Monday, August 30, 2010

رقابتهای بسکتبال قهرمانی جهان


دومين ديدار ایران درگروه دوم رقابت‌هاي بسكتبال قهرماني جهان با شكست مقابل کرواسی به پایان رسید.
ایران در حضور ١٢٥٠٠ تماشاگر سالن عبدی ایپکچی شهر استانبول با نتيجه ٧٥ به ٥٤ برابر كروات‌ها تن به شكست داد.شاگردان ماتيچ شنبه شب هم برابر برزيل شكست خورده بودند. در این دیدار حامد حدادی سنتر ٢ متر ١٨ سانتیمتری ایران با کسب ٢٧ امتیاز، پرامتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد.حامد در مدت ٣٧ دقیقه ای که در زمین حضور داشت با ٩ ریباند و دو بلاک شات، چهره میدان بود. ارسلان کاظمی که ٣٠ دقیقه فرصت حضور در میدان پیدا کرد، با ١٠ امتیاز، یک بلاک شات و ٥ ریباند دومین بازیکن امتیازآور ایران بود.اما برغم بازی خوب بسکتبالیستهای ایرانی، این تیم، مغلوب کرواسی شد.

اما آمریکا، مطرح ترین تیم این دوره از رقابتها، ومدعی قهرمانی که در گروه بی، همگروه ایران است، دیروز،در دومین بازی خود، با ٢٢ امتیاز اختلاف، تیم اسلوونی را پشت سر گذاشت. آمریکایی ها، که در دیدار نخست از سد کرواسی گذشتند، در دومین بازیشان دربرابر اسلونی، با نتیجه ٩٩ بر ٧٧ این تیم را پشت سرگذاشتند. همانند بازی نخست این تیم، در این دیدار هم، کوین دورانت، با کسب ٢٢ امتیاز، پرامتیازآورترین ،بازیکن این تیم لقب گرفت. آمریکا، روز چهارشنبه مقابل ایران به میدان خواهد رفت. تیمهای آمریکا، قهرمان المپیک و تیم دوم جهان، برزیل ،تیم چهاردهم جهان، کرواسی تیم پانزدهم جهان، اسلوونی تیم بیستم جهان و تونس تیم چهل و دوم جهان در این رقابتها در گروه دوم با ایران همگروه هستند. همچنین در تک بازی برگزار شده امشب از گروه ایران، تیم اسلوونی حریف پنجشنبه ایران ٩١ به ٨٤ از سد کرواسی گذشت و در گروه آ تیم صربستان ١١٢ به ٦٩ اردن را درهم کوبید.

توقف مورینیو در نخستین گام


هفته نخست مسابقات لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، با توقف تیم مدعی قهرمانی آغاز شد.

دیشب، تیم رئال مادرید در برابر مایورکا با نتیجه صفر، صفر به تساوی رسید. شاگردان خوزه مورینیو که در خانه مایورکا به میدان رفته بودند، هرچه تلاش کردند، نتوانستند قفل دروازه ی مایورکایی ها را باز کنند، تا در نخستین دیدارِ فصلِ جدیدِ لالیگا، به تساوی رضایت دهند.
اما هفته نخست لالیگا، با پیروزی مدافع عنوان قهرمانی، بارسلونا همراه بود. بارسا در دیدار خارج از خانه، به مصاف راسینگ سانتاندر رفت و با نتیجه سه بر یک به نخستین برد خود رسید. مسی، اینیستا و ویا گلهای بارسا رادر نخستین بازی بارسا دراین فصل لالیگا، به ثمر رساندند. ضمن آنکه، راسینگ سانتاندر، در دقیقه سی و سه به یک ضربه پنالتی دست یافت که توچیته این موقعیت را هدر داد. در سایر دیدارها، والنسیا با نتیجه سه بر یک، میزبانش مالاگا را از پیش رو برداشت. اسپانیول دو بر یک از سد میهمانش ختافه گذشت. سوسیداد با یک گل برابر ویارئال صاحب برتری شد و دیدار اوساسونا با آلمریا و دیپورتیوو لاکرونیا با زاراگوزا با تساوی بدون گل پایان یافت.

هفته دوم مسابقات لیگ فوتبال آلمان با شکست سنگین بایر لورکوزان به پایان رسید.دیروز بایرلورکوزن با نتیجه عجیب شش بر سه بازی را به بورسیا مونشن گلادباخ واگذار کرد. دراین دیدار که در ورزشگاه خانگی لورکوزن برگزار شد هرمان دو بار و بروئرز، آرانگو، ادریسو و روئس هر کدام یک بار برای میهمان گلزنی کردند تا این تیم با نتیجه ای جالب، پیروز میدان لقب گیرد. دردیوک، ویدال و کیسلینگ هم گلهای میزبان را به ثمر راندند. لورکوزن با این شکست به رده نهم جدول سقوط کرد.
همچنین این هفته بوندسلیگا با شکست مدافع عنوان قهرمانی همراه شد. بایرن مونیخ که در زمین کایزرسلاترن به میدان رفته بود، بازی را با نتیجه دو برصفر به حریف واگذار کرد. ایلیسویچ و لاکیچ گلهای کایزرسلاترن را به ثمر رساندند، ضمن آنکه ایلیسویچ در دقیقه نود از بازی اخراج شد.
شالکه هم در دیداری خانگی دو بر یک در برابر هانوفر تن به شکست داد. بورسیا دورتموند سه بر یک اشتوتگارت را از پیش روبرداشت ، و هامبورگ با همین نتیجه آینتراخت فرانکفورت را درهم کوبید.

همچنین هفته نخست مسابقات لیگ فوتبال یونان، با تساوی مدافع عنوان قهرمانی به پایان رسید. تیم پاناتینایکوس در ورزشگاه اختصاصی خود، میزبان زانتی اشکودا بود که در پایان با نتیجه یک، یک در برابر میهمانش متوقف شد. در سایردیدارها المپیاکوس با نتیجه دو بر یک در برابر ایراکلیس تن به شکست داد و آ. ا. ک. آتن هم با همین نتیجه بازی را به کرکیرا واگذار کرد.

چین همه عناوین بدمینتون را درو کرد


مسابقات بدمینتون قهرمانی جهان، در پاریس با کسب هر پنج عنوان از سوی چینی ها به پایان رسید.
در انفرادی مردان، چن جین از چین با پیروزی در برابر توفیق هدایت از اندونزی به مقام نخست دست یافت. جین که در یک چهارم نهایی مسابقات سال قبل با شکست در برابر هموطنش لین دان از دور مسابقات حذف شده بود، در دیدار نهایی با نتیجه دو بر صفر از سد حریفش گذشت تا به مدال طلا دست یابد. همچنین در فینال انفرادی زنان هم لین ونگ از چین با پیروزی در برابر هموطنش ونگ زین به مقام نخست و مدال طلا دست یافت. در مسابقات میکس و دوبل زنان هم این نمایندگان چین بودند که به مقام نخست دست یافتند. همچنین مسابقات دوبل مردان هم با پیروزی کای یون و فو هایفنگ از چین در برابر کو کین کیت و تان بون هئونگ از مالزی به پایان رسید تا چین هر پنج عنوان این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

رکوردشکنی دوباره رودیشا


رکورد جهانی دوی هشتصد متر جهان شکسته شد.
دیوید رودیشا از کنیا علاوه بر کسب عنوان قهرمانی دوی هشتصد متر در ایتالیا، رکورد جهانی این رشته را هم که خودش هفته پیش در برلین به ثبت رسانده بود، بهبود بخشید. رودیشا، با ثبت زمان یک دقیقه و چل و یک ثانیه و یک صدم ثانیه بار دیگر این رکورد را ترقی داد. پس از رودیشا، بوئاز کیپلاگات از کنیا و نیک سیموندز از آمریکا به ترتیب دوم و سوم شدند.


Sunday, August 29, 2010

درخشش حامد حدادی هم از شکست ایران مقابل کرواسی جلوگیری نکرد


تيم ملي بسكتبال ايران دومين ديدار خود در رقابت‌هاي بسكتبال قهرماني جهان را با شكست پشت سر گذاشت.

تيم ملي بسكتبال ايران دیروز، يكشنبه در دومين ديدار خود در گروه دوم رقابت‌هاي بسكتبال قهرماني جهان در تركيه، در سالن عبدی ایپکچی شهر استانبول و در حضور ۱۲۵۰۰ تماشاگر به ديدار كرواسي رفت و در پایان چهار وقت قانونی، با نتيجه ۷۵ به ۵۴ برابر كروات‌ها تن به شكست داد.
شاگردان ماتيچ كه شنبه شب برابر برزيل شكست خورده بودند، در دومين بازي خود در وقت نخست مسابقه ۲۲ به ۱۳ نتيجه را به حريف واگذار كرد. كروات‌ها وقت دوم را هم ۲۲ به ۱۱ از آن خود كردند، اما ایران که بعنوان قهرمان آسيا در این رقابتها حاضر شده، در وقت سوم با ارائه نمايشي جذاب ۱۶به۹ در برابر کرواسی به برتری رسید . تیم پانزدهم جهان، در وقت چهارم بازي ۲۲ به ۱۴ ایران را پشت سر گذاشت و در نهایت بازی را به سود خود پايان داد.
حامد حدادی سنتر ۲ متر ۱۸ سانتیمتری ایران با کسب ۲۷ امتیاز، پرامتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد. حامد در مدت ۳۷ دقیقه ای که در زمین حضور داشت با ۹ ریباند و دو بلاک شات، چهره میدان بود. ارسلان کاظمی که ۳۰ دقیقه فرصت حضور در میدان پیدا کرد، با ۱۰ امتیاز،، یک بلاک شات و ۵ ریباند، دومین بازیکن امتیاز آور ایران بود. برغم بازی خوب بسکتبالیستهای ایرانی در کوارتر سوم، این تیم کرواسی بود که شاهد پیروزی را در آغوش کشید.
این دومين شكست بسكتباليست‌هاي ايران در رقابت‌هاي تركيه بود. تیمهای آمریکا، قهرمان المپیک و تیم دوم جهان، برزیل ،تیم چهاردهم جهان، کرواسی تیم پانزدهم جهان، اسلوونی تیم بیستم جهان و تونس تیم چهل و دوم جهان در این رقابتها با ایران همگروه هستند.
در ديگر بازي این گروه برگزار شده در روز دوم رقابتها ،در گروه بی، آمريكا ۹۹ بر۷۷ اسلووني را شکست داد و برزیل با نتیجه از۸۰ بر ۶۵ تونس را از پیش روبرداشت. درگروه نخست شانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی بسکتبال جهان، آنگولا ۷۹ بر ۶۵ از سد اردن گذشت.آلمان ۸۲ بر ۸۱ در وقتهای اضافه صربستان را مغلوب ساخت و آرژانتين ۷۴ بر ۷۲ استراليا در گروه سی، چين ۸۳ بر ۷۳ساحل عاج را ناکام گذاشت. يونان ۸۳ بر ۸۰ بر پورتوريكو غلبه کردو تركيه ۶۵ بر ۵۶ از سد روسيه گذشت.در گروه دی، ليتواني ۷۰ بر۶۸ دومین شکست کانادا را به این تیم تحمیل کرد، فرانسه ۸۵ بر۵۹ تیم لبنان را با شکست متوقف ساخت و دومین برد خود را دشت کرد و اسپانيا مدافع قهرمانی پس از قبول نخستین شکست خود در مقابل فرانسه دیشب با نتیجه ۱۰۱ به ۸۴ مقابل نيوزيلند اولین پیروزی خود را جشن گرفت. این دیدارها برای ایران، دوشنبه با بازی ایران مقابل تونس دنبال میشود.

Thursday, August 26, 2010

بازی تیمهای بسکتبال ایران با آمریکا مهترین دیدار رقابتهای جهانی


رقابت تیم ملی بسکتبال ایران با قدرتهای برتر بسکتبال جهان از روز شنبه آغازمیشود.
تیم ملی ایران که بدون کاپیتان خود بامداد چهارشنبه برای حضور در مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان دو هزار و ده ترکیه، راهی استانبول شد. تیم ایران با حامد حدادی، مهدی کامرانی، آرن داوودی ، جواد داوری ، سامان ویسی،موسی نبی پور ،ایمان زندی ،محمد حسن زاده ، اوشین ساهاکیان ، ارسلان کاظمی، اصغر کاردوست و سعید داورپناه با سرمربیگری وسلین ماتیچ صربستانی در این رقابتها حضور پیدا می کند. این درحالیست که حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ، بدلیل آسیب دیدگی در ترکیب اصلی تیم ایران نخواهند بود.
از میان یک صدو پنجاه کشور خواستار حضور در این مسابقات بیست و چهار تیم برتر جهان و در قالبچهارگروه شش تیمی در چهار شهر ترکیه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. شهرهای آنکارا قیصریه، ازمیر و استانبول پذیرای علاقمندان این رقابتها خواهند بود.همه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله گروهی در شهر استانبول برگزار خواهد شدو طبق برنامه ایران، شنبه، ششم شهریور، راس ساعت نه ونیم شب به وقت محلی، به مصاف برزیل میرود دیگر دیدارهای ایران راس ساعت هفت شب به وقت محلی خواهد بود. یکشنبه هفتم شهریور،ایران با کرواسی .دوشنبه هشتم شهریور، ایران با تونس، چهارشنبه دهم شهریور،ایران با آمریکا. و پنج‌شنبه یازدهم شهریور، ایران با اسلوونی دیدار خواهد کرد.اما مهمترین دیدار، بازی تیمهای بسکتبال ایران با آمریکا شمرده شده است.

خبرهایی از دنیای فوتبال


چهارشنبه شب در چارچوب رقابتهای مقدماتی لیگ اروپا، ٣٦ بازی در شهرهای مختلف اروپا برگزار میشود که طی یکی از آنها، تیم فوتبال لیورپول، برای صعود به مرحله گروهی ، باید به مصاف ترابوزان اسپور ترکیه برود.
لیورپول که دیدار رفت در ورزشگاه خانگی آنفیلد را با نتیجه یک بر صفر بسود خود به پایان برده ، در این دیدار کاپیتان استیون جرارد و فرناندو تورس را بدلیل عدم آمادگی در اختیار ندارد. لیورپول در آخرین دیدارش در لیگ برتر انگلیس، با نتیجه سه بر صفر در برابر منچستر سیتی شکست خورد.

در همین چارچوب، یوونتوس ایتالیا هم با اشتورم گراتس اتریش پیکار خواهد کرد. از آنجایی که یوونتوس، دیدار رفت را در خانه حریف با نتیجه دو بر صفر به سود خود به پایان برده است، دیدار فردا شب برای این تیم جنبه تشریفاتی دارد. در همین راستا، جی جی دل نری، سرمربی یووه، اعلام کرده که از موفقیت تیمش در این دیدار کاملا مطمئن است. همچنین فرانکو فودا، سرمربی اشتورم گراتس هم گفته است که تیمش از هیچ کدام از بازیکنان حریف هراس ندارد اما از آمائوری به عنوان بازیکنی خطرناک نام برد.

تیم فوتبال منچستر سیتی هم که امشب باید در مقابل نماینده رومانی به میدان برود، آخرین خرید این فصل خود را به خبرنگاران معرفی کرد. جیمز میلنر، هافبک انگلیسی که با رقمی حدود ٣٧ میلیون دلار از آستون ویلا به این تیم پیوسته از مدتها پیش مدنظر روبرتو مانچینی، سرمربی آبی پوشان شهر منچستر قرار داشت. او در دیدار در برابر لیورپول که به پیروزی سه بر صفر سیتی انجامید یکی از گلهای این تیم را به ثمررساند اما نمی تواند تیمش را در دیدار در برابر تیمیسورای رومانی در چارچوب لیگ اروپا همراهی کند. گفتنی است دیدارهای پلی آف مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا نیز با پیروزی و راهیابی تیمهای آژکس آمستردام هلند، تاتنهام هاتسپرز انگلیس، وردبرمن آلمان، اوسر فرانسه و زیلنای اسلواکی به مرحله نهایی لیگ قهرمانان دنبال شد.این مسابقات امشب قرعه کشی میشود.

تیم فوتبال بارسلونا هم دیشب با پیروزی برتیم آ.ث. میلان، باردیگر پیروز مسابقه جام خوآن گامپر، جام بزرگداشت رئیس پیشین این باشگاه شد.

پایان المپیک نوجوانان جهان


آخرین روز مسابقات المپیک نوجوانان درسنگاپور، با توزیع آخرین مدال ها به پایان رسید.
در فینال مسابقات فوتبال پسران که در استادیوم جلان بسار برگزار شد، تیم بولیوی با پیروزی پنج بر صفر در برابر هائیتی به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت. در این دیدار بولیوی پس از به ثمر رساندن گل دوم، بدلیل اخراج یکی از بازیکنانش، ده نفره به بازی ادامه داد.
همچنین در دیدار رده بندی هم، سنگاپور میزبان با پیروزی چهار بر یک در برابر مونته نگرو به مدال برنز این مسابقات دست یافت.
درمسابقات هاکی روی چمن استرالیا به قهرمانی رسید.این تیم با برتری با نتیجه دو بر یک در برابر پاکستان به مدال طلای این مسابقات دست یافت.
در هندبال پسران تیمهای مصر و کره جنوبی دیدار پایانی را برگزار کردند که تیم مصر توانست با پیروزی ٣٥ بر ٢٥ در برابر حریف اش، عنوان نخست این مسابقات را به نام خود ثبت کند.
و در آخر در والیبال دختران هم تیم ملی بلژیک با پیروزی در برابر آمریکا با نتیجه سه بر یک عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند. در پایان این رقابتها که با حضور ٣٦٠٠ ورزشکار١٤ تا ١٨ ساله ازبیش از ٢٠٠ کشور، در ٢٦ رشته ورزشی برگزار شد، کشور چین با ٣٠ مدال طلا ١٦ نقره و٥ برنز با مجموع ٥١ مدال به عنوان قهرمانی رسید و ایران با ۲ مدال طلا ۲ نقره و یک برنز با مجموع ۵ نشان در جایگاه ۲۶م بکار خود پایان داد.

یو اس اوپن در راه


در حالیکه مسابقات تنیس آزاد آمریکا کمتر از یک هفته دیگر آغاز خواهد شد، راجر فدرر سوئیسی و رافائل نادال اسپانیایی تنیس بازان برجسته جهان برای آماده سازی این مسابقات در نیویورک به سر می برند.
این دو ورزشکار در کنار ماریا شاراپووای روس و ویکتوریا آزارنکا از بلاروس در مسابقات تنیس نایکی در منهتن شرکت کردند. عواید حاصل از این مسابقات به سود گروهی از کودکان نیویورک صرف خواهد شد. رافائل نادال که از او بعنوان یکی از بخت های پیروزی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا نام برده می شود، بدنبال کسب تنها گرند اسلمی است که جایش در ویترین افتخاراتش خالیست.


Wednesday, August 25, 2010

مقام چهارمی فوتبالیستهای دختر ایرانی


درحالیکه فردا مراسم اختتامیه المپیک نوجوانان جهان در سنگاپور برگزار میشود ، کاروان ورزشی ایران با پنج مدال و مقام چهارمی تیم فوتبال دختران بکار خود خاتمه داد.
تیم دختران زیر پانزده سال ایران با شکست در برابر تیم ملی ترکیه، از دستیابی به مدال برنز بازماند. ایران که در مرحله گروهی هم بازی را به تیم ملی ترکیه واگذار کرده بود، در دیدار رده بندی با شکست سه بر صفر در برابر این تیم به مقام چهارمی قناعت کرد و از رسیدن به گردن آویز برنز بازماند.

اما در فینال مسابقات فوتبال دختران، تیم ملی شیلی با پیروزی در ضربات پنالتی در برابر گینه استوایی، به مقام قهرمانی این رقابتها دست یافت. در حالیکه این دو تیم در پایان بازی با نتیجه یک بر یک به تساوی رسیده بودند، این شیلی بود که در پایان ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر سه به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در مسابقات اسبدوانی هم که بر خلاف دیگر مسابقات این رشته، برگزارکنندگان مسابقات، اسب شرکت کنندگان را تامین کردند، در مسابقات پرش انفرادی، مارسلو چریکو از اروگوئه، با ثبت زمان چهل و دو ثانیه و سی و پنج صدم ثانیه، و بدون خطا به مقام نخست و مدال طلا دست یافت. در این رشته ماریو گامبوئا از کلمبیا و دالما رشدی از عربستان سعودی به ترتیب دوم و سوم شدند. در مسابقات تیراندازی ده متر با تپانچه بادی در قسمت پسران ، دنیس کوشنیروف از اوکراین با کسب بیشترین امتیاز به مقام نخست و مدال طلا رسید و نمایندگان برزیل و کره جنوبی دوم و سوم شدند. همچنین در هاکی دختران هم تیم ملی هلند با نتیجه دو بر یک از آرژانتین گذشت تا به مدال طلا دست یابد.


خبرهایی از فوتبال جهان


عملیات آماده سازی استادیوم ماراکانای ریودوژانیرو برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ با یک ماه تاخیر آغاز شد. نوسازی بزرگترین استادیوم آمریکای جنوبی پس از یک رشته تاخیر با جایگزینی صندلی های کهنه با صندلی های جدید آغاز شده. هزینه آماده سازی این ورزشگاه رقمی بالغ بر چهارصد میلیون دلار ارزیابی شده است

اما رقابتهای پلی آف لیگ قهرمانان اروپا دیشب بدون مشکل، در پنج شهر این قاره برگزار شد و تیمهای وردربرمن ، براگا ، بازل و پارتیزان بلگراد به رقابتهای گروهی راه یافتند.
همچنین امشب این دیدارها با برگزاری ۵ دیدار دیگر دنبال خواهد شد.
آژاکس آمستردام در خانه میزبان دیناموکیف است. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک-یک به پایان رسیده و دینامو در صورت کسب تساوی بدون گل در دیدار امشب هم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد. در دیدار دیگری، تاتنهام هاتسپرز انگلیس پذیرای یانگ بویز بِرن سوئیس خواهد بود. دردیدار نخست این دو تیم که در برن برگزار شد، نماینده سوئیس موفق شد با نتیجه سه بر دو شاگردان هری ردنپ را از پیش رو بردارد. تاتنهام برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در دیدار امشب نیاز به بُرد دارد. در دیگر دیدارهای امشب ، اوسر فرانسه میزبان زنیت سن پترزبورگ است، اف سی کوپنهاگن دانمارک به مصاف روزنبورگ سوئد می رود و زیلینای اسلواکی هم با اسپارتا پراگ چک دیدار خواهد کرد.

امید سمانیا به شکستن رکورد


کستر سمانیا، دونده اهل آفریقای جنوبی وقهرمان دوی هشتصد متر زنان، از آرزویش برای شکستن رکورد دوی صد متر زنان گفت.
این دونده نوزده ساله که یازده ماه بدلیل انجام آزمایشهای تشخیص جنسیت از میادین دور بوده، سه روز دیگر در مسابقات دایموند لیگ بلژیک شرکت خواهد کرد. سمنیا که در مسابقات هفته گذشته در فنلاند به مقام قهرمانی دوی هشتصد متر رسید ، ابراز امیدواری کرد که روزی بتواند رکورد دوی هشتصد متر را به کمتر از دو دقیقه بهبود بخشد.همچنین، تایسون گی، دونده آمریکایی که چندی پیش موفق شد یوسین بولت را شکست دهد، اعلام کرد برغم عدم حضور دو رقیب اصلی اش در مسابقات دایموند لیگ، بی صبرانه منتظر آغاز این مسابقات است. آسافا پاول و یوسین بولت بدلیل مصدومیت این مسابقات را از دست داده اند. گی اعتقاد دارد کاهش زمان، بسیار مهمتر از بردن در مسابقات است.

Tuesday, August 24, 2010

خبرهایی از دنیای فوتبال


انگلیس که بعنوان کشور جایگزین جام جهانی ٢٠١٠ آفریقای جنوبی، از سوی فیفا معرفی شده بود، خود را آماده برگزاری این رودیداد درهشت سال آینده می کند.
هیئت نمایندگان فیفا جهت بررسی درخواست انگلیس برای میزبانی مسابقات جام جهانی سالهای ٢٠١٨ و ٢٠٢٢ وارد انکشور شدند. این هیئت شش نفره در آغاز بازدید چهار روزه شان از انگلیس ابتدا در خیابان داونینگ به دیدار نیک کلگ، معاون نخست وزیر رفتند و سپس برای دیدار با فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس، راهی استادیوم ومبلی شدند. میزبانان جامهای جهانی ٢٠١٨ و ٢٠٢٢ دوم سپتامبر معرفی خواهند شد. در همین حال کلگ عنوان کرد که بازدیدکنندگان باید بدانند با آنکه دولتی جدید جایگزین دولت سابق شده، اما تمام شفافیتها، تعهد و اطمینان خاطری که دولت پیش درخصوص برگزاری این مسابقات داده، به صورت کامل از سوی دولت جدید حمایت می شود

مسابقات فوتبال گزینشی و مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری پنج دیدار دنبال میشود. طی یکی ازاین دیدار تیم فوتبال سویای اسپانیا که در دیدار برگشت دربرابر براگا قرار می گیرد، دیشب، آخرین تمرین خود را در ورزشگاه پیژخوان انجام داد. آنتونیو آلوارس، سرمربی این تیم اعتقاد دارد، شکست چهار روز پیش این تیم، در برابر بارسلونا، در مسابقات برگشت سوپرجام اسپانیا، از یاد این تیم رفته و بازیکنانش برای جبران شکست یک بر صفر در بازی گذشته در برابر براگا، و حضور در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، هم قسم شده اند. همچنین سامپدوریا هم برغم شکست در دیدار رفت در برابر وردربرمن، امیدوار به صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپاست. سمپدوریا که هجده سال است به رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه نیافته، بازی رفت را با نتیجه سه بر یک به وردربرمن واگذار کرد. وردربرمن هم بدلیل شکست چهار بر یک در برابر هوفنهایم در بوندسلیگا، حال و روز خوشی ندارد. در دیگر دیدارها تیمهای اف سی شریف با بازل، هاپول تل آویو با سالزبورگ و اندرلخت با پارتیزان بلگراد مصاف می دهد.

قهرمانی وژنیاکی در مونترال


در ادامه مسابقات تنیس زنان در مونترال کانادا ، کارولین وژنیاکی دانمارکی، تنیسور شماره دوی زنان جهان، با پیروزی در برابر سوتلانا کوزنتسوا و ورا زواناروای روس در یک روز، به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.
پس از دو روز بارندگی شدید، وژنیاکی که مجبور به دوبار بازی در یک روز بود، با شکست دو بر صفر هر دو حریف روس، عنوان نخست مسابقات راجرز کاپ مونترال را به خود اختصاص داد. این تنیسور بیست ساله با کسب قهرمانی مسابقات تنیس مونترال، با روحیه ای دوچندان گام به مسابقات آزاد آمریکا خواهد گذاشت.


دو خبر از دنیای سرعت


در رقابتهای اتومبیلرانی سری لومان در مجارستان برای نخستین بار اتومبیل های کلاس ال. ام. پی. ٢ سریعتر از کلاس اول این مسابقات یعنی ال. ام. پی. یک. به خط پایان رسیدند.
در این رقابتها که رانندگان مسیر یک هزار کیلومتری مسابقه را بی وقفه طی می کنند، تیم بریتانیایی استراکا، با اتومبیل آستون مارتین، با پیشی گرفتن از تیمهای دیگر همچون کیفل پرتغال به مقام نخست رسید. همچنین خودروی این تیم در کلاس ال ام پی دو برای نخستین بار با ثبت سریعترین رکورد در مسابقه زمان گیری، خط اول استارت را بخود اختصاص داد. چهره قهرمان این فصل مسابقات سری لومان در دوازدهم سپتامبر در پیست سیلور استون انگلیس مشخص خواهد شد.

آنتونیو کایرولی ایتالیایی با پیروزی در مسابقات موتورکراس جایزه بزرگ برزیل، یک بار دیگر به عنوان قهرمانی مسابقات موتورکراس ام ایکس وان دست یافت. کایرولی با پیروزی در دور دوم جایزه بزرگ برزیل، در حالیکه تنها دو مرحله به پایان مسابقات این فصل باقی مانده، با ٥٧٨ امتیاز و ١٠٧ امتیاز اختلاف با نفر دوم، کلمنت دساله از بلژیک در صدر جدول رده بندی این مسابقات قرار گرفته است.

Monday, August 23, 2010

چند خبر از فوتبال جهان




هفته نخست مسابقات فوتبال آلمان، بوندسلیگا هم با پیروزی تیمهای هامبورگ، بایر مونیخ و بایرلورکوزن آغاز شد.
بایر لورکوزن دیشب دو بر صفر بورسیا دورتموند را از پیش رو برداشت. در این دیدار بارنه تا و آگوستو برای میهمان گلزنی کردند تا دورتموند در نخستین دیدارش، شکستی خانگی را تجربه کند. همچنین ،هامبورگ که در خانه به مصاف شالکه رفته بود، با دو گل فن نیستلروی در برابر تک گل فارفان به پیروزی رسید و سه امتیاز دیدار را به دست آورد. شالکه از دقیقه شصت بدلیل اخراج هوئدس ده نفره به بازی ادامه داد. دردیگر دیدار هفته نخست بوندسلیگا،بایر مونیخ هم با نتیجه دو بر یک وولفسبورگ را برد. توماس مولر در دقیقه نه و باشتین شواینشتایگر در دقیقه نود برای باواریایی ها گلزنی کردند، تا تک گل زکو برای میهمان بی اثر شود.

هفته دوم لیگ برتر فوتبال انگلیس، امروز با دیدار منچسترسیتی با لیورپول به پایان می رسد.دیروز منچستریونایتد با نتیجه تساوی دو، دو مقابل فولام متوقف شد و نیوکاسل هم با 6 گل آستون ویلا را در هم کوبید.
اما در ادامه هفته سوم لوشامپیونا، لیگ فوتبال فرانسه، پاریسن ژرمن در برابر بوردو تن به شکست داد. در این دیدار که به میزبانی پاریسن ژرمن برگزار شد، دیارا و سیانی برای بوردو گلزنی کردند. ضمن آنکه هوارائو تک گل میزبان را به ثمر رساند. گفتنی است داور این دیدار پنج بار به بازیکنان بوردو کارت زرد نشان داد. با این نتیجه پاریسن ژرمن به رده هفتم سقوط کرد و بوردو خود را به مکان هفدهم رساند.

در بلژیک و مسابقات فوتبال لیگ ژوپیلیر، دیشب، مشلن با نتیجه دو بر یک از سد کلاب بروژ گذشت. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی کلاب بروژ برگزار شد، میزبان از دقیقه سی و پنج و بدنبال اخراج بلوندل، ده نفره به بازی ادامه داد و مشلن توانست با گلهای هوئولن و گوریوس در برابر تک گل وارگاس به پیروزی دست یابد. مشلن با این پیروزی به رده دوم جدول رده بندی رسید

رقابتهای لیگ آپرتورای آرژانتین با برد ریور پلیت و شکست بوکا دنبال شد. ریورپلیت، با پیروزی در برابر ایندپندینته به سومین برد متوالی خود در لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا دست یافت. در این دیدار که با نتیجه سه بر دو به سود ریورپلیت به پایان رسید، موری دو بار و فراری یک بار برای میزبان گلزنی کردند، ضمن آنکه گل سیلورا و گل به خودی کاریزو، نتیجه تلاش ایندپندینته بود. ریورپلیت با این پیروزی با نه امتیاز و بدلیل تفاضل کمتر به رده دوم جدول آپرتورا صعود کرد

همچنین در دیگر دیدار آپرتورا، بوکاجونیورز با نتیجه دو بر صفر در برابر آل بویز شکست خورد. بوکا که فصل بسیار ضعیفی را پشت سر گذاشته، در ورزشگاه خانگی آل بویز تن به شکست داد، تا تیره روزیهایش ادامه داشته باشد. در این دیدار مائورو و دومینگوئز دو گل برای آل بویز به ثمر رساندند تا بوکا یک امتیاز از سه بازی به رده هجدهم جدول رده بندی سقوط کند.

هفته پانزدهم لیگ فوتبال برزیل، با شکست مدافع عنوان قهرمانی در برابر اتلتیکو پاراننزه سپری شد. در این دیدار که در زمین پاراننزه برگزار شد، مانوئل تک گل میزبان را به ثمر رساند. فلامینگو با این شکست به رده یازدهم سقوط کرد و پاراننزه هم به رده شانزدهم جدول صعود کرد.

پیروزی نزدیک آمریکا برابر اسپانیا


در ادامه دیدارهای آماده سازی تیم ملی بسکتبال آمریکا، پیش ازمسابقات قهرمانی جهان در استانبول، این تیم توانست با نتیجه ٨٦ بر ٨٥ از سد تیم ملی اسپانیا عبور کند.
در این دیدار کوین دورانت با کسب ٢٥ امتیاز در نخستین شکست اسپانیا در نه دیدار اخیرش سهیم بود. مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان ٢٨ اوت تا ١٢ سپتامبر در استانبول برگزار خواهد شد.

فدرر بر بام سین سیناتی


راجر فدرر قهرمان مسابقات تنیس مسترز سینسیناتی شد.
فدرر سوئیسی در دیدار پایانی این رقابتها با پیروزی دو بر یک در برابر مردی فیش آمریکایی به نخستین عنوان قهرمانی مسترزش پس از مسابقات سال پیش سینسیناتی دست یافت. این شصت و سومین عنوان قهرمانی راجر فدرر سوئیسی بود. جیمی کانرز با صد و نه عنوان همچنان در این زمینه رکورددار است.

Tuesday, August 17, 2010

خبرهایی از المپیک نوجوانان جهان


رقابتهای نخستین دوره المپیک نوجوانان، امروزبا یک مدال نقره برای کاروان ایران همراه شد.
تنها ملی‌پوش کشتی آزاد ایران، در المپیک سنگاپور، مهران شیخی، با قبول شکست در فینال وزن چهل و شش کیلوگرم مقابل حریف روسی به مدال نقره رسید. پیش از این در کشتی فرنگی، یوسف قادریان صاحب مدال برنز شده بود بدین ترتیب کشتی ایران با یک مدال نقره و یک برنز به کار خود در المپیک سنگاپور پایان داد. تعداد مدال‌هاي كاروان ايران در پايان سومين روز بازیها به چهار مدال رسيد.

اما نماینده ایران در وزنه برداری، محسن غزالیان در دسته شصت و نه کیلوگرم درجایگاه هفتم ایستاد. در رده شصت و دو کیلوگرم، کیم سونگ چول از کره جنوبی قهرمان شد. کیم در مجموع با مهار ٢٥٧ کیلوگرم بالاتر از خوزه منا از کلمبیا به مدال طلا دست یافت.

همچنین در پنجاه و هشت کیلوگرم زنان هم دنگ وی به مدال طلا رسید، تا یکه تازی چین در جدول مدالها ادامه داشته باشد. پس از وی که با ٢٤٢ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، زولفیا چینشانلو از قزاقستان به مدال نقره رسید .

اما مدال طلای شمشیربازی انفرادی اپه پسران، با قهرمانی مارکو فیچرا از ایتالیا به پایان رسید. فیچرا توانست با امتیاز ١٥ بر ١٤ نیکلاس بودوزی از آلمان را مغلوب کند و به مدال طلا دست یابد.

دور مقدماتی مسابقات بدمینتون انفرادی پسران هم با پیروزی هوئانگ چائو از سنگاپور در برابر ماریو کوبا از پرو پیگیری شد. در این دیدار نماینده کشور میزبان موفق شد با نتیجه ١٦ بر ١٤ حریف اش را از پیش رو بردارد و راهی دور بعد شود. در ضمن امروز، تیم بسکتبال سه نفره ایران هم در مقابل آرژانتین شکست را پذیرفت

خبرهایی از فوتبال جهان


مسابقات رفت دور نهایی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا امشب، سه شنبه با پنج بازی پیگیری میشود. در مهمترین بازیها، آژاکس آمستردام به مصاف دینامو کیف اوکراین می رود. آژاکس در صورت پیروزی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، برای نخستین بار در پنج سال گذشته راهی مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

در دیداری دیگر، تیم یانگ بویز سوئیس، میزبان تاتنهام هاتسپرز انگلیس است. درحالیکه تاتنهام نزدیک به نیم قرن از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دور بوده ، امیدواراست با پیروزی در برابر تیم نه چندان مطرحِ یانگ بویز، با تکیه بر بازیکنانی نظیر پیترکراوچ و لوکامودریچ به این ناکامی پایان دهد.

همچنین زنیت سن پترزبورگ میزبان اوسر فرانسه است. زنیت در حالیکه در بیست و شش دیدار خانگی در رقابتهای اروپایی در دهه گذشته، تنها دو بار تن به شکست داده، از لحاظ روانی، شرایط بهتری از حریف فرانسوی اش دارد. از آنسو، اوسر هم خاطره خوشی از بازی در روسیه ندارد، چون در فصل ٢٠٠٤، ٢٠٠٥ با نتیجه چهار بر صفر بازی را به زسکا مسکو واگذار کرده بود. در دودیدار دیگر امشب، روزنبرگ سوئد با اف سی کپنهاگ دانمارک بازی می کند و اسپارتا پراگ جمهوری چک با سیلینای اسلواکی مصاف میدهد.

تیم منچستر یونایتد هفته نخست لیگ برتر انگلیس را با پیروزی سه برصفر مقابل نیوکاسل به پایان برد. تیم بایرن مونیخ هم در اولین دیدار از مسابقات جام حذفی آلمان، دویچه پوکال، موفق شد با نتیجه چهار بر صفر از سد تیم ت. اس. فا جرمنیا عبور کند. در این دیدار که در ورزشگاه رلاین انرژی اشتادیون شهر کلن برگزار شد، کلوزه، ریبری، کروز و گومز گلهای مدافع عنوان قهرمانی را به ثمر رساندند تا این تیم فصل جدید مسابقات فوتبال آلمان را با پیروزی آغاز کند.

از سوی کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال فرانسه، بدلیل جنجال بازیکنان تیم ملی آنکشوردر جریان جام جهانی افریقای جنوبی، نیکلاس آنلکا، با هجده بازی و پاتریک اورا با پنج دیدار محرومیت روبرو شدند. اما شش عضو هیئت اعزامی فیفا به روسیه دیروز دوشنبه برای بررسی امکانات آن کشور، واردسن پترزبورگ شدند. در حالیکه روسیه آمادگی خود را برای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ٢٠١٨ یا ٢٠٢٢ اعلام کرده ، هیئت بازرسی فیفا، قول داده که ارزیابی این تیم بی طرفانه و واقع بینانه باشد.برای میزبانی رقابت های جام جهانی ٢٠١٨ یا ٢٠٢٢ تا به حال نه کشور از جمله انگلیس و آمریکا پیشنهاد خود را تسلیم مقامات فیفا کرده اند.


دو خبر از تنیس


دور نخست مسابقات تنیس راجرز کاپ زنان در مونترال با پیروزی ارغوان رضایی تنیسور ایرانی تبار فرانسوی و دینارا سافینای روس پیگیری شد. بخت پانزدهم قهرمانی این مسابقات، ارغوان رضایی، در دیدار در برابر پترا کویتووا از جمهوری چک با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا راهی دور بعد مسابقات شود.
همچنین در دیداری دیگر، دینارا سافینای روس در برابر آندره آ پتکوویچ از آلمان با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. سافینا دو سال قبل به مقام قهرمانی مسابقات راجرز کاپ دست یافته بود.

دور نخست رقابتهای تنیس مردان سین سیناتی هم با پیروزی اندی رادیک، یورگن ملزر، توماژ بلوچی، وداوید فرر، دنبال شد. داوید فرر اسپانیایی با نتیجه دو بر یک از سد الکساندر دول گوپولوف اوکراینی گذشت و میشائیل برر آلمانی هم دو به یک بر تامی روبردو از اسپانیا غلبه کرد، اما خوان موناکو از آرژانتین با حساب یک به دو از تیمو دی باکرهلندی شکست خورد. توماژ بلوچی برزیلی هم در دو ست بنیامین بکر آلمانی را مغلوب کرد. یورگن ملزر اتریشی دو به صفر مقابل سانتیاگو خیرالدو از کلمبیا را حذف کرد، و سم کوئری آمریکایی در دو ست پیاپی فیلیپ پتشنر آلمانی را از پیش رو برداشت و در آخر ، اندی رادیک آمریکایی، پس از آنکه ست نخست را به سرگئی استانخوسکی اوکراینی واگذار کرد موفق شد دردوست بعدی به پیروز رسیده وراهی دور بعد شود.


Monday, August 16, 2010

احتمال محرومیت کاروان ایران


نخستین مدال طلای ایران در اولین دوره المپیک نوجوانان در سنگاپور توسط کاوه رضایی در تکواندو بدست آمد.
رضایی پس از پشت سرگذاشتن حریفانی از هائیتی و سنگاپور، با برتری در دیدار فینال وزن منهای پنجاه و پنج کیلوگرم مقابل حریفی از قزاقستان، نشان طلای این وزن را از آن ایران کرد. پیش از این محمد سلیمانی در تکواندو با انصراف از مبارزه مقابل ورزشکار اسرائیلی به مدال نقره رسید. رييس كميته‌ي بين‌المللي المپيك با انتقاد از عملكرد نمايندگان ايران براي رقابت نكردن با ورزشکاران اسرائیلی اعلام كرد، ضمن آنکه از دكتر شاماس مسوول بخش پزشكي اين كميته خواسته تا هرچه سريع‌تر موضوع محمد سليماني را پيگيري كند يك گروه ويژه را نیز مامور بررسی موضوع امتناع این ورزشکار ایرانی از مبارزه با تکواندوکار اسرائیلی کرده است. گفتنی است، دیگر مدال برنز ایران توسط یوسف قادریان در کشتی، بدست آمد.

اما تیم ملی فوتبال دختران ایران هم که در دیدار نخست خود مقابل ترکیه، شکست خورد، وبدلیل نداشتن کلاه مورد توافق با فیفا در این رقابتها با مشکلاتی روبرو بود، در دومین دیدارش، توانست با نتیجه یک بر صفر در برابر گینه نو، به برتری دست یابد، و هم اینک با قرار گرفتن در مکان دوم گروه، برای صعود به دور بعد، منتظر نتیجه دیدار ترکیه و گینه است.


چند خبر از فوتبال جهان


در آلمان، تیم فا. اف. ال. ولفسبورگ، با پیروزی دو بر یک، در برابر مونستر، راهی دور دوم مسابقات فوتبال جام حذفی آن کشور شد.
شاگردان استیو مک لارن، در این دیدار، هر سه گل بازی را به ثمر رساندند، چرا که گیسرو و گرفیته دو بار، برای میهمان گل زدند، و تک گل مونستر هم، با گل به خودی زکو، به نام بازیکنان ولفسبورگ نوشته شد، تا این بازی با نتیجه دو بر یک بسود ولفسبورگ به پایان برسد

در هفته دوم مسابقات فوتبا لیگ فرانسه، لوشمپیونا، تیم بوردو نتیجه دیدار خانگی مقابل تولوز را با حساب دو بر یک واگذار کرد. دراین دیدار براتن و دیدوت، گلهای تولوز را زدند و پلاسیل تک گل بوردو را به ثمر رساند. با این نتیجه تولوز، با شش امتیاز، از دو بازی بر صدر جدول رده بندی تکیه زد.

اما دیدار تیمهای لیل و پاریسن ژرمن، با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی لیل برگزار شد، دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند، تا سهم هر تیم از این دیدار یک امتیاز باشد. با این نتیجه پاریسن ژرمن و لیل، به ترتیب به رده های چهارم و سیزدهم جدول سقوط کردند.

شهر آورد بروژ، با ناکامی تیم اف. سی. بروژ به پایان رسید. در هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ بلژیک، ژوپیلیر، تیم سرکل بروژ در رقیب پر سابقه ی خود، اف. سی. بروژ را شکست داد. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی سرکل بروژ برگزار شد، این تیم با نتیجه سه بر یک میهمان صاحب نامش را از پیش رو برداشت. گفتنی است، افی. سی. بروژ بدلیل اخراج پریسیچ، در دقیقه شصت و نه و کوئماها در دقیقه نود بازی را نه نفره به پایان برد.

همچنین در ادامه مسابقات فوتبال لیگ برزیل، کومپانتو برازیلیرو،دیدار تیمهای سائو پائولو و کروزیرو با تساوی دو بر دو به پایان رسید. در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی سائو پائولو برگزار شد،کاسمیرو و اوُلیویرا برای میزبان گل زدند و پائولیستا و ریبی رو، هم گلهای کروزیرو را به ثمر رساندند


باز هم قهرمانی زوج آمریکایی

مردان آمریکا، در نروژ هم برسکوی نخست والیبال ساحلی ایستادند.
زوج آمریکایی فیل دالهازر و تاد راجرز، قهرمان المپیک دو سال پیش پکن، با پیروزی در برابر هارلی مارکز و پدرو سالگادواز برزیل، به مقام نخست مسابقات والیبال ساحلی نروژ دست یافتند. این قهرمانی، رکورد هشت مدال طلای مسابقات جهانی تور والیبال ساحلی را برای این دو آمریکایی به ارمغان آورد. در دیدار رده بندی نیز زوج برزیلی آلیسون چروتی و امانوئل رِگو با پیروزی در برابر هموطنانشان، مارسیو آرائوخو و ریکاردو سانتوز، به مدال برنز این مسابقات دست یافتند

دو خبر از تنیس


مسابقات تنیس آزاد سینسیناتی، با قهرمانی کیم کلایسترز بلژیکی به پایان رسید.
کلایسترز که در دیدار نهایی این مسابقات ست اول را به ماریا شاراپووای روس واگذار کرد، موفق شد در آخر با نتیجه دو بر یک حریفش را از پیش رو بردارد، تا یک سال پس از بازگشت به میادین تنیس، قهرمانی این مسابقات را جشن بگیرد. این پیروزی، علاوه بر جایزه سیصد و پنجاه هزار دلاری، سی و هشتمین عنوان قهرمانی مسابقات دبلیو. تی. ای. تور را برای کلایسترز بیست و هفت ساله به همراه داشت.

همچنین اندی مورای بریتانیایی، با پیروزی در برابر راجر فدرر سوئیسی، از عنوان قهرمانی سال گذشته اش در مسابقات تنیس مسترز تورنتو دفاع کرد. موری که در مرحله نیمه نهایی این مسابقات رافائل نادال را از پیش رو برداشته بود، در دیدار پایانی با نتیجه دو بر صفر تنیسور شماره دو جهان را از پیش روبرداشت تا علاوه بر کسب عنوان قهرمانی این مسابقات، از هم اکنون نام خود را بعنوان یکی از بختهای قهرمانی مسابقات تنیس آزاد آمریکا مطرح کند.

Friday, August 13, 2010

خطر محرومیت فوتبالیستهای دختر ایران


تيم دختران ايران در حالي پنج شنبه نخستين مسابقه فوتبال اولين دوره بازي‌هاي المپيك نوجوانان را در برابر ترکیه با نتیجه چهار بر دو واگذار کرد كه مسوولان فيفا به ابراز نارضایتی از لباس این تیم پرداختند.
ديدار تيم‌هاي فوتبال نوجوانان ايران و تركيه، پنج شنبه با حضور سب بلاتر رييس فدراسیون بین المللی فوتبال، كيم نايب رييس كره‌اي فيفا، مسوولان كميته بين‌المللي المپيك و مسوولان كميته ملي المپيك ايران برگزار شد.
در اين ديدار كه در حضور حدود سه هزار نفر در ورزشگاه جالان برگزار شد، تيم ايران با نتيجه چهار بر دو و در حالي كه تا دقيقه هفتاد با نتيجه دو بر يك از حریفش پيش بود، بازي را واگذار كرد، اما نكته مهم‌ اظهار ناراحتي سب بلاتر نسبت به لباس دختران ايراني بود.
او در ابتداي بازي به سختي دستور به برگزاري بازي داد چرا كه فيفا اعلام كرده كلاهي كه پيش از اين فدراسيون ايران به فيفا معرفی كرده بود، اين كلاهي نيست كه بازيكنان در روز مسابقه قرار بود با آن بازي كنند.
در پی مذاکره علي‌آبادي و افشارزاده رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک ایران با سب بلاتر در بین دو نیمه، و در حالي كه قرار بود نيمه دوم بازي برگزار نشود، سب بلاتر اجازه‌ برگزاري بازی را داد. در همین حال مسئولان فیفا اعلام کردند در صورت عدم حل مشکل لباس تیم ملی ایران، این تیم حق شرکت در مسابقات بعدی را ندارد. همچنین مسئولان کمیته المپیک، فدراسیون فوتبال ایران را مسئول این مشکلات می دانند و در عین حال رئیس این کمیته اعلام کرد که حتی اگر مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شوند، از اعتقاداتشان باز نخواهند گشت.


خبرهایی از فوتبال جهان


تيم ملي فوتبال ايران ، دیشب در یک بازي دوستانه، تيم ملي ارمنستان را با سه گل شكست داد.
تيم فوتبال ايران، که خود را برای رقابتهای جام ملتهای آسیا آماده می کند، در نیمه نخست، از حريفش با يك گل عقب افتاد، ولي در نیمه دوم، موفق شد سه گل به ارمنستان بزند وبازی باخته را با پیروزی عوض کند. هادي عقيلي دو گل برای ایران زد که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بود ودیگر گل ایران نیز وسیله ی محمد نصرتي به ثمر رسید. ضمن اینکه، مهدی رحمتی دردقیقه پنجاه و پنج یک ضربه پنالتی بازیکن تیم ارمنستان را مهار کرد.

اما سه شنبه شب دیدارهای دوستانه فوتبال بسیاری، در نقاط مختلف جهان برگزار شد. طی یکی از آنها تیم قهرمان جهان، با گل دقایق پایانی، از شکست رهایی یافت. قهرمان جام‌جهانی و اروپا،در دیداری که در حضور صد هزار تماشاگر، در ورزشگاه آزتک شهر مکزیکوسیتی برگزار شد، با گلی که ویکتور والدز، در دقیقه دوازده وارد دروازه اسپانیا کرد، تا دقیقه نود و یک از میزبان، خود شکست خورده بود، ولی در ادامه، موفق شد، توسط داوید سیلوا، گل تساوی را به مکزیک تحمیل کند و از شکست رهایی یابد.

اما تیم متحول شده فرانسه، در ادامه ناکامی هایش در جام جهانی آفریقای جنوبی، در نخستین بازی خود، با مربیگری لوران بلان هم شکست خورد. در این دیدار دوستانه، که تیم ملی فوتبال فرانسه، در شهر اسلو به مصاف نروژ رفته بود، حاتم بن عرفه در دقیقه چهل و هشت تک گل فرانسه را زد و از میزبان، پیش افتاد. ولی روی اشتباه مدافعان ، اریک هاسک لپ در دقایق پنجاه و دو و هفتاد و دو دو گل برای نروژ به ثمر رساند، تا اولین شکست فرانسه پس از جام جهانی توسط نروژی ها رقم بخورد.

در دیدار دیگری، تیم سوم جام جهانی، آلمان، در کپنهاگ، مقابل تیم دانمارک به تساوی رضایت داد.
در پایان نیمه نخست این دیدار، شاگردان یو اخیم لو، با گلزنی ماریو گومز در دقیقه نوزده از میزبان خود پیش افتادند، ولی برغم برتری بر تیم دانمارک ، تا دقیقه هفتاد و سه برای رسیدن به گل دوم، که توسط پاتریک هلمس به ثمر رسید صبر کردند. درحالیکه آلمان خود را پیروز این دیدار می دانست، روی اشتباه مسلم مدافع راست خود، سردار تاسکی، در دقیقه هفتاد و چهار۷۴ ، از دنیس رامدال، یک گل دریافت کرد. در دقیقه هشتاد و هفت هم در اثر دفع ناقص تیم ویزه، دروازبان جرمنها، مادز یانکر، دومین گل دانمارک را به ثمر رساند، تا بازی با تساوی به پایان برسد.

در ترکیه نیز شاگردان گاس هیدینک به یک پیروزی روحیه بخش دست یافتند. دردیداری که به میزبانی ترکیه، در ورزشگاه آتاتورک المپیک برگزار شد، تیم میزبان، تا دقیقه هشتاد و دو مقابل رومانی، بدون گل متوقف شده بود، ولی به لطف یک ضربه پنالتی که وسیله ی بلوزوگلو امره، به ثمر رسید، یک برصفر پیش افتاد و چهار دقیقه بعد ، آردا توران با گل خود ترکیه را به پیروزی دوبر صفر رساند. تیم ترکیه در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای اروپا که ماه آینده آغاز میشود، با تیمهای آلمان، اتریش و بلژیک روبروست. در دیگر دیدارهای تدارکاتی مهم دیشب، تیمهای انگلیس، آرژانتین، آفریقای جنوبی، اروگوئه،سوئیس و روسیه مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

پیروزی نفرات نخست تنیس


دور دوم مسابقات تنیس مسترز راجرز، رقابتهای ای تی پی تور تورنتو با پیشتازی نفرات نخست رده بندی جهانی، رافائل نادال، نواک ژوکویچ و اندی موری و حذف ورداسکو همراه بود.
در ادامه بازیهای این دور، فرناندو ورداسکوی اسپانیایی در مصاف با ژرمی شاردی فرانسوی یک به دو نتیجه را واگذار کرد و از دور این رقابتها حذف شد. اما اندی موری بریتانیایی نفر سوم رده بندی تنیس ، دو بر صفر وبا نتایج هفت بر پنج و شش بر دو، کساوی مالیسه بلژیکی را از پیش رو برداشت و راهی دوربعد شد. نواک ژوکویچ صرب نفر دوم رنکینگ جهانی هم در دو ست پیاپی و با نتیجهمشابه هفت بر پنج ژولین بناتوی فرانسوی را حذف کرد. اما در دیدنی ترین دیدار دیروز، رافائل نادال اسپانیایی در دو ست پیاپی وبا نتایج هفت بر شش درتایبرک و شش بر سه مقابل استانیسلاس واورینکای سوئیسی نفر دوازدهم رنکینگ جهانی، به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد. نادال در دور بعد با کوین اندرسون از آفریقای جنوبی روبرومیشود. چرا که اندرسون دیروز دو بر یک ازسد سم کوئری گذشت. در دیگر بازیهای مهم نیز گال مونفی فرانسوی در دو ست پیاپی تیمو دی باکر آلمانی را از پیش رو برداشت و فیلیپ کولشرایبر آلمانی دو بر یک برابر ویکتور ترویکی به برتری رسید.

Wednesday, August 11, 2010

ایران ۳ ارمنستان یک


تيم ملي فوتبال ايران در بازي دوستانه موفق شد تيم ملي ارمنستان را با سه گل شكست دهد. در اين ديدار تيم فوتبال ايران در نیمه نخست از حريف خود با يك گل عقب افتاد ولي در ادامه بازي در نمیه دوم موفق شد 3 گل به ارمنستان تحمیل کند و به پیروزی دست یابد.
گلهاي تيم ايران توسط هادي عقيلي (2گل) و محمد نصرتي به ثمر رسيد. گل سوم ايران از روي نقطه پنالتي در دقیقه پایانی و توسط هادي عقيلي به ثمر رسيد.ع

خبرهایی از فوتبال جهان


تیم اسپانیا قهرمان جام جهانی آفریقای جنوبی که در این رده بندی همچنان با هزار و هشتصد و هشتاد و سه امتیاز درصدر این رده بندی، بالاتر از تیمهای هلند و برزیل قرار دارد، امشب یکی از چهل و دو بازی دوستانه فوتبال را مقابل مکزیک برگزار خواهد کرد.
ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم قهرمان جام جهانی آفریقای جنوبی، پیش از دیدار دربرابر مکزیک، اعلام کرد که، با توجه به نزدیکی مسابقات لالیگا، در این دیدار، به برخی از ستارگانش، استراحت خواهد داد.او همچنین اعلام داشت، بازیکنانی که، در برابر مکزیک، به میدان می روند، در میانه بازی، تعویض خواهند شد، تا مشکلی برای شرکت در مسابقات باشگاهی خود، نداشته باشند.

تیم ملی آلمان هم، بدون دو مدعی اصلی تصاحب بازوبند کاپیتانی تیم ملی، امشب، به مصاف دانمارک میرود. یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان، در اظهار نظری اعلام داشت، که هنوز، تصمیمی، درباره کاپیتان این تیم، در مسابقات جام ملتهای اروپا در سال دو هزار و دوازده ،نگرفته است. فیلیپ لام، مدافع تیم ملی آلمان، در غیاب میاشائیل بالاک مصدوم، بازوبند کاپیتانی این تیم، در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی را، به بازو بسته بود. اما هیچکدام از این دو بازیکن، تیم ملی کشورشان را ،در مسابقه دوستانه ی امشب، در دانمارک، همراهی نمی کنند.

درحالیکه جیووانی تراپاتونی، سرمربی تیم ملی ایرلند، بدلیل مصدومیت غذایی، در بیمارستان بستری است، این تیم، امشب، به دیدار تیم ملی آرژانتین می رود. رابی کین، کاپیتان تیم ملی ایرلند، با بازی در استادیومِ تازه تاسیس آوی وا در دوبلین، به جمع بازیکنانی پیوست که، صد بازی ملی در کارنامه ثبت کرده اند.

همچنین سرجیو باتیستا، سرمربی موقت تیم ملی آرژانتین، ابراز امیدواری کرد، که تیم تحت رهبری اش، با فراموشی ناکامی در جام جهانی، به مصاف تیم جمهوری ایرلند برود. شکست 4 بر صفر، در برابر آلمان، در آفریقای جنوبی، که سنگین ترین شکست آلبی سلسته، در مسابقات جام جهانی، از سی و شش سال پیش بود، منجر به برکناری دیگو مارادونا، از مربیگری این تیم شد.

در ادامه دیدارهای دوستانه فوتبال، تیم ملی انگلیس، به دیدار مجارستان خواهد رفت. شاگردان فابیو کاپلو، که در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی، عملکردی ضعیف داشتند، در این دیدار، به دنبال آشتی، با تماشاگرانشان هستند. کاپیتان استیون جرارد، در پاسخ به سوالی، درباره احتمال هو شدن از سوی تماشاگران، اظهار داشت که، سه شیرها، مستحق چنین برخوردی هستند. در دیگر دیدارهای مهم امشب، نروژ با فرانسه، اوکراین با هلند، ترکیه با رومانی و آنگولا با اروگوئه دیدار خواهند کرد.


البته در دیدار دوستانه ای که دیشب، میان دو تیم برزیل و آمریکا، برگزار شد، تیم متحول شده برزیل، با نتیجه دو بر یک، از سد میزبان خود گذشت.
سب بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، تائید کرد که استفاده از تکنولوژی خط دورازه، یا گل لاین، در دستور کار نشست اعضای هیئت رئیسه این سازمان در اکتبر آینده، قرار دارد. بلاتر که برای حضور، در دیدار افتتاحیه بازیهای فوتبال اولین دوره المپیک دو هزار و ده نوجوانان در سنگاپو، بسر می برد، همچنین عنوان کرد که، فیفا مشغول تحقیق درباره شایعه ی بازجویی و مجازات بازیکنان و کادر مربیگریِ تیم ملی کره شمالی است. برخی خبرها، حکایت از بازجویی شش ساعته مربی، و بازیکنان این تیم، در ملا عام و اجبار سرمربی کره شمالی، به کارگری در ساختمان دارد.

قیمت پایین ستاره سابق


شکیل اونیل ستاره NBA وبازیکن فصل گذشته کلیولند کاوالیرز، بار دیگر اسباب کشی کرد.
شکیل که سال گذشته، از فینکس سانز راهی کلیولند شده بود، امسال بعنوان بازیکن آزاد و با قراردادی دوساله به ارزش دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار دلار، به تیم باستن سلتیکس پیوست. این بازیکن که وزنی حدود صد و پنجاه و شش کیلوگرم دارد، فصل گذشته درکنار لبران جیمز موفق شد، میانگین دوازده امتیاز و شش و هفت دهم ریباند، در هر بازی، به ثبت رساند. او در تیم جدیدش، بعنوان سنتر پشتیبان، پشت کوین گارنت بازی خواهد کرد.


شروع فدرر با برد


دومین روز مسابقات تنیس مسترز راجرز در تورنتو، با پیروزی راجر فدرر همراه شد.
درر نفر سوم رده بندی تنیس جهان، که برای اولین بار پس از ماه ژوئیه پا به میادین تنیس گذاشته بود، موفق شد با نتیجه دو بر صفر خوان ایگناسیو چلای آرژانتینی را از پیش رو بردارد.

در دیداری دیگر، رابین سودرلینگ سوئدی، برغم شکست در ست اول در برابر ارنست گولبیس از لتونی، در آخر با نتیجه دو بر یک این حریف را از پیش رو برداشت.

همچنین فرناندو برداسکوی اسپانیایی، بخت نهم قهرمانی این مسابقات، برغم واگذاری ست دوم به ادواردو شوانک از آرژانتین، با نتیجه دو بر یک از سد این تنیسور گذشت تا راهی دور بعد مسابقات شود.


دومین روز شنای قهرمانی اروپا


دومین روز سی امین دوره مسابقات شنای قهرمانی اروپا در بوداپست مجارستان، بدون ثبت رکوردی جدید پیگیری شد.
در رقابتهای مردان، در شنایپنجاه متر پروانه، رافائل مونوز، از اسپانیا، با زمان بیست و سه ثانیه و هفده صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت و پس از او، فردریک بوسکه از فرانسه و اوگنی کوروتشکین از روسیه، به مقامهای دوم و سوم دست یافتند.

همچنین درشنای صد متر کرال پشت هم کامیل لاکوره از فرانسه با زمان پنجاه و دو ثانیه و یازده صدم ثانیه اول شد و هموطنش جرمی استراویوس و لیام تانکوک از بریتانیا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در شنای صد متر کرال سینه هم الکساندر دال اوئن از نروژ با ثبت زمان پنجاه و نه ثانیه و بیست صدم ثانیه سکوی نخست را به خود اختصاص داد و پس از او هوگوئس دوبوسک از فرانسه و فابیو اسکوتزولی از ایتالیا رده های بعدی را به خود اختصاص دادند.

اما در رقابتهای زنان و در شنای پنجاه متر پروانه، ترز آلشامار از سوئد اول شد و جینت اوتسن دانمارکی و ملانی هنیکه از فرانسه رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

درشنای دویست متر کرال پشت، الیزابت سیموندز بریتانیایی با زمان دو دقیقه و هفت ثانیه و چهار صدم ثانیه به عنوان نخست دست یافت و دوئانه داروکا مارسه از اسپانیا و جی نی منسینگ آلمانی دوم و سوم شدند.

و در آخر در رقابتهای شیرجه زنان ،شیرجه از تخته پرش یک متر، تانیا کاگنوتوی ایتالیایی با دویست و نود و نه و هفت دهم امتیاز اول شد و آنا لیندبرگ سوئدی و آناستازیا پوزد نیا کووا از روسیه رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

Tuesday, August 10, 2010

دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران در برابر ارمنستان


تیم ملی فوتبال ایران، که فردا چهارشنبه در ایروان پایتخت ارمنستان مقابل تیم ملی آن کشوربه میدان خواهد رفت، امشب، اولین تمرین خود را در ایروان برگزار می کند.
پس از خط خوردن علی كريمی از تيم ملی، بار ديگر بازوبند كاپيتانی این تيم، بر بازوان جواد نكونام، هافبک تيم اوساسونای اسپانیا، بسته خواهد شد . میلاد میداوودی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد اولادی واحسان حاج صفی، آخرین خط خورده ها از تیم ملی، پیش از این بازی دوستانه بودند. برگزاری بازی دوستانه ایران با ارمنستان در آغاز هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران با اعتراض باشگاه های مطرح این لیگ روبرو شد ودر پی این اعتراضها، برنامه هفته های چهارم و پنجم لیگ برتر فوتبال تغییر کرد و بازیها به تعویق افتاد. تیم ملی ارمنستان یکصد ودومین حریف ایران در تاریخ دیدارهای رسمی تیم ملی است.


خبرهایی از فوتبال جهان


طی امروز و فردا در نقاط مختلف جهان سی و هفت دیدار دوستانه دیگر برگزار خواهد شد.
در مهمترین دیدارهای تدارکاتی، فردا، تیمهای برزیل، فرانسه، اسپانیا، آرژانتین، هلند، آلمان، و اروگوئه به میدان میروند. ضمن آنکه امروزنیز ایتالیا به مصاف ساحل عاج رفته و قطربا بوسنی هرزگوین دیدار می کند. تیم ملی فوتبال فرانسه هم پس از ناکامی درجام جهانی دو هزار و ده، فردا با سرمربی جدیدش، لوران بلان، مقابل نروژ، صف آرایی می کند. آرژانتین با مربیگری سرجیو باتیستا بعنوان جانشین دیه گو مارادونا، در دوبلین به مصاف جمهوری ایرلند، خواهد رفت. باتیستا در این دیدار بزرگانی نظیر لیونل مسی، خاویر ماسکرانو و گونزالو هیگواین را در خدمت خواهد داشت. آفریقای جنوبی میزبان جام نوزدهم، فردا با مربی جدیدش پیتو موسیمائه در ساکرسیتی میزبان تیم غناست و آمریکا پذیرایی از تیم برزیل را برعهده دارد.

تیم ملی فوتبال انگلیس هم پس از ناکامی در جام جهانی در اولین دیدار رسمی خود به میدان میرود. در حالیکه تمرینات تیم ملی انگلیس برای آماده سازی مسابقات جام ملتهای اروپای دوهزار و دوازده آغاز شده، فابیو کاپلو سرمربی این تیم ابراز امیدواری کرد که عملکرد سه شیرها، در این جام، بسیار متفاوت، با جام جهانی آفریقای جنوبی باشد. تیم ملی انگلیس، که در جام نوزدهم، ضعیفترین عملکردش را به نمایش گذاشت، فردا در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی لهستان خواهد رفت.

در حالیکه کشورهای هلند و بلژیک درخواست میزبانی مشترک مسابقات جام جهانی دو هزار و بیست و دو را به فیفا داده اند، بازرسان فدراسیون بین المللی فوتبال، بازدید خود را از آن دو کشور آغاز کردند. در این دیدار که چهار روز به طول خواهد انجامید، پنج بازرس فیفا، از امکانات و زیرساختهای برگزاری رقابتها، در دو کشور بلژیک و هلند، دیدن کرده و به بررسی بسته پیشنهادی آنها خواهند پرداخت.


دیدار اوباما با تیم نیواورلینز سنت


درحالیکه تا آغاز رقابتهای لیگ فوتبال آمریکایی ان. اف. ال. کمتر از یکماه زمان باقیست، تیم قهرمان فصل گذشته، طبق یک رسم متداول، به دیدار رئیس جمهوری آمریکا رفت.
دیروز دوشنبه، بازیکنان و کادرفنی تیم نیواورلینز سنت، میهمان کاخ سفید بودند و برای ساعتی به سخنرانی رئیس جمهوری ایالات متحده باراک اوباما گوش فرا دادند. تیم نیواورلنیتز که سال گذشته، برای نخستین بار، در تاریخ آن باشگاه، به دیدار نهایی لیگ فوتبال ان.اف. ال. یا سوپربول راه پیدا کرد، موفق شد، با شکست سی و یک بر هفده تیم ایندیانا پولیس کولتز به اولین عنوان قهرمانی اش نیز دست یابد. اوباما، که در میان اعضای این تیم سخنرانی می کرد، به تیم مورد علاقه اش ،شیکاگو بیرز اشاره کرد اما گفت قهرمانی تیم نیواورلنیز سنتز را، تنها برای آن باشگاه و شهر نیواورلئان، بزرگ و مهم نمی داند، بلکه آنرا، پیروزی مردم تمام آمریکا قلمداد می کند. وی با اشاره به طوفان کاترینا در سال دو هزار و پنج و بازیهای خانگی این تیم که در ورزشگاه های دیگر ایالتها برگزار میشد، عنوان کرد، کسی در آن زمان تصور این را نمی کرد که این تیم و حتی شهر نیواورلئان ، بتواند، از پس عوارض ناشی از طوفان کاترینا برآید، حال آنکه پنج سال پس از آن، تیم نیواورلینز سنت، عنوان قهرمانی و جام را برای آنشهر به ارمغان آورد. در پایان این دیدار، توپ پخش کن و یا کاپیتان تیم نیواورلینز سنت، درو برییز، به نمایندگی از سوی بازیکنان و اعضای این تیم، پیراهن شماره چهل و چهار تیم را به رئیس جمهوری اوباما اهدا کرد.اعضای این تیم پس از میهمانی کاخ سفید، و بازدید از بیمارستان ارتش وعیادت بیماران، در یک کمپ فوتبال آمریکایی ویژه ی کودکان شرکت کردند.



مسابقات شنای قهرمانی اروپا


سی امین دوره مسابقات شنای قهرمانی اروپا، در بوداپست مجارستان، با اجرای قوانین جدید فدراسیون جهانی شنا، آغازشد.
پس از سالها، این، اولین مسابقاتی است که درآن شناگران، اجازه استفاده از لباسهای یکسره ی شنا، که منجر به رکوردشکنی های پیاپی شده است را ندارند. نخستین تاثیر این قانون جدید، فاصله رکوردها با سالهای قبل بود. در چهارصد متر آزاد مردان، در حالیکه پل بیدرمان آلمانی، رکوردار جهان، حضور داشت، یانیک انیل فرانسوی با زمان سه دقیقه و چهل و شش ثانیه و هفده صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت و بیدرمان و گرگو کیس از لهستان به ترتیب دوم و سوم شدند. این درحالی بود که رکورد بیدرمان، سال گذشته با لباسهای یکسره شنا، در همین ماده، شش ثانیه بهتر بود. درشنای چهارصد متر مختلط زنان، هانا مایلی از بریتانیا، با زمان چهار دقیقه و سی و سه ثانیه و نه صدم ثانیه، به مقام نخست رسید و کاتینکا هوسزو و سوزانا یاکابوس، هر دو از مجارستان به ترتیب دوم و سوم شدند. درشنای چهار در صد متر تعقیبی مردان، تیمهای روسیه، فرانسه و سوئد به ترتیب اول تاسوم شدند. در همین رشته و در رقابتهای زنان تیم آلمان به مقام نخست رسید و تیمهای بریتانیا و سوئد هم دوم و سوم شدند.

ترایتلان لهستان


مسابقات جام جهانی ورزش سه گانه در لهستان با پیروزی رینالدو کولوچی و یولیا ساپونووا به پایان رسید.
در این مسابقه که از یک و نیم کیلومتر شنا، چهل و دو کیلومتر دوچرخه سواری و ده کیلومتردوی نیمه استقامت تشکیل می شد، در بخش مردان، رینالدو کولوچی از برزیل، با زمان یک ساعت و چهل و نه دقیقه و هفت ثانیه علاوه بر کسب عنوان نخست، نام خود را بعنوان اولین برزیلی ای که پس از دوازده سال به این مقام دست می یابد، ثبت کرد. گراخالس مکزیکی و کرناوک از جمهوری چک هم، به ترتیب دوم و سوم شدند. در بخش زنان، هم یولیا ساپونووا از اوکراین، با ثبت زمان دو ساعت و یک دقیقه به مقام نخست رسید. پس از او سوالوی بریتانیایی و مورنوی برزیل، مقامهای بعدی را بخود اختصاص دادند.


قهرمانی استرالیا در هاکی آلمان


مسابقات هاکی جام طلایی قهرمانی در آلمان با قهرمانی استرالیا به پایان رسید.
استرالیا در دیدار نهایی این مسابقات، مقابل انگلیس، به میدان رفت و با پیروزی قاطع چهار بر صفر، جام قهرمانی را در آغوش کشید. لوک دوئرنر، دزموند ابوت، جیسون ویلسون و جمی دایر، گلهای تیم هاکی استرالیا را در این فینال، به ثمر رساندند.ضمن آنکه دایر، در پایان این رقابتها، بعنوان برترین بازیکن انتخاب شد. در دیدار رده بندی هم هلند با پیروزی چهار بر یک در برابر آلمان به مقام سوم دست یافت.


Monday, August 9, 2010

چند خبر از دنیای فوتبال


تیم آژاکس آمستردام لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، را با تساوی آغاز کرد.
آژاکس که در زمین خرونینگن، به میدان رفته بود، برغم برتری ٢ بر صفر دراین بازی، درآخر با نتیجه تساوی دو بر دو متوقف شد. آژاکس، ابتدا با دو گلِ مُنیر اَل همدائیی، از میزبانش پیش افتاد، اما ماتاوز در دقیقه ٧٢ و پدرسون در دقیقه ٨٧ دو گل، برای خرونینگن، به ثمر رساندند، تا اولین بازی این دوتیم، در داچ لیگ با تساوی دو بر دو به پایان برسد.

اما هفته نخست لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا با پیروزی ریورپلیت آغاز شد. در این دیدار که به میزبانی ریورپلیت و در ورزشگاه اختصاصی آن تیم برگزار شد، تیم تیگره در نهایت به برتری تیم میزبان رای داد. ریورپلیت، برای رسیدن به گل، ٩٠ دقیقه تلاش کرد، وسرانجام موری موفق به گلزنی شد. بازی با گل دقیقه ٩٠ موری به پایان رسید، تا ریورپلیت نخستین گام را در لیگ آپرتورا محکم بردارد.

اما در ادامه مسابقات لیگ فوتبال برزیل، کومپانتو برازیلرو، کورینشیانس با یک گل از سد فلامینگو گذشت. در این دیدار که از هفته سیزدهم برگزار شد، الیاس در دقیقه ٣٨ تک گل بازی را به سود کورینشیانس به ثمررساند، تا سه امتیاز این دیدار را به حساب تیمش واریز کند. با این پیروزی کورینشیانس، با ٢٨ امتیاز و یک امتیاز کمتر از فلومیننزه در مکان دوم قرار گرفت.

بارسلونای اسپانيا با حفظ رکورد شكست ناپذیری خود، به تور پيش فصل خود در آسيا پايان داد. آبی اناری پوشان کاتالان که با تركيبي متشكل از بازيكنان ذخيره خود به آسيا آمدند و دراين سفر هيچ يك از بازيكناني را كه در جام جهاني ٢٠١٠ حاضر بودند ،بهمراه نداشتند، در دومین دیدار تدارکاتی خود، سه بر ‪صفر، تيم بیجین گوآن چين را در ورزشگاه آشيانه پرنده، شکست دادند. در این ديدار، سرجیو روبرتو دردقيقه ١٠ گل و نوليتو، دقيقه ١٣دوگل، در نیمه اول، به تيم قهرمان سوپر ليگ چين زدند. واندكي قبل از پايان بازي، زلاتان ایبراهیمویچ، که جایگزین مسی شده بود، گل سوم را وارد دروازه ميزبان كرد. بارسلونا، هفته گذشته نيز، مقابل تيم ستارگان ليگ كره جنوبی، با نتيجه ٥ بر‪ ۲به برتري رسید.

منچستريونايتد هم، به مقام قهرماني جام خيريه انگليس دست يافت .در دیدار موسوم به کامیونیتی شیلد، که عصر دیروز بین دو تیم چلسی، قهرمان لیگ برتر و جام حذفی باشگاه‌های انگلیس و منچستریونایتد، نایب قهرمان لیگ انکشور، درحضور بیش از ٨٤ هزار تماشاگر در ورزشگاه و ملبی لندن برگزار شد، قرمز پوشان منچستر با حساب سه بريك برابر چلسي به برتري رسيدند. در اين بازي، تک گل چلسی، وسیله سالومون كالو، در دقيقه ٨٣ به ثمر رسید و لوییز آنتونیو والنسيا، در دقيقه٤١ خاویر هرناندز، در دقيقه ‪ ٧٦ و دیمیتار برباتف در دقيقه ٢+٩٠‪ براي منچستریونایتد گلزنی کردند، تا این تیم، برای چهارمین بار طی ١٠ سال گذشته بعنوان قهرمانی جام خیریه فوتبال انگلیس دست یابد. شاگردان سرآلکس فرگوسن در حالی این جام را به خانه بردند که فصل گذشته، نتیجه هر دو دیدار رفت و برگشت خود را به این تیم واگذار کرده بودند.


قهرمانی راجرز و دالهارز در والیبال ساحلی


تیم تاد راجرز و فیل دالهازر آمریکایی، عنوان دومین تیم برتر تاریخ والیبال ساحلی را به خود اختصاص داد.
در مسابقات والیبال ساحلی جایزه بزرگ لهستان، رقابتهای سواچ کاپ، از تور جهانی والیبال ساحلی مردان، زوج راجرز و دالهازر ، دارنده مدال طلای المپیک پکن، با پیروزی مقابل تیم مدافع عنوان قهرمانی، مقام قهرمانی سال ٢٠١٠ را بدست آوردند. در دیدار نهایی این مسابقات، دالهازر و راجرز با برتری دو بر یک در برابر یولیوس برینک و یوناس رکرمن آلمانی قهرمانان سال ٢٠٠٩، ضمن کسب مدال طلای این دوره، جام قهرمانی فصل والیبال ساحلی را هم از آن خود کردند. هفتمین مدال طلای این زوج آمریکایی، راجرز و دالهازر را، به دومین تیم برتر تاریخ والیبال ساحلی، تبدیل کرد. پس از تیمهای آمریکا و آلمان در این میدان، نماینده برزیل به مدال برنز رسید.

دو خبر از تنیس


دیدار پایانی مسابقات تنیسWTA تور مرکوری اینشورنس سن دیگو، با قهرمانی سوتلانا کوزنتسووا به پایان رسید.
کوزنتسوای روس موفق شد در دیدار پایانی مقابل آگنیژکا رادوانسکا از لهستان، با نتیجه دو بر یک به برتری برسد و مقام قهرمانی این مسابقات را به نام خود به ثبت برساند. این سیزدهمین عنوان قهرمانی کوزنتسوا در دوران ورزشی این تنیسور به شمار میرود.

همچنین در مسابقات تنیس لگ میسن ATPتور مردان در واشنگتن دی. سی. دیوید نعلبندیان از آرژانتین با پیروزی در برابر مارکوس بقداتیس از قبرس به مقام قهرمانی رسید. نعلبندیان در این دیدار دو بر صفر حریفش را شکست داد تا به یازدهمین عنوان دوران ورزشی اش دست یابد. این اولین قهرمانی نعلبندیان در خاک آمریکا به حساب می آید.


خبرهایی از دنیای سرعت



داریو فرانچیتی بریتانیایی، عنوان نخست مسابقات اتومبیلرانی آی. آر. ال. ایندی کار اوهایو را از آن خود کرد. این دومین عنوان قهرمانی فرانچیتی پس از کسب عنوان نخست ایندی ٥٠٠ در بهار گذشته محسوب میشود. در این مسابقه ویل پاور و هلیو کاسترونبس به ترتیب دوم و سوم شدند.

خوان پابلو مونتویا برزیلی هم در مسابقات نسکار واتکینز گلن به عنوان نخست رسید. مونتویا که تجربه ی سالها حضور در فرمول یکرا در کارنامه دارد، در پیست بین المللی واتکینز با ٤ ثانیه و ٧ صدم ثانیه اختلاف، با نفر دوم به مقام نخست دست یافت. پس از قهرمانی در مسابقات سونوما در سال ٢٠٠٧ این دومین عنوان قهرمانی مونتویا بود. پس از او کُرت بوش و جمی مک موری به ترتیب دوم و سوم شدند

پنجمین دور مسابقات اتومبیلرانی دویچه تورن واگن میستر شافت دی. تی. ام. آلمان، با پیروزی راننده مرسدس، برونو اسپنگلر کانادایی به پایان رسید. این راننده ٢٧ ساله با دو ثانیه و ٨ صدم ثانیه اختلاف با هم تیمی اش پائول دی رستای برزیلی، به مقام نخست دست یافت. گری پافت بریتانیایی هم به مقام سوم دست یافت.

آنتونیو کایرولی ایتالیایی با پیروزی در مسابقات موتوکراس جمهوری چک، به صدرنشینی در جدول رده بندی کلی مسابقات جهانی موتوکراس ادامه داد. دور نخست این مسابقه را تانل لئوک از تیم هوندا با پیروزی به پایان برد، اما در دور دوم، کایرولی به مقام نخست دست یافت. همین پیروزی برای کارولی، ٨٤ امتیاز در جدول رده بندی کلی، به ارمغان آورد، تا او همچنان، در صدر جدول باقی بماند.

Sunday, August 8, 2010

قهرمانی ایران در کاپ آسیا


تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار عنوان قهرمانی مسابقات کاپ آسیا را به خود اختصاص داد.
دیدار فینال دومین دوره رقابتهای والیبال کاپ آسیا دیروز شنبه با حضور بیش از شش هزار تماشاگر در سالن الغدیر ارومیه برگزار شد که طی آن تیم ملی والیبال ایران در سه گیم متوالی و با نتایج ٢٥ بر ١٨ ، ٢٥ بر ١٨ و ٢٥ بر ١٨، سه بر صفر تیم ملی چین را شکست داد و جام قهرمانی را در خانه نگه داشت. شاگردان حسین معدنی سال گذشته نیز در مالزی در اولین دوره کاپ آسیا به قهرمانی رسیده بودند.در دیدار رده بندی این دوره از مسابقات هم تیم ملی هند با پیروزی ٣ بر ١ برابر چین تایپه، عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

قهرمانی زوج برزیلی


زوج برزیلی جولیانا فلیسبرتا سیلوا و لاریسا فرانکا، با پیروزی در مسابقات والیبال ساحلی جایزه بزرگ لهستان، به چهارمین عنوان قهرمانی مسابقات تور جهانی این فصل فدراسیون بین المللی والیبال FIVB دست یافتند.
این دو که در دیدار نهایی در برابر چن ژو و ژی ژانگ به میدان رفتند، گیم اول را با نتیجه ١٤-٢١ واگذار کردند، اما گیمهای دوم و سوم را با نتایج ٢٥ بر٢٣ و ٢٢ بر٢٠ بسود خود به پایان بردند، تا پیروز این میدان لقب بگیرند. در دیدار رده بندی نیز ماریا آنتونلی و تالیتا آنتونس برزیلی با پیروزی دو بر صفر در برابر باربارا هانسل و سارا مونتاگنولی از اتریش مدال برنز را به گردن آویختند.


خبرهایی از فوتبال جهان


سوپرجام فوتبال آلمان هم پس از وقفه ای ١٤ ساله، مجددا از سر گرفته شد و قهرمانی آن هم به بایرن مونیخ رسید.
روز گذشته دیدار سوپرجام آلمان بین تیمهای بایرن مونیخ و شالکه برگزار شد که این تیم ایالت باواریا بود که به راحتی و با نتیجه دو بر صفر حریف اش را از پیش رو برداشت. توماس مولر و میروسلاو کلوزه با دو گلی که به ثمر رساندند سومین جام را هم برای شاگردان لوئیس فن خال به ارمغان آوردند.
این جام بین قهرمان بوندس لیگا و قهرمان جام حذفی فوتبال آلمان برگزار می شود و از آنجا که بایرن فصل گذشته هر دو جام را برنده شد، شالکه به عنوان نایب قهرمان بوندس لیگا در این دیدار حاضر شد. شالکه هفته قبل موفق شده بود در رقابتهای چهارجانبه توتال فوتبال آلمان با حساب 3 بر یک مقابل بایرن مونیخ به برتری برسد ولی در این دیدار نتیجه را به حریف قدرتمندش واگذار کرد. با این شکست، دست مهاجم اسپانیایی تازه پیوسته به شالکه، رائول، از اولین جام کوتاه ماند.

هفته دوم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه با پیروزی آیندهوون در برابر هیرنوین دنبال شد.
در این دیدار که در استادیوم خانگی هیرنفین، آبه لنسترا اشتادیون برگزار شد، پی. اس. وی. آیندهوون موفق شد با نتیجه سه بر یک حریفش را از پیش رو بردارد تا این تیم با شش امتیاز از دو بازی در صدر جدول رده بندی قرار گیرد. تویوونن دو بار و اینگلار یک بار برای تیم میهمان گلزنی کردند، در حالیکه کوپیک تنها گل هیرنفین را به ثمر رساند.

همچنین در مسابقات لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیر دوتیم شقلاقوا و اندرلخت به تساوی رضایت دادند. .در این دیدار که از هفته دوم و در ورزشگاه خانگی شقلاقوا برگزار شد، هر دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. با این نتیجه اندرلخت به رده سوم سقوط کرد و شقلاقوا هم رده دهم جدول را به خود اختصاص داد.

لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، با تساوی بدون گل تیمهای موناکو و لیون آغاز شد.
در این دیدار که از هفته نخست و در استادیوم خانگی لیون برگزار شد، تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل نتیجه نداد تا سهم هر کدام از تیمها تنها یک امتیاز باشد.

در دیداری دیگر از هفته نخست لوشمپیونا نیز قهرمان فصل گذشته این لیگ در برابر کان با نتیجه دو بر یک تن به شکست داد. در این دیدار المپیک مارسی با دو گل سئوبه و عربی بازی را با نتیجه دو بر یک به میهمانش واگذار کرد. تک گل میزبان را ساماسا در دقیقه ٧٧ به ثمر رساند

در دیداری دیگر نیز پاریسن ژرمن با نتیجه سه بر یک سن اتین را درهم کوبید. گل به خودی ژانو و گلهای اردینک و ننه تک گل پایت را بی اثر کرد تا پاریسن ژرمن نخستین گام را محکم بردارد. در پایان هفته نخست رقابتهای لوشمپیونا پارسین ژرمن، تولوز و کائن با سه امتیاز رده های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

در ادامه دیدارهای دوستانه باشگاهی جهان، تیم رئال مادرید در حالیکه تا دقیقه ٥٢ با نتیجه دو بر صفر از لس انجلس گلکسی آمریکا عقب بود، در آخر با نتیجه سه بر دو این تیم را شکست داد. در این دیدار ابتدا دونیوانت و دونووان برای میزبان گل زدند اما در نیمه دوم گونزالو هیگواین دو بار در دقایق ٥٢ و ٦٢ گلزنی کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. در ادامه ژابی آلونسو، در دقیقه ٧٢ یک گل دیگر برای کهکشانی ها به ثمر رساند، تا این تیم با نتیجه سه بر دو، پیروز این دیدار لقب گیرد.

هفته نخست مسابقات لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا، با شکست قهرمان فصل پیش آغاز شد.
آرژانتینیوس جونیورز، قهرمان فصل پیش این مسابقات، که در ورزشگاه خانگی خود به مصاف هوراکان می رفت، درحالیکه تا پایان نیمه اول با نتیجه یک بر صفر از میهمانش پیش بود، در آخر بازی را با نتیجه دو بر یک به این تیم واگذار کرد. ضمن آنکه پرز در دقیقه ٧٤ با دریافت کارت قرمز از مسابقه اخراج شد تا مشکلات جونیورز بیش از پیش شود.

همچنین در ادامه مسابقات لیگ فوتبال برزیل، کومپانتو، تیم بوتافوگو با پیروزی سه بر صفر در برابر اتلتیکو مینیرو به رده هفتم جدول این مسابقات صعود کرد. مایکوسوئل، سومالیا و هررا، سه گل برای میزبان به ثمر رساندند، تا این تیم با ١٨ امتیاز از ١٣ دیدار در رده هفتم جدول رده بندی قرار گرفت.

دو خبر از تنیس


در مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس آزاد مرکوری اینشورنس، در سن دیگوی کالیفرنیا، آنیسکا رادوانسکا از لهستان با غلبه بر دنیلا هانتوچووا از اسلواکی، به اولین دیدار فینالش پس از ١٠ ماه راه یافت.
رادوانسکا در این دیدار در دو ست و با نتایج ٦-٤ و ٦-٢ حریفش را از پیش رو برداشت.رادوانسکا امروز در فینال، به مصاف سوتلانا کوزنتسوا از روسیه خواهد رفت.

همچنین در ادامه مسابقات تنیس لگ میسن، دیوید نعلبندیان از آرژانتین و مارکوس بقداتیس از یونان، به دیدار نهایی این مسابقات راه یافتند. نعلبندیان با پیروزی دو بر صفر در برابر مارین چیلیچ از کرواسی راهی دیدا فینال شد. همچنین بقداتیس هم با همین نتیجه خاویر مایسه را از پیش رو برداشت تا در دیدار نهایی به مصاف نعلبندیان برود.


Friday, August 6, 2010

صعود ایران به فینال


مرحله نیمه نهایی دومين دوره مسابقات واليبال کاپ مردان آسيا، امروز با پیروزی تیم ملی ایران در برابر هند آغاز شد.
تیم ملی والیبال ایران در این دیدار ابتدا ست اول را با نتیجه ٢٥ بر ١٩ به سود خود به پایان برد، سپس ستهای دوم و سوم را با نتایج ٢٢ بر ٢٥ و ٢٠ بر ٢٥ به حریف حود واگذار کرد. ست پنجم اما با بازی زیبای ایران همراه بود. ایران این ست را هم با نتیجه ١٥ بر ١١ به سود خود به پایان برد تا راهی دیدار نهایی این مسابقات شود. در دیگر دیدار این مرحله هم امروز تیمهای چین و چین تایپه به دیدار یکدیگر می روند که برنده این دیدار در فینال به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.


دوری چهارماهه کاکا


ریکاردو ایزسون دوس سانتوس، ملقب به کاکا، در صورت انجام عمل جراحی بر روی زانوی چپش، به مدت سه تا چهار ماه از میادین دور خواهد بود.
کاکا که در یک سال گذشته بارها با مصدومیت از ناحیه پا مواجه شده، برای انجام معاینات پزشکی و عمل جراحی، کمپ رئال مادرید در کالیفرنیا را به مقصد بلژیک ترک کرد. مارک مارتینز، پزشک معالج کاکا انجام این عمل را برای او ضروری دانست و هرگونه تاخیر را تهدیدی جدی برای آینده این بازیکن اعلام کرد. کاکای ٢٨ ساله، سال گذشته در ازای مبلغ ٦٥ میلیون یور از میلان ایتالیا به جمع کهکشانی های مادرید پیوست و در ٢٥ دیداری که با پیراهن این تیم انجام داد، موفق شد ٨ گل نیز به ثمر برساند.

Thursday, August 5, 2010

سومین مدال ایران


در سومین روز از سومین دوره مسابقات اسکی روی چمن قهرمانی جوانان جهان، مهدی سولقانی یک مدال برنز دیگر برای ایران به دست آورد.
در ادامه این رقابتها و در رشته سوپر جی و یا مارپیچ سرعت پسران،که با حضور ٣٢ اسکی‌باز از کشورهای اتریش، سوئیس، آلمان، چک، اسلواکی، ایتالیا، ژاپن، مغولستان و ایران برگزار شد، مهدی سولقانی پس از اسکی بازانی از جمهوری چک واسلواکی سوم شد و دومین مدال خود و سومین نشان ایران را کسب کرد. سولقانی دیروز هم در رشته مارپیچ کوچک به نقره رسیده بود. در روز اول نیز در رشته سوپر کمباین، مرتضی جعفری مدال برنز را بدست آورد. گفتنی است امروز رقابتهای مارپیچ بزرگ جام جهانی بزرگسالان نیز در پیست دیزین دنبال شد.