعضای کمیته اجرایی این سازمان ، آدامو را سه سال و تماری را یک سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال منع کرده است. همچنین آدامو و تماری به ترتیب به پرداخت ۱۰ و ۵ هزار دلار نیز محکوم شده اند.

تیم ملی شیلی در دیداری دوستانه در برابر اوروگوئه که آخرین بازی مارچلو بیلسا در سمت مربی گری این تیم بود به پیروزی رسید. در این دیدار که در سانتیاگوی شیلی برگزار شد، سانچز در دقیقه ۳۸ و ویدال در دقیقه ۷۴ برای میزبان گلزنی کردند، ضمن آنکه اوروگوئه از دقیقه ۴۱ و به دنبال اخراج گارگانو ده نفره به بازی ادامه می داد. این آخرین دیدار بیلسا در سمت مربی تیم ملی شیلی بود، چرا که وی پس از آنکه خورخه سگوویا به جای هارولد ماینه نیکولاس، ریاست فدراسیون فوتبال شیلی را بر عهده گرفت، از سمتش استعفا داد. تماشاگران طرفدار شیلی، در اعتراض به جدایی بیلسا از تیم ملی کشورشان، با لباس مشکی در این دیدار حاضر شدند.

سرمربی بوکا جونیورز، کلودیو بورگی، هم پس از شکست در برابر ریورپلیت، از سمتش استعفا داد. او که پنج ماه و در ۱۴ بازی سکان هدایت بوکا را به عهده داشت، نتوانست انتظارها را برآورده کند، تا به عنوان چهارمین مربی این فصل بوکا، پس از آلفیو باسیله، آلبل آلوز و روبرتو پومپی از این باشگاه نقل مکان کند. هم اکنون بوکا جونیورز با ۱۷ امتیاز رده چهاردهم لیگ بیست تیمی آرژانتین را به خود اختصاص داده است.

پیروزی لیکرز در برابر ویزاردز


رقابتهای لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، دیشب با برگزاری ۱۰دیدار دنبال و با پیروزی مدافع عنوان قهرمانی پیگیری شد.
شب گذشته لس انجلس لیکرز موفق شد در برابر دیترویت پیستونز با نتیجه ۱۰۳ بر ۹۰ به پیروزی دست یابد. در این دیدار کوبی برایانت با کسب ۳۳ امتیاز و ۹ ریباند، امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود.

همچنین در دیداری دیگر، باستن سلتیکس با نتیجه ۱۱۴ بر ۸۳ واشینگتن ویزاردز را از پیش رو برداشت. در این دیدار که به میزبانی سلتیکس برگزار شد، نیک یانگ با کسب ۲۰ امتیاز و یک ریباند، نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت.


Wednesday, November 17, 2010

روز طلایی کاروان ایران


پنجمین روزشانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگژو، برای کاروان ورزشی ایران، خوش یمن بود.
امروز، نوار ناکامی های کاروان ایران، با کسب پنج مدال طلا قطع شد. در ووشو، ایران با کسب سه مدال طلا، نایب قهرمانی را از آن خود کرد. در رشته ساندا، خدیجه آزادپور، مدال طلای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم زنان را بر گردن آویخت. این نخستین مدال طلای زنان ایران در تاریخ بازیهای آسیایی بود.همچنین در ساندای مردان، محمد سیفی به مقام قهرمانی و مدال طلای دسته منفی ۶۰ کیلوگرم دست یافت.حمیدرضا قلی‌پور هم ساعتی پیش در فینال رقابتهای وزن منهای75 کیلوگرم ووشو، با شکست نماینده پاکستان به مدال طلا دست پیدا کرد، تا علاوه بر کسب سومین مدال طلای تیم ملی ووشو، پنجمین مدال طلای کاروان ورزش ایران را بر گردن بیاویزد. پیش از این در تکواندو، یوسف کرمی و علیرضا نصر آزادانی، دو مدال طلا برای ایران به ارمغان آوردند.کرمی در فینال وزن منفی ۸۷ کیلو، با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ حریف کره ای را از پیش رو برداشت و صاحب گردن آویز طلا شد. همچنین نصر آزادانی هم در دیدار نهایی وزن منفی ۷۴ کیلو در برابر حریف ازبک با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۲ به پیروزی رسید، تا مدال خوش رنگ طلا را به گردن آویزد. همچنین در تکواندو زنان ، سارا خوش جمال فكري، با قبول شكست مقابل تكواندوكاري از چين تايپه به نشان برنز قناعت كرد. الهه احمدی هم در تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان، یک مدال برنز برای ایران به دست آورد.

اما داوری مسابقات تکواندوی زنان امروز خبرساز شد. در دسته ۴۹ کیلوگرم رقابتهای زنان، یانگ شو چون، در برابر حریفی از ویتنام با رای غیر متعارف داور، از ادامه بازی منع شد. در حالیکه شو چون، در پایان وقت اول، با نتیجه ۹ بر صفر از حریف ویتنامی اش پیش بود، با حکم داوران بازنده اعلام شد و فرصت حضور در دیدار نهایی را از دست داد.اما امروز دوچرخه سواری ایران، صاحب یک مدال برنز دیگر شد. در فینال دوچرخه سواری دور امتیازی مهدی سهرابی به مدال برنز دست یافت. در این رشته، ولادیمیر تویچیف از ازبکستان به مدال طلا رسید و ونگ کام پو از هنگ کنگ گردن آویز نقره را به دست آورد. اما در رشته کایرین، محمد پراش، رکابزن تیم ملی ایران، با برخورد به شرکت کننده ای از چین، از دور مسابقه خارج و به بیمارستان استادیوم، منتقل شد. حال وضعی او خوب گزارش شده است. در پایان روز پنجم بازیهای آسیایی، ایران با ده پله صعود با ۵ طلا،۴ نقره و ۸ برنز در جایگاه پنجم جای دارد.

خبرهایی از دنیای فوتبال

در حالیکه امشب 35 دیدار دوستانه فوتبال در نقاط مختلف جهان برگزار می شود،
شاید همه نگاهها به دیدار تیمهای ملی آرژانتین و برزیل است که در دوحه، پایتخت قطر برگزار خواهد شد. آخرین باری که آرژانتین توانسته حریف قدیمی اش را از پیش رو بردارد، به مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ در پائیز ۲۰۰۵ باز میگردد که این تیم موفق شد در بوینس آیرس با نتیجه سه بر یک تیم ملی برزیل را از پیش رو بردارد. همچنین در دیدار امشب، لیونل مسی و رونالدینیو که زمانی در باشگاه بارسلونا همبازی بودند، بار دیگر در مقابل هم قرار می گیرند. این دو در سال ۲۰۰۸ در چارچوب مسابقات المپیک به مصاف هم رفتند که یاران مسی پیروز آن میدان بودند.

در دیدار جذاب دیگری، قهرمان جام جهانی آفریقای جنوبی در برابر پرتغال، صف آرایی می کند. این دیدار که در پرتغال برگزار خواهد شد به منظور حمایت از تقاضای میزبانی مشترک این دو کشور برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ است. مربیان هر دو تیم بازیی جذاب و درگیرانه را پیش بینی کرده اند. تیم ملی اسپانیا در چارچوب مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی و در مرحله حذفی، در برابر تیم ملی پرتغال، با تک گل داوید ویا به پیروزی رسید.

دربی سوپرکلاسیکو در آرژانتین با پیروزی ریور پلیت به پایان رسید. در حالیکه استادیوم خانگی ریورپلیت، ال مانیومنتال، لبریز از هواداران مشتاق بود، این تیم به مصاف حریف قدیمی اش، بوکاجونیورز رفت. شهرآورد بزرگ بوینس آیرس در شرایطی بسود تیم میزبان خاتمه یافت، که این دو تیم در این فصل آپرتورا، حال و روز خوشی ندارند.در این پیکار، تک گل دقیقه ۵۳ جاناتان مایدانا، سه امتیاز این دیدار را به حساب ریورپلیت واریز کرد تا با این نتیجه، تیم میزبان با ۲۱ امتیاز به رده هشتم جدول رده بندی صعود کند. بوکا جونیورز هم با این شکست با ۱۷ امتیاز در مکان پانزدهم قرار گرفت.

Tuesday, November 16, 2010

هفتمین مدال ایران به نام یک زن


هفتمین مدال کاروان ورزشی ایران در رقابتهای ووشو بازیهای آسیایی گوانگژو به دست آمد.
امروز الهه منصوریان در ادامه رقابتهای ساندای رشته ووشو در مرحله نیمه نهایی وزن منهای 52 کیلوگرم، با شکست از حریف تایوانی با مدال برنز به کار خود پایان داد. در دیگر پیکارها، محسن محمدسیفی در مرحله نیمه نهایی وزن منهای 60 كیلوگرم حریفی از هندوستان را از پیش روبرداشت و برای کسب نشان طلا فردا به مصاف حریفی از كره جنوبی خواهد رفت. پیشتر خدیجه آزادپور هم در بخش بانوان به فینال راه یافت. ضمن آنکه سجاد عباسی و حمید رضا قلی پور در مرحله نیمه نهایی ساندا به مصاف نمایندگان چین رفته اند.
همچنین تيم ملي واليبال در چهارمين ديدار خود نيز به پيروزي رسید واليبالبالیست های ايران امروز اندونزي را هم با نتيجه 3 بر صفر شکست دادند و راهي مرحله بعد شدند. و تیم بسکتبال ایران هم نخستین برد خود را مقابل فیلیپین با نتیجه ۶۵ به ۵۰ بدست آورد.
اما حاصل تلاش جودو کاران ایران در بازیهای آسیایی تنها دومدال محمدرضا رودکی بود. رودکی جودوکار سنگین وزن ایران امروز با شکست در فینال وزن آزاد رقابتهای جودوی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی، مقابل تاکاشی کازاهیکو از ژاپن، به مدال نقره رسید. وی که شنبه در وزن 100+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود، با کسب مدال نقره در وزن آزاد به تنها مدال آور ایران در رشته جودو تبدیل شد.

دو خبر از لیگ آپرتورا


هفته چهاردهم لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا، با انجام دو دیدار پیگیری شد که طی یکی از آنها ولزسارزفیلد موفق شد، با نتیجه یک بر صفر از سد لانوس عبور کند.
در این دیدار که در استادیوم خانگی ولزسارزفیلد برگزار شد، تیم میزبان موفق شد با تک گل دقیقه ۵۹ آلوارز از سد حریف خود عبور کند. با این نتیجه سارزفیلد با ۳۰ امتیاز و بدلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از استودیانتس در صدر جدول رده بندی قرار گرفت و لانوس هم با ۱۸ امتیاز به رده چهاردهم جدول سقوط کرد

در دیداری دیگر از لیگ آپرتورا، استودیانتس با شکست در برابر تیگره صدر جدول را از دست داد.
در این دیدار که در ورزشگاه خانگی تیگره برگزار شد، ابتدا مورالس در دقیقه ۲۳ میزبان را پیش انداخت. در ادامه و در حالیکه تیم تیگره ، مارتینز را بهدلیل دریافت کارت زرد دوم از دست داده بود، استودیانتس با گلزنی بنیتز بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود چرا که کاروسو هم با کارت قرمز مستقیم داور از بازی اخراج شد تا میزبان، نه نفره به بازی ادامه دهد. دو یار کمتر مانع از برتری میزبان نشد چرا که استراکوالورسی در دقیقه۷۲ گل برتری تیگره را به ثمر رساند. با این پیروزی تیگره با ۱۸ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت و استودیانتس هم با ۳۰ امتیاز و بدلیل تفاضل گل کمتر، به رده دوم سقوط کرد.

شکست سنگین رداسکینز


هفته دهم مسابقات لیگ فوتبال آمریکایی، ان اف ال، با شکست عجیب واشنگتن رداسکینز همراه شد.
نماینده پایتخت که در خانه میزبان فیلادلفیا ایگلز بود در آخر با نتیجه ۵۹ بر ۲۸ بازی را به میهمان خود واگذارد کرد. در این دیدار مایکل ویک، کوارتر بک فیلادلفیا با پرتاب پاسهایی به طول ۳۳۳ یارد که به ۴ تاچ داون انجامید، ستاره بی چون و چرای میدان بود.در حالیکه حتی یک از پاسهای ویک توسط حریف قطع نشد، او نام خود را بعنوان نخستین بازیکن تاریخ ان. اف. ال. ثبت کرد که در یک دیدار بیش از ۳۰۰ یارد پاس داده، ۵۰ یارد حمل توپ کرده، پاسهایش منجر به ۴ تاچ داون شده و خودش نیز دو تاچ داون به دست آورده است.

در دیداری دیگر، دالاس کابویز با سرمربی جدید خود به نخستین برد پس از ۷ هفته ناکامی دست یافت. کابویز که در خانه نیویورک جاینتس به میدان رفته بود، موفق شد با درخشش جان کیتنا، کوارتر بک خود جاینتس را شکست دهد. پاسهای کیتنا در این دیدار ۳۲۷ یارد را طی کرد و سه تاچ داون برای کابویز به ارمغان آورد.

همچنین در دیداری دیگر، نیوانگلند پتریوتس از سد میزبانش پیتسبورگ استیلرز گذشت. در این دیدار که با برتری ۳۹ بر ۲۶ پتریوتس همراه بود، تام بردی، کوارتر بک پتریوتس یک پاس منجر به تاچ داون داد و خودش هم یک تاچ داون به دست آورد تا خیال تیمش از پیروزی در این بازی خارج از خانه راحت شود

شکست ممفیس در غیاب حدادی


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، تیم ممفیس گریزلیز که حامد حدادی، ستاره ایرانی را در اختیار دارد در برابر اورلاندو مجیک با نتیجه ۸۹ بر ۷۲ مغلوب شد.
در حالی گریزلیز به هفتمین شکست این فصلش دست یافت که حامد حدادی حتی در بین بازیکنان ذخیره هم جایی نداشت. در این دیدار وینس کارتر با کسب ۱۹ امتیاز و دو ریباند امتیاز آورترین بازیکن تیم پیروز بود. در تیم ممفیس هم مارک گسول به رغم کسب ۱۴ امتیاز و ۸ ریباند، نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

Monday, November 15, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


تيم ملي فوتبال اميد ايران با پيروزي مقابل مالزي به جمع هشت تيم برتر بازيهاي آسيايي راه يافت.
تيم ملي فوتبال اميد ايران در مرحله يك هشتم نهايي بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌ژوامروز مقابل مالزي به ميدان رفت و در پايان با نتيجه 3 بر يك حريف خود را شكست داد. نيمه نخست ديدار ايران مقابل مالزي با تساوي بدون گل خاتمه يافت اما در نیمه دوم كريم انصاري فر در دقيقه 53، سيد جلال حسيني در دقيقه 60 و امير شرفي در 67 گل‌هاي ايران را به ثمر رساندند. كاپيتان مالزي در دقيقه 86 يكي از گل‌هاي خورده را از روي نقطه پنالتي جبران كرد. ايران با پيروزي مقابل مالزي به جمع هشت تيم برتر راه يافت و در مرحله‌ي يك چهارم نهايي بايد به مصاف برنده‌ي تيم‌هاي هنگ كنگ و عمان برود.

دیدار دوستانه تيم‌هاي ملی فوتبال ايران و نيجريه، امروز از سوی فدراسیون نیجریه لغو شد. نیجریه و ایران از مدتها پيش براي انجام ديداري دوستانه، در روز چهارشنبه26 آبان در ورزشگاه آزادي، به توافق رسيده بودند و افشين قطبي حتی براي اين ديدار، دولژیونر ایرانی حاضر در لالیگا، جواد نكونام و مسعود شجاعي بازيكنان ملي‌پوش اوساسونا را فراخواند، اما ایران، امروز اعلام کرد که فدراسیون فوتبال نیجریه، طی نامه ای، از حضور تیم ملی کشورش در ایران و برگزاری بازی دوستانه، معذور است. گفتنی است، در روزهای اخیر، اختلاف نظر سیاسی، میان دو کشور به اوج رسیده و کشف یک محموله نظامی در نیجریه، تنش بین تهران و ابوجا را در پی داشته است. نیجریه مدعی است این محموله نظامی از سوی ایران ارسال شده و ایران این موضوع را رد می کند. ديدار دوستانه ایران ونیجریه در حالی لغو شد كه قرار بود تيم ملي فوتبال ایران در راه آماده‌سازي خود براي شركت در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در آخرين ديدار دوستانه خود در تهران، چهارشنبه و در روز فيفا دي، به ديدار نيجريه برود. مسئولین فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده اند که به دنبال حریفی جایگزین برای نیجریه هستند.

در اسپانیا ودر ادامه هفته یازدهم لالیگا، رئال مادرید با تک گل هیگواین از سد میزبانش گذشت و با 29 امتیاز درصدر جدول قرار گرفت. رئال که در خانه اسپورتینگ خیخون و در استادیوم ال مولینون به میدان رفته بود، توانست با تک گل گونزالو هیگواین از سد میزبانش عبور کند. در این دیدار که با نمایش خیره کننده خیخون همراه بود هیگواین در دقیقه ۸۱ با استفاده از اشتباه دروازه بان خیخون، تک گل بازی را برای شاگردان خوزه مورینیو به ثمر رساند. با این نتیجه کهکشانی های مادرید با ۲۹ امتیاز به صدر نشینی ادامه داد و اسپورتینگ خیخون هم با ۱۰ امتیاز به رده هفدهم جدول سقوط کرد.

اما بارسلونا هم به روند پیروزهایش ادامه داد و با ۲۸ امتیاز و تنها بدلیل برد رئال مادرید، مکان دوم جدول را از آن خود کرد. بارسلونا در حالیکه در استادیوم نیوکمپ، میزبان ویا رئال بود، با نتیجه ۳ بر یک مقابل این تیم به پیروزی رسید. شاگردان پپ گواردیولا، ابتدا در دقیقه ۲۲ توسط داوید ویا از میهمان خود پیش افتادند. اما ویارئال ۴ دقیقه بعد و توسط نیلمار به گل تساوی دست یافت. در ادامه و در نیمه دوم اما لیونل مسی، هافبک آرژانتینی بارسا دو بار برای این تیم گلزنی کرد تا سه امتیاز این دیدار به حساب آبی و اناری پوشان واریز شود. با این نتیجه، بارسا پس از رئال مادرید در مکان دوم ایستاد و ویارئال با ۲۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند.

در آلمان و پایان هفته دوازدهم رقابتهای فوتبال بوندسلیگا، بایر مونیخ پرطرفدار به ناکامی خود پایان داد. بایرنی ها در خانه، آلیانس آرنای با نتیجه سه بر صفر از سد نورنبرگ گذشتند. گومز دو بار و فیلیپ لام یک بار برای بایرن گلزنی کردند، ضمن آنکه گومز در دقیقه ۸۷ یک پنالتی را برای تیم مونیخی از دست داد. با این نتیجه بایرن مونیخ با ۱۹ امتیاز به رده ششم صعود کرد و نورنبرگ هم با ۱۸ امتیاز رده دهم را به خود اختصاص داد.

همچنین، صدرنشین بوندسلیگا با پیروزی بکار خودادامه داد . بروسیا دورتموند که در استادیوم خانگی اش، سیگنال ادونا پارک به مصاف هامبورگ رفته بود، توانست با نتیجه دو بر صفر حریفش را از پیش رو بردارد. در این دیدار شینجی کاگاوا در دقیقه ۴۹ و لوکاس باریوس در دقیقه ۷۰ دو گل برای میزبان به ثمر رساندند تا این تیم با ۳۱ امتیاز و ۷ امتیاز اختلاف با تیم دوم به صدرنشینی ادامه دهد. هامبورگ هم با این شکست با ۱۸ امتیاز به رده نهم جدول سقوط کرد.

در دیداری دیگر بایر لورکوزن موفق شد با نتیجه یک بر صفر سن پائولی را مغلوب کند. در این دیدار که به میزبانی سن پائولی برگزار شد، رناتو آگوستو در دقیقه ۸۱ تک گل بازی را برای میهمان به ثمر رساند. با این نتیجه لورکوزن با ۲۴ امتیاز از ۱۲ بازی پس از دورتموند رده دوم را به خود اختصاص داد و سن پائولی هم با ۱۳ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند. و در آخرین دیدار دیشب، هوفنهایم در زمین خود با یک گل مغلوب فرایبورگ شد.

دیوید بکام و یارانش از راهیابی به فینال مسابقات لیگ فوتبال آمریکا، ام. ال. اس. بازماندند.
در دیداری نهایی کنفرانس غرب که به میزبانی لس انجلس گالاکسی در استادیوم هوم دیپوی کارسون کالیف، برگزار شد، تیم اف. سی. دالاس موفق شد با نتیجه سه بر صفر میزبانش را در هم بکوبد و راهی دیدار فینال لیگ شود. در این دیدار فرِیرا، جان و چاوز سه گل برای میزبان به ثمر رساندند. دالاس در دیدار نهایی ام. ال. اس. باید به مصاف کلورادو راپیدز برود. گفتنی است هر کدام از این دو تیم در صورت قهرمانی در مسابقات ام. ال. اس، برای نخستین بار به این عنوان دست پیدا خواهند کرد.

پنجمین مدال کاروان ایران


پنجمين مدال كاروان ورزشي ايران در شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی، در رشته وزنه‌برداري به دست آمد.
رقابت‌هاي دسته 69 كيلوگرم وزنه‌برداري بازي‌هاي آسيايي با حضور 16 وزنه‌بردار در دو گروه A و B برگزار شد كه طي آن مرتضي رضاييان با ركورد مجموع 324 كيلوگرم و تنها بدلیل 300 گرم وزن بيشتر بدنش، نسبت به حريفي از كره شمالي، در جايگاه دوم ايستاد و مدال نقره را از آن خود كرد. وي در حركت يك ضرب، وزنه 147 كيلوگرمي را بالاي سر برده بود و در دو ضرب موفق به مهار وزنه 177 كيلوگرم شده بود. در اين رقابت مهدي پانزوان كه سابقه كسب مدال برنز بازي‌هاي 1998 بانكوك و نقره‌ي 2002 بوسان را دارد، در اين دوره از رقابت‌ها و در همين وزن با ركورد مجموع 320 كيلوگرم در مكان چهارم ايستاد.در سایر رشته ها ،مدال برنز محسن سیفی و خدیجه آزاد پور وحمیدرضا قلی پور نیز در ووشو قطعی شده است. هم اینک و در پایان روز چهارم این رقابتها، کاروان ورزشی ایران با دومدال نقره و سه برنز، بدون مدال طلا، در مکان چهاردهم جدول رده بندی مدالها قرار دارد و کشورهای چین، کره جنوبی، چین، چین تایپه، هنگ کنگ و کره شمالی به ترتیب اول تا ششم هستند.

Sunday, November 14, 2010

نایب قهرمانی ذوب آهن در آسیا


تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان روز گذشته با شکست در برابر سئونگنام ایلهوای کره جنوبی، به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا رسید.
در دیداری که دیروز در استادیوم ملی توکیوی ژاپن برگزار شد، ابتدا ساشا اوگننوفسکی در دقیقه ۲۹ تیم کره را پیش انداخت. سپس در حالی که ۸ دقیقه به پایان نیمه نخست باقی مانده بود، چو بیونگ گوک، برتری ایلهوا را به عدد دو رساند. در نیمه دوم ذوب آهن بر دامنه حملاتش افزود و توانست در دقیقه ۶۷ توسط محمدرضا خلعتبری به گل نخست دست یابد. در حالیکه نماینده اصفهانی بدنبال زدن گل دوم بود، کیم چئول هو در دقیقه ۸۳ تیر خلاص را بر پیکر ذوب آهن شلیک کرد. پس از قهرمانی های جونبوک موتورز و پوهانگ استیلرز، این سومین قهرمانی نمایندگان کره جنوبی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. سئونگنام با کسب این عنوان، به عنوان نماینده آسیا در مسابقات ماه آینده قهرمانی باشگاههای جهان در امارات متحده عربی شرکت خواهد کرد.


خبرهایی از بازیهای آسیایی گوانگژو


در ادامه شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی در گوانگژوی چین، تیم ملی فوتبال ایران، با پیروزی در برابر ویتنام، بعنوان تیم نخست گروه خود، راهی دور بعد مسابقات شد.
در این دیدار سید جلال حسینی در دقیقه ۴ پرتاب اوت احسان حاج صفی را با ضربه سر به تک گل این بازی تبدیل کرد تا ایران با سه برد متوالی به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شود تا فردا در برابر مالزی صف آرایی کند. تیم ملی امید ایران در صورت پیروزی در برابر مالزی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار عمان و هنگ کنگ خواهد رفت.

درادامه بازیهای آسیایی امروز الهه منصوریان در سانشو یا مبارزه ووشو به مدال برنز رسید.
و در رشته دوچرخه سواری ماده اسپرینت یا سرعت تیمی مردان،ایران به مدال برنز دست یافت. در این مسابقه چین با زمان ۴۴ ثانیه و ۲۰ صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت ، ژاپن با ۲۰ صدم ثانیه اختلاف دوم شد و تیم ملی دوچرخه سواری ایران، متشکل از حسنعلی ورپشتی، محمد پراش و فرشید فارسی نژادیان به نشان برنز دست یافت. تیم ایران با زمان ۴۴ ثانیه و ۸۱ صدم ثانیه رده سوم و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

همچنین در رشته قایقرانی آبهای خروشان انفرادی مردان نیز همایون محمدپور در مرحله نیمه نهایی به مقام ششمی بسنده کرد.هوانگ کونگوان از چین با زمان ۸۸ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه به مدال طلا رسید وکازوکی یازاوا از ژاپن و ژیان جین بین دیگر نماینده چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

اما در ووشو و در رشته دائو شوروی جیا از ماکائو به مقام قهرمانی رسید تا نخستین مدال را برای کشورش به ارمغان آورد. لی جونگچان از کره جنوبی دوم شد و انگوین مان کوئیِن از ویتنام به گردن آویز برنز دست یافت. دیروز در بخش تالو، احسان پیغمبری در بخش چانگ چوان بر سکوی سوم ایستاد. این نخستین مدال ایران در این رشته در بازیهای آسیایی بود.

در تیراندازی و در تپانچه بادی ده متر زنان، اتفاقی جالب افتاد و جیم یون می، نماینده کره جنوبی که هفت ماهه حامله است بالاتر از سایر رقبا به مدال طلا دست یافت. پس از جیم که به نخستین پیروزی اش در مسابقات بین المللی دست یافت، سان کی از چین و جو یونگ سوک دیگ نماینده کره جنوبی به ترتیب دوم و سوم شدند. تیم ملی تیراندازی تفنگ بانوان ایران هم پیش از این موفق به کسب مدال نقره تیمی آسیا شد. در این ماده چین به نشان طلا رسید و ژاپن دوم شد.

اما در مسابقات شنا و در ۵۰ متر قورباغه محمد علیرضایی از ایران با قرار گرفتن در رده چهارم، از کسب مدال بازماند. در این رشته ژی شی از چین با زمان ۲۷ ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه به مقام قهرمانی رسید و ریوتاتی شی از ژاپن و لی ژیان یان دیگر نماینده چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

در جودو هم دیروز، محمدرضا رودکی با پیروزی مقابل حریفی از قزاقستان در دیدار رده بندی بر سکوی سوم ایستاد. تیم ملی والیبال ایران که در دو دیدار خود تیمهای ترکمنستان ومغولستان را شکست داده نیز ، فردا برابر عربستان قرار می گیرد.در پایان روز سوم بازیهای آسیایی گوانگژو، کاروان چین با ۳۴ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۲ برنز در صدر قرار دارد .و ایران همچنان در مکان ششم است.

پاکیائو، قهرمان سبک وزن جهان


مانی پاکیائو قهرمان سبک وزن بوکس جهان با پیروزی در برابر آنتونیو مارگاریتو از عنوان قهرمانی خوددفاع کرد.
در این دیدار که در استادیوم کابویز تگزاس و حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر برگزار شد، پاکیائوی فیلیپینی، که بتازگی به پارلمان کشورش راهیافته در برابر حریفی که ۱۰ سانتیمتر از او بلندتر بود، در هر ۱۲ راند به پیروزی دست یافت تا عنوان قهرمانی میان وزن جهان را نیز به دست آورد. با این پیروزی پاکیائو به رکورد ۵۳ پیروزی در ۵۷ دیدار دست یافت. مارگاریتو، قهرمان سه دوره مسابقات جهانی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ و پس از شکست در برابر شین موزلی ، در خاک آمریکا به مبارزه داد وشکست خورد. از پاکیائو بعنوان بهترین مشت زن سبک وزن جهان نام می برند.

فتل، جوانترین قهرمان فرمول یک


سباستین فتل آلمانی عنوان جوانترین قهرمان فرمول یک جهان را به دست آورد.
سباستین فتل راننده ردبول رنو، که امروز در مسابقه پایانی رقابتهای اتومبیلرانی قهرمانی جهان درابوظبی از ابتدا تا انتهای مسابقهه بدون خطا پیشتاز بودموفق شد ضمن کسب عنوان قهرمانی، لقب جوانترین قهرمان تاریخ ۶۰ ساله این رقابتها را نیز به خود اختصاص دهد. وی با ۲۳ سال و ۱۰۶ روز سن رکورد قهرمان سال ۲۰۰۸، لوئیس همیلتون بریتانیایی که با ۲۳ سال و ۳۰۷ روز به قهرمانی رسیده بود را شکست.پس از سباستین فتل، لوئیس همیلتون از تیم مک لارن مرسدس دوم شد و جنسون باتن بریتانیایی هم تیمی همیلتون به مکان سوم بسنده کرد.


Wednesday, November 10, 2010

پیروزی فوتسال ایران در برابر روسیه


تیم فوتبال امید ایران، دومین پیروزی خود را جشن گرفت.
تیم ملی امید ایران که امروز عصر در دومین بازی خود در چارچوب رقابتهای فوتبال مقدماتی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو برابر بحرین به میدان رفته بود موفق شد، با شکست حریف صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات را قطعی کند. شاگردان غلام پیروانی با برتری یک بر صفر مقابل بحرین و کسب 6 امتیاز از دو بازی، پیوستن خود را به جمع 16 تیم برتر مرحله مقدماتی این رقابتها جشن گرفتند. در این دیدار کریم انصاریفرد در دقیقه 45+1 تنها گل تیم امید را وارد دروازه بحرین کرد. ضمن اینکه دوبار در وقت اول، تیر دروازه مانع فروپاشی دروازه دو تیم شد. دربین دو نیمه این دیدار سعید هاشم بازیکن تیم بحرین با اعتراض به داور استرالیایی،و با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شدو بحرین نیمه دوم را 10 نفره بازی کرد. در نیمه دوم کیفیت بازی به زیبایی نیمه نخست نبود و خطر جدیی روی دروازه ها خلق نشد. ایران با پیروزی مقابل بحرین 6 امتیازی شد و در صدر گروه دوم قرار گرفت بدین ترتیب دیدار سوم این تیم مقابل ویتنام تشریفاتی خواهد بود.

تيم ملي فوتسال ايران در دومين ديدار تداركاتي خود مقابل روسيه به پيروزي دست يافت .در دومين بازي تداركاتي دوستانه تيم‌هاي ملي فوتسال ايران و روسيه كه در اصفهان برگزار شد، شاگردان حسين شمس با نتيجه 5 بر 3 از سد حريف خود گذشتند. گل‌هاي تيم ملي را در اين بازي محمد طاهري، 2 گل، وحيد شمسايي، محمد كشاورز و علي اصغر حسن زاده به ثمر رساندند.براي روسيه هم كنستانتين مايورسكي ،2گل، و ولاديمير گنچاروف گلزني كردند. بدين ترتيب ايران براي نخستين بار طی یازدهبازی برگزار شده بین دوتیم موفق به شكست تيم ملي فوتسال روسيه شد. ملي‌پوشان ايران در بازي ديروز خود مقابل روسيه با نتيجه 3ـ‌3 متوقف شده بود

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس، امروز با انجام هشت دیدار ادامه میابد که در مهمترین آنها، و در دربی منچستر، منچستر سیتی میزبان همشهری اش، منچستر یونایتد است. شاگردان روبرتو مانچینی، که پس از دو شکست متوالی در برابر آرسنال و ولورهمپتون با بحران مواجه شده بود، توانست با برد خارج از خانه در برابر وست برومویچ، کمی به اوضاع خود سر و سامان دهد. گفتنی است سیتی در دیدار امشب می تواند از وجود کارلوس توز، مهاجم سابق منچستر یونایتد هم در ترکیب خود استفاده کند. از آن سو شیاطین سرخ، که با ۲ امتیاز اختلاف در تعقیب چلسی صدرنشین هستند، در دیدار گذشته خود با نتیجه ۲ بر یک از سد ولور همپتون گذشتند.

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با شکست کاستاریکا به مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی زنان راه یافت. تیم زنان آمریکا در این دیدار موفق شد با نتیجه سه بر صفر حریفش را از پیش رو بردارد تا به عنوان تیم سوم گروه خود با راهیابی به مرحله پلی آف، به مصاف تیم پنجم قاره اروپا، یعنی ایتالیا برود. گفتنی است در منطقه کونکاکاف دو تیم نخست به طور مستقیم به مسابقات جام جهانی زنان صعود می کنند و تیم سوم هم باید به مصاف تیم پنجم اروپا برود. تیم ملی زنان آمریکا تاکنون به طور مستقیم راهی مسابقات جام جهانی شده و این نخستین بار است که گام به دیدارهای پلی آف می گذارد.

دور دوم مسترز پاریس


در ادامه مسابقات تنیس مسترز پاریس، میخائیل یوژنی روس با مصدومیت و کناره گیری از مسابقات، شانس حضور در آخرین تورنمنت تنیس سال را از دست داد.
در حالیکه یوژنی ست نخست را با نتیجه ۶-۴ به ارنست گولبیس از لتونی واگذار کرده بود و ست دوم هم با نتیجه سه بر صفر از حریفش عقب بود، به دلیل مصدومیت پشت، از ادامه بازی ناتوان ماند و عملا شانس حضور در مسابقات نوامبر را از دست داد. در دیداری دیگر فرناندو برداسکوی اسپانیایی در حالی که ست نخست را با نتیجه ۶-۳ به آرناد کلمنت فرانسوی واگذار کرده بود، ستهای دوم و سوم را به سود خود به پایان برد تا راهی دور سوم مسابقات شود. همچنین رادک استپانک از جمهوری چک در دو ست و با نتایج ۷-۶ و ۶-۴ نیکلاس آلماگروی اسپانیایی را از پیش رو برداشت و راهی دور بعد شد. در سایر دیدارها، دیوید نعلبندیان آرژانتینی دو بر صفر مارسل گرانولرز اسپانیایی را مغلوب کرد، خوان موناکو دیگر تنیسور آرژانتینی، دو بر صفر سم کوئری آمریکایی را از پیش رو برداشت . دیدار ژیل سیمون فرانسوی با آندره گولوبف روس با حساب دو بر یک به سودسیمون خاتمه یافت.


پیروزی مدافع عنوان قهرمانی


در لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته هفت بازی برگزار شد که در یکی از دیدنی ترین آنها، تیم لس انجلس لیکرز موفق شد در خانه با نتیجه ۹۹ بر ۹۴ از سد مینسوتا تیمبرولوز عبور کند.
در این دیدار کوبی برایانت، ستاره لیکرز موفق شد ۳۲ امتیاز و ۶ ریباند برای تیمش به دست آورد. در تیم مینسوتا هم کوین لاو با ۲۳ امتیاز و ۲۴ ریباند، امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود.
همچنین در دیداری دیگر، ایندیاناپولیس پیسرز ۱۴۴ بر ۱۱۳ دنور ناگتس را مغلوب کرد. مایک دانلیوی با کسب ۳۱ امتیاز و یک ریباند نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت. همچنین در تیم دنور هم آرون آفلالو با کسب ۱۷ امتیاز و ۳ ریباند امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود.

Tuesday, November 9, 2010

خبرهایی از فوتبال


تیم ملی فوتسال ایران بار دیگر در مصاف با تیم ملی فوتسال روسیه با نتیجه تساوی متوقف شدند.
تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه امروز در دیداری دوستانه در اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان به نتیجه تساوی 3 بر3 انجامید. البته نیمه اول دیدار دو تیم ایران و روسیه، با نتیجه تساوی بدون گل پایانیافت اما در نیمه دوم 6 بار توپ از خط دروازه دو تیم گذشت که سهم هر کدام از آنها سه گل بود.ابتدا روس ها با گل‌های دانیل کوتوزوف، دیمیتریو لیتسو و ولادیمیر بایوسکی از میزبان خود پیش افتادند اما شاگردان شمس با گلزنی وحید شمسایی، محمد طاهری و علی اصغر حسن زاده کار را به تساوی کشاندند.دومین دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه چهارشنبه در اصفهان برگزار می‌شود.


اما در فوتبال اروپا، در آخرین دیدار از هفته دهم لیگ فوتبال اسپانیا، لا لیگا، دیشب سویا با خوش اقبالی در خانه ی خود با نتیجه دو بر صفر از سد والنسیا گذشت. در این دیدار که در استادیوم رامون سانچز پیزخوان برگزار شد، داور مسابقه در دقیقه ۲۵ با کارت قرمز مستقیم، مهمت توپال را از بازی اخراج کرد تا شانس میزبان برای برتری در این دیدار افزایش یابد. اما سویا تا نیمه دوم و دقیقه ۵۴ صبر کرد تا توسط آلوارو نگردو به گل نخست دست یابد. این پایان کار نبود، چرا که آلخاندرو آلفارو، در دقیقه ۷۷ گل دوم را نیز برای سویا به ثمر رساند، تا خیال این تیم از پیروزی دراین دیدار راحت شود. سویا با این سه امتیاز، با یه پله صعود، رده ششم را به خود اختصاص داد. اما والنسیا با این شکست با ۱۷ امتیاز و بدلیل تفاضل گل، همچنان یک پله بالاتر از سویا و در رده پنجم باقی ماند. در جدول رده بندی لالیگا، هم اکنون رئال مادرید با ۲۶ امتیاز در صدر قرار دارد و بارسلونا با ۲۵ و ویارئال با ۲۳ امتیاز در تعقیب این تیم هستند

اما در هفته نهم لیگ فوتبال یونان، تیمهای پاناتینایکوس و آ ا ک آتن در برابر حریفان به برتری دست یافتند. ابتدا پاناتینایکوس در خانه آترومیتوس به میدان رفت که موفق شد با یک گل میزبانش را شکست دهد. کریستودوولوپوولوس در دقیقه۷۰ تک گل بازی را برای میهمان به ثمر رساند. با این نتیجه پاناتینایکوس با ۲۰ امتیاز در رده دوم باقی ماند و آترومیتوس هم با ۷ امتیاز مکان چهاردهم را به خود اختصاص داد.

در دیداری دیگر آ. ا ک. آتن با نتیجه ۳ بر یک ارگوتلیس را مغلوب کرد. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی آ ا ک برگزار شد، تیم میزبان موفق شد با گلزنی کافس، بلانکو و ادر در برابر تک گل فراگوولاکیس، میهمانش را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد. با این نتیجه آ. ا ک. آتن با ۱۶ امتیاز در رده سوم باقی ماند و ارگوتلیس هم با ۱۹ امتیاز رده سیزدهم را به خود اختصاص داد

اما در لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا و در هفته سیزدهم، تیم ولزسارزفیلد موفق شد در خانه بانفیلد، این تیم را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد. در این دیدار اولیورا، مارتینز و کریستالدو برای میهمان گلزنی کردند، ضمن آنکه مندز و بوستامانته گلهای میزبان را به ثمر رساندند. با این نتیجه ولزسارزفیلد با ۲۷ امتیاز، مکان خود را در رده دوم جدول تثبیت کرد. ولی بانفیلد هم با ۱۸ امتیاز به رده هشتم جدول لیگ آپرتورا سقوط کرد

سپ بلاتر، رییس فیفا از پیشنهاد کره جنوبی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ استقبال کرد. رییس 74 ساله فیفا، جوزف بلاتر، که به دعوت کره جنوبی و رئیس جمهوری آن کشور، لی مونگ بک، در سئول بسر می برد، دیروز بهمراه وی در کنفرانسی خبری شرکت کرد، و از نامزدی کره جنوبی، برای جام جهانی ۲۰۲۲ استقبال کرد. بلاتر گفت که فیفا هیچ شکی ندارد که کره میتواند میزبان مناسبی، برای جام جهانی باشد. کره جنوبی که به همراه ژاپن میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۰۲ را برعهده داشت، برای تامین نظر فیفا،جهت کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲،باید با کشورهای ژاپن استرالیا، قطر، و آمریکا به رقابت بپردازد.

آغاز مسترز فرانسه


رقابتهای تنیس مسترز پاریس، آخرین میدان از سری مسابقات مسترز دیروز در پایتخت فرانسه آغاز شد.
این مسابقات که در این دوره با حضور نه تنیسور از ۱۰ تنیس باز برتر رنکینگ جهانی برگزار میشود در پایان هر فصل از مهمترین مسابقات تنیس محسوب میشود. البته در این میدان ده تنیس باز برتر در دورنخست با قرعه استراحت روبرو میشوند و جدال برای راهیابی به دور دوم میان دیگر مدعیان برقراراست. دور نخست این مسابقات روز گذشته با پیروزی آرنود کلمان فرانسوی که با وایلد کارت پا به این رقابتها گذاشته، آغاز شد. کلمان، نفر ۷۱ م رده بندی، موفق شد در نخستین گام 2 بر 1بر فلیسیانو لوپز اسپانیایی، غلبه کند. لوپز در مکان ۳۱ م رنکینگ اتحادیه تنیس بازان حرفه ایست در دیدار دیگری رادک استپانک ازجمهوری چک در دو ست از سد مایکل راسل آمریکایی گذشت ریشار گاسکه فرانسوی، تنیس باز رده ۲۸م جهان، هم 2 بر 1 هموطن خود نیکلا ماهو را شکست داد. گفتنی است رافائل نادال اسپانیایی نفر نخست تنیس جهان بدلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف، در این رقابتها شرکت نمیکند و امیدوارست در رقابتهای پایان فصل اتحادیه تنیس بازان حرفه ای ای. تی. پی. تور، که سه هفته دیگر در لندن برگزار میشود حضور یابد.


نتایج هفته نهم NFL


اما هفته نهم لیگ فوتبال آمریکا، ان اف ال، شب گذشته با پیروزی نزدیک ۲۷ بر ۲۱ پیتسبورگ استیلرز در برابر سین سیناتی بنگالز خاتمه یافت.
در این دیدار، تیم میهمان با ۲۰ امتیازی که در دو وقت نخست مسابقه به دست آورد، تا حد زیادی برد خود را تضمین کرد. روئتلیزبرگر با پرتاب پاسهایی به طول ۱۶۳ یارد که منجر به یک تاچ داون هم شد، نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشت.

در دیداری دیگر، آتلانتا فالکونز هم با نتیجه مشابه ۲۷ بر ۲۱ تامپا بی بوکانیرز را پشت سر گذاشت. در این دیدار رایان، کوارتر بک آتلانتا ۲۳۵ یارد را با پاسهایش طی کرد تا خیال تیمش را از پیروزی در این دیدار راحت کند

همچنین در دیداری دیگر، کلیولند برانز با حساب ۳۴ بر ۱۴ نیواینگلند پتریوتس را از پیش رو برداشت. در این دیدار بردی، کوارتر بک پتریوتس با وجو ارسال پاسهایی به طول ۲۲۴ یارد که حاصل آنها دو تاچ داون هم بود، نتوانست مانع از شکست تیمش در برابر کلیولند شود.

اما این هفته از رقابتها با اخراج یکی از مربیان ان. اف. ال. همراه بود. وِید فیلیپس، سرمربی دالاس کابویز بدلیل کسب نتایج ضعیف در این فصل، از سوی باشگاه اخراج شد. پس از آنکه این تیم این هفته هم با نتیجه عجیب ۴۵ بر ۷ در برابر گرین بی پکرز تن به شکست داد، جری جونز، مالک باشگاه کاوبویز، مربی این تیم را از سمتش اخراج کرد.


Monday, November 8, 2010

نخستین پیروزی ایران در بازیهای آسیایی


شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو برای تیم فوتبال امید ایران با یک برد شیرین آغاز شد.
رقابتهای مقدماتی فوتبال بازیهای آسیایی گوانگژو که پیش از آغاز رسمی شانزدهمین دوره این بازیها از روز گذشته شروع شده، امروز با یک دیدار از گروه دوم، در ورزشگاه دانشگاه تاون، دنبال شد و طی آن، تیمهای امید ایران و ترکمنستان، به قضاوت علی شبان از کویت، به میدان رفتند که در پایان ایران با نتیجه 4 بر 1 به برتری دست یافت. امیدهای ایران ابتدا توسط جلال حسینی به گل رسیدند ولی در ادامه و در نیمه دوم، شروع ضعیفی داشتند و در همان دقایق ابتدایی، روی اشتباه مدافعین گل تساوی را دریافت کردند. ولی بار دیگر آنها به بازی مسلط شدند و سه گل دیگر به ثمر رساندند. سید جلال حسینی در دقایق 26 و 62 ، کریم انصاریفرد در دقیقه 85 و مهدی دغاغله در دقیقه 90+ 4 گلهای ایران را به ثمر رساندند. تک گل تیم ترکمنستان را هان گلدیوف در دقیقه 50 وارد دروازه ایران کرد. تیم ترکمنستان در دقیقه 88 با دریافت دومین کارت زرد قازوف، 10 نفره شد. شاگردان غلامحسین پیروانی پس از این برد روحیه بخش، در دومین دیدار خود، پس فردا، چهارشنبه به مصاف تیم فوتبال بحرین خواهند رفت

اما از فوتبال اروپا، شهر آورد مادرید باز هم به کام کهکشانی ها شد. شب گذشته تیم فوتبال رئال مادرید، در ادامه هفته دهم رقابتهای لالیگای اسپانیا، با برتری مقابل آتلتیکو، در دربی شهر مادرید، رکورد یازده بازی بدون شکست مقابل حریف را حفظ کرد. رئال مادرید، دیشب در سانتیاگو برنابئو با دو گل ریکاردوکاروالیو، دقیقه 13 و مسوت اوزیل، دقیقه19 آتلتیکو را بزانو درآورد، تا با کسب سه امتیاز این بازی، به صدر جدول باز گردد. شاگردان ژوزه مورینیو، با رکورد بدون شکست خود در این فصل، هم اینک با 26 امتیاز صدرنشین لالیگا هستند.
در دیگر بازیهای هفته دهم لالیگا ، تیم بارسلونا موفق شد با گلهای لیونل مسی دقیقه ۲۳، داوید ویا دقیقه ۳۴ و پدریتو رودریگز دقیقه ۶۵ مقابل میزبان خود، ختافه به برتری برسد. شاگردان پپ گواردیولا از دقیقه ۶۹ و بدنبال اخراج جرارد پیکه ۱۰ نفره شدند ودر پی آن تیم میهمان موفق شد دروازه کاتالانها را باز کرده و دقیقه ۷۰ از روی نقطه پنالتی، توسط مانوئل فرناندز یکی از گل‌های خورده را جبران کند. البته درک بواتنگ بازیکن تیم ختافه هم ده دقیقه پس از آخرین گل این دیدار در دقیقه ۸۰ با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد. آخرین دیدار هفته دهم رقابتهای لالیگا را نیز،تیمهای سویا و والنسیا امشب برگزار خواهند کرد. در جدول رده بندی پس از رئال مادرید، بارسلونا با ۲۵ امتیاز در مکان دوم ایستاده و ویارئال با ۲۳ امتیاز و اسپانیول با ۱۸ امتیاز در مکانهای سوم و چهارم جای دارند.

زرد پوشان دورتموند، شب گذشته در زمین تیم هانوفر 96، آ. و. د. آرنا برگزار شد، با حساب 4 بر صفر مقابل میزبانش به برتری رسید تا امیدوار به کسب قهرمانی در نیم فصل رقابت‌های بوندس‌لیگا شوند. دورتموندی ها که رکورد ده بازی بدون شکست را یدک میکشند، در نیمه اول این دیدار با گل دقیقه ۱۱ شینجی کاگاوا ژاپنی پیش افتادند و سپس در نمیه دوم با گلهای ، لوکاس باریوس دقیقه 72، روبرت لواندوفسکی دقیقه 81 و یاکوب بلاژکوفسکی دقیقه 90 دروازه ی میزبان دست و دل باز خود را گشودند. البته این بورسیا دورتموند یک پنالتی را نیز از دست داد. و هانوفر از دقیقه ۷۷ این دیدار با یک یار کمتر به بازی ادامه داد.

در روز دوم از هفته یازدهم بوندس‌لیگا هم شنبه شب پنج بازی برگزار شد که طی یکی از آنها تیم بایرن مونیخ در ورزشگاه بروسیا پارک شهر مونشن گلادباخ مقابل تیم قعرنشین جدول رده بندی، با نتیجه تساوی 3 بر 3 رضایت داد. تیم بروسیا مونشن گلادباخ وسیله ی پاتریک هرمان، مارکو رئوس و دی کامارگو به گل رسید و بایرن مونیخ نیز توسط ماریو گومژ، باشتین شواین اشتایگر ، و فیلیپ لام صاحب گل شد. البته شواین اشتایگر در دقیقه 43 یک ضربه پنالتی بارینی ها را هم از دست داد. با این تساوی، بایرن با 16 امتیازبه رده نهم جدول رده بندی بوندس‌لیگا سقوط کرد.

در دیداری که در استادیوم پارک دو پرنس و به میزبانی پاریسن ژرمن برگزار شد، این تیم توانست با نتیجه دو بر یک حریفش را از پیش رو بردارد. در این دیدار اردینک و هائورائو در دقایق ۹ و ۱۹ برای میزبان گلزنی کردند و در ادامه گونزالس تنها یکی از گلها را جبران کرد ولی این کافی نبود و مدافع عنوان قهرمانی در این دیدار تن به شکست داد. با این نتیجه پاریسن ژرمن با ۱۹ امتیاز به رده سوم صعود کرد و مارسی هم با یک امتیاز کمتر رده چهارم را به خود اختصاص داد.

همچنین در دیداری دیگر، موناکو با نتیجه چهار بر صفر نانسی را در هم کوبید. در این دیدار که در استاد مارسل پیکو و به میزبانی نانسی برگزار شد، تیم موناکو به لطف گل به خودی های تیم میزبان به پیروزی چهار بر صفر دست یافت. در این دیدار ابتدا بنجامین گاوانون و جوردن لوتیِس در دقایق ۵۵ و ۶۲ به اشتباه دروازه خود را باز کردند و سپس پارک چو یونگ در دقایق ۸۱ و ۸۷ دو گل برای موناکو به ثمر رساند تا این تیم به یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه دست یابد. با این نتیجه موناکو با ۱۳ امتیاز در همان رده هجدهم باقی ماند و ننسی هم با ۱۴ امتیاز به رده هفدهم سقوط کرد.

هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ هلند، اردیویزیه، با شکست آژاکس آمستردام خاتمه یافت. آژاکسی ها که در خانه ی خود، میزبانی تیم آدو دن هاگ را برعهده داشتند، خیلی خوش اقبال بودند که در همان ابتدای بازی دروازه اشان باز نشد و سنگربان این تیم، به خوبی از دروازه محافظت کرد. در آنسوی میدان سفید و قرمز پوشان آژاکس بی کار ننشستند و تا آستانه گشودن دروازه تیم شهر هاگ پیش رفتند ولی ضربه ی منیر الحمداوی بطور شگفت آوری توسط دروازبان آن تیم به بیرون زمین هدایت شد. در نیمه دوم این مهاجمان تیم میهمان بودند که، موفق به شکستن دفاع آژاکس شدند. همکاری میتچل پیکه، فاندن بورگ و وسلی ورهوک ، تک گل این دیدار را به ثبت رساند. در ادامه، آژاکس هر چه زد، به در بسته زد، تا نماینده پایتخت به سومین شکست این فصل خود تن دهد. آژاکس با این باخت، با ۳۰ امتیاز از ۱۳ دیدار، در مکان سوم جدول ایستاد.و آدو دن هاگ با ۲۱ امتیاز به رده هفتم صعود کرد.

اما مکان دوم این جدول، از آن تیم پی. اس. وی. آیندهوون شد.این تیم درحالیکه در مصاف با تیم اوترخت، بدلیل اخراج یکی از بازیکنانش، ۱۰ نفره به بازی ادامه می داد، موفق شد، با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد و جایگاه دوم جدول را بدست آورد. این شکست اترخت را به رده ی هشتم لیگ فرستاد. در سایر دیدارهای مانده از هفته سیزدهم داچ لیگ، ویتسه آرنهم با آزد آلکمار یک- یک مساوی کرد و بازی فاینورد روتردام با روداکرکراده هم با همین نتیجه خاتمه یافت.

اما در لیگ برتر فوتبال آمریکا، ام ال اس، لس انجلس گالاکسی با پیروزی در برابر سیاتل ساندرز به دیدار نهایی کنفرانس غرب راه یافت. در این دیدار که در استادیوم هوم دیپوی لس انجلس برگزار شد، ابتدا بادل در دقیقه ۱۹ کرنر ارسالی دیوید بکام را به تور دروازه سیاتل چسباند، سپس گونزالس در دقیقه ۲۷ یک بار دیگر دروازه میهمان را باز کرد. در ادامه سیاتل در دقیقه ۸۶ توسط زاکوئانی موفق شد تنها یکی از گلها را جبران کند. با این نتیجه و با توجه به بازی رفت، لس انجلس گالاکسی با پیروزی سه بر یک در مجموع دو بازی حریف اف سی دالاس در فینال مسابقات کنفرانس غرب لیگ برتر فوتبال آمریکا شد.