Wednesday, June 30, 2010

حذف راجر فدرر از ویمبلدون


مدافع عنوان قهرمانی تنیس مردان، راجر فدرر سوئیسی ، نفر دوم تنیس جهان، با شکست از توماس بردیچ نفر دوازدهم تنیس از جمهوری چک، در مرحله یک چهارم نهایی ویمبلدون از گردونه این رقابتها حذف شد.
اما دیروز سرینا ویلیامز آمریکایی مدافع عنوان قهرمانی زنان موفق شد امید خود را زنده نگه دارد. درادامه رقابتهای سومین گراند اسلم فصل، مسابقات ٢١ میلیون دلاری ویمبلدون، سرینا ویلیامز، تنیسور چینی لی نا را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سرینا که در این میدان برای دستیابی به چهارمین عنوان قهرمانیش است، در ست نخست به زحمت افتاد و در تایبرک ٧ بر ٥ به پیروزی رسید ولی در ست دوم ٦به ٣ حریف چینی خود را مغلوب کرد و پیروز شد. این درحالی بود که خواهر بزرگتر سرینا، ونوس ویلیامز دیروز در مصاف با بازیکن بدون سید بلغارستان، سوتانا پیرونکووا نتیجه را واگذار کرد و از گردونه این رقابتها کنار رفت. گفتنی است امروز، این دو خواهر در رقابتهای دو نفره نیز شکست خوردند و بخت تکرار قهرمانی را در ویمبلدون از دست دادند. اما در دیگر رقابتهای مرحله یک چهارم نهایی ویمبلدون، کیم کلایسترز بلژیکی هم مقابل ورا زواناروآی روس تسلیم شد و کویتووآ هم با برتری مقابل کایا کناپی از استونی، راهی دور بعد شد.

خبرهای حاشیه جام جهانی


لاله های نارجی هلند که از صعود خود خوشحالند، در مرحله یک چهارم نهایی باید به دیدار دارنده پنج عنوان قهرمانی، تیم ملی برزیل بروند، هم اینک درحال آماده سازی خود هستند. کلاوس یان هونتلار مهاجم تیم ملی هلند اظهار داشته، این تیم باید بیشتر بر روی بازی خود، تمرکز کند. هونتلار، تنها راه پیروزی در برابر برزیل را بازی نزدیک و حفظ توپ می داند.
درحالیکه مقامات فدراسیون فوتبال انگلیس در حال بررسی آینده کاری فابیو کاپلو، سرمربی این تیم هستند، کاپلو لندن را به مقصد ایتالیا ترک کرد. این مربی که پس از شکست چهار بر یک در برابر تیم ملی آلمان، از دور مسابقات جام جهانی خارج شد، با فشار هواداران و مطبوعات انگلیسی روبروست.
در فرانسه،
ریموند دومنک سرمربی تیم ملی آنکشور که قرار داش با فدراسیون فرانسه تا ۱۰ روز دیگر به پایان میرسد، ، بهمراه ژان پی یر اسکال رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، برای ادای توضیحات درباره نتایج و اتفاقات تیم ملی فرانسه در مدت حضور در جام جهانی آفریقای جنوبی، به کمیسیون ورزشِ پارلمان انکشور رفتند. نتایج دور از انتظار تیم ملی فرانسه و اتفاقات و درگیریهای اُردویِ این تیم در آفریقای جنوبی، انتقاد کارشناسانو مطبوعات انکشور را برانگیخته است.
درحالیکه پاریسی ها در غم و اندو بسر میبرند ،مادرید، دیشب پایتخت اسپانیا، شاهد جشن و شادی طرفداران تیم ملی فوتبال انکشور بود. تیم ملی اسپانیا با پیروزی یک بر صفر در برابر تیم ملی پرتغال، راهی دور یک چهارم نهایی این مسابقات شد تا در این مرحله در برابر تیم ملی پاراگوئه صف آرایی کند. طرفداران این تیم پس از قهرمانی در مسابقات جام ملتهای اروپا، امید زیادی به کسب اولین قهرمانی اسپانیا در مسابقات جام جهانی دارند.
اما یکی ازنمایندگان آسیا در جام جهانی، تیم ملی کره جنوبی که در مرحله یک هشتم نهایی با شکست در برابر تیم ملی اروگوئه، از دور مسابقات جام جهانی حذف شد، در بازگشت به کشورش، مورد استقبال هواداران قرار گرفت. این اولین صعود کره جنوبی به دور دوم مسابقات جام جهانی، در خارج از خاک انکشور بود.

از عذرخواهی بلاتر تا پیشگویی هشت پا


در حالیکه، تصمیمات اشتباه داوری دراین دور از جام جهانی، به ویژه در دیدارهای انگلیس آلمان و آرژانتین مکزیک به اوج خود رسید، سب بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا از انگلیس و مکزیک عذرخواهی کرد. بلاتر که مخالف سرسخت استفاده از تکنولوژی در داوریست، بابت گل آفسایدِ توز و گل صحیحِ فرانک لمپارد، عذرخواهی کرد و اعلام کرد که فیفا استفاده از تکنولوژی را بررسی خواهد کرد.
اما با پایان مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی، تلاش برای خرید بلیط مراحل بعد افزایش پیدا کرده .در حالیکه تقاضا برای خرید بلیط های یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال به شدت افزایش یافته، پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرده، آماده مقابله با هرگونه اتفاقی در این زمینه است.
همزمان با حذف ۲۴ تیم از جمع ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی، تب پیش بینی درباره قهرمان این دوره افزایش یافته، یک اختاپوس که به پیشگویی مشهورست، و حتی تنها باخت آلمان مقابل صربستان را هم درست پیشگویی کرده بود، دویچه الف یا تیم ملی آلمان را برنده دیدار در برابر آرژانتین خوانده . این اختاپوس که پُل نام دارد، تاکنون همه بازیهای تیم ملی آلمان را درست پیش بینی کرده.

غم و شادی دو روی سکه


تیم ملی ژاپن که در ضربات پنالتی در برابر تیم ملی پاراگوئه شکست خورد و از صعود به دور یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال باز ماند، امروز آفریقای جنوبی را به مقصد کشورش ترک کرد. یوئیچی یوکومو کسی که با کوبیدن پنالتی به دیرک دروازه، مانع از صعود ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی شد، هم مغموم ترین بازیکن این تیم بود. در همین حال، طرفداران تیم ملی ژاپن که برای تماشای دیدار این تیم در برابر پاراگوئه در پایتخت انکشور، توکیو، گرد هم آمده بودند. با نا امیدی به خانه هایشان بازگشتند. طرفداران سامورایی های آبی پوش، که امید به ضربات پنالتی داشتند، با به هدر رفتن ضربه کومانو، امیدهایشان را بر باد رفته دیدند. در سوی دیگر، هواداران پاراگوئه، پس از پیروزی این تیم در برابر ژاپن و صعود به جمع هشت تیم برتر، در شهر پرتوریای آفریقای جنوبی به جشن و شادی پرداختند. با این پیروزی پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی اسپانیا خواهد رفت که دیروز موفق شد تیم ملی پرتغال را شکست دهد.

پاراگوئه صعود چهارمین نماینده آمریکای جنوبی


تیم ملی پاراگوئه هم با برتری مقابل ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها راه یافت، تا تنها نماینده آسیا نیز با جام نوزدهم وداع کند.
در اولین بازی دیروز در پایان مرحله یک هشتم نهایی فوتبال جام جهانی 2010 تیمهای پاراگوئه و ژاپن درحضور بیش از 36 هزار تماشاگرِ ورزشگاه لوفتوس ورسفلد شهر پروتوریا به قضاوت فرانک دی بلیکر بلژیکی، به مصاف هم رفتند که درنهایت این بازی در پایان 120 تلاش نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل به همراه نداشت. دو تیم موقیعیتهای گلزنی متعددی داشتندکه نتوانستند از آنها استفاده کنند تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز باشد.در ضربات پنالتی، یوئیچی یوکومو با کوبیدن پنالتی به دیرک دروازه،آرزوی آسیایی ها را برای تکرار حضور در مرحله یک چهارم نهایی نقش برآب کرد. و این تیم پاراگوئه بود که برتری 5 بر3 را از آن خود کرد و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یافت. پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 باید به دیدار اسپانیا برود.

اسپانیا پوست پرتغال را کند


مرحله یک هشتم نهایی فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با راهیابی آخرین تیم صعود کننده به جمع هشت تیم برتر رقابتها به اتمام رسید.

در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی دیشب تیم های ملی اسپانیا و پرتغال در ورزشگاه گرین پوینت شهر کیپ تاون به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ماتادورها به پایان رسید. تیم اسپانیا که در مرحله گروهی مقابل تیم سوئیس شکست خورد در مصاف با تیم دفاعی پرتغال در نیمه اول ناکام بود و حتی نزدیک بود دروازه اش نیز باز شود. شاگردان دل بوسکه در نیمه دوم چهره بهتری از خود ارائه دادند و داوید ویا با گلزنی در دقیقه ۶۳ امید یاران کریستیانو رونالدوی را برباد داد. بدین ترتیب پرتغال همچون تیم‌های فرانسه، ایتالیا و انگلیس با جام نوزدهم وداع کرد و تیم ملی فوتبال اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باید شنبه در ورزشگاه الیس پارک شهر ژوهانسبورگ به مصاف تیم پاراگوئه برود.

Tuesday, June 29, 2010

یک نمایش قهرمانی از برزیلیها


دیدار های مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال، دیروز با دو بازی پیگیری شد. تیم ملی برزیل، قهرمان پنج دوره مسابقات جام جهانی، با نتیجه سه بر صفر شیلی را درهم کوبید تا زنگ خطر را برای حریفان به صدا در آورد. برزیل در این بازی که در الیس پارک ژوهانسبورگ و به قضاوت هاوارد وب برگزار شد، مانند دیدارهای گذشته بازی با برنامه ای از خود ارائه داد. ابتدا در دقیقه 35 خوان با ضربه سر دروازه شیلی را باز کرد. در ادامه و در دقیقه 38 لوئیز فابیانو با عبور از تله آفساید مدافعان حریف و پشت سر گذاشتن دروازه بان، دومین گل برزیل و چهارمین گل خود در این مسابقات را به ثمر رساند تا برزیل با نتیجه دو بر صفر، پیروز نیمه اول لقب بگیرد. ابتدای نیمه دوم هم با گلزنی برزیل همراه بود. جایی که روبینیو با ضربه ای فنی سومین گل برزیل را به ثمر رساند. در ادامه برزیل بیشتر به کنترل بازی پرداخت و حملات شیلی هم آنقدر زهردار نبود تا بازی با همان نتیجه سه بر صفر بسود تیم ملی برزیل خاتمه یابد. برزیل با این برد در مرحله یک چهارم نهایی حریف تیم ملی هلند شد

صعود هلند به مرحله بعد


چرا که در اولین دیداردیروز، تیم ملی هلند با نتیجه دو بر یک، از سد تیم ملی اسلواکی گذشت.در این دیدار آرین روبن، هافبک تیم ملی هلند در دقیقه 18، قفل دروازه اسلواکی را باز کرد تا هلند به عنوان تیم پیروز راهی رختکن شود. نیمه دوم هم با حملات هلند پیگیری شد تا در دقیقه 83، وسلی اشنایدر گل دوم را برای هلند به ثمر رساند تا خیال این تیم از صعود به دور یک چهارم نهایی آسوده شود. اما این پایان کار نبود چون داور در دقیقه 90 یک پنالتی بسود اسلواکی گرفت و روبرت ویتک آنرا تبدیل به گل کرد. در همین لحظه داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا هلند به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یابد

خبرهایی از جام جهانی


در آخرین روز از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی، تا ساعتی دیگر دو تیم پرتغال و اسپانیا به مصاف هم می روند
در حالیکه تیم ملی پرتغال بعنوان دومین تیم پس از برزیل، راهی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی شده، کارلوس کیروش، سرمربی این تیم، قول داد بازی امروز در برابر اسپانیا، بازی ای زیبا و هیجان انگیز باشد. کیروش اظهار داشت که تیمش در این دیدار،باید بازی ای واقع گرایانه از خود ارائه دهد و در همه لحظات از رقیبش جلوتر باشد. بیشتر فشار حملات پرتغال بر روی کریستیانو رونالدو خواهد بود. سابروسا، هافبک این تیم در روزهای گذشته از کیروش خواسته بود تا با دادن آزادی عمل بیشتر به رونالد، شانس پیروزی این تیم را افزایش دهددر همین حال اسپانیایی ها نیز که تا پیش از جام، از آنها بعنوان یکی از بختهای مسلم قهرمانی نام برده می شد، با ارائه بازیهایی ضعیف در مرحله گروهی، انتقاد کارشناسان را برانگیختند. اما ویسنته دل بوسکه، سرمربی این تیم که بازی در برابر سوئیس را برغم شکست در آن دیدار، بهترین نمایش مردانش می داند، معتقد است که مرحله گروهی، درسهای زیادی به این تیم داده است. او همچنین اظهار داشت، فرناندو تورس که تا اینجا اغلب به صورت یار تعویضی پا به میدان گذاشته، برای بازی امروز کاملا آماده است
اما در خبری در مورد داوریهای این جام،در حالیکه سب بلاتر از بررسی استفاده از تکنولوژی در داوری فوتبال در ماه آینده خبر داده، داوران به اظهار نظر در این باره پرداختند. خوزه ماریا گارسیا آراندا، رئیس کمیته داوران فدراسیون بین الملی فوتبال، فیفا، در این باره گفت که برای او استفاده یا عدم استفاده از تکنولوژی فرقی ندارد و این روسای فیفا هستند که باید در این باره تصمیم گیری کنند. همچنین هاوارد وب، داور سرشناس انگلیسی هم از استفاده از تکنولوژی در داوری استقبال کرد و عنوان کرد که این امر به کاهش انتقاد از تیم داوری پس از هر دیدار کمک می کند. تصمیمات اشتباه داوری در این دوره از مسابقات که اوج آنها در دیدار تیم ملی انگلیس با آلمان و آرژانتین با مکزیک به وقوع پیوست، فشارها را برای استفاده از دوربین در داوری فوتبال افزایش داده است

مسابقات تنیس ویمبلدون



در خبری از تنیس، هفتمین روز از مسابقات تنیس ویمبلدون، سوممین گرانداسلم سال، راجر فدرر، تنیس باز شماره دو جهان، با پیروزی در برابر یورگن ملزر از اتریش، راهی دور بعد شد. فدرر حریفش را در سه ست پیاپی از پیش رو برداشت. اما اندی رادیک آمریکایی، بخت پنجم قهرمانی در این مسابقات، با شکست در برابر ین سو لوی تایلندی از دور مسابقات حذف شد. لو در این دیدار با نتیجه 3 بر دو رادیک را شکست داد و خود راهی دور بعد شد.دیگر تنیسور آمریکا نیز ناکام ماند. سم کوئری مقابل تنیس باز کشور میزبان تسلیم شد. اندی مورای انگلیسی، بخت چهارم قهرمانی این مسابقات، در سه ست و با نتایج 7-5، 6-3 و 6-4 بخت هجدهم قهرمانی سم کوئری آمریکایی را از پیش برداشت. اما در رقابتهای زنان، کیم کلایستر بلژیکی، بخت هشتم قهرمانی این مسابقات دو بر یک، هموطنش جاستین هنین را از پیش رو برداشت. بخت نخست قهرمانی، سرنا ویلیامز آمریکایی هم دو بر صفر، ماریا شاراپووای روس، بخت شانزدهم قهرمانی را شکست داد

Monday, June 28, 2010

برد ایتالیا در سوپربایک


در حالیکه تیم ملی ایتالیا از راهیابی به دور حذفی مسابقات جام جهانی بازمانده، در سوپربایک و در مسابقات جایزه بزرگ سن مارینو، یک ایتالیایی به مقام نخست دست یافت. در دور اول مسیر ٤٢٠٠ متری پیست آدریاتیکو، پس از بیاجی، کارلوس چکای اسپانیایی از تیم دوکاتی با ٣٨ صدم ثانیه، به مقام دوم دست یافت. در دور دوم هم پس از بیاجی، لئون هازلم بریتانیایی دوم و میشل فابریزیوی ایتالیایی سوم شدند. پس از این دو پیروزی درجایزه بزرگ سن مارینو، در پایان هشتمین دور از سیزده دور مسابقات سوپر بایک قهرمانی جهان، بیاجی با ٣٠٧ امتیاز و ٣٠ امتیاز اختلاف با هازلم، در مکان نخست قرار دارد

Sunday, June 27, 2010

آتش بازی مردان دیگو مارادونا


در پنجاه و دومین مسابقه فوتبال نوزدهمین دوره جام جهانی،تیم ملی آرژانتین، با پیروزی برابر مکزیک، حریف تیم ملی آلمان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شد.

در دومین روز ازرقابتهای مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی،شب گذشته، تیم های ملی فوتبال آرژانتین و مکزیک به قضاوت روبرتو روزتی ایتالیایی در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان بسود شاگردان مارادونا خاتمه یافت. تیم ملی فوتبال آرژانتین که در دیدارهای مرحله گروهی این جام، با سه پیروزی مقابل تیمهای نیجریه، کره جنوبی ویونان گام به این مرحله گذاشت با پیروزی 3 بر 1 برابر مکزیک با اقتدار به مرحله یک چهارم نهایی جام نوزدهم راه یافت. آبی راه راه پوشان آرژانتین که در سال 2006 با برتری 2 به 1 در وقت اضافی، مكزیك را حذف كردند برغم آنکه در این بازی اولین گل شان آفساید بود، اما آن ، از سوی داور پذیرفته شد تا نخستین گل بازی به نام کارلوس توز، مهاجم باشگاه منچستر سیتی نوشته شود.
در ادامه بازی اشتباه محرز دفاع مکزیک، گونزالو هیگواین را با دروازبان تنها گذاشت تا شاگردان دیه گو مارادونا دو بر یک پیش بیفتند. در نیمه دوم توز از پشت محوطه جریمه با شوتی زیبا توپ را به تور دروازه مکزیک دوخت تا گلی که هرناندز مهاجم جوان مکزیک به زیبایی به گل نشاند تنها فاصله این دو تیم را به دو گل کاهش دهد.
بدین ترتیب آرژانتین که ۲۶ بار مقابل مکزیک به میدان رفته، برای ۱۳ بار طعم شیرین پیروزی را بچشد و با صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای فوتبال جام جهانی حریف تیم ملی فوتبال آلمان شود.

سومین شکست و تلخ ترین باخت انگلیس در تاریخ جام جهانی


تیم ملی آلمان با یک پیروزی پُرگل مقابلِ تیم ملی انگلیس، ضمن انتقام شکست سنگین سال 2001 ،
به مرحله یك چهارم رقابتهای فوتبال جام جهانی 2010 راه یافت.
در سومین دیدار مرحله یك هشتم پایانی این مسابقات، تیمهای فوتبال آلمان و انگلیس در ورزشگاه فری استیت شهر بلوم فانتِین و به داوری خورخه لا ریوندا به میدان رفتند كه در پایان این بازی، تیم آلمان با نتیجه 4 بر 1 شاگردان فابیو کاپلو را در هم كوبید و خود به جمعِ هشت تیمِ برتر پیوست.
در این دیدار، میروسلاو كلوزه و لوکاس پودولسكی هر کدام یکبار در نیمه اول برای آلمانی ها گلزنی کردند.تك گلِ انگلیس را هم در این نیمه، ماتیو جیمز آپسون به ثمر رساند.
البته گل تساوی بخش فرانک لامپارد از سوی داور نادیده گرفته شد تا ناکامی شاگردان کاپلو کامل شود.
درحالیکه حاضران در ورزشگاه، از روی صفحه نمایشگر و میلیونها بیننده تلویزیونی، این گل را مشاهده کردند، اما کمک داور مسابقه و قاضی میدان این گل را ندیدند تا دو تیم با نتیجه 2 بر یک به رختکن بروند.
در نیمه دوم انگلیسی ها بر میزان حملات خود افزودند، اما آلمانی ها با دو ضد حمله، دو بار وسیله ی توماس مولر پاشنه دروازه جزیره را چرخاندند تا شکست تحقیرآمیزی را به تیم انگلیس تحمیل کرده باشند. این برای سومین بار است که تیم ملی انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با جام وداع می کند. این تیم در سال ۱۹۵۴ با نتیجه۴-۲مغلوب اروگوئه شد و در سال ۱۹۶۲ نیز در همین مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با برزیل با حساب ۳ - یک به برتری طلایی پوشان رای داد. اما نتیجه بازی دیروز، بدترین نتیجه تیم ملی انگلیس در جام جهانی محسوب میشود.
آلمانیها در سال 2001 در دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2002 با نتیجه 5 بر یک در ورزشگاه المپیک مونیخ مقابل انگلیس مغلوب دیود بکهام و یارانش شدند و این پیروزی ۴ بر یک را می توان انتقام آن دیدار به حساب آورد.
شاگردان یواخیم لو در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها باید شنبه در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ به دیدار آرژانتین بروند. دیگر تیمهای راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی تیمهای ملی فوتبال اروگوئه و غنا هستند که با پیروزی برابر تیم های کره جنوبی و آمریکا به جمع هشت تیم برتر جام پیوسته اند.امروز، در هفدهمین روز جام جهانی 2010 ، و سومین روز از مرحله یک هشتم نهایی، ابتدا هلند به مصاف اسلواكی می رود و سپس برزیل و شیلی با هم بازی خواهند کرد.

صعود تیم ملی غنا و حذف تیم ملی آمریکا


دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال، با شکست و حذف تیم ملی آمریکا همراه بود. شاگردان باب بردلی که در مرحله گروهی بالاتر از تیم ملی انگلیس، بعنوان تیم نخست گروه سی راهی دور حذفی مسابقات شده بودند، در برابر نماینده آفریقا خیلی زود قافیه را واگذار کردند. در این دیدار که در استادیوم رویال بفوکنگ روستنبرگ و به قضاوت ویکتور کاسای از مجارستان برگزار شد، کوین پرینس بوئاتنگ در دقیقه 5 اولین گل این دیدار را برای غنا به ثمر رساند. تیم ملی آمریکا پس از این گل زودهنگام دست به حملات پردامنه زدند و در برابر غنا با دفاع منطقی، مانع گلزنی آمریکا شد. نیمه نخست بازی با همان نتیجه یک بر صفر بسود غنا به پایان رسید. اما در دقیقه ۶۰ لاندن داناوان با به ثمر رساندن گل از روی نقطه پنالتی، بازی را به تساوی کشاند. در ادامه تیم ملی آمریکا برتری محسوسی در برابر حریف آفریقایی اش داشت اما موفق به گلزنی نشد تا با پایان وقت قانونی مسابقه، کار به وقت اضافه کشیده شود. با شروع وقت های اضافه باز هم این تیم ملی غنا بود که به گل رسید. آساموا جیان با فرار از مدافعان تیم ملی آمریکا توپ را به تور دروازه این تیم دوخت تا بار دیگر غنا، تیم برتر میدان شود. در ادامه وقتهای اضافه، تیم ملی آمریکا با وجود حملات بی شمار از به ثمر رساندن گل عاجز ماند تا با شکست دو بر یک در برابر غنا، از دور مسابقات حذف شود. تیم ملی غنا هم با این برد شیرین به جمع هشت تیم برتر مسابقات صعود کرد تا در این مرحله به مصاف تیم ملی اروگوئه ای رود که پیش از این به دور یک چهارم نهایی صعود کرده بود

صعود اروگوئه به مرحله یک چهارم نهایی


اروگوئه و کره جنوبی در اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی به مصاف هم رفتند
و اروگوئه با برتری ۲ بر یک راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این بازی که در ورزشگاه نلسون ماندلای بندر پورت‌الیزابت و به قضاوت ولفگانگ اشتارک آلمانی برگزارشد، حمله، در دستور دو تیم قرار داشت و کره جنوبی در همان دقیقه پنجم بازی، به وسیله ی چویونگ پارک، شوتی را روانه دروازه اروگوئه کرد که به تیرک اصابت کرد، ولی سه دقیقه بعد، آبی‌‌پوشان اروگوئه در دقیقه ۸ روی اشتباه مدافعان و دروازه‌بان کره جنوبی توسط لوئیس سوارز به گل برتری رسیدند. پس از این گل، کره، با ارائه بازی سرعتی، برای باز کردن دروازه حریف تلاش کرد و در نیمه دوم در شرایطی که هر لحظه شدیدتر می شد، در دقیقه ۶۸ توسط جون چونگ ‌لی بازی را به تساوی کشاند. اما در دقیقه ۸۳ سوارز‌، ستاره تیم آژاکس آمستردام، یکبار دیگر با ضربه ای زیبا ،اروگوئه را صاحب گل برتری کرد. بدین ترتیب اروگوئه بعنوان نخستین تیم، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و کره جنوبی، یکی از دو نماینده آسیایی حاضر در جمع شانزده تیم، برغم شایستگی هایش با جام وداع کرد

آرژانتین در مصاف با مکزیک


در دومین روز از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، تا ساعتی دیگر تیم ملی آرژانتین به مصاف مکزیک خواهد رفت. آرژانتین که بعنوان تیم نخست گروه بی به این مرحله صعود کرده در این دیدار دل به حرکات ویران کننده ستاره خود، لیونل مسی بسته است. آرژانتین در سال ۲۰۰۶ در وقت اضافه مکزیک را با نتیجه ۲ بر شکست داد، و در این جام نیز برای راه یافتن به مرحله یک چهارم نهایی باید در ورزشگاه ساکر سیتی برابر رقیب قدیمی خود قرار گیرد

مسی در سه دیدار تیمش با تیم مکزیک هرگز با شکست مواجه نشده و در دو بازی اش در برابر این تیم گلهای باشکوهی به ثمر رسانده. با این حال وی در این دوره از جام جهانی هنوز موفق به گلزنی نشده و تنها برای تیمش گلسازی کرده دیگو آرماندو مارادونا، سرمربی تیم ملی آرژآنتین در حالی که مکزیک را شایسته احترام نامید، عنوان کرده که تیم ملی کشورش با پیروزی در این دیدار، راهی دور یک چهارم نهایی خواهد شد.اما در حالیکه کمتر کارشناسی تیم ملی مکزیک را پیروز این میدان می داند، خاویر آگیره، سرمربی این تیم شانس دو تیم را برابر می داند. آگیره مارادونا را دوست خود نامید اما اظهار داشت، شاگردانش برای تاریخ سازی پای به این مسابقات گذاشته اند و می خواهند از سد آرژانتین عبور کنند

خبرهایی کوتاه از جام جهانی


فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، اعلام کرد نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال، چهارمین دوره متوالی جام جهانیست که در آن نمونه مثبت دوپینگ وجود نداشته . تا کنون ٤٥٠ نمونه دوپینگ از بازیکنان گرفته شده که تمامی آنها منفی بوده اند. همچنین میانگین مصدومان در هر مسابقه هم با کاهش روبرو شده و از دو ممیز هفت نفر در هر مسابقه از سال ۲۰۰۲ به دو نفر در هر مسابقه کاهش یافته

مقامات فیفا، ایجاد پارکهای مخصوص هواداران برای تماشای مسابقات فوتبال، در جام جهانی آفریقای جنوبی را پدیده ای موفق اعلام کرد. فیفا همچنین کاهش استقبال از این اماکن عمومی در برخی شهرها مانند ژوهانسبورگ را به هوای سرد این شهرها نسبت داد. در شش شهر آفریقای جنوبی که میزبان مسابقات جام جهانی هستند پارکهایی مخصوص هواداران انتخاب شده که در آنها طرفداران فوتبال در کنار یکدیگر به تماشای مسابقت فوتبال می نشینند


پرزیدنت اوباما که برای شرکت در اجلاس گروه بیست راهی کانادا شده، به تماشای دیدار تیم ملی آمریکا در برابر غنا نشست. اما حمایت اوباما از تیم ملی کشورش هم مانع از شکست این تیم در برابر غنا و حذف از نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی نشد

دیدار اسپانیا - پرتغال


خوان مانوئل مارتا، مهاجم تیم ملی اسپانیا، اعلام کرد که تیم ملی کشورش مرعوب قدرت فوتبال پرتغال نخواهد شد. مارتا اضافه کرد که اسپانیا از مرحله گروهی درس گرفته که هیچ تیمی را دست کم نگیرد، به خصوص تیم ملی پرتغال را که در ۱۹ بازی گذشته اش به هیچ تیمی نباخته . تیم ملی اسپانیا در دیدار در برار پرتغال، نمی تواند از هافبک مصدوم اش ژابی آلونسو استفاده کند و به احتمال فراوان خاویر مارتینز به جای او پا به میدان خواهد گذاشت

پیروزی دشوار نادال در ویمبلدون


در ششمین روز از مسابقات گرند اسلم ویمبلدون، و در رقابتهای زنان، سرینا ویلیامز آمریکایی، بخت نخست قهرمانی این مسابقات با پیروزی قاطع در برابر دومنیکا سیبولکووا از اسلواکی، به دور چهارم این مسابقات راه یافت ویلیامز که این دیدار را دو بر صفر و با نتایج ٦-٠ و ٧-٥ به سود خود به پایان برد، در مرحله بعد به مصاف ماریا شاراپووای روس خواهد رفت
شاراپووا که بخت شانزدهم قهرمانی این مسابقات شناخته شده، در دو ست و با نتایج ٧-٥ و ٦-٣ باربورا زالاووا استریکووا از جمهوری چک را از پیش رو برداشت تا در دور چهارم به مصاف سرنا ویلیامز برود. همچنین در بخش مردان و در مهمترین رقابتها ، رافائل نادال، تنیس باز شماره یک جهان از اسپانیا، به سختی و با نتیجه سه بر دو فیلیپ پتچنر از آلمان را از پیش رو برداشت و راهی دور بعد مسابقات شد

کایل بوش پیروز این روزهای نسکار


در رقابتهای نسکار جام سراسری ملی یا نیشن وایدز، روز گذشته کایل بوش با پیروزی در مسابقه نیوانگلند ٢٠٠ نام خود را بعنوان نخستین راننده ای که دو سال پی در پی در این پیست به پیروزی رسیده ، به ثبت رساند. در این ریس که در پیست نیوهامپشایر برگزار شد، کایل بوش با اتومبیل تویوتا جلوتر از براد کازلوفسکی و کارل ادواردز به خط پایان رسیدو برای دومین سال قهرمان این میدان شد. در جدول رده بندی مسابقات سری نیشن وایدز نسکار براد کازلوفسکی همچنان پیشتاز است و کایل بوش پس از کارل ادواردز و جاستین آلگایر در مکان چهارم جدول جای دارد

Thursday, June 24, 2010

دو برادر شاهد صعود آلمان


برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی، دو برادر در دو تیم رقیب با هم رو در رو شدند. برادران بواتنگ، ژروم و کوین پرینس، از دو مادر مختلف آلمانی و پدری از غنا، یکی برای تیم ملی آلمان و آن یکی برای تیم ملی غنا بازی می کند. ژروم بواتنگ، مدافع تیم ملی آلمان هست
دیروز طی دیداری که از گروه D برگزار شد و تیمهای غنا و استرالیا به مصاف هم رفتند، او ۷۲ دقیقه بازی کرد و كوین پرینس بواتنگ، برادرش ،هافبك میانی غنا ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت. بهرحال برای اولین بار دو برادر در جام جهانی مقابل هم بازی کردند. دیشب شاگردان یواخیم لو که در دیدار گذشته در برابر صربستان بازی را با یک گل به حریف واگذار کرده بودند، در این دیدار از ابتدا آهنگ دروازه حریف را کردند که حملات این تیم در دقیقه 60 به ثمر رسید. مسوت اوزیل، مهاجم ترک تبار این تیم با ضربه ای زیبا، از بیرون محوطه جریمه، دروازه غنا را باز کرد تا خیال آلمانی هارا از صعود راحت کند. این بازی با همین نتیجه به پایان رسید و آلمان با 6 امتیاز به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله حذفی شد و باید در این مرحله به مصاف تیم ملی انگلیس برود.تیم ملی غنا هم برغم شکست در این دیدار با 4 امتیاز و بدلیل تفاضل گل بیشتر بعنوان تیم دوم گروه، راهی مرحله حذفی شد.ع

استرالیا گل کاشت


امابغیر از آلمان و غنا، در همین گروه دو تیم استرالیا و صربستان به میدان رفتند که تیم ملی استرالیا با یک پیروزی حیثیتی، تیم صربستان را شکست داد.

صربها که پیش از این دیدار از بخت صعود برخوردار بودند، با شکست در برابر استرالیا، رویای حضور در مرحله یک هشتم نهایی را از دست رفته دیدند و استرالیا که شانسی برای صعود نداشت برای به گل رسیدن 69 دقیقه صبر کرد تاآنکه تیم کَیهیل با ضربه سر قفل دروازه صربستان را باز نمود. 4 دقیقه بعد بِرت هُولمان گل دوم را برای استرالیا به ثمر رساند تا این تیم دو بر صفر پیش بیفتد. در ادامه صربستان در دقیقه 84 توسط مارکو پانتلیچ توانست یکی از گلها را جبران کند اما بازی با نتیجه دو بر یک بسود استرالیا به پایان رسید. بدین ترتیب، صربستان با 3 امتیاز درقعر جدول قرار گرفت و استرالیا هم با 4 امتیاز با قرار گرفتن در رده سوم، از صعود بازماند.ع

انگلیس هم در جمع ۱۶ تیم برتر


در دودیدار دوم دیشب، از گروه C تیم های اسلونی و انگلیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر بسود تیم ملی انگلیس به پایان رسید. در این دیدار که در ورزشگاه نلسون ماندلای پورت الیزابت برگزار شد، ژرمن دفو در دقیقه 23 تک گل بازی را برای تیم ملی انگلیس به ثمر رساند تا این تیم پس از دو بازی پُرانتقاد، با کسب سه امتیاز این دیدار، با 5 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر، بعنوان تیم دوم راهی دور بعد شود

دوناوان برای آمریکا گل کاشت.


آمریکا دیروز با شکست الجزایر در دقیقه پایانی، راهی دور حذفی شد.آمریكا با تك گل دقیقه پایانی لندون داناوان ، هافبک تیم لس آنجلس گالاکسی، مقابل الجزایر به پیروزی رسید و گام به مرحله یك هشتم پایانی گذاشت.دراین مسابقه که برای آمریکا حساسیت ویژه ای داشت، این تیم پس از بارها از دست دادن موقیعت گلزنی و زدن توپ به تیرک دروازه ، و حتی مردود شدن گل سالمش توسط داور، سرانجام در دقیقه ۹۱ توسط لاندن داناوان به گل طلایی رسید وبا ۵ امتیاز، بعنوان تیم نخست گروه سوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.شاگردان باب برادلی در مرحله گروهی نوزدهمین دوره جام جهانی با یک پیروزی مقابل الجزایر و دو تساوی مقابل تیمهای انگلیس و اسلوونی با ۵ امتیاز جواز حضور در دور یک هشتم نهایی را بدست آوردند. در پایان این بازی، دوناوان به عنوان بهترین بازیكن زمین برگزیده شد. تیم ملی آمریکا پیش از این در جام جهانی هفدهم که به میزبانی کره جنوبی و ژاپن برگزار شد، به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود.بدین ترتیب از این گروه، تیم های آمریکا و انگلیس به مرحله بعد راه یافتندو تیمهای اسلوونی و الجزایر با جام وداع کردند. ع

امید صعود ژاپن برای شکست دانمارک


اما تا ساعتی دیگر در گروه ایی ژاپن با دانمارک روبرو می شود و هلند با کامرون مصاف می دهد. دانمارک که با 3 امتیاز در رده سوم قرار دارد به مصاف ژاپنی می رود که با همین امتیاز در رده دوم جای گرفته. برنده این دیدار به همراه تیم ملی هلند، راهی دور حذفی مسابقات جام جهانی خواهد شد. در دیگر دیدار هم تیم ملی هلند به مصاف کامرونی خواهد رفت که پیش از این از دور مسابقات حذف شده بود. این دیدار برای هر دو تیم جنبه تشریفاتی دارد و کامرون تنها برای اثبات شایستگی هایش پا به این میدان خواهد گذاشت.

ده ساعت تنیس


اما دردنیای تنیس،در سومین روز مسابقات گرانداسلم ویمبلدون دیدار بخت 23 قهرمانی، جان ایزنر آمریکایی و نیکلاس ماهوت فرانسوی، رکوردی جالب به جا گذاشت. این دو تنیس ۹ ساعت و ۵۸ دقیقه با یکدیگر پیکار کردند و سرانجام بازی بدلیل کاهش نور، متوقف شد و باقی بازی به امروز موکول گریدید. این دیدار در حالی با نتیجه 59 بر 59 متوقف شد که رکورد قبلی طولانی ترین مسابقه تاریخ تنیس، در رولان گروس در سال 2004 و به مدت 6 ساعت و 33 دقیقه اتفاق افتاده بود. جالب آنکه تنها ست پنجم این مسابقه 7 ساعت و شش دقیقه به طول انجامید.در دیداری دیگر، راجر فدرر، تنیس باز شمار دو جهان، توانست با نتیجه سه بر یک، ایلیا بوزولیاچ صرب را از پیش رو بردارد. فدرر که در بازی نخست، دو بر صفر از حریف عقب بود و با پیروزی سه بر دو بازی سختی را پشت سر گذاشت، در این مسابقات به دنبال هفتمین قهرمانیست.اندی رادیک آمریکایی هم، در حالیکه یک گیم را از مایکل لودرا عقب افتاده بود، در آخر با نتیجه دو بر یک از سد این حریف گذشت تا او هم راهی دور سوم این مسابقات شود.سرویسهای بخت پنجم قهرمانی، 25 بار تبدیل به امتیاز شد تا او پیروزی این میدان لقب گیرد.در بخش زنان هم ونوس ویلیامز آمریکایی، با نتیجه دو بر صفر از سد اکاترینا ماکارووا از روسیه گذشت. قهرمان پنج دوره مسابقات ویمبلدون، پس از خواهرش سرنا، بخت دوم قهرمانی مسابقات امسال به حساب می آید.ع

Wednesday, June 23, 2010

صعود مقتدرانه آرژانتین

امروز تیم ملی آمریکا با برتری یک بر صفر، با تک گل دقیقه ۹۱ لندون دونوان ، مقابل الجزایر بعنوان تیم نخست گروه سوم راهی دیدارهای مرحلهی یک هشتم نهایی شد. انگلیس هم با همین نتیجه از سد اسلوونی گذشت و صعود کرد. اما دوازدهمین روز از نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال، با راهیابی تیمهای آرژانتین ، كره جنوبی ، اروگوئه و مكزیك به مرحله یك هشتم نهایی پیگیری شد
تیم ملی آرژانتین که از بختهای فتح جام شمرده میشود، دیشب یونان را نیز از پیش رو برداشت. شاگردان دیگو مارادونا که تا اینجای جام عملکردی درخشان از خود به جای گذاشته اند، با نتیجه دو بر صفر از سد یونان عبور کردند تا با 9 امتیاز از سه بازی، به عنوان تیم اول گروه بی راهی دور حذفی شوند. لیونل مسی، ستاره تیم ملی آرژآنتین با اینکه در این دیدار هم موفق به گلزنی نشد اما بارها با خلق موقعیتهای زیبا، برتری آرژانتین را به حریف دیکته کرد، ضمن اینکه یک بار هم ضربه مسی بر تیر دروازه یونان فرود آمد.مارتین دمیکلیس در دقیقه 88 و مارتین پالرمو در دقیقه 89 دو بار برای آرژانتین گلزنی کردند تا این تیم با خیالی آسوده راهی دور حذفی مسابقات شود. یونان هم با این نتیجه و با سه امتیاز از دور مسابقات حذف شد
همزمان دردیگر دیدار این گروه، کره جنوبی هم با تساوی در برابر نیجریه، و كسب چهار امتیاز بعنوان تیم دوم گروه، راهی مرحله یك هشتم پایانی شد. کره که در بازی نخست دو بر صفر یونان را مغلوب کرده بود و در دیدار دوم 4 بر یک در برابر آرژانتین شکست خورده بود، در این بازی با تساوی دو بر دو در برابر نیجریه، با 4 امتیاز راهی مرحله حذفی این مسابقات شد. در این دیدار ابتدا اوچه در دقیقه 12 نیجریه را پیش انداخت، اما در دقیقه 38 جونگ سو لی، بازی را به تساوی کشید. چو یونگ پارک هم در دقیقه 49 کره را پیش انداخت اما نیجریه با حملات پرتعداد توسط یاکوبو در دقیقه 69 بازی را به تساوی کشاند. با این نتیجه کره با 4 امتیاز به دور بعد صعود کرد و نیجریه با تنها یک امتیاز از دور مسابقات حذف شد

حذف تیم ملی فرانسه


دیدار های گروه اول نیز با حذف میزبان و تیم ملی فرانسه به پایان رسید تیم ملی فرانسه که در این جام جهانی، مشکلات بیشماری را تجربه کرده، در مقابل میزبان هم، تن به شکست داد، تا ناکامی هایش کامل شود. این تیم در دیداری که نیاز به پیروزی داشت، ضعیفتر از همیشه حاضر شد تا بازنده میدان لقب گرفت. آفریقای جنوبی که شانس کمی برای صعود به دور بعد داشت، در این بازی با نمایشی زیبا، توانست در دقیقه ٢٠ توسط خومالو به گل نخست دست یابد در ادامه و در دقیقه ٢٦ گورکوف با خطایی مشکوک از سوی داور با کارت قرمز مواجه شد، تا تیره روزیهای خروسها ادامه داشته باشد در دقیقه ٣٨ هم ام فلا با زدن گلی دیگر، نیمه اول را دو بر صفر به سود میزبان به پایان رساند. نیمه دوم با حملات گاه و بی گاه دو تیم ادامه داشت و شاگردان ریموند دومنک تنها توانستند یکی ازگلها را توسط فلورن مالودا در دقیقه 70 جبران کنند. در پایان، بازی با همین نتیجه ۲ بر یک بسود آفریقای جنوبی تمام شد اما با 4 امتیاز و تفاضلِ گلِ منهای دو در مكان سوم جدول ایستاد و با جام نوزدهم وداع کرد. فرانسه هم ، با یک امتیاز ازسه بازی، و ثبت بدترین نتیجه جام جهانی در کارنامه ی خود، از دور مسابقات حذف شد
از همین گروه، گروه یك، مکزیک و اروگوئه هم به مصاف هم رفتندکه اروگوئه موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد حریفش عبور کند.اروگوئه که پیش از این دیدار با 4 امتیاز در صدر گروه قرار داشت، در صورت کسب یک تساوی هم راهی دور بعد می شد. اما لوئیس سوارز مهاجم نامی باشگاه آژاکس آمستردام، با گلزنی در دقیقه 43 برای اروگوئه، خیال این تیم را از بابت صعود راحت کرد. در ادامه این دیدار توپی از خط دروازه عبور نکرد تا اروگوئه با 7 امتیاز در صدر قرار گیرد و راهی دور بعد شود. تیم ملی مکزیک هم برغم شکست در این دیدار، با 4 امتیاز، هم امتیاز با آفریقای جنوبی ولی با تفاضل گلِ به اضافه 1 ، با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه، به همراه اروگوئه راهی یك هشتم پایانی شد

صعود به شرط پیروزی


چهارشنبه پس از دیدارهای گروه سوم تا ساعتی دیگر، از گروه چهارم دو دیدار همزمان برگزار می شود که در یکی از آنها تیم ملی آلمان در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ به داوری کارلوس سیمون از برزیل به مصاف غنا خواهد رفت
شاگردان یواخیم لو که دردیدار پیشین در برابر صربستان با نتیجه یک بر صفر بازنده میدان لقب گرفتند برای صعور، باید برنده این دیدار باشند. از آنسو، تیم ملی غنا هم که با ٤ امتیاز در صدر این گروه قرار دارد، تنها در صورت کسب یک تساوی در برابر تیم ملی آلمان راهی دور بعد خواهد شد. در دیگر دیدار این گروه هم، استرالیا در ورزشگاه ام بومبلا شهر نلسپروت به داوری جورج لاریوندا از اوروگوئه به مصاف تیم ملی صربستان می رود. استرالیا که با یک امتیاز در قعر جدول این گروه قرار دارد، نا امید از صعود، تنها برای اعاده حیثیت پا به میدان خواهد گذاشت. اما اوضاع برای صربستان متفاوت است. این تیم که با ٣ امتیاز در رده سوم قرار دارد، در صورت پیروزی در این دیدار و فارغ از نتیجه بازی دو تیم آلمان و غنا، راهی دور حذفی این مسابقات خواهد شد

مسابقات فردا


در ادامه مسابقات جام جهانی فوتبال، فردا دیدارهای سوم گروههای ای و اف برگزار میشود. در گروه ای دانمارک که با ٣ امتیاز در رده سوم قرار دارد به مصاف ژاپنی می رود که با همین امتیاز در رده دوم جای گرفته. برنده این دیدار به همراه تیم ملی هلند، راهی دور حذفی مسابقات جام جهانی خواهد شد
در دیگر دیدار هم تیم ملی هلند به مصاف کامرونی خواهد رفت که پیش از این از دور مسابقات حذف شده بود. این دیدار برای هر دو تیم جنبه تشریفاتی دارد و کامرون تنها برای اثبات شایستگی هایش پای به این میدان خواهد گذاشت. اما در گروه اف مدافع عنوان قهرمانی در حالی که حال و روز خوشی ندارد به مصاف اسلواکی قعرنشین می رود. ایتالیا برای صعود به دور بعد نیاز به هر سه امتیاز این دیدار دارد. این در حالی است حتی اسلواکی هم در صورت پیروزی شانس صعود خواهد داشت. در دیگر دیدار این گروه هم پاراگوئه صدرنشین به مصاف نیوزیلند می رود. هر دو تیم در صورت پیروزی در این دیدار شانس صعود به دور بعد را خواهند داشت

Monday, June 21, 2010

نمایش ضعیف قهرمان


یازدهمین روز نوزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی فوتبال، امروز با پیروزی پُرگل پرتغال مقابل کره شمالی و بازی شیلی و سوئیس از گروه اچ دنبال شد
اما دیروز این بازیها با پیروزی تیمهای پاراگوئه و برزیل و تساوی قهرمان جهان، ایتالیا دنبال شد. تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان جام جهانی سال ۲۰۰۶ با تساوی دیشب خود برابر نیوزیلند، بخت صعود به مرحله بعد را کاهش داد. در این دیدار که از گروه ششم و در ورزشگاه ام بُوم بِلای شهر نِلسپروُیت و به قضاوت کارلوس باترس برگزار شد، دو تیم در پایان به نتیجه یک - یک رضایت دادند.در این دیدار شان اسملتز در دقیقه 7 برای نیوزیلند گل زد ووینچنزو یاکوئینتا در دقیقه 29 از روی نقطه پنالتی برای ایتالیا گل زدند. تیم ملی فوتبال ایتالیا که در نخستین دیدار خود برابر پاراگوئه به تساوی یک بر یک رضایت داده بود، با کسب این تساوی دو امتیازی شد و شانس خود برای صعود به مرحله بعد را کاهش داد. در این گروه تیم ملی پاراگوئه با پیروزی در بازی دیشب خود برابر اسلوواکی در صدر جدول قرار دارد

سه امتیاز مهم برای پاراگوئه


تیم ملی فوتبال پاراگوئه دومین دیدار خود در نوزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی را با پیروزی پشت سرگذاشت. در مرحله گروهی این رقابت‌ها و در گروه اف تیم ملی فوتبال پاراگوئه با نتیجه 2 بر صفر تیم اسلواکی را شکست داد. در این دیدار که با قضاوت ادی آلن مایلت و حضور 28 هزار تماشاگر در ورزشگاه فری استیت شهر بلوم فونتین برگزارشد، اِنریکو وِرا در دقیقه 27 و کریستین رِیوِروُس در دقیقه 86 گلهای تیم پاراگوئه را به ثمر رساندند. تیم ملی فوتبال پاراگوئه که در نخستین دیدار خود برابر ایتالیا به تساوی یک بر یک دست یافته بود با این پیروزی 4 امتیازی شد و شانس رسیدن به مرحله بعد را پیدا کرد

چهار گل و یک اخراجی حاصل کار طلایی پوشان


اولین دیدار از دور دوم رقابتهای جام جهانی در گروه جی با برتری طلایی پوشان برزیل
مقابل تیم ساحل عاج به پایان رسید. ساحل عاج که از دیدار اول خود به یک امتیاز دست یافته بود، مقابل برزیلی به میدان میرفت که با پیروزی مقابل کره شمالی، سه امتیاز گرفته بودو در بالای جدول گروه قرار داشت.در این دیدار که به قضاوت استفان لانوی از فرانسه و در ورزشگاه ساکر سیتی برگزار شد، فابیانوبا هنرنمایی خود ازدفاع تیم ساحل عاج گذشت و دو گل زیبا به ثمر رساند هر چند که در به ثمر رساندن گل دومش و هنگام کنترل توپ، به نظر میرسید که از دست نیز بهره برد، داور فرانسوی این گل را قبول کرد. سومین گل شاگردان دونگا نیز وسیله کاکا ساخته شد و توسط اِلانو به تور دروازه تیم حریف نشست. دیده دروگبا، ستاره تیم ساحل عاج و تیم چلسی لندن، یکی از گلها را جبران کرد. در ادامه این بازی، خشونتِ بازیکنانِ ساحل عاج، بازی را تا اندازه از شرایط عادی خارج کرد تا آنکه این خشونت به بازیکنان برزیل نیز سرایت کرد و کاکا با دریافت کارت زرد دوم از زمین خارج شد. بهرحال بازی با همین نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید و برزیل با ۶ امتیاز از دو دیدار صعود خود را به مرحله بعد مسجل کرد

نیاز مبرم ماتادورها به پیروزی


تا ساعتی دیگر آخرین بازی روز یازدهم بین دوتیم بازنده دیدار نخست گروه، اسپانیا و هندوراس برگزار میشود. تیم ملی اسپانیا در حالی امشب، به مصاف هندوراس میرود که در دیدار با سوئیس طرفدارانش را بهت زده کرده بود. این تیم که از آن بعنوان یکی از بختهای نخست قهرمانی نوزدهمین جام جهانی یاد می شد، در دیدار در برابر سوئیس برغم برتری در دقایقی از بازی، در آخر با نتیجه یک بر صفر دیدار را به شاگردان اوتمار هیتسفیلد واگذار کرد که تا اولین شگفتی جام رقم خورد. شاگردان ویسنته دل بوسکه برای امیدواری به صعود به دور حذفی، نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارند تا با امید بیشتری دیدار سوم در برابر شیلی را برگزار کند. از آنسو هندوراس هم که دیدار نخست در برابر شیلی را مانند اسپانیا، با نتیجه یک بر صفر واگذار کرده، چاره ای جز پیروزی در این دیدار ندارد. تحقیر ماتادورها در دیدار نخست در برابر سوئیس و شکست هندوراس در برابر شیلی، بازی امشب را جذابتر خواهد کرد

جیمی جانسون پیروز نسکار کالیفرنیا


رقابتهای نسکار سیومارت ۳۵۰ از سری رقابتهای جام اسپرینت با پیروزی جیمی جانسون به پایان رسید. در این رقابت که در پیست ۳۲۰۰متری سونومای کالیفرنیا برگزار شد جیمی جانسون با اوتمبیل شورولت خود یکصد وده دور مسیر این پیست رو طی کرد و به پیروزی رسید.پس از او رابی گوردون با خودروی تویتا دوم شد و کوین هاوریک به مکان سوم رسید. این در حالی بود که مارک آمبروزو بعنوان نفر نخست از خط گذشت ولی با اشتباهی که هنگام حضور خودروی مارشال در پیست کرد، توسط داوران 6 پله در رده بندی سقوط نمود و و پس از کیسی کان، و جف گوردان ششم شد

Sunday, June 20, 2010

بهترین بازیکن هلند در دیدار با ژاپن


دهمین روز از رقابتهای جام جهانی فوتبال 2010 افریقای جنوبی امروز با پیروزی ۲ برصفر پاراگوئه مقابل اسلواکی آغاز شد و در بازی دوم ایتالیا در برابر نیوزیلند به تساوی یک-یک رضایت داد. تا ساعتی دیگر هم دوتیم برزیل و ساح عاج به مصاف هم می روند.اما در روز نهم جام نوزدهم، هلند بعنوان نخستین تیم صعود کننده به دور یك هشتمِ پایانی و كامرون بعنوان نخستین تیم حذف شده شناخته شد. در ادامه دور دوم مرحله گروهی این بازیها، درگروه 5 ، دیروز تیم ملی هلند با تک گل وسلی اشنایدر بر ژاپن غلبه کرد وصعود خود را به دور یك هشتم پایانی مسجل نمود. در این دیدار که در استادیوم دوربان برگزار شد، مالکیت توپ بیشتر در اختیار تیم ملی هلند بود و اشنایدر با بهره گیری از حملات پردامنه این تیم توانست در دقیقه ۵۳ با ضربه ای محکم، قفل دروازه ژاپن را باز کند. در ادامه بازی، حملات دو تیم نتیجه ای نداد تا بازی با همان حساب ۱ بر صفر به سود هلند به پایان رسد. این تیم که در دیدار نخست هم با نتیجه دو بر صفر در برابر دانمارک به پیروزی رسیده بود، با ۶ امتیاز در صدر گروه E قرار گرفت تا صعود خود را مسجل کرده باشد. در پایان این بازی نیز وسلی اشنایدر به عنوان بهترین بازیكن میدان انتخاب شد . تیم ملی ژاپن هم با سه امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داد

کامرون اولین حذف شده جام جهانی


در دومین دیدار از گروه پنجمین هم، شیرهای رام نشدنی کامرون با قبول شکست مقابل دانمارک از صعود به مرحله بعد بازماندند. دیروز تیم ملی کامرون در ورزشگاه لوفتوس ورسفیلد پرتوریا به مصاف دانمارک رفت و با شکست در برابر این تیم، عملا از گردونه رقابتها، حذف شد. کامرون در حالیکه دیدار نخست در برابر ژاپن را هم با نتیجه یک بر صفر واگذار کرده بود، برای زنده نگاه داشتن امید صعودش، نیاز به هر سه امتیاز این دیدار داشت. حملات ابتدایی این تیم و گل دقیقه 10 ساموئل اتوئو، نوید بازیی زیبا از این نماینده آفریقا را می داد،اما هرچه حملات این تیم فروکش می کرد، بر تعداد حملات دانمارک افزوده می شد. ابتدا در دقیقه 33 نیکلاس بنتنر و سپس دنیس رومدال در دقیقه 61 دو گل برای دانمارک به ثمر رساندند، تا این تیم بازی باخته با پیروزی دو بر یک عوض کند. با این نتیجه، تیم ملی کامرون با قبول دومین باخت در این رقابتها، بخت صعود به دور بعد را از دست داد و تیم دانمارک هم با 3 امتیاز در رده سوم گروه قرار گرفت تا امیدوار به راهیابی به مرحله حذفی باشد. تیمهای دانمارك و ژاپن که هر کدام 3 امتیاز در اندوخته دارند، برای صعود به مرحله بعد، در آخرین بازی این گروه رودرروی هم به میدان خواهند رفت

غنا با تساوی به صدر گروه دی صعود کرد


دردیداری از گروه دی یا چهارم ، تیم ملی غنا دربرابر استرالیا، با حساب یک بریک متوقف شد. در این دیدار که در استادیوم رویال بافوکنگ شهر روستنبرگ برگزار شد ابتدا هولمان در دقیقه ۱۱ تیم ملی استرالیا را پیش انداخت، اما خطای هند هری کیول، مهاجم تازه از بند مصدومیت رها شده استرالیا و اخراج این بازیکن شرایط بازی را دگرگون کرد. این ضربه پنالتی را آساموا گایان برای غنا تبدیل به گل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. در ادامه اما غنا هرچه زد به در بسته زد و موقعیتهای انبوه این تیم، راه به دروازه استرالیا نبرد، تا بازی با همان نتیجه یک بر یک به پایان رسید. با این نتیجه، غنا با چهار امتیاز از دو بازی در صدر گروه دی قرار گرفت و استرالیا با یک امتیاز از همین تعداد بازی همچنان در قعر جدول باقی ماند. در پایان این دیدار هم جیان بازیكن تیم غنا به عنوان بهترین بازیكن برگزیده شد

ساحل عاج در مصاف با برزیل


تا ساعتی دیگر تیمهای برزیل و ساحل عاج در گروه جی موسوم به گروه مرگ به میدان میروند
تیم ملی برزیل در شرایطی خود را آماده دیدار در برابر ساحل عاج می کند که دیدار نخست در برابر کره شمالی را به زحمت و با نتیجه دو بر یک بسود خود به پایان برد. طلایی پوشان برزیل در صورت پیروزی در این دیدار، صعودش را به دور بعد مسجل خواهد کرد و دیدار جمعه آینده در برابر پرتغال برای این تیم جنبه تشریفاتی خواهد داشت. در انسو، سون گوران اریکسون، سرمربی تیم ملی ساحل عاج برای حضور دیدیه دروگبا در ترکیب اصلی این تیم مقابل تیم ملی برزیل، هنوز به جمع بندی کامل نرسیده . این مهاجم که با شکستگی بازوی دست راست روبروست در دیدار نخست این تیم در برابر پرتغال هم بعنوان بازیکن جانشین وارد میدان شد. ساحل عاج که در برابر پرتغال به تساوی بدون گل دست یافته برای صعود نیاز به سه امتیاز این دیدار دارد. هم اکنون در گروه G تیم ملی برزیل با سه امتیاز در صدر قرار دارد و تیمهای ساحل عاج و پرتغال هرکدام با یک امتیاز رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. کره شمالی هم بدون امتیاز در قعر جدول این گروه جای گرفته است

شالوروس امشب به مقابل قهرمان میان وزن جهان می رود


امشب کمال شالوروس ورزشکار هنرهای رزمی ترکیبی یا میکس ماریشال آرتز در سالن ورزشگاه رکسل پلیس شهر ادمونتون ایالت آلبرتای کانادا، در سری مسابقات دبلیو ایی سی یا ورلد اکستریم کیج فایتینگ ، مقابل قهرمان میان وزن جهان، جمی وارنر به میدان میرود. زمان پخش گزارش کامل این مسابقه دردیگر برنامه های ورزشی تلوزیون صدای آمریکا به اطلاع خواهد رسید

وب سایتی جالب از بازیهای جام جهانی


Thursday, June 17, 2010

اولین شگفتی در جام جهانی


تیم ملی اسپانیا که از آنها به عنوان یکی از مدعیان اصلی مقام قهرمانی جام جهانی نام برده می شد، با نمایشی ضعیف، بازی را به تیم ملی سوئیس واگذار کرد. ٦٢ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم شهر دوربان، شاهد بازی ضعیف شاگردان ویسنته دل بوسکه بودند، در حالیکه مردان اوتمار هیتسفیلد با بازی ای هماهنگ توانستند اولین شگفتی جام را رقم بزنند. فرناندز در دقیقه ٥٢ تنها گل این دیدار را به ثمر رساند و پس از آن اسپانیا هرچه زد به در بسته زد، حتی ورود تورس ، ناباس و رودریگز هم موثر واقع نشد تا اولین شگفتی این جام رقم خورد. شاید اگر ضربه مهلک ژابی آلونزو به جای تیرک افقی دروازه به تور می نشست، بازی با برتری ماتادورها به پایان می رسید اما با این شکست، اسپانیا، بدون امتیاز در قعر گروه ح قرار گرفت

یک برد مهم برای شیلی


اما در اولین دیدار دیروز، و از گروه ح تیم ملی شیلی به مصاف هندوراس رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر این تیم را از پیش رو بردارد. در این دیدار که در استادیوم امبومبلا و در حضور حدود ٣٢ هزار و ٥٠٠ تماشاگر برگزار شد، تیم ملی شیلی با نمایشی خیره کننده، توانست دیگر نماینده آمریکای جنوبی را از پیش رو بردارد و سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند. شاگردان مارچلو بیه لسا در این دیدار به رغم حملات پرتعداد، تنها یک بار و در دقیقه ٣٤ توسط بوسیژور به گل دست یافتند تا از همین حالا، خود را به عنوان مدعی صعود معرفی کنند

تیم میزبان در خطر حذف شدن


در سومین و آخرین دیدار روز ششم جام جهانی، شکست میزبان، رویای بافانا بافانا را برای پیشرفت در این جام پر پر کرد. آفریقای جنوبی در حالی به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت که بازیکنان و تماشاگران این تیم برای صعود به دور بعد رقابتها، به دنبال سه امتیاز این بازی بودند. اما بازی سرد و بی برنامه میزبان، از همان ابتدا زنگ خطر را برای هواداران این کشور آفریقایی به صدا در آورد. فورلان، مهاجم اتلتیکو مادرید، در دقیقه ٢٤ اولین گل این دیدار را برای اروگوئه به ثمر رساند. در ادامه بازی با حملات پراکنده دو تیم ادامه یافت تا در دقیقه ٧٦، خونه، دروازه بان تیم ملی آفریقای جنوبی با خطای مشکوک بر روی مهاجم اروگوئه، با کارت قرمز مستقیم داور از بازی اخراج شود. ضربه پنالتی را بار دیگر دیگو فرولان، وارد دروازه تیم میزبان کرد تا خیال اروگوئه ایها از پیروزی آسوده شود. در ادامه بازی و با از هم پاشیده شدن شیرازه تیم آفریقای جنوبی، در دقیقه نود، پریرا، تیر خلاص را بر پیکر افریقای جنوبی شلیک کرد تا صعود این تیم به دور حذفی با خطری جدی روبرو شود

مسابقات جام حهانی امروز


امروز و در هفتمین روز رقابتهای جام جهانی، آرژانتین با هت تریک گونزالو هیگواین و با برتری ٤ بر یک مقابل کره جنوبی امدیش برای صعود بیشتر شد و تیم نیجریه نیز با حساب دو بر یک مغلوب تیم ملی یونان شد
در آخرین دیدار امروز هم، تا ساعتی دیگر تیم ملی فرانسه در برابر تیم ملی مکزیک صف آرایی خواهد کرد. فرانسه که در دیدار نخست در برابر اروگوئه به تساوی بدون گل دست یافت، برای جبران، پا به این میدان می گذارد. در آن سو، مکزیک هم چنین وضعیتی دارد، زیرا آنها هم در دیدار در برابر آفریقای جنوبی، با نتیجه یک- یک متوقف شده اند و برای صعود نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارند

بورگهارت پیروز مرحله پنجم


پنجمین مرحله مسابقات دوچرخه سواری تورسوئیس، با پیروزی مارکوس بورگهارت به پایان رسید
این رکابزن تیم بی ام سی مسیر ١٧٢ کیلومتری این مسابقه در زیر بازش باران را زودتر از دیگر حریفان و با زمان ٤ ساعت و ٢١ دقیقه و ٢٣ ثانیه به پایان برد. مارتین ماسکان و دنیل اوس نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. در رده بندی کلی، تونی مارتین همچنان در صدر قرار دارد و فابین کانچلارا و توماس لووکیست پس از او در رده های دوم و سوم قرار دارند

Wednesday, June 16, 2010

برزیل به سختی از سد کره شمالی گذشت


تیم ملی فوتبال برزیل از مدعیان اصلی قهرمانی نوزدهمین دوره جام جهانی در نخستین دیدارش برابر تیم ملی فوتبال کره شمالی به پیروزی رسید.
در ادامه دور نخست مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی ٢٠١٠ آفریقای جنوبی در گروه ج تیم ملی برزیل دیشب در ورزشگاه الیس پارک شهر ژوهانسبورگ به مصاف ناشناخته ترین تیم جام جهانی، کره شمالی رفت و موفق شد، حریف آسیایی خود را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. کره شمالی در نیمه اول این دیدار، نمایشی خیره کننده از خود ارائه داد و البته برزیلی ها هم بسیار کمتر از آنچه تصور می رفت ظاهر شدند. کره ای ها در طول نیمه اول دروازه خود را مقابل قهرمان پنج دوره جهان بسته نگاه داشته و چیزی کمتر از تیم حریف نداشتند. اما در نیمه دوم، بزریل شمه ای از قدرت خود را به رخ کشید و در دقیقه ٥٥مایکون از سمت راست نفوذ کرد وتوپی که به نظر می رسید، قصد پاس دادن آن به روی دروازه را دارد، با فریب دروازبان، با دقت تمام و بابهره گیری از فضای خالی ای که دروازه بان کره با جایگری نامناسب ایجاد کرده بود، از زاویه بسته وارد دروازه کره کرد. شاگردان دونگا در دقیقه ۷۲ بار دیگر وسیله الانو هافبك باشگاه گالاتاسراي به گل رسیدند. كره ايها در دقيقه ٨٨ توانستند توسط ژي يون به گل برسند تا مغلوبي سربلند باشند.تیم ملی فوتبال برزیل پس از این برد باید در دومین دیدار خود روز ٣٠ خردادماه به مصاف ساحل عاج برود

تساوی تیمهای مدعی


دردیگر دیدار گروه ج تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و ساحل عاج با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. در این دیدار که در ورزشگاه نلسون ماندلای بندرپورت الیزابت برگزار شد، ستارگان کمتر ازانتظار ظاهر شدند و تنها کریستیانو رونالدو یکبار تیر دروازه ساحل عاج را لرزاند. رونالدو و دیدی‌ئر زوکورا و گوی دمل از تیم ساحل عاج بازیکنان اخطاری این دیدار بودند. دیده دروگبا مهاجم مصدوم تیم فوتبال ساحل عاج هم که از دقیقه 66 به جای کالو وارد زمین شد نتوانست در نتیجه این دیدار تاثیرگذار باشد

درخشش نیوزیلندی ها



در دیداری که دیروز از گروه ف برگزار شد، تیم‌ های ملی اسلوا کی و نیوزیلند با قضاوت جرومی دامون از آفریقای جنوبی، در ورزشگاه رویال بافوکنگ شهر راستنبورگ مقابل هم صف آرایی کردند که در پایان با تساوی یک- یک خاتمه یافت. روبرت ویتک دقیقه ٥٦ برای تیم اسلوواکی گلزنی کرد و درحالیکه تا دقیقه ٩٠ به علاوه سه پیروز بود در ثانیه های پایانی بازی توسط وینستون راید مهاجم نیوزیلند دروازه خود را گشوده دید و به تساوی رضایت داد. با این نتیجه هر چهار تیم ایتالیا، پاراگوئه، اسلواکی و نیوزلند در گروه F از مسابقه نخست خود، بایک گل زده و یک گل خورده، یک امتیاز کسب کردند

آرژانتین بدون خوان سباستین ورون


پنجشنبه، تیم ملی فوتبال آرژانتین باید در برابر کره جنوبی به میدان برود
شاگردان دیگو آرماندو مارادونا که خود را برای دیدار دوم در برابر تیم ملی کره جنوبی آماده می کنند، در دیدار نخست با حساب یک بر صفر از سد نیجریه گذشته اند و بدنبال دومین پیروزی هستند تا خیال خود را از بابت صعود به مرحله حذفی راحت کنند. در این بین مارادونا، سرمربی آرژانتین اعلام کرد خوان سباستین ورون، هافبک این تیم در بازی مقابل کره جنوبی، روی نیمکت خواهد بود. ورون که در بازی اول در برابر نیجریه از ابتدا در ترکیب آبی و سفید پوشان قرار داشت، از مصدومیت عضله پا رنج می برد.از آنسو کره جنوبی هم که در دیدار نخستش دو بر صفر از یونان برده، به دنبال صعود از مرحله گروهی است. همچنین فردا در دور دوم این بازیها، تیم ملی یونان باید در نخستین دیدار به مصاف نیجریه برود و از گروه نخست، فرانسه قهرمان ١٩٩٨ نیز در آخرین بازی به دیدار تیم مکزیک خواهد رفت

کار تعیین قهرمان ان بی ای به بازی هفتم کشیده شد


تیمهای لس آنجلس لیکرز و باستن سلتیکس در ششمین دیدار فینال لیگ ان بی ای دیشب در ورزشگاه استیپلز سنتر شهر لس آنجلس مقابل هم به میدان رفتند که در پایان تیم میزبان موفق شد با پیروزی در این دیدار، کار تعیین قهرمان را به بازی هفتم بکشاند. شاگردلان فیل جکسون در این بازی با نتیجه ٨٩ بر ٦٧ انتقام باخت در باستن را از حریف گرفتند. طبق معمول کوبی برایانت شوتینگ گارد لیکرز ستاره بود و با کسب ٢٦ امتیاز بهمراه پائو گاسول سنتر اسپانیایی این تیم که ١٣ ریباند موفق کسب کرد پیروزی شیرینی را به علاقمندان لیکرز هدیه داد. این دوتیم در هر در شش بازی، هر کدام سه پیروزی به دست آورده اند و باید در دیدار نهایی پنج شنبه شب برای آخرین بار در این فصل مقابل هم صف آرایی کنند